Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кемпер Мицубиши Л200

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Вие се е&@вате, обаче това, дето ползвам е най- удобния и екологичен кенеф.

    1. Не разнасяш разни смрадливи субстанции (порти- поти кенефите и всичко подобно), дето ако недай Боже се излее вътре (твъъърде вероятно при ползване по пресечени терени и не особено добро обезопасяване от някой член на екипажа) кемпера е направо за претопяване. Преди няколко години на едни унгарци им се беше спукало подобно устройство в караваната и не съм сигурен, че можете да си представите смрадта от колко десетки метра беше непоносима- вътре беше абсурд да се влезе.

    2. Слагаме биологично разпадащи се торбички, една лопатка пясък/ почва/ к’вото има в околноста и после се заравя всичко.

    3. Кофата, като махнеш седалото става за разнообразна употреба и не заема никакво място.
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      И аз мисля, че това е по-добпото решение за WC, отклокто химическите такива.
      https://www.youtube.com/watch?v=K4a3dTScBlg

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Е, чак пък да делим течностите от твърдите “неща” в кенефа ми е ту мъч…

  • #47
    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
    Да споделя от позицията на човек обичащ дивотията, но също така и легло с чаршаф и баня с тоалетна до него, дори да съм в нищото.
    И нямам предвид еднодневни импровизации, а трайно мотане за неколкодневно и по-дълго пребиваване на едно място.

    Това което винаги ми е било ужасно гадно при редките ми посещения при познати палаткаджии, почиващи по няколко седмици на едно място, е пътеката към импровизираният скован кенеф, както и всичко около него.
    То е феерия от употребени и хвърлени около пътеката сухи и мокри кърпички, повечето от "еко" моми с претенции, както и купищата такива около кенефа.


    Понеже отдавна мисля за оптималната конфигурация, която предполага подобен кемпер, а не конвенционален, заради подходящият кенеф бих се лишил от съвместяването му с банята, която нямам против да е отвън.
    Имам изчистена концепция, но към момента не мога да ползвам подобна техника, та се радвам на чуждите реализирани мечти.

    Приятел си произведе от 0 офройдски кемпер, нооо, според мен, го направи с много недомислици, някои от които с цел максимален комфорт, което пък донесе огромният минус на челното съпротивление, както и го надърви съвсем излишно, защото идеята не е да се забиваш в локви по метър и/или да прескачаш остри гърбици, нито да се опитваш да минеш от там, където и виетнамките вече не могат.

    Кемпера стана много луксозен вътре, с голяма и удобна баня с WC, но пък с много транспортни минуси, пак според мен.

    Ето една снимка, от тези които имам под ръка.


    Натиснете снимката за да я уголемите Име:Screenshot_20220503-175507-755.png Прегледи:0 Размер:678.9 КБ ID:6854333


    P.S. Ако зависеше от мен, щеше да е почти с метър по-нисък, без да правя компромис с комфорта или проходимостта необходима в тази му функционалност.
    Извинявам се за офф-топика, но кой е правил кемперната част и какви грешки е допуснал, че си търся изпълнител на трансформация на МПС в кемпер и е важно за мен.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Некъв Масис май беше.
      Сега се сетих, че за тия около 50, които не знам дали бяха със или без ДДС, му бяха дадени и плоскостите.
      Значи за тази цена събра къщичката, като мисля направи и мебелировката, която беше под всякаква критика.
      Нямаше нужда да разбираш от нищо, за да видиш как е щракал с такера едно към гьотере, като и тапицерията беше пак така, освен че беше неква супер гадна изкуствена кожа.
      Баш там, където завиваш от входа към салона, беше оставил плоскост с ръб която стърчеше, и която при всяко влизане ще да си забиваш в крака !
      Абе è такива простотии, правени с големи предварителни приказки и претенции, щото пича работи и прави всичко сам.
      Резултата беше друг и, предвид предплатата от почти 100%, имà разправии.

    • ognqn
      ognqn коментира
      Редактиране на коментар
      masismobil.eu
      Голяма фирма това.Индивидуални проекти,оборудване и т.н.

    • blackfirefly
      blackfirefly коментира
      Редактиране на коментар
      Е това си струва да се види...
      https://www.youtube.com/watch?v=5habwV3m1_k

  • #48
    Добре.
    За момента съм доволен от резултата.

    Над 130 км. си върви спокойно, даже иска още, но почва да шуми повече от надстройката. Аз скорости над позволените и не търся, особено като се има предвид, че корубата може и да няма нищо против, обаче колесар-а с лодката може и да се окоти на някой завой при висока скорост.

    Проходимост. Това ми беше основното притеснение. Промяна няма. Опасявах се, като прекрачвам коловози или по- големи камъни, къщенцето да не падне, но за момента се държи юнашки. Говорим за нормална употреба по черно, не за хард- разходка. С нормален кемпер (освен ако не е чужд) не мисля, че може да се слезе до такива местенца, качването без чужда помощ, пък съвсем ми се струва трудна задача:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0A832B89-3A86-4828-92B6-368F7E9FC53F.jpeg
Прегледи:811
Размер:1.14 МБ
ID:6855135

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:84C78FE0-7459-4C3C-8FCF-A714E1FE4EFA.jpeg
Прегледи:804
Размер:1.12 МБ
ID:6855134

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1114EEF8-5EE3-46D8-83C1-025EFE56D43D.jpeg
Прегледи:791
Размер:1.03 МБ
ID:6855136

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BBB21F12-8815-4B15-A21F-AA42B92D30B7.jpeg
Прегледи:803
Размер:1.08 МБ
ID:6855133
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BBE06431-F013-4C0A-BD11-921C83A19C8B.jpeg
Прегледи:819
Размер:638.0 КБ
ID:6855132
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Ако е толкова самотен и аз бих желал да знам къде е

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      И аз...
      Но ще стане доста населен.

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Колеги, мястото е малко преди Вурвуру, всъщност е по- близо до Ормос Панагияс- по баирчето, от лявата страна започва черен път, точно преди голяма скала. За съжаление, миналата година го открих случайно с лодката, но в сезона е пренаселено- е, не е като портокала, но трудно ще намерите място за палатка. С нормален кемпер не може да се стигне.

  • #49
    Ето нещо , за черпене на иде

    https://www.youtube.com/c/GrizzlyNbearOverland/videos
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Следя ги отдавна тея пичове. Оборудването им е страхотно, макар и да имам леки забележки, отнасящи се най- вече до моя начин на ползване на колата. За съжаление, проект подобен на техния е към десетина пъти стойността на моето бу…

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Ей тая концепция ми събра жетоните :

      https://m.youtube.com/watch?v=9LS3BBdvnw8

  • #50
    Тоя уикенд се занимавахме основно с “мебелите” в кемпера, но времето наближава и почвам усилено да търся как да си реша нуждите с тока. Основният консуматор ми е хладилника, останалото са стандартните телефони, лаптоп, фенери и пр. дребни неща. Освен това, акумулаторатрябва да е компактен и лек, за да мога да го мъкна с мен на лодката по разните му плажчета и пр.

    Заглеждам следните неща, за които ще ми бъде полезно Вашето мнение:

    1. Батерия с инвертор и другите джаджи на куп. 60 ампера, 1000 вата, 1300 кинта:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:CCAFFBED-89D7-4D58-B3C4-FE3E6EEE5901.jpeg
Прегледи:661
Размер:286.0 КБ
ID:6858466

    Ето описания и цена:

    https://m.olx.bg/d/ad/5v1-invertor-s...0-ID8PPzR.html

    2. Солар. Уж преработен, направен… 200 вата, 590 кинта:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1B1CE535-D8EC-4049-9709-062C07DB9EBE.jpeg
Прегледи:644
Размер:511.5 КБ
ID:6858467



    Какво мислите за тези неща?


    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Да, бе- Сашо каза именно за него. Нямам му координатите- къде и как мога да го открия?

    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Е дайте го тоя гуру, де . толкоз лие таен ?

    • icerunner
      icerunner коментира
      Редактиране на коментар
      occ.bg

  • #51
    Баси: смених ресьорите, че бяха одъртели и сега трябва да мисля вариант да вдигна колесара или да смъкна теглича:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:D5E5A13F-4245-4CEF-AA11-BA4D10A43151.jpeg
Прегледи:1277
Размер:909.5 КБ
ID:6860786

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:AE17FEDA-E9DE-40DC-8EF2-C73A4D51E835.jpeg
Прегледи:589
Размер:893.2 КБ
ID:6860785
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • gimax
      gimax коментира
      Редактиране на коментар
      Обади се да ти дам 15-ки джанти с подходящите гуми.

  • #52
    Колеги,

    купих тягов акумулатор и понеже хич не разбирам от токове, та имам няколко въпроса.

    Акумулатора е литиево- йонен 120 АЧ, с 10 А зарядно. Избрах модела, понеже е супер компактен- 7 кила, размера му е по- малък от MacBook Air.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8E07BFBA-42A8-4A7B-A6EA-F169FC55E378.jpeg
Прегледи:514
Размер:495.1 КБ
ID:6863254


    Свързах го с хладилника- Dometic CFX 40W, през буксата за запалка на самия акумулатор. Бачка чудно- за три дни непрекъсната работа не успя да източи батерията и до средата, а бях вързал и инвъртър за проба.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:75E21B38-5B8A-44A0-AE92-7E4A489E2F62.jpeg
Прегледи:526
Размер:412.7 КБ
ID:6863255


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:57C6719B-6541-4C0C-AFD0-55A2E95CDFB9.jpeg
Прегледи:523
Размер:466.2 КБ
ID:6863256

    Проблема е, че хладилника има три нива на защита, свързани с понижаване на напрежението в акумулатора. Аз, разбира се го ползвам в режим Low, където изключва , ако напрежението падне под 10.1 волта и го включва, като се повиши до 11.1 волта. За трите дни експеримент, не успя да падне под 10.1, но последния ден беше на тази стойност, т.е. в един момент щеше да изключи. Това при батерия на 30-40 % оставащ капацитет.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:A7B884C8-848B-4DCE-B0EA-13DAF92AACE6.jpeg
Прегледи:525
Размер:152.3 КБ
ID:6863253

    Когато включа хладилника да работи през инвъртър, проблеми няма, ама ми се струва нерентабилно да конвертирам тока от 12 към 220 и после от 220 към 110 волта (хладилника е внос от Щатите).

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2EA632F4-6D7F-472E-929D-D200038C10BF.jpeg
Прегледи:502
Размер:525.4 КБ
ID:6863257


    Въпросът ми е: проблемът в батерията ли е ( че отива на 10.1 волта), проблемът в спецификата при работа на хладилника ли е и въобще има ли проблем?

    За сега зареждането става с генератора или в чантата от макбука, докато вечеряме в ресторанта и си зареждам “лаптопа”… :-)
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Li-Ion акумулатора е с много равна характеристика и по напрежение може доста грубо да се прецени наличния заряд. Затова при този тип батерии се ползва Charge Controller, който смята "вкарано"- "изразходвано" и дава сравнително точно моментната наличност на ел. енергия.

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Тоя куфар/ батерия би трябвало да си има всичките контролери вътре. Я, дай малко повече информация за този чардж контлолър- какво прави и от къде се купува?

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Той си е вграден в батерията и си я пази. Светка съответните индикатори. Т.е. нищо външно. Примерно решение са лаптопските батерии - имат си интерфейс и компа си чете текущото им състояние , а ОС ти показва в % примерно.

      За твоя "куфар" - електрониката вътре трябва да откачи изходите, като се разреди критично. LED стълбицата те информира за моментното състояние на заряда.

  • #53
    Проблема е в батерията, защото ако не се лъжа е 12,6-12,8 волта в напълно заредено състояние. Представлява 3 броя литиеви клетки с номинално напрежение на всяка 3,7-3,8 волта.
    Преди 2 години си говорих с "официален вносител" на такава батерия и след като ми обясни се отказах да закупя такава.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Абе, май не са 3 литиеви клетки, ами бая повече. Ще видя- ако не работи на 12 волта, ще му се наложи да изстудява бирите на 110.

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Паралелно са по много елементи, но последователно за по 3.

  • #54



    “Проблема” се реши генерално с един стабилизатор за пе’есе кинта. Сега вече си цоцам цялата батерия. Като гледам потреблението ще трябва да паля генератора един път седмично за десетина часа, т.е литър и малко разход седмично за да забравя за всякакви главоболия.
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      не се вижда снимката....

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Ти пък… качвам я пак.

  • #55
    Ето:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7D51A714-E390-40FC-9928-D4C9FECDC1BA.jpeg
Прегледи:447
Размер:484.2 КБ
ID:6864889
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Много добре изглежда, само да не обърнеш бирата 😉🍺

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Ще трябва да го преживея- тъкмо тествах хладилника колко “козелчета” събира… ;-)

  • #56
    Може ли да споделиш какво окачване избра и доволен ли си? Освен проблема с нивото на теглича.
    Много добре се получава. Поздравления.

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Търсих, търсих и накрая се отказах от лифтово окачване- освен, че трябваше да променя един куп неща, като фланци/ джанти и спирачни маркучи са само върха на сладоледа, цените които ми обявиха и трите големи доставчика, бяха умопомрачителни- нищо общо с цените в онлайн магазините им. За това отидох в “ НИТИ” и срещу нищожни пари ми смениха ресьорите, като дадоха и май година или две гаранция. За момента съм доволен, пък времето ще покаже.

  • #57
    Сагата с шкафовете приключи.

    След доста чудене и мислене купихме две кутии за ТИР 120х47х47, изрязах дупки за калниците и ги захванах за стените с багажните планки на пикапа, а за дъното с по един винт. Кутиите идват с по три секретни ключалки на капак. Сложих и по една напречна греда да уякчи още малко конструкцията, така че сега върху всяка кутия могат да седнат спокойно по двама едри човека.

    Идеята изобщо на тези грозни кутии е да са максимално леки, максимално здрави, НО най- вече, да мога да мия всичко отвътре с пароструйката. След едно по- продължително море, който има кемпер, знае за каква мизерия иде реч.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9E3DBD75-D6BD-4A7D-9EBB-D0034E6A0C7D.jpeg
Прегледи:409
Размер:586.1 КБ
ID:6865073


    Отвътре кутиите ги облицовахме с нещо като мокет, който отгоре е нещо изкуствено, но не задържа петна и се пере лесно, а от долу е сериозно гумирано.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DEC76801-B9A1-4906-8F70-FF7F81ACFCDA.jpeg
Прегледи:392
Размер:817.7 КБ
ID:6865074


    Ушихме всичко по вътрешните размери на кутиите, като закачането е с велкро. От същия материал ушихме и “килима” за оставащото от пода- лесно се тупа, а не се и пързаля.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8610797C-DE4C-485F-8144-6DE7D46AEC75.jpeg
Прегледи:398
Размер:642.4 КБ
ID:6865072
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:39E3F233-ECCB-4F0C-AC9F-F5046133F346.jpeg
Прегледи:410
Размер:553.5 КБ
ID:6865071
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • #58
      Супер е станало.

      Много уважавам такива интелигентни, импровизирани решения

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря- истината е, че “интелигентността” и особено импровизациите :-) , дойдоха в резултат на разговора с неволята. Имахме няколко оферти за направа на кутии по размер, никоя от тях, обаче не падаше под 2К лева. Освен това бяха по- тежки, а и не се знае до колко шперплата щеше да държи на вода. Тук, като махна постелката от земята, мога спокойно да се къпя- кутиите се затварят херметично…

    • #59
      Браво

      Коментар


      • #60
        Ето го стабилизаторчето:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3C9893ED-E524-497A-B789-9814062A6EA7.jpeg
Прегледи:335
Размер:745.2 КБ
ID:6865493

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:863EE7C1-91D2-451C-BDD9-379A96491BCF.jpeg
Прегледи:341
Размер:767.9 КБ
ID:6865494
        08седемшест5едно513четири

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X