Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terrano 2 - окачване и кормилно управление. Факти, лифт, тунинг.

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако се хвърлят шарнирите, правилната скоба е тази https://toolspanda.com/38231-tm_larg...0mm-sealey.jpg
    Можеш да си вземеш и най-китайската, нямат навика да се чупят.Струват около 20 лева има и по-евтини.

    Тази от горната картинка е на Gedore и за 20 лева може само да ти дадат да се снимаш с нея.При наистина запекли шарнири се трошат ушичките им,криви се винта или се къса чопа, случва се дори и на хубавите.Китайските от този вид не стават.

    Това с крика е правилна тактика, но трябва да чукаш докато е напънато, чука се само странично и по възможност директно без дорник.От чукането по навитата гайка полза няма.

    Коментар


    • Такава скоба с прилично качество имам лично. Същата като на картинката, но не Gedore, а май Force или нещо от сорта. Чопчето и е просто кръгло парче стомана с накатка, набито там. С резервни чопчета, 2 броя.

      Оригинални 15 годишни накрайници на старото ми терано свали абсолютно безгрижно. Долни щарнири на същата възраст - също. Картинката е само илюстративна.

      Да Gedore-то е 200 кинта. Ама Force например е 30-ина.

      Колкото до чукането по навитата гайка (частично навита, за да не нараняваш резбата а гайката), категорично има, и това съм го демонстрирал лично на невярващи много пъти. Особено фрапиращо беше на някогашната ми Самара, при която от не повече от 10-ина не до там силни удара по стеблото през гайката накрайника охлабваше и излизаше. Същото се случваше с доста повече хлопане по ухото и псуване. Сменях ги с един 2 кила чук и един звездогаечен ключ, доколкото помня. Хем чукам с парче бронс мажду чука и шарнира.

      Та, с тая скоба на тераното са смснени поне 10 комполекта горни шарнири, 4 комплекта долни, 4 пъти накрайници и 4 пъти кормилна щанга.

      Вярно, случвало се е да се наложи при натегната скоба и да почукна, но никога не е било нещо кой-знае какво като продължителност. Случвало се е и да изпуша една цигара докато е натегната и накисната с WD40, като в 90% от случаите докато си изпуша цигарата шарнира сам е излизал.

      Скобата е с "предавателно число" около 2. Смазан болт 14мм, стегнат с 50Nm, дава нещо като 3 - 3.5 тона усилие, тоест отпред на челюстите имаш нещо акто 6-7 тона. Ако с гайковерта си отива на 10 и отгоре като стой та гледай. С вилицата ще трябва доста напъване за същото.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Самарата ти е била с разхлопани конуси в амортисьорите, един наистина запечен шарнир никога, ама никога не можеш да го извадиш само с чукане по гайката.Гледал съм опити с 5 килограмов чук при свален хебел подпрян на йорс, пустия му накрайник хич не се впечатли при положение, че гайката след млатенето беше намалила височината си наполовина

        Тази скоба дето си показал не виждам как ще я въртиш с гайковерта, но проблема не е в усилието, всички скоби от този тип до сега съм ги трошил с ключове 17,19 и 22 без да се ползва тръба.Един добър удар с чук докарва няколко тона в момента на удара, освен това набиваш клин между шарнира и ухото, така освен постоянното напрежение имаш и ударно натоварване.

        П.С. За винтовата скоба стебло от клапан на разни малолитражки върши чудна работа, когато замине заводския чоп.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
          Самарата ти е била с разхлопани конуси в амортисьорите.
          Кажи го на тоя дето млати 10 минути преди мен и после се облещи като си ги махнах сам. Не казвам млатене само върху гайката, а всичко в комбинация. Допълват се. И говоря за странично чукане, не директно за излизане.

          За МНОГО спеклия шарнир съм съгласен, разбира се. Но 30 годишно рамо с шлици на кормилна кутия не описка да излезе с нищо друго освен скоба (не таква като на снимката горе, а чашка с болт). МНОГО млатене, много напъване и прочие падна, цял ден. И накрая със скобата излезе с поглед.

          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            30 годишно рамо от секторна кутия с конус и шлици е наказание божие.Такова съм вадил като сложа хебела да легне на йорса, помощ от приятел с ковашки клещи, който държи хебела и сериозен бой с чука по двете страни на ухото.Имам и скоба за такива неволи, винта не съм го мерил колко е, но се върти с ключ 41, един единствен път и с нея не постигнах успех.Пистолет на 3/4 си трака върху винта, но пустия хебел не излиза.Накрая се стигна до там хебела да се цепи с шлайф и да се разшири със секач докато излезе.

            Но нека не отказваме колегата преди да е започнал, това поне при мен са редки случаи.Повечето пъти кормилните накрайници излизат с няколко почуквания отстрани без въобще да слагам скоба, на терано специално не си спомням да съм брал ядове някога с шарнири и накрайници.

        • Спарки, извинявам се, ако е писано, но не съм изчел раздела подробно... Доколкото разбрах Терано ZD30 е с бош горивна уредба. Това означава ли, че ГНП е VP44 ? Това не ли проблем, защото съм се сблъсквал с някои марки при които VP44 (за разлика от Bosch VE) e нещото, което те остава на пътя, без възможност за палене. При Нисан така ли е?

          Коментар


          • С VP44 е, да. Но не дефектира толкова често като при някои други модели. Помпата не е на гадно място близо до горещи повърности, тръбичките за обратна нафта са метални с алуминиеви дихтунги и кухи болтчета към дюзите и главата (под капака на клапаните са и нафтата излиза през отвор в главатам където има щуцер отново с болтче и дихтунга), тъй че поне откъм жега, горивопроводи, сместане на масло с нафта и обратното, тук проблем няма. А повечето модели двигатели, при които тая помпа дефектира отявлено по-често, имат точно такива проблеми. Ако се сменят всички маркучи (което направих почти веднага), дихтунхите на входа и изхода на помпата и се провери дали е налично уплътнението на конзолата на горивния филтър (често изпада и филтрирането е едно към гьотере), е допълнителна застраховка от проблеми.

            Ако двигателя пали от четвърт (а той така си пали като е в ред), независимо от метеорологичните условия, нивото в резервоара и наклона, под който се паркира, аз поне не бих имал особени притеснения в посока помпа. УЖАСНО много автомобили са с тая помпа, и като общо проблемите са на порядък по-малко отколкото да речем масовите грижи с дюзите и помпите на common-rail системите.

            Няма и умна дюза, която да се скапва.

            Разбирай помпата никак не е няй-големия проблем на точно тоя двигател. Други са му болежките, но и за тях си има лек.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • здравейте нисан терано след смяна на задни пружини и амортисйори с подсилени с цел повдигане,много страшно се клати след 80-90 км .утре ще сменя и задни буферни тампони ,дано да се оправи ,та и въпроса ми колко трябва да е свободния ход на задните буферни тампони

              Коментар


              • Не е от тампоните, а от амортисьорите. И не само задните, ами всичките. Подсилени и твърди са 2 различни неща - има 100 вида пружини и амортисьори.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Едното ми Терано беше със сменено окачване ( пружини и амове на Трейлмастер ) , лифт 50 мм . Возията беше уникална на ниска скорост , големи ходове , много добра визия и т.н., но при скорости след 90 км/ч определено клатеше много и усещането е за нестабилност .
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • TrailMaster е така. И като му навъртиш 20-ина хиляди километра, хич не е като в началото От пружините им съм доволен (за 10 години не мръднаха, но и не го товаря много), но особено предните амове смених още на втората година.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от aaa35 Преглед на мнение
                      здравейте нисан терано след смяна на задни пружини и амортисйори с подсилени с цел повдигане,много страшно се клати след 80-90 км .утре ще сменя и задни буферни тампони ,дано да се оправи ,та и въпроса ми колко трябва да е свободния ход на задните буферни тампони
                      Как очаквш да не се клати като си надървил задницата ???Хем отпред си със старите амортесьори ,хем като се е вдигнала задницата още малко килограми са отишли напред.Сменяваи и предните желателно на същите ,леко не много натегни торсьоните и газ.
                      Противоударните тампони отзад ако са си на мястото и са цели не ги пипай.

                      "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
                      Кольо.

                      Коментар


                      • Здравейте колеги!
                        Моля за малко помощ. Първо да кажа, че познанията ми за автомобилите не са задълбочени. Имам Терано 2, къса база. Смених амортисьори, пружини и торсиони с Добинсонс +5см. Изключително съм доволен-разликата с предходните, които бяха сдали багажа съвсем, е повече от осезаема. Ходът обаче на предните носачи /горни/ стана съвсем малък - може би 1-2см. Отделно от това самите носачи не са като оригиналните-липсва им една планка, която евентуално да подпре в ограничителя /един гумен тампон/ отдолу, поради което носачът опира на тампона само частично. Т.е. опасността да удари в преден амортисьор при пропадане с всички неприятни последици от това е значителна. Някъде из форума бях чел, че се предлагат усилени носачи за Терано. Знае ли някой къде, и ако има такива те дали са с по-голям ход? Качвам и една снимка

                        Коментар


                        • Аз ги правя, обаче от пандемията насам съм направил цифром и словом 2 (два) комплекта. Нещо с времето съвсем го закъсах.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • Благодаря,аз не бързам.Може ли телефон за връзка?

                            Коментар


                            • Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X