Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от mar7uH* Преглед на мнение
    Идеята на допълнителния датчик е да се следи по прецизно температурата. Доколкото знам скалата на таблото е с няколко положения и ECU-то подава информацията филтрирана и със закъснение. Предлагат се инструменти за таблото, които също подават звуков и светлинен сигнал при определени температури.
    да, така е, не показва реалната температура, да не се плаши водача
    закачих Нанокома и .. се хванах за главата, при ръчкане в града .. на цариградско стига го 100 градуса
    по изкачване също .. и то зимата

    ще видим лятото как ще е ..

    всъщност - колко са нормалните температури на ТД5 ?

    Коментар


    • #17
      Това за 100 - те градуса изобщо не мога да го повярвам. Проверете си датчика и термостата. Термостата отваря на 92-94 и то само лятото. Имах проблеми с главата и надуване на маркучите и имаше период, в който мерех температура през 5 км. с инфрачервен термометър. Двигателят реално работи на студено. Зимата на градско и то в Пловдив, трябва да го ръчкаш повече от половин час без да си пуснал отоплението, за да стигне стрелката до средата, където и е мястото и като пуснеш вентилацията веднага пада.
      При мен всичко е сменено - глава, водна помпа, термостат, маркучи, воден радиатор, капачка на казанчето, само радиатора на парното и маркучите към него са стари.
      Италианецът беше прецакал всичко.
      Не бързай ако искаш да стигнеш
      __________________________________
      Discovery II TD5 10P

      Коментар


      • #18
        Да. Добре е да се премери и с ИЧ термометър.

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
          Това за 100 - те градуса изобщо не мога да го повярвам. Проверете си датчика и термостата. Термостата отваря на 92-94 и то само лятото. Имах проблеми с главата и надуване на маркучите и имаше период, в който мерех температура през 5 км. с инфрачервен термометър. Двигателят реално работи на студено. Зимата на градско и то в Пловдив, трябва да го ръчкаш повече от половин час без да си пуснал отоплението, за да стигне стрелката до средата, където и е мястото и като пуснеш вентилацията веднага пада.
          При мен всичко е сменено - глава, водна помпа, термостат, маркучи, воден радиатор, капачка на казанчето, само радиатора на парното и маркучите към него са стари.
          Италианецът беше прецакал всичко.
          ще сваля лог от Нанокома, само да видя как се прави
          нормално каране държи около 88-90градуса, но като почнеш да го ръчкаш колкото може, да сменям скорости на 3000+ об .. в градско засилваш, намаляш .. и стига 99-100градуса за момент, после пада

          да студена е системата, на празен ход .. зимата спада стрелката до долу, но и завира като го ръчкаш

          като цяло не е добре изчислена охлаждащата система според мен

          Коментар


          • #20
            Вчера пуснахме една поръчка от island4x4. Ето и сравнението на цените, което направих:


            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:части1.jpg Прегледи:5 Размер:363.0 КБ ID:6724010

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:части2.jpg Прегледи:4 Размер:215.8 КБ ID:6724009

            Ще прикача и таблицата, понеже в нея има и линкове към съответните части (в клетката с цена в паундове), в случай, че някой има нужда от тях:
            Цени-на-части.xls

            Сложил съм едни оптимистични 50 паунда за доставка и такси, пък да видим. Цената за доставка, която ми дръпнаха от сметката беше 34,99 паунда. Тези дни татко ще ходи да си вади EORI номер за да може да си освободи пратката от митницата като пристигне.

            Оригинални кабели и уплътнителен комплект за дюзи в България струват досатъчно, че да се занимаваме с доставки от 2-3 седмици. В английския сайт имаше също комплект О-пръстени за охладителя на нафтата. Със сигурност могат да се намерят в някой магазин в България на по-добра цена, но решихме да се доверим на думичката quality, използвана в описанието на сайта им. Също така поръчах и ЕГР затапване, както и няколко гайки за джантите, щото от тях има няколко заминали и няколко на път. За да се избегне проблем с тях за в бъдеще или поне да се удължи животът им, колега препоръча да се гресира под капачката. Дихтунги и О-пръстени също държахме да са ОЕМ, та затова се решихме за тези от линка, понеже същият този колега препоръча оригинални, червени на цвят о-пръстени.

            Между другото тези ЛР ентусиасти, които споменах в по-предните постове, мисля че също са част от форума. Единият от тях би трябвало да е Радослав Стефанов (нека ме поправи ако греша), съдейки по чертежите на бронята си и табиатлийската изработка на системата за блокажа на раздатката, които ни прати - благодаря за което! Намирам бронята му за доста красива. Иначе ето за тази лостова система говоря: Ръчен блокаж на диференциала на Land Rover Discovery 2 Td5 - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com).

            Второ между другото: Ако някой продава задна стабилизаторна щанга (за АСЕ) с актуатор или без, може да ми пише на лично. Ще го реставрираме в следващ момент.
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от Мартин Ташев; 24-03-21, 11:56.

            Коментар


            • Михаил
              Михаил коментира
              Редактиране на коментар
              В Айлънда винаги е било най - евтино. Ще бъде интересно да опишето перепетиите по доставката.
              Магазини в България се търсят само когато работата е на зор.

          • #21
            Ако термостатът работи може да го смените с такъв, който отваря на по - ниска температура. Аз лично не бих го търпял. Имайте предвид, че термостатът пропуска малка част от течността без да е отворил, т.е. дебелият маркуч горе е топъл/горещ, но радиаторът е студен. Когато се нагорещи радиатора тогава термостатът е отворил напълно.
            Охладителната система е доволно сложна, с тези допълнителни топлообменници за горивото и маслото, а на 15Р и на ЕГР - а и изглежда непонятна. Ако е експлоатирана с вода дава много грозни дефекти. Ако прегрее, в смисъл перката с виското не може да се справи с горещия въздух от питата на радиатора - включва и перката на климатика, т.е. това е една допълнителна защита освен минаването в авариен режим.
            Не бързай ако искаш да стигнеш
            __________________________________
            Discovery II TD5 10P

            Коментар


            • #22
              Първоначално публикуван от mar7uH* Преглед на мнение
              Вчера пуснахме една поръчка от island4x4. Ето и сравнението на цените, което направих:


              Оригинални кабели и уплътнителен комплект за дюзи в България струват досатъчно, че да се занимаваме с доставки от 2-3 седмици.
              Предполага се, че освен оригинални кабели и "уплътнителния комплект за дюзи" е оригинален ?

              По спомени, комплекта за 5 дюзи (О пръстени и дифтунги) от МотоПфое е около 100-тина лева.
              Навремето бях поръчал бритпартски и..... дифтунгите ги ловеше магнит . Та, внимавай.

              BS225, от витон, лесно се намират и тук.
              Последно редактирано от krasimir.n; 24-03-21, 23:02.

              Коментар


              • Мартин Ташев
                Мартин Ташев коментира
                Редактиране на коментар
                Пише ОЕМ в сайта на цена 29,99 паунда за комплект. Това, което ме респектира е, че пише OEM Britpart. Имаше и вариант на Britpart за 2,99 паунда всичките. Привлякоха ни заради цвета на о-пръстените - червен, който ни беше препоръчан пред черните.

            • #23
              Следя с интерес темата, че и мен ме чакат такива гимнастики

              Коментар


              • #24
                Имам една питанка по отношение на охлаждането. По-скоро да споделя разсъжденията си и да ми кажете до колко са верни. При студен двигател термостатът е затворен и байпасът (зелено) служи за изравняване на налягането на изхода и на входа на радиатора, така че да няма циркулация през него и съответно охлаждане. По този начин, затоплената течност (синьо) от двигателя отива директно към отоплението в купето, от там минава покрай охладителя, защото там термостатът също е затворен и влиза във всмукателния маркуч на водната помпа, която пък отново праща същата неохладена течност в моторния блок.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:cold.jpeg
Прегледи:1192
Размер:223.5 КБ
ID:6724471

                При топъл двигател, главният термостат отваря и позволява на помпата да засмукав охладена течност от долния край на горната секция на радиатора (разделен е на две). Тази охладена течност минава през охладителя на маслото, част от нея (сравнително "хладка") се връща в долния радиатор, който я доохлажда и изпраща към охладителя на нафтата (лилаво), в случай че там термостатът е отворен. Другата част от течността при охладителя на маслото влиза отново в моторния блок. След това излиза от там и влиза в горната част на горната секция на радиатора. Част от тази течност циркулира отново през отоплението в купето и се връща по същия път във всмукателния маркуч на водната помпа. При затворен термостат на охладителя на нафтата, тази "топла" течност, идваща от купето не може да "стопли" горивото.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hot.jpeg
Прегледи:885
Размер:233.8 КБ
ID:6724472

                Всичко това са предположения. На база тези предположения имам едно притеснение, че при прецакан термостат (постоянно затворен) на охладителя на нафтата, тя няма да бъде охлаждана и по този начин ще се връща гореща нафта в резервоара и може да прецака горивната помпата. Отделно, че топла нафта не е добра за ефективността на горенето. При положение постоянно отворен сякаш не виждам голям проблем. Търсих такива термостати и не можах да намеря. Има само целия охладител колко струва едни пари... Единият вариант е да се махне. Какво мислите за това? Някой правил ли го е? Другият е да се намери подходящ термостат. В една английска тема пишат, че сложили такъв - dayco DT27A-BP.

                Коментар


                • td120
                  td120 коментира
                  Редактиране на коментар
                  При "благоприятни" условия и премахнат термостат някои системи ще изпържат маторя. Недейте маха нищо.

              • #25
                Мисля, че ако искаш да караш читава кола, не трябва да правиш експерименти и да махаш това и онова. Опитите на мои познати го доказват. Ако някой чарк не работи - смени го. Ако новите са ти скъпи, опитай с автоморгите.
                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                Коментар


                • #26
                  Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                  Мисля, че ако искаш да караш читава кола, не трябва да правиш експерименти и да махаш това и онова. Опитите на мои познати го доказват. Ако някой чарк не работи - смени го. Ако новите са ти скъпи, опитай с автоморгите.
                  Прав си. Така или иначе ще се сваля охладителя за смяна на О-пръстени ще се провери и термостата. Може пък и да си е здрав.

                  Коментар


                  • #27
                    Приятно съм изненадан колко бързо се развиват нещата с поръчката от island4x4.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FedExTracking.jpg
Прегледи:831
Размер:51.1 КБ
ID:6724517

                    Коментар


                    • trapper
                      trapper коментира
                      Редактиране на коментар
                      като получиш поръчката, пиши колко струва доставката

                    • Мартин Ташев
                      Мартин Ташев коментира
                      Редактиране на коментар
                      Вече е в Кьолн Германия... ще вземе наистина да дойде другата седмица...

                  • #28
                    На мен този отоплител/охладител на нафтата ми е много странен. Така или иначе, за да захрани дюзите нафтата циркулира в главата (като при всеки двигател помпа - дюза) и не може да се нагрее повече от температурата на главата, която се охлажда от основната охладителна система. Обратната нафта се връща през този топлообменник в горивния филтър, за да го стопли, за да не става на боза нафтата зимно време, но той е отзад на камилата в г..., т.е. докато стигне до него има топлообмен и по тръбите и движещия се покрай въздух. Според мен обратната нафта по - скоро спомага за по - бързо стопляне на малкия кръг, отколкото да се охлажда, за да не прецака помпата в резервоара.
                    Сменял съм О - пръстените, не забелязах термостат, може би е в Г - образното разклонение откъм купето.
                    Не бързай ако искаш да стигнеш
                    __________________________________
                    Discovery II TD5 10P

                    Коментар


                    • Мартин Ташев
                      Мартин Ташев коментира
                      Редактиране на коментар
                      Мисля, че нафтата се загрява не само защото минава през главата или по скоро над главата, а и от самото нагнетяване, както и при преминаване през различни отворчета и клапани. Като вкараме в играта и термостатът, ми звучи логично да работи като "отоплотел" докато отвори големият кръг (въпреки, че ми се струва че при затворен термостат не минава течност около горивото), но след това мога да си представя, че нафтата се загрява доста. Това с прецакването на помпата поради висока температура на горивото го четох пак в някакви английски форуми. Като го разглобим и ако има термостат ще кача снимки. Тогава мисля че функцията ще е малко по ясна като се види устройството му.

                    • td120
                      td120 коментира
                      Редактиране на коментар
                      При нормалноработеща система антифризът би трябвало да дигне Т по-бързо от нафатата,тъй че след студен старт антифризът "помага" на нафтата(ся може да има и весели изключения като резервоар при светеща лампа на резервата при минус 20 ) ... Какъвто и термостат да има в кръга на нафтата(или на антифриза към топлообменника на нафтата,там както са го решили),той трябва да започва да пречи на съобщаването на двете жидкости при много по-ниски Т от тази на "работната" Т на антифриза...най-често <40Ц. Ако нафтата се "охлажда" от антифриза при температури над тая (без значение от кой кръг), животецът на горивната система ще да се съкращава много бързо.

                  • #29
                    четох че ако О пръстените на дюзите изпускат, се вдига нивото на маслото - влиза нафта в маслото
                    и също може да се връща нагар в резервоара и да запуши помпата

                    при мен .. когато спадне нивото на нафта под 1/4 и почва да вие помпата, даже вежнъж не запали, светеше резерва, но не беше до долу
                    доляхме нафта и тръгна .. сега чакам да се стопли и да отворим резервоара, и гледам да не спада под 1/4 в резервоара да е покрита помпата с гориво

                    Коментар


                    • Мартин Ташев
                      Мартин Ташев коментира
                      Редактиране на коментар
                      Дано се окаже че е чист. Това с помпата обаче ми се е случвало на бензиново бмв. Там му викат "soft failure". Един вид като сигнализация че помпата си заминава. Ако караш така в един момент се прецаква нацяло.

                    • ergo
                      ergo коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аз имах тоз проблем и се повишаваше нивото на маслото нахлуваше нафта и след смяна на въпросните медни шайби всичко се оправи има ремонтен комплект заедно с кабелите и уплътнението скоро ги смених стана както трябва.

                  • #30
                    По отношение на охладителя на нафтата намерих това в наръчника:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fuelcooler1.jpg
Прегледи:1088
Размер:76.7 КБ
ID:6724948Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fuelcooler2.jpg
Прегледи:1018
Размер:61.2 КБ
ID:6724949Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fuelcooler3.jpg
Прегледи:1016
Размер:51.4 КБ
ID:6724950
                    Според тези писания Термостатът отваря при 82°C. Като топлината се предава от горивото през тедката, в която се намира термостата, към самия термостат. Пише, че това предотвратява работата на охладителя в студени климати. Като отвори термостатът охладеителна течност с максимална температурa от 25°C минава през охладителната риза в посока обратна на потока на гориво. Тази ниска температура се постига от долната секция на радиатора.

                    Малко ми е странно как този термостат отваря на база температура на горивото, при положение че е облят от охладителна течност и как така топлината се предава по тая тедка... нещо не мога да си го преставя. Но дори и да не е така и се отваря при температура от 82 градуса на охладителната течност, в охладителя не постъпва течност, преди термостатът да отвори. Така че не ми звучи като да затопля горивото. Все пак се казва cooler а не heat exchanger.

                    Коментар


                    • td120
                      td120 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Така са го обяснили,че...мани.
                      -нафтата ще си ходи в охладителя тъй или иначе,но при Т на антифриза 82ц термостатът в задната му част почва да отваря и да "прекарва" антифриза през охладителя (демек нафта си минава през него,но поток на антифриз през охладителя не се движи,докато не почне да отваря термостатчето).
                      -нафтата ще топлообменя с нарочен поток от охладения антифриз,чиято Т ще е по-ниска от тази на течността,идеща от охладителя на маслото "с около двайсетина градуса най-много" ( отделната най-долна секция на радиатора...Ама може и да е само два градуса по-ниска).
                      -има ли начин да се види какво показва температурният сензор на горивния регулатор (програмката дава ли информация?) .Граждани пишат,че около осемдесетте се въртяла...филтърът бил доволно горещ,резевоарът също бил топъл...Без термостатчето в охладителя нямало проблеми за в английски климат(запецнал затворен обаче ще дигне Т на горивото).Интересно дали по-новите охладители имат термостатче изобщо.

                      От любопитство бих измерил температурата на горивото в няколко точки - преди и след охладителя/на самия филтър/на резервоара/към регулатора - след високо натоварване,при мнинимално количество гориво в резервоара,лятос.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X