Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

    Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
    ..... продължавам да си мисля, че немеца го е направил най добре.........
    Виското може да си има предимства, но не и в нашата действителност.
    Немеца е сложил на Мерцедеса виско. Народните вагини не знам как са.

    В моята действителност, като катеря баир на 5000 оборота се радвам на виското, защото е вързано на ремъка, не на кабелче. Ако е читаво и двигателя загрял, бая вятър прави.


    ПП Търтей, тия 10% на Балканче ли бе брато? Не знаех, че имаш таралясник 5 конски сили. То иначе 10кW перка си е въртикоптер, баце.
    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Добре де, аз ли да те уча как се смята колко кс отиват за да завъртиш дадена перка?
    Баси. Само не ми казвай, че директно вързана перка харчи повече от перка вързана през КПД-то на алтернатор и мотор...
    Последно редактирано от drukman; 23-06-14, 09:24.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • #47
      От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

      Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
      Ти да видиш!?
      Добре де, аз ли да те уча как се смята колко кс отиват за да завъртиш дадена перка?
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #48
        От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Добре де, аз ли да те уча как се смята колко кс отиват за да завъртиш дадена перка?
        Е а де. Да не бъркаш десетичния знак?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #49
          От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

          Първоначално публикуван от teodor1914 Преглед на мнение
          Здравеите колеги. Какво ви е мнението по този въпрос с виското. Един майстор ми каза че ако премахна виското и вмвсто него сложа ел. перка през реле джипа щало да му се вдигне мощноста и да свали разхода на гориво. Вие на какво мнение сте по този вапрос ?

          -Не съм сигурен ,че търсите отговор на този въпрос,но поне "отворихте" "лаф-седянката". Не виждам да изразявате мнение-какво сте решили(което за мен е "нормално") и има ли напредък!?
          -Конкретно на въпроса отговора ми е-ДА,но ако е трябвало щеше от завода да излиза с "Перки"!!!

          Коментар


          • #50
            От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

            Дадена перка работи оптимално при дадени обороти.
            Което е ок като я въртя с ел мотор, но не и като е закачена на двг-то.

            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
            Баси. Само не ми казвай, че директно вързана перка харчи повече от перка вързана през КПД-то на алтернатор и мотор...
            Не, общо взето 1/2

            Но пък виското никога не е 100% отцепено.

            Ел. перка може а се монтира отпимално на радиатора, въртилатора през мотора не винаги.
            Но пък радиаторите за ел и механична перка са различни.


            И т.н.

            Който както си реши.
            Последно редактирано от turtey; 23-06-14, 09:55.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #51
              От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Добре де, ....
              Много ми се видат 10% бре!
              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

              Коментар


              • #52
                От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                По темата мнение реално не мога да изкажа. Мога обаче да споделя случай от практиката. На състезание в силно разкаляна и дълбока река перката гребеше на практика рядка кал и двигателя беше на ръба да изгасне от натоварването. Джипа не се движеше, вадихме се на лебедка.
                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                Телефон - в профила!

                Коментар


                • #53
                  От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                  Ванка, това е една от основните причини по бегачките да се слагат електрически вентилатори. А после да изнасят целия радиатор на майната си
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                    53-те мнения в тази тема и хилядите в други подобни показват, че навсякъде е различно В крайна сметка всеки си прави каквото си иска и като резултат имаме търсене на глави.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                      Баси. Само не ми казвай, че директно вързана перка харчи повече от перка вързана през КПД-то на алтернатор и мотор...
                      Категорично харчи повече за еднакво количество охлаждане. Първо не забравяй че виското има КПД който за круизни режими се движи между 10 и 30%. После перката се преоразмерява за най-лошия случай, а се върти с тези си параметри от завода до моргата. Трето пак същата фучалка се проектира компромисно за целия диапазон на обороти, които за бензин са 1:10 а за дизел примерно 1:7 от минимум до максимум и от това също се губи КПД. И те така.

                      Та за едно и също нещо перката през виско харчи 3-5 пъти повече механична енергия, даже и да сметнеш КПД на електрическите машини. И работи непрекъснато, а електрическата - за по минута на всеки 5 в лошия случай. И това ако не ти е блокирано виското (в България това се брои за ремонт).

                      Когато перката е зацепена твърдо (без виско) по проект, обикновено е сметната компромисно не за най-лошия случай и затова ладичките и ужаските погрейват в гранични режими, даже и да са в ред. И не само те.

                      Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                      Много ми се видат 10% бре!
                      За съжаление са добра оценка. И още може.

                      Срещу максималната мощност на двигателя обикновено не, но срещу средната мощност при пътуване (която е примерно 20-40% от максималната) едни 10% безгрижно потъват в перката.

                      ---

                      Перки с виско се предпочитат в ред случаи не защото са по-икономични, а защото са по-прости и поставят по-скромни изисквания към ел. инсталация. Даже и при отвратителния им КПД, 1-2-3 киловата към перката с ремък се прехвърлят лесно, а съответстващите им примерно 300-600 вата с ток са си интрига. Коли с алтернатор над 60 ампера щатно са се появили масово през 90-те, над 100А - около 2000г.

                      Щото и при алтернаторите има едни проблеми с ефективността и те са решавани постепенно. И не много добре. И ако само за перката нашиеш много-амперов алтернатор, ще береш ядове с ефективността на неговата перка.

                      А глави ще се търсят винаги и основната причина за това е ловът на маймуни с трици. Както и да охлаждаш машината, преди всичко трябва да е достатъчно. Което струва инженерен напън и пари.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Категорично харчи повече за еднакво количество охлаждане. Първо не забравяй че виското има КПД който за круизни режими се движи между 10 и 30%. После перката се преоразмерява за най-лошия случай, а се върти с тези си параметри от завода до моргата. Трето пак същата фучалка се проектира компромисно за целия диапазон на обороти, които за бензин са 1:10 а за дизел примерно 1:7 от минимум до максимум и от това също се губи КПД. И те така.

                        Та за едно и също нещо перката през виско харчи 3-5 пъти повече механична енергия, даже и да сметнеш КПД на електрическите машини. И работи непрекъснато, а електрическата - за по минута на всеки 5 в лошия случай. И това ако не ти е блокирано виското (в България това се брои за ремонт).

                        Когато перката е зацепена твърдо (без виско) по проект, обикновено е сметната компромисно не за най-лошия случай и затова ладичките и ужаските погрейват в гранични режими, даже и да са в ред. И не само те.

                        За съжаление са добра оценка. И още може.

                        Срещу максималната мощност на двигателя обикновено не, но срещу средната мощност при пътуване (която е примерно 20-40% от максималната) едни 10% безгрижно потъват в перката.

                        ---

                        Перки с виско се предпочитат в ред случаи не защото са по-икономични, а защото са по-прости и поставят по-скромни изисквания към ел. инсталация. Даже и при отвратителния им КПД, 1-2-3 киловата към перката с ремък се прехвърлят лесно, а съответстващите им примерно 300-600 вата с ток са си интрига. Коли с алтернатор над 60 ампера щатно са се появили масово през 90-те, над 100А - около 2000г.

                        Щото и при алтернаторите има едни проблеми с ефективността и те са решавани постепенно. И не много добре. И ако само за перката нашиеш много-амперов алтернатор, ще береш ядове с ефективността на неговата перка.

                        А глави ще се търсят винаги и основната причина за това е ловът на маймуни с трици. Както и да охлаждаш машината, преди всичко трябва да е достатъчно. Което струва инженерен напън и пари.
                        Ако ще задълбаваме - и това не е баш така.

                        Първо, при движение на по-висока скорост (да кажем над 40-50км/ч), ел-перката не се включва и това изглежда като икономия. Ама не баш. Реално на скорост виското също не харчи, въпреки, че не отцепва на 100%. Аеродинамиката си казва думата

                        Второ, 2-3 киловата перка ... друг път. РемИчката, дето обикновено върти виското е толко смешна, че с голям зор би предала повече от 500 вата. В редки случаи - киловат и то под съмнение.

                        Опираме до ниската скорост на движение, където реално има някакво значение кое колко и как ще бачка. истината е, че виско или електрика е едва на второ място. На първо е ефикасността на охладителната система по принцип. Площ на радиатора, дебит на помпата, съпротивление и прочее.
                        При равни други условия, горе долу е все тая. Виското бачка постоянно, ама рядко на пълна мощност. Елперката бачка от дъжд на вятър, ама с яка тяга. Двустепенните донякъде са добър компромис, затова се и налагат напоследък. В ултратежък режим пак е все тая, щото всичко бачка на пълна мощност, а на пълна мощност КПД на виското е май-май по-висок от на електриката.

                        И стигнахме до конкретното изпълнение на замяната на виско с електрика. Първо,изисква някакви умения. Второ, изисква някаква старателност. Трето иизисква известно разфасоване. Четвърдто - някакви пари и някакво време. Всичко това на куп, приложено към 'един майстор', лично за мен насочва нещата по-скоро в посока батака. Не е задължително, разбира се, но ...
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #57
                          От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          ...Първо не забравяй че виското има КПД който за круизни режими се движи между 10 и 30%. .......
                          Та къде точно потъват тия 7-9 киловата на виското?
                          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                          Вальо. О888 557Ч7Ч
                          Silverado 1.3 i

                          Коментар


                          • #58
                            От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                            Виж му ребрата и ще ти се изясни. Не, те не служат за да го стоплят от въздуха, то рядко е по-студено от него. Пък и рядко се стига до такива чак стойности 7-9, защото то като стопли и зацепва, така се самоохлажда. Но пък 1-3 киловата трайно си потъват там.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              ...Всичко това на куп, приложено към 'един майстор', лично за мен насочва нещата по-скоро в посока батака.
                              А, тука нямаме разногласия.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                                Стига бе Ясене. В круизен режим, 2500 об/м, почти студен радиатор, 100км/ч перката я върти въздуха. Къде ги извади тия 3 КВ. На същото ремъче алтернатора 6-700 вата почва да присвирва ако не е добре стегнато.

                                Ти почна като оня дето работещото виско му гаси мотора в реката..... баси врЕлата река.

                                Още един такъв пост и свалям перката на буса. Той ще изкара и без нея.

                                Ако не даде 1л/100км икономия дупе да ви е яко.
                                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                                Вальо. О888 557Ч7Ч
                                Silverado 1.3 i

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X