Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Freelander - тръгва със задните първо

    Първоначално публикуван от kxa Преглед на мнение
    Възможно ли е да се получава само от натегната лява задна гума. Верно се пада външна на завоя, но до толкова да влияе че цялата "Жипка" да изправя завоя?
    Когато имаш блокирала вискомуфа, курсовата устойчивост (способността на автомобила да отива точно там накъдето сочат кормилните колела) е силно понижена, особено в завой. При това положение и слабо задържане на спирачката ще повлияе на посоката. Също и други работи влияят, особено на по-висока скорост. Примерно вятър - и е радостно, че не сте го разбрали по трудния начин.

    Проблемът с муфата е характерен за всички коли с муфа (тя живее колкото живее, особено при по-небрежно отношение към износването и налягането на гумите). Конкретно при Фрийлендър, проблемът с муфата бързо прераства в проблем с други (скъпи) части на трансмисията. В повечето случаи ремонтът се състои в сваляне на кардана и "разжалване" на фрийлендъра от несериозен джип до смешна на вид лека кола.

    По проблема има доста писано във Форума.

    Коментар


    • От: Freelander - тръгва със задните първо

      В заглавието пише едно,в първото мнение-друго.Каквото са написали Таргата и Ясен е точно така.А ако това,което е описано в заглавието,е станало,то проблемът е доста сериозен и е свързан със смяна и ремонт на раздатка и скорости.Накрая като удариш чертата и си около 2 бона назад от тоя ремонт...
      0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

      Коментар


      • Благодаря за отговорите,
        Джипката не съм я взел още , гледах я с идеята да я взема, като се оказаха тези симптоми.
        Ако е само това което сте ми отговорили ,ще я оправя. Притеснява ме тъй като е карана така , дали няма нещо повече.
        Относно дали има предно - Вдигах двете леви гуми, когато ги завъртя , действат заедно. Същото направих и с десните. Разликата е само че задната лява се движи по-тежко.
        Значи фрее-то не е мое , но ходих да го гледам за покупка. След потегляне хванах дърпането на волана, след което намерих по широко място за да направя пълните кръгове и открих провлачването на задната гума. Мястото бе асфалт,но опесъчен и гумата не се влачеше буквално, я придърпваше от пясъка. Виското не ме притеснява толкова колкото дали не се е прецакало нещо от карането с блокирало виско.
        На стръмен наклон при потегляне нагоре с малко повече ряз се вижда как задните тръгват първи, но не буксуват. от което смятам , че предно си има. Също като вдигна на крик, цялата лява или цялата дясна страна , гумите се въртят заедно.
        Мисля да я взема и да се поровя по нея, като разчитам на късмета да не е нещо по-лошо от виското.
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 01-06-14, 15:40.

        Коментар


        • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

          Вчера докато бях се замислил за тая виско муфа , ми дойде набързо една мисъл та реших да я споделя, да си изкажете и вие мнението. Та въпросната виско муфа, ако се замени с електромотор който да задвижва задния диф. А на фланеца на аздатката да се монтира генератор, дали ще е рентабилно. Еелектромотори има малки като обем ,достатъчни за да се поберат на мястото на виското , само че генератора какъв ли ще да е.

          Коментар


          • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

            ROTFL!!!

            А сега сериозно: с такъв обхват въртящ момент и обороти и моторът, и генераторът (то е едно и също) ще са по 100-ина кг без охлаждането и без силовата електроника

            Коментар


            • Land Rover Freelander 1 - затяга при завой и още нещо?

              TD4, 2001г. 3 врати.
              При завиване на волана докрай джипчето направо спира. Ако е по сериозен баира при завой - само на 1-ва, иначе спира
              При такива маневри задните гуми свирят или поне чувам шум от приплъзване.
              По нанадолнище като че ли има нормална инерция. Виското ли е хванало гората вече?
              Другото което забелязах (карал съм го 500-600км. е че има лек шум като виене когато отпусна педала на газта (моторна спирачка), най-осезаем е при движение на 5-та скорост.
              Вторият проблем е при спиране. Сменени предни дискове (Delphi) и накладки (Brembo уж).
              При висока скорост спират горе долу добре. Но в самия край на спиране доста често се получава едно търкане съчетано с усещане на педала на спирачката. Не съм карал автомобил с ABS но ако е от него но мисля че така трябва да е при приплъзване.
              Другото - след 10-на км. по сериозен наклон (малко по агресивно спускане с ползване на спирачката) дисковете почват да пекат, съответно мирише на феродо.
              Не знам дали е нормално?

              Съобщение от модератор:
              Моля, напишете си в профила от къде сте.
              ...ЦЪК
              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 14-08-15, 07:24.

              Коментар


              • От: Land Rover Freelander 1 - затяга при завой и още нещо?

                Първоначално публикуван от milenjs Преглед на мнение
                ... При завиване на волана докрай джипчето направо спира. Ако е по сериозен баира при завой - само на 1-ва, иначе спира
                При такива маневри задните гуми свирят или поне чувам шум от приплъзване.
                По нанадолнище като че ли има нормална инерция. Виското ли е хванало гората вече?
                Не вече, а отдавна.

                Първоначално публикуван от milenjs Преглед на мнение
                ...има лек шум като виене когато отпусна педала на газта (моторна спирачка), най-осезаем е при движение на 5-та скорост
                Покрай виското си отива и някой диференциал. Сваляй кардана ВЕДНАГА и после мисли за другите работи.

                Първоначално публикуван от milenjs Преглед на мнение
                ... Сменени предни дискове (Delphi) и накладки (Brembo уж).
                При висока скорост спират горе долу добре. Но в самия край на спиране доста често се получава едно търкане съчетано с усещане на педала на спирачката.
                Не е от АБС. Звучи като изпечени (остъклени) накладки.

                Коментар


                • От: Land Rover Freelander 1 - затяга при завой и още нещо?

                  Кардана свален, вече не затяга и върви леко. Утре пращам муфата за рециклиране. Къде ще ми я направят по-добре - в бгмуфи - София или в Лом?
                  За търкането при спиране - предни дискове и накладки са чисто нови, спира си добре от висока скорост, единствено понякога в края на спирането педала почва да трепери и се чува това търкане, все ми се струва че е от предните колела.

                  Коментар


                  • От: Land Rover Freelander 1 - затяга при завой и още нещо?

                    Преди да си саморециклирам муфата звъннах в Лом и ме застреляха с цена, 450 лв., ако се напъне още малко човек и ще си купи нова от английско.
                    И примен е така със спирачния педал, и аз уж съм с нови дискове и накладки. Преди да спре от висока скорост се усеща едно леко прибутване в педала и присвирва все едно влак спира. Според мен е почти нормално да позамирише при по дълго и интензивно спиране.
                    Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                    freelander 1,8 2001g.

                    Коментар


                    • От: Land Rover Freelander 1 - затяга при завой и още нещо?

                      Първоначално публикуван от milenjs Преглед на мнение
                      ... Къде ще ми я направят по-добре - в бгмуфи - София или в Лом?
                      И аз май ще изчакам съвет по въпроса на кого да доверя ремонта на муфата. Някой с опит?
                      "Успехът се състои в това да вървиш от една грешка към друга, без да губиш ентусиазъм."
                      сър Уинстън Чърчил

                      Коментар


                      • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                        В бгмуфи съм правил 2 муфи ама не на фрийлендър, а на рено еспас. Работят безгрижно. Препоръчвам при ремонта да се поръча "олекотена" настройка на муфата (т.е. късно и "меко" сработване). Искаха някаква сума между 200 и 300лв, не помня колко точно.

                        Коментар


                        • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                          Тук при рязговор с момчета за фрий-та един спомена че си е правил в Разград за 250лв.
                          Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                          freelander 1,8 2001g.

                          Коментар


                          • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                            Послушах Ясен и звъннах на бгмуфи - много отзивчив, много разбран човек.
                            264лв + куриера. Гаранция.
                            Смятам утре да я сваля и да пътува.

                            Благодаря за съветите.
                            "Успехът се състои в това да вървиш от една грешка към друга, без да губиш ентусиазъм."
                            сър Уинстън Чърчил

                            Коментар


                            • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                              Пуснах я днес на бгмуфи, до края на седмицата трябва да я получа и монтирам и тогава ще споделя впечатления

                              Коментар


                              • От: Въпрос за вискомуфа на Freelander, и тест на вискомуфата

                                3 дена я разтъпквам,ОК е за сега Човека от бгмуфи ми препоръча да сменя и двата висящи лагера, единия шумял, другия напукана гумата. Сложих турски на асметал, дано не съм сбъркал много.
                                За муфата - явно са я почистили и напълнили с нова течност без да я отварят - личат си 2-та пробити отвора в нея които са заварени в последствие. Затягането при завит волан изчезна или е съвсем слабо доловимо. Продполагам си е нормално така.
                                Остана ми един лек шум отзаде когато се движи на свободна или на моторна спирачка. Имаше ги и без кардана. При ускоряване или подържане на скорост с натисната газ изчезва. Нещо около диф-а май ще, днес пробвах да му сменя маслото и опа - няма пробка за източване. Само за пълнене, има си масло. Смених маслото на раздатката, беше тъмно на цвят, имаше леки стружки на магнита на тапата, като фин прах.
                                Остана ми проблема със спирачките - в края на спирането и съвсем лека скорост понякога пъркат и ми надигат педала на спирачката. Друг път си спира плавно и без търкане и повдигане на педала.
                                Направи ми впечатление че при рязко подаване на газ се усеща нещо като удар в задницата. Нормално ли е това, без кардан го нямаше?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X