Здравеите колеги. Какво ви е мнението по този въпрос с виското. Един майстор ми каза че ако премахна виското и вмвсто него сложа ел. перка през реле джипа щало да му се вдигне мощноста и да свали разхода на гориво. Вие на какво мнение сте по този вапрос ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Свий
X
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Въпросът е силно дискусионен и е обсъждан неведнъж във форума.
Примерно тук
Ако ще го правиш, трябва да го направиш с качествени вентилатори, които имат достатъчен дебит и възможно най-ниска консумация на ток. Монтажът и елинсталацията също трябва да са направени много добре. В противен случай просто ще си сложиш 2 таралежа в гащите и те ще се скъсат да се бият ...Ние не сме неутрални!
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от teodor1914 Преглед на мнениеЗдравеите колеги. Какво ви е мнението по този въпрос с виското. Един майстор ми каза че ако премахна виското и вмвсто него сложа ел. перка през реле джипа щало да му се вдигне мощноста и да свали разхода на гориво. Вие на какво мнение сте по този вапрос ?
Аз правих тази УперациЯ, щото фабричното виско не можеше да смогне на старата система без никакъв запас. Сложих вентилатор от нещо си - само този се събра на ограниченото от мен място. За сметка на това е с наистина гоОлям дебит. Окабеляването е през термошалтер + бутон за принудително включване/изключване. Сега дори и в най-големите жеги с климатик Черокито си стои в 90-92 градусов диапазон безгрижно.
Тъй, че ако нямаш адекватно охлаждане може да се помисли по въпроса, при това едва след като си опитал всичко по фабричната система. Ако си мислиш, че ще станеш светофарна драгаджийка с махането на една перка ...
Поздрави !
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от teodor1914 Преглед на мнениеЗдравеите колеги. Какво ви е мнението по този въпрос с виското. Един майстор ми каза че ако премахна виското и вмвсто него сложа ел. перка през реле джипа щало да му се вдигне мощноста и да свали разхода на гориво. Вие на какво мнение сте по този вапрос ?О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнениеАко ти работи нормално виското, НЕ се занимавай с глупости. Освен релетата, ти трябва ЧИТАВ датчик, който трябва да се сложи някъде. Плюс корава инсталация с нужните предпазители. Плюс модифициране на въздухозаборника, който ако е пластмасов, става интересно, щото може да се наложи да си правиш нов. Плюс това, дето го е казал Чавдар. Ако се замисля, ще се сетя и за още някоя подробност. Всичко това ти го казвам от опит, та ... ако изрично не се налага, недей.VEREYA MOTORSPORT TEAM
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Аз си имам виско ,имам си и електро ,допълнително, отпред пред радиатора като опция за жегите и баирите!Елементарно ,практично и супер функционално!Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнениеИ датчика трябва да е с две степени , и трябва да се сложи на изхода на радиатора , ама най важното е да намери истински вентилатори , по възможност на лагери които са за продължителна работа ... а бе филма трябва да си го играл , иначе се и голяма кушия ...Нали затова му казвам да не се занимава с дивотии.
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнениеИ датчика трябва да е с две степени , и трябва да се сложи на изхода на радиатора , ама най важното е да намери истински вентилатори , по възможност на лагери които са за продължителна работа ... а бе филма трябва да си го играл , иначе се и голяма кушия ...
- и към всичко - МНОГО внимавайте с датичиците, че сменях 2 подред преди да нацеля един. Ако човек иска да е 99% убеден и сигурен че преката ще се включи сама, то е най-добре да се поставят 2 независими датчика един от друг с отделни релета, като едния стои "авариен", но в повечето случай хвърлянето на едно око към термометъра + възможност за принудително включване вършат работа.
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от faster Преглед на мнениеАз си имам виско ,имам си и електро ,допълнително, отпред пред радиатора като опция за жегите и баирите!Елементарно ,практично и супер функционално!
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
А защо на тези джипове слагат такава изгъзица като виско?
Ел перките имат повечедебит, по-надежни и всичко по.
Имам УАЗ, сложих преди години ладова перка пред радиатора уж за помощ на перката за жегите, без дифузйор, без нищо, зимата свалих старата перка от водната помпа и от тогава карам само с ел, охлажда три пъти по добре от оригиналната."Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнениеА защо на тези джипове слагат такава изгъзица като виско?
Ел перките имат повечедебит, по-надежни и всичко по.
Имам УАЗ, сложих преди години ладова перка пред радиатора уж за помощ на перката за жегите, без дифузйор, без нищо, зимата свалих старата перка от водната помпа и от тогава карам само с ел, охлажда три пъти по добре от оригиналната.
1) един от най-надеждните варианти на охлаждане (няма датчик, няма бушон, няма реле, няма ел. двигател и тнт.);
2) виското работи с много по-плавни температурни амплитуди (няма го момента ту-раоти, ту-не работи) върти се с точната и необходима скорост/дебит;
3) ако си вилзал с работеща ел.перка в река, поток, блато, язовир ще разбереш защо се слага виско на повечето джипки.
Но всичко това е дискутирано много пъти от хора дето са патили, врели и кипели в нещата...
Друг е въпроса, че при 20+ годишен джип с оригинално "виско", полузапушен радиатор и ръждиво-тинеста каша служеща за антифриз виско перката не винаги смогва да охлади.
Поздрави !
п.п. при проблеми с охладителната система или при по-екстремно натоварване може да заложиш на варианта, който колегите са избрали - виско + ел. перка.
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от faster Преглед на мнениеАз си имам виско ,имам си и електро ,допълнително, отпред пред радиатора като опция за жегите и баирите!Елементарно ,практично и супер функционално!LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнениеНа тея джипки - не УАЗ-ки има слагат виско защото е:
1) един от най-надеждните варианти на охлаждане (няма датчик, няма бушон, няма реле, няма ел. двигател и тнт.);
2) виското работи с много по-плавни температурни амплитуди (няма го момента ту-раоти, ту-не работи) върти се с точната и необходима скорост/дебит;
3) ако си вилзал с работеща ел.перка в река, поток, блато, язовир ще разбереш защо се слага виско на повечето джипки.
Но всичко това е дискутирано много пъти от хора дето са патили, врели и кипели в нещата...
Друг е въпроса, че при 20+ годишен джип с оригинално "виско", полузапушен радиатор и ръждиво-тинеста каша служеща за антифриз виско перката не винаги смогва да охлади.
Поздрави !
п.п. при проблеми с охладителната система или при по-екстремно натоварване може да заложиш на варианта, който колегите са избрали - виско + ел. перка.РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.
0895шест29410 .
Коментар
-
От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка
Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнениеА защо на тези джипове слагат такава изгъзица като виско?
Ел перките имат повечедебит, по-надежни и всичко по.
Имам УАЗ, сложих преди години ладова перка пред радиатора уж за помощ на перката за жегите, без дифузйор, без нищо, зимата свалих старата перка от водната помпа и от тогава карам само с ел, охлажда три пъти по добре от оригиналната.
Бъркаш понятията
Виското е отлично решение за поддържане на номинална температура. За разлика от Уаза, силата на въртене на перката зависи не толкова от оборотите, колкото от температурата на двигателя. Колкото по-висока е температурата, толкова поввече 'зацепва' вискосъединителя, съответно толкова по-голям приток на въздух. Важното в случая е, че процеса е плавен, без термични скокове и последствията от тях.
Твърдия привод (както е при теб) е малък кошмар на ниски обороти, и сам го знаеш. Проблема е, че ако перката е направена с нужния ъгъл на атака, за да работи добре пти ниски обороти, както е постоянно зацепена, на високи първо ще вие адски, второ директно ти вдига разхода на гориво. Тъкмо заради това последното някой недоразбрал мастУр е напълнил ушите на колегата с глупости.
Електрическите - да, ок, работят. Дали са по-надеждни - спорно. Щото толкова народ ми е ревал от скапани датчици, че съм им загубил бройката, а като се цакне датчика... и к'во, че мотора на перката е здрав? Плюс, че се чака достигане на някаква критична температура, за да сработи вентилатора, тоест, гореспоменатата плавност отива на кино.
Донякъде решението е с двустепенни вентилатори и съответните датчици. Дали е по-дорбо - съмнително. Ако се цедят последните грамове разход на гориво - може и да има леко предимство, но до там. Надявам се да съм внесъл поне малко яснота
П.П. Колегата го е казал ясно и точно две мнения нагореО879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар