Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за спортен филтър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Питане за спортен филтър

    Първоначално публикуван от IVE Преглед на мнение
    "Риск" от постъпвне на прах в случай на правилна експлоатация на филтъра не съществува.
    Дори и да приемем, че това е така, в което моята консервативна душа дълбоко се съмнява, за което моля за извинение, едва ли разходите по купуването и поддръжката на един такъв филтър ще се възвърнат от съмнителната икономия на гориво, която той ще осигури, особено при турбодвигател, при който, чрез управление дебита на турбината, двигателя получава (когато е в режим, където турбината ефективно работи, естествено), необходимото му количество въздух и при изправен конвенционален филтър.
    VW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
    MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI

    Коментар


    • #17
      От: Питане за спортен филтър

      Ясно за всеки, който се занимава с автомобили е, че когато едно двг работи в оптималния си режим сътветно и разхода на гориво е оптимален,което само с конвенционални части за съжаление не се постига и всички моторни спортове го доказват...... а знаем, че въпросните неконвенционални части не се влагат от завода производител по икономически причини!

      Коментар


      • #18
        От: Питане за спортен филтър

        Първоначално публикуван от keymaker Преглед на мнение
        ----------------------------------
        КСвали разхода с 1-1.5л.
        Множко ми се вижда за да е само от филтъра, според мен основна роля са изиграли регулировките, които съпътстващо си направил. Или пък старият, конвенционален филтър е бил много задръстен и е задушавал мотора. Но пък кой знае, може и да греша, все пак става дума за атмосферен, а не турбомотор..
        VW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
        MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI

        Коментар


        • #19
          От: Питане за спортен филтър

          Първоначално публикуван от IVE Преглед на мнение
          Ясно за всеки, който се занимава с автомобили е, че когато едно двг работи в оптималния си режим сътветно и разхода на гориво е оптимален,което само с конвенционални части за съжаление не се постига и всички моторни спортове го доказват...... а знаем, че въпросните неконвенционални части не се влагат от завода производител по икономически причини!
          Добре, съгласен, но обясни, моля, къде е грешката в разсъжденията ми. Да кажем примам, че заради по-съвършената си суперконструкция, която и обуславя по-високата цена, спортния филтър не пропуска повече прах от стандартния. Приемам, макар и с резерви. Мога да ги аргументирам, ако настояваш.
          Но как при един турбомотор, намаленото съпротивление на филтъра ще даде значима разлика в работата на мотора, след като
          1. той си е разчетен да работи именно с конвенционалния филтър, т.е. осигурява му се (принудително) достатъчно (оптималното) количество въздух. Ако това не е така по някаква причина, то същият ефект, като от спортния филтър може да се постигне с леко увеличаване на налягането, което турбината развива.
          2. турбината така или иначе, с изключение на екстремните режими, не работи на пълен капацитет и винаги има достатъчен резерв. Т.е. не е проблем за нея да осигури същото количество въздух без значение дали филтърът е с "нулево съпротивление" или е стандартен. Или казано с други думи, посредством управляващата я автоматика, тя така или иначе си осигурява определеното количество въздух, без значение какъв е филтъра на входа и. И ако този въздух се окаже повече, заради по-малкото съпротивление на филтъра, то автоматиката ще го ограничи.

          Ако е за атмосферен, карбураторен мотор, то ефект наистина би могло да има. Но при принудително нагнетяване и дозирано впръскване на гориво, резултат би имало, ако заедно със спортния филтър се увеличи и налягането на турбината (когато тя работи със спортния филтър, който е с по-малко съпротивление, на входа и ще се създава по-малко разреждане и това увеличаване е по-лесно постижимо и по-безопасно) и количеството подавано гориво. Но това вече означава доста по-сериозен тунинг на мотора, който съвсем не се изчерпва само със смяната на филтъра.
          VW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
          MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI

          Коментар


          • #20
            От: Питане за спортен филтър

            Принципно тази материя е доста обширна и както настройките на видовете турбини и техните управления така и постъпващото количество въздух са от голямо значение за максималното представяне на един мотор.....но тъй като нашите двигатели са далеч от гореописаните единственото общо е, постъпващото количество въздух и неговото качество. С две думи какъвто и да е двигателя по-доброто му пълнене с въздух е положително! А въпросните филтри осигуряват точно това, друга тема е, че до такъв понижен разход на гориво само с това няма да стигнеш...

            Коментар


            • #21
              От: Питане за спортен филтър

              Добре де, ама турбината и така си пълни двигателя с необходимото количество въздух, с което да бъде изгорена дозата впръсквано гориво. Без значение с конвенционален филтър ли е или със спортен. По-голямо количество въздух тя просто няма да пусне, автоматиката на управлението и ще ограничи налягането. А ако не го направи, ще получим обеднена горивна смес, което не е най-доброто за представянето на двигателя. Естествено разсъжденията ми са валидни за режими на двигателя, когато турбината реално надува, и няма форсиране, при които да се прояви турбодупката, но в края на краищата двигателя основно работи в тях.
              VW Passat 5.5 (3bg), 2004, 1.9 TDI, 4x4
              MMC Pajero 2, GLS, 1997, 2800 TDI

              Коментар


              • #22
                От: Питане за спортен филтър

                Пробата е лесна. При дъжд, покарайте 100тина километра без филтър и засечете разхода.

                Коментар


                • #23
                  От: Питане за спортен филтър

                  Първоначално публикуван от sashot Преглед на мнение
                  Добре де, ама турбината и така си пълни двигателя с необходимото количество въздух, с което да бъде изгорена дозата впръсквано гориво. Без значение с конвенционален филтър ли е или със спортен. По-голямо количество въздух тя просто няма да пусне, автоматиката на управлението и ще ограничи налягането. А ако не го направи, ще получим обеднена горивна смес, което не е най-доброто за представянето на двигателя. Естествено разсъжденията ми са валидни за режими на двигателя, когато турбината реално надува, и няма форсиране, при които да се прояви турбодупката, но в края на краищата двигателя основно работи в тях.
                  Е да де ама нали като се позадръсти филтъра и дилзела почва да харчи в + и подпушва повечко чернилка ,а бензина почва да подхарчва над редовното ,което говори за богата смес пък електрониката пак си работи и си ограничава от кое колко . Все пак и тези системи за управление си имат някякви ганици в които могат да се справят.
                  А практиката и простата сметка показват ,че 96-те лв. които съм похарчил за филтър които се обслужва веднъж на 30-40 хил. и при навътяни 100 - тина хил. вече се е изплатил само от това че не купувам филтър за 12-15 лв.на 5-6 хил.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Питане за спортен филтър

                    Дайте някакви координати за закупуване на читав такъв филтър за проба. По "Симеон" гледах някакви, но на доста по- ниски цени- явно са ментета...
                    08седемшест5едно513четири

                    Коментар


                    • #25
                      От: Питане за спортен филтър

                      Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                      Дайте някакви координати за закупуване на читав такъв филтър за проба. По "Симеон" гледах някакви, но на доста по- ниски цени- явно са ментета...
                      Ако не се лъжа фирма вносител на K&N е „Импас“ и се намира по продължението на бул. Черни връх по посока околовръстното отляво. Там вече по каталог ти вадят различните видове-панелни в оригиналната ти кутия или конусовидни външни.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Питане за спортен филтър

                        Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                        Дайте някакви координати за закупуване на читав такъв филтър за проба. По "Симеон" гледах някакви, но на доста по- ниски цени- явно са ментета...
                        Ако ти е толкова за пробата, някъде извън града и без филтър можеш да покараш. Тъкмо ще видиш колко си струва в най-добрия случай.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Питане за спортен филтър

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Ако ти е толкова за пробата, някъде извън града и без филтър можеш да покараш. Тъкмо ще видиш колко си струва в най-добрия случай.
                          Понеже не съм карал до момента без филтър- няма ли опасност нещо да се скапе по двигателя? Ясно ми е, че трябва да избера някой незапрашен път, по възможност при дъжд, но въпреки това- няма ли големи рискове подобен опит?
                          08седемшест5едно513четири

                          Коментар


                          • #28
                            От: Питане за спортен филтър

                            Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                            Понеже не съм карал до момента без филтър- няма ли опасност нещо да се скапе по двигателя? Ясно ми е, че трябва да избера някой незапрашен път, по възможност при дъжд, но въпреки това- няма ли големи рискове подобен опит?
                            Не.
                            Стига да забършеш добре кутията на филтъра.
                            Последно редактирано от Пенчо; 14-10-10, 14:38. Причина: допълване

                            Коментар


                            • #29
                              От: Питане за спортен филтър

                              Той филтърът все едно пропуска 1-2% от праха. Просто за този пробег ще имаш 50-100 пъти повече прах в двигателя, което пък е нищо, ако избереш не-прашно място. Важното е да няма детайли от крепежа на филтъра и други едри неща, които двигателят да се опита да глътне.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Питане за спортен филтър

                                сервиз "хеед" в надежда преди моста на бакърена фабрика като се движиш към люли
                                "JR filters"
                                Последно редактирано от Ясен; 14-10-10, 17:48.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X