Здравейте, след няколко години борене с досадни и постоянни проблеми почвам да се съмнявам, че изобщо има смисъл да оправяш някои неща, но все пак ако някой има повече опит нека да сподели къде, как и на каква цена някъде могат да бъдат направени като хората.
1. Досадния на всички тресящ постоянно преден кардан. Има ли смисъл да се прави, ако има къде го правят като хората и колко км изкарва след това, аз го правя 2 пъти в Бургас, първия път платих 300 лв, изкара 500 км. Върнах им го обратно и безплатно ми го направиха втори път, все пак... 500 км, изкара нови 500 км. Не знам дали има смисъл повече да го пращам. В Кубрат доколкото чета ги правели като хората, но нека все пак някой да сподели мнение, кога е направен, колко струва процедурата и колко е изкарал след това. Или в крайна сметка да се дадат малко повече пари, да се търси нов кардан и толкова. Скъпо е наистина, но ако ще се дават по 300+ лв постоянно накрая няма да излезе по-евтино.
2. Секторна кутия. Предупредиха ме за разни измамници, които "уж" правели рециклиране на тези кутии, а всъщност развивали там колкото могат болта за регулировката да му оберат луфта, пръскали го с черен спрей и го връщали срещу скромните 400 лв. Умишлено търсих сервиз, който няма общо с тия хора и се спрях на Ауто Механик Груп (до стадион Септември в София), четох доста добри отиви за тях преди година време и изпратих сектора при тях. Около 400 лв ми излезе, не си спомням може и 450 да е било, резултата е, че почти нямам луфт, но тежкия волан си остана точно както преди. Сега друг е въпроса вече до колко може да олекне при 460, но основния проблем при мен е на място, когато трябва да паркираш или да обръщаш тогава се върти много неприятно с двете ръце, което не ми харесва. В движение е ок. Пратих го там, върнаха ми го след няколко дни оправен уж, като са ми издали и документ за ремонта с гаранция 1 година. Монтирах го обратно на колата, промяна освен, че няма луфт няма, другото си е същото. Запалих колата, закарах я при тях и я оставих за няколко дни, от където ми обясниха, че всичко със сектора си е нормално, помпата ми не работела правилно и явно не правила достатъчно налягане. Преди няколко дни смених помпата с такава от кола със секторна кутия (други хора ми обясниха, че имало разлика между помпата на кола със сектор и такава от кола с рейка, което ми се струва нелогично, защото по номер излиза еднаква, но както и да е), помпа сложих от W202 C250TD, 115 бара налягане, и смених маслото с Fusch PSF МВ 236.3 спефицикация, жълто на цвят. Моята помпа беше от W210 E320, също 115 бара, от която съм сложил и двигателя, тоест беше си в комплект с него. Разликата е, че имаме олекване с около 10%, волана отново се върти тежко. С обикновени гуми съм, 255/55/19, не би трябвало да е толкова тежко. Скоро карах W463 G500, където волана се върти чувствително доста по-леко от моя, сега не знам толкова ли са му възможностите на този сектор, има ли разлика този сектор с този от 463, ако има да търся такъв и да решавам проблема, че ми писна от тия гадаения. В крайна сметка може и моя да си е нормален, просто възможностите да са му толкова.
3. Кормилен демпфер. Моя беше изпуснал, свалих го и поръчах нов за този модел, дойде някакъв с марка Stabilus, който уж ми го похвалиха за хубав. Доста по-тънък от този, който свалих, обясних, че има доста сериозна разлика в дебелината, казаха ми, че имало гаранция 1 година и да не съм се притеснявал. Монтирах го тоя демпфер, колата за 1 година почти не е карана, я има 1000 км я няма, при това само по асфалт, Демпфера в момента се разтяга и натяга като пружина и чак след 10-15 см започва да се усеща втърдяване... нищо не става от тия боклуци, а не беше и много евтин. Естествено питах какво правим с гаранцията, ако това нещо се кара ще издържи точно 1 седмица, те ми обясняват, че вече било минало времето и нямало как, както и да е, не е проблем, проблема е какъв демпфер да се сложи. Гледам, че има подсилен ironman4x4, на цена около 300 лв, който мога да поръчам и да сложа, но имам питане дали няма допълнително да ми стане още по-тежък волана с него и дали издържа, че ако и този ще е за 1 година няма никакъв смисъл...
Допълнителен въпрос за кардан, в момента съм с 4 степенна автоматична кутия 722.3, отдавна мисля за смяна с 5 степенна, че няма да е лошо да имам и 5-та. Колата ми харесва много и като вървене и като динамичност и в съчетание с моите диференциали с предавателно число 4.4 се получи доста добре, но разбира се на магистрала не е много приятно. С 3000 оборота съм около 96 км/ч на предавателно число на кутията 1 (4 скорост), като ако има и 5-та ще дойде 0.86, а 722.5 по спомен даже беше 0.75. Ако мина на 5 степенна зависи дали е 722.5 или 722.6 ще станат перфектни нещата и ще можеш спокойно да държи после 120 км/ч на тия обороти, което е повече от достатъчно. Въпроса е, че и двете кутии са доста по-дълги. По спомен едната с около 7 см, другата май с повечко беше. В момента кардана между раздатката и кутията е 30 см, чуват се мнения, че не може да се скъсява повече. Има ли шанс този кардан да стане по-къс да речем с около 7 или 10 см или вече няма как да стане това, както и да се балансира добре и да не тресе в бъдеще.
Общо взето това са ми по-сериозните проблеми, които останаха, повечето от другите неща ги вкарах в час, разбира се няма как 34 годишна кола да е перефектна, но останалото е задоволително. Стана малко дълго, но се опитах да опиша максимално подробно също, за да се разбере и с какво сме се сблъскали вече и защо задавам тези въпроси, надявам се някой, който е имал вземане даване с тия проблеми да опише горе долу кое как да се получи, за което съм благодарен предварително!
1. Досадния на всички тресящ постоянно преден кардан. Има ли смисъл да се прави, ако има къде го правят като хората и колко км изкарва след това, аз го правя 2 пъти в Бургас, първия път платих 300 лв, изкара 500 км. Върнах им го обратно и безплатно ми го направиха втори път, все пак... 500 км, изкара нови 500 км. Не знам дали има смисъл повече да го пращам. В Кубрат доколкото чета ги правели като хората, но нека все пак някой да сподели мнение, кога е направен, колко струва процедурата и колко е изкарал след това. Или в крайна сметка да се дадат малко повече пари, да се търси нов кардан и толкова. Скъпо е наистина, но ако ще се дават по 300+ лв постоянно накрая няма да излезе по-евтино.
2. Секторна кутия. Предупредиха ме за разни измамници, които "уж" правели рециклиране на тези кутии, а всъщност развивали там колкото могат болта за регулировката да му оберат луфта, пръскали го с черен спрей и го връщали срещу скромните 400 лв. Умишлено търсих сервиз, който няма общо с тия хора и се спрях на Ауто Механик Груп (до стадион Септември в София), четох доста добри отиви за тях преди година време и изпратих сектора при тях. Около 400 лв ми излезе, не си спомням може и 450 да е било, резултата е, че почти нямам луфт, но тежкия волан си остана точно както преди. Сега друг е въпроса вече до колко може да олекне при 460, но основния проблем при мен е на място, когато трябва да паркираш или да обръщаш тогава се върти много неприятно с двете ръце, което не ми харесва. В движение е ок. Пратих го там, върнаха ми го след няколко дни оправен уж, като са ми издали и документ за ремонта с гаранция 1 година. Монтирах го обратно на колата, промяна освен, че няма луфт няма, другото си е същото. Запалих колата, закарах я при тях и я оставих за няколко дни, от където ми обясниха, че всичко със сектора си е нормално, помпата ми не работела правилно и явно не правила достатъчно налягане. Преди няколко дни смених помпата с такава от кола със секторна кутия (други хора ми обясниха, че имало разлика между помпата на кола със сектор и такава от кола с рейка, което ми се струва нелогично, защото по номер излиза еднаква, но както и да е), помпа сложих от W202 C250TD, 115 бара налягане, и смених маслото с Fusch PSF МВ 236.3 спефицикация, жълто на цвят. Моята помпа беше от W210 E320, също 115 бара, от която съм сложил и двигателя, тоест беше си в комплект с него. Разликата е, че имаме олекване с около 10%, волана отново се върти тежко. С обикновени гуми съм, 255/55/19, не би трябвало да е толкова тежко. Скоро карах W463 G500, където волана се върти чувствително доста по-леко от моя, сега не знам толкова ли са му възможностите на този сектор, има ли разлика този сектор с този от 463, ако има да търся такъв и да решавам проблема, че ми писна от тия гадаения. В крайна сметка може и моя да си е нормален, просто възможностите да са му толкова.
3. Кормилен демпфер. Моя беше изпуснал, свалих го и поръчах нов за този модел, дойде някакъв с марка Stabilus, който уж ми го похвалиха за хубав. Доста по-тънък от този, който свалих, обясних, че има доста сериозна разлика в дебелината, казаха ми, че имало гаранция 1 година и да не съм се притеснявал. Монтирах го тоя демпфер, колата за 1 година почти не е карана, я има 1000 км я няма, при това само по асфалт, Демпфера в момента се разтяга и натяга като пружина и чак след 10-15 см започва да се усеща втърдяване... нищо не става от тия боклуци, а не беше и много евтин. Естествено питах какво правим с гаранцията, ако това нещо се кара ще издържи точно 1 седмица, те ми обясняват, че вече било минало времето и нямало как, както и да е, не е проблем, проблема е какъв демпфер да се сложи. Гледам, че има подсилен ironman4x4, на цена около 300 лв, който мога да поръчам и да сложа, но имам питане дали няма допълнително да ми стане още по-тежък волана с него и дали издържа, че ако и този ще е за 1 година няма никакъв смисъл...
Допълнителен въпрос за кардан, в момента съм с 4 степенна автоматична кутия 722.3, отдавна мисля за смяна с 5 степенна, че няма да е лошо да имам и 5-та. Колата ми харесва много и като вървене и като динамичност и в съчетание с моите диференциали с предавателно число 4.4 се получи доста добре, но разбира се на магистрала не е много приятно. С 3000 оборота съм около 96 км/ч на предавателно число на кутията 1 (4 скорост), като ако има и 5-та ще дойде 0.86, а 722.5 по спомен даже беше 0.75. Ако мина на 5 степенна зависи дали е 722.5 или 722.6 ще станат перфектни нещата и ще можеш спокойно да държи после 120 км/ч на тия обороти, което е повече от достатъчно. Въпроса е, че и двете кутии са доста по-дълги. По спомен едната с около 7 см, другата май с повечко беше. В момента кардана между раздатката и кутията е 30 см, чуват се мнения, че не може да се скъсява повече. Има ли шанс този кардан да стане по-къс да речем с около 7 или 10 см или вече няма как да стане това, както и да се балансира добре и да не тресе в бъдеще.
Общо взето това са ми по-сериозните проблеми, които останаха, повечето от другите неща ги вкарах в час, разбира се няма как 34 годишна кола да е перефектна, но останалото е задоволително. Стана малко дълго, но се опитах да опиша максимално подробно също, за да се разбере и с какво сме се сблъскали вече и защо задавам тези въпроси, надявам се някой, който е имал вземане даване с тия проблеми да опише горе долу кое как да се получи, за което съм благодарен предварително!
Коментар