От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2
Системата си работи и върху 2-те колела на един мост - т.е. прехвърля въртящ момент и към другия мост ...
разликата в ТК преди и след 03 (фейслифта) е при включен блокаж на междинния диф - при моделите преди 03 ТЦ няма да работи а абс, ебд(рзпределение на спирачното усилие между преден заден мост) и хдц ще са с намалени параметри. При моделите след 03 ТЦ ще си работи но "оптимизиран" за наличие на блокаж в междинния диф - т.е най-вероятно няма да се опитва да прехвърля момент между преден и заден мост щото са си твърдо свързани от блокажа
Най-често (ако няма записани други грешки в системата) за да не се усеща ефект от работата на ТК е виновен датчика за Бързи/бавни - намира се на раздатката. Или нещо по кабелите или щото се е прецакал. На бавни ТК е доста по-агресивен и върши чудесна работа. Ако не работи въпросния датчик, няма да се усеща и разлика в чувствителноста на педала на газта на бавни, ХДЦ няма да работи (ще има "динг-динг-динг" както ако се пуска на Бързи), АЦЕ-то няма да работи в "отключен" режим при скорости под 30км, Автоматика няма да сменя режимите на превключване и т.н.
Първоначално публикуван от stargazer
Преглед на мнение
While the ETC function is enabled, if the SLABS ECU detects a wheel accelerating faster than the average, indicating
loss of traction, it operates the ABS modulator in the active braking mode. Depending on the vehicle speed, active
braking is employed for either the brake of the affected wheel or for both brakes on the affected axle, until all four
wheels are driven at approximately the same speed again. During active braking the SLABS ECU also illuminates the
ETC warning lamp, for a minimum of 2 seconds or for the duration that ETC is active. ETC operation is desensitised
during 'hard' cornering.
loss of traction, it operates the ABS modulator in the active braking mode. Depending on the vehicle speed, active
braking is employed for either the brake of the affected wheel or for both brakes on the affected axle, until all four
wheels are driven at approximately the same speed again. During active braking the SLABS ECU also illuminates the
ETC warning lamp, for a minimum of 2 seconds or for the duration that ETC is active. ETC operation is desensitised
during 'hard' cornering.
Най-често (ако няма записани други грешки в системата) за да не се усеща ефект от работата на ТК е виновен датчика за Бързи/бавни - намира се на раздатката. Или нещо по кабелите или щото се е прецакал. На бавни ТК е доста по-агресивен и върши чудесна работа. Ако не работи въпросния датчик, няма да се усеща и разлика в чувствителноста на педала на газта на бавни, ХДЦ няма да работи (ще има "динг-динг-динг" както ако се пуска на Бързи), АЦЕ-то няма да работи в "отключен" режим при скорости под 30км, Автоматика няма да сменя режимите на превключване и т.н.
Коментар