Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното масло за ръчна скоростна кутия за Диско 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Преди няколко години навъртях в Бг по шосета и горски+полски пътища 50 000 км за 1 година. Сега карам 10-15к/год. и нямам оплаквания от това масло.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от Ivo III Преглед на мнение

      защо да не се слага GL4/5? бихте ли обяснили? някой пробвал ли го е и какво се случва?


      това, че се препоръчва от завода, не е достатъчно обяснение

      аз се питам, австралийците защо карат с Gear 300 и са много доволни? при това теглят през пустинята яко

      все пак, аз не мисля да карам кротко колата, и сериозно загрявам трансмисията и, още повече че обмислям и да засиля двигателя, АКО успея да подобря трансмисията
      td120 благодаря за линка към темата - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...e8#post4930053

      аз така и така ще я строша кутията, в това състояние .. цената на фона на проблемите и драмите е нищо, проверих 50лв на дребно за литър без отстъпки

      Коментар


      • #18
        GL5 има проблем с химическата съвместимост - ще изяде на Дисково синхото
        при GL4/5 e решен проблема с химическата съвместимост

        Коментар


        • #19
          цитат:

          18-03-13, 11:11
          От: Кое е най доброто масло GL-5 или GL-4

          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
          Изкуственият хибрид GL-4/GL-5 e нито кон, нито кокошка.

          Баш си е кон, при това породист. Не случайно и цената му е една друга.

          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
          Там тъдето трябва GL-4 e крайно нежелателно да се слага GL-5...

          До тук добре...
          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
          ... или GL-4/5.
          ама с това си изказване сам се сложи в групата на любителите на обобщения.

          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
          Основните различия са свързани с различното поведение на мазането при определени условия. Да, GL-5 е по-плъзгаво.
          Съвсем основно различие е и че е по-агресивно към някои метали. И това е основната причина да не се слага във възли, които имат детайли от такива метали. Нищо не пречи на конструкторите да направят въпросната кутия да работи и с по-хлъзгаво, както и с по-малко хлъзгаво масло. И както практиката показва, често се справят. И двете ми джипки, искащи GL-4, в скоростите са с GL4/5, от което не последва нищо повече от това, че греят малко по-малко.

          Първоначално публикуван от Dimitar Nenchev Преглед на мнение
          GL5 е по-агресивно към някои метали спрямо GL4, така че не са взаимозаменяеми. Каквото казва производителя, такова се слага.
          Производителя казва какви са минималните изисквания. Тоест, докарал е средностатистически нормална като изисквания и цена експлоатация по времето, когато е проектирал въпросния възел. Ама това време може да е било преди 20 или 30 години, а от тогава е изтекла малко водица и едни технологии са мръднали напред. Щото, ако слушам производителя, трябва да си карам двигателя с минерално масло 15W40, дето зимата на студено е туткал, а лятото на горещо е водица. С маслото в дифове и скорости впрочем хавата е точно същата.

          Коментар


          • #20
            Първоначално публикуван от Ivo III Преглед на мнение
            ...
            пп: моето не е сменяно 140 000км италиански кротки .. пропката никога не бе развивана (всъщност и моето е бистро .. но както писах по горе)
            но след 10 000км бързи български и .. почна веселата част
            Като го купи смени ли маслата?
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение

              Като го купи смени ли маслата?
              закарах го, да ми сменят маслата, но после се оказа, че само на дифа и раздатката е сменено, на скоростната - не е, защо - незнам
              първоначално обвинихме съединителя и течноста му, и изчаквах да видя дали ще се оправи превключването на горещо

              сега е ред на маслото на скоростната - и чета и се чудя дали да му сложа Мотул Gear 300, или класическото за модела

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Ivo III Преглед на мнение

                закарах го, да ми сменят маслата, но после се оказа че само на дифа и раздатката е сменено, на скоростната - не е, защо - незнам
                първоначално обвинихме съединителя и течноста му, и изчаквах да видя дали ще се оправи превключването на горещо

                сега е ред на маслото на скоростната - и се чета дали да му сложа Мотул Gear 300, или класическото за модела
                Много вероятно от това да са започнали проблемите.
                Също така тези 140 хил. почти на 100% не са реални.
                В същото време чета, че тормозиш машината, за това по-най бързия начин го смени.
                Сложи според мен каквото препоръчва производителя и ако пак не са ок нещата тогава ще я мислиш.
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар


                • #23
                  като сравня данните
                  по каталог на Мотул дават за ръчна кутия R380

                  за нормални условия - Motylgear 75W-80
                  технически данни: https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.ne...pdf?1492017219

                  а това което пишат австралийците, че използват за големи натоварвания - Gear 300 75W-90
                  технически данни: https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.ne...pdf?1492017242


                  ако някой колега, повече запознат с техническите данни ни направи анализ, каква е разликата и къде ще се прояви това, ще е много полезно




                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това не са технически данни, а жалка рекламна брошура.

                • #24
                  "Австралийците" малко си противоречат в посочения техен форум и не е вярно, че препоръчват това мотул масло.
                  Наливай каквото и да е, няма значение.
                  Последно редактирано от Stbd; 25-01-21, 22:49.

                  Коментар


                  • #25
                    По есплоатационии характеристики са сходни,разликата е :
                    -в базовите масла (естерно за Gear 300, уж запазвало вискозитета си ...Оттам и цената.)
                    -във вискозитета ("работната" му част,демек SAE x-90 срещу SAE x-80)
                    -и поради ограниченията на технологията- и в нискотемпературните им характеристики(вижте таблиците).

                    Каталогът на Мотул наистина дава MotylGear 75w-80 за Диско II като вариант,тъй че ако искате да пробвате Gear 300 75w-90 - давайте.

                    Температурно-вискозитетният плот на заводското MTF 94; Motul Gear 300 75w-90 ;MоtylGear 75w-80 и Motul Dexron III. Ясно се виждат предимствата на Gear 300.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Temp Plot-final.jpg
Прегледи:218
Размер:100.6 КБ
ID:6700380

                    Обаче на Gear 300 не отстъпват и трите масла GL-4, които съм дал по-горе (Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 ; Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 и Shell Spirax S4 G 75w-90) :

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Plot 2-final.jpg
Прегледи:221
Размер:99.6 КБ
ID:6700381

                    Господинът от линка за охладителя твърди,че за r380 работната Т на маслото (при нормално натоварване предполагам) се върти около 72 целзий ...вижте там по плотовете ,че заводското МTF 94 при таз температура ще има кинемат.вискозитет около 16 cSt.
                    Gear 300 и двата Кастрола и Спиракса ще паднат до тия стойности при около 95-100 Целзий (демек купувате си едни 25 градуса толеранс).Остава обаче въпросът за съкратения живот на маслото заради високите работни температури (затуй ниския интервал,който препоръчват за талигите без охладител).

                    Аз бих помислил за охлаждане. На първо време е и добре да се знае макс. темп. на маслото ,която вижда в нормални условия и при екстремно юркане. (Там замерване с термодвойка,Thermax лепенка или IR ,каквото е удобно).




                    Коментар


                    • #26
                      Сложи си МТФ94 и не се занимавай с експерименти - преди да сменя моето и на мен ми загряваше на дълъг път - до там, че лоста едвам се държеше с ръка.
                      В момента съм с това на Равенол дето си дал линк - по принцип става, но при температури около и под нулата първите 2-3 минути сутрин е по-трудно превключването на скоростите, после се оправя (имам и износен синхронизатор между 1ва и 2ра та се се усеща повече този проблем)
                      В София преди имаше един магазин на Ботвеградско шосе - в бизнес сградата до ОМВ и продаваха наливно МТФ94 - изрови контакти из нета и питай - няма да обеднееш особенно с цената за 2.5л

                      успех
                      LR Disco II, Td5

                      Коментар


                    • #27
                      Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
                      По есплоатационии характеристики са сходни,разликата е :
                      -в базовите масла (естерно за Gear 300, уж запазвало вискозитета си ...Оттам и цената.)
                      -във вискозитета ("работната" му част,демек SAE x-90 срещу SAE x-80)
                      -и поради ограниченията на технологията- и в нискотемпературните им характеристики(вижте таблиците).

                      Каталогът на Мотул наистина дава MotylGear 75w-80 за Диско II като вариант,тъй че ако искате да пробвате Gear 300 75w-90 - давайте.

                      Температурно-вискозитетният плот на заводското MTF 94; Motul Gear 300 75w-90 ;MоtylGear 75w-80 и Motul Dexron III. Ясно се виждат предимствата на Gear 300.

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Temp Plot-final.jpg Прегледи:9 Размер:100.6 КБ ID:6700380

                      Обаче на Gear 300 не отстъпват и трите масла GL-4, които съм дал по-горе (Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 ; Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 и Shell Spirax S4 G 75w-90) :

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Plot 2-final.jpg Прегледи:8 Размер:99.6 КБ ID:6700381

                      Господинът от линка за охладителя твърди,че за r380 работната Т на маслото (при нормално натоварване предполагам) се върти около 72 целзий ...вижте там по плотовете ,че заводското МTF 94 при таз температура ще има кинемат.вискозитет около 16 cSt.
                      Gear 300 и двата Кастрола и Спиракса ще паднат до тия стойности при около 95-100 Целзий (демек купувате си едни 25 градуса толеранс).Остава обаче въпросът за съкратения живот на маслото заради високите работни температури (затуй ниския интервал,който препоръчват за талигите без охладител).

                      Аз бих помислил за охлаждане. На първо време е и добре да се знае макс. темп. на маслото ,която вижда в нормални условия и при екстремно юркане. (Там замерване с термодвойка,Thermax лепенка или IR ,каквото е удобно).

                      Благодаря колега за анализа
                      слагам Gear300 и ще докладвам, какво се случва .. ако нещо не е както трябва, винаги може да се смени
                      а и цените са относителни величини - винаги има начин да се вземе поне с -30%

                      ПП: на всички коли карам с естерно 5W50 и съм изключително доволен - развърта се двигателя по рязко, и при летни жеги и голямо наторване маслото се държи отлично

                      това за охлаждането, ще е интересно да се разгледат възможностите
                      ще по разгледам възможностите - и ще пиша в тази тема - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...e3#post6691787


                      Ашкроф продава температурни лепенки за оценка на температурата - https://www.ashcroft-transmissions.c...ure-strip.html
                      аз мисля да си направя някакъв блок или да купя ако си харесам - да измерва различни параметри - EDT, температури и др.

                      Последно редактирано от Ivo III; 26-01-21, 09:40.

                      Коментар


                      • #28
                        успях да намеря за 88,08лв за 3 литра Gear300
                        да видим, какви ще са последствията

                        Коментар


                        • #29
                          Ден 1
                          успях да намеря къде да го сменят маслото на скоростите

                          изтече около 2,0 литра масло, сивеещо и изтече отдолу сивa каша (или е от треенето, или някаква добавка)

                          налях около 2,5 литра Gear 300, и цял ден въртя по задачи из София
                          първото усещане беше, че лоста олекна все едно се е откачило нещо вътре, но не се подобри особено влизането на скоростите
                          но след около 40-50км .. започна леко да се подобрява работа на скоростите

                          преди когато не влизаше на скорост, особено на 1ва .. и се опитвах с двоен съединител и междинна газ - въобще не помагаше, а сега работи техниката

                          някакси много леко се мести лоста без усилие .. което незнам дали е добре или ще създаде драми, но ще видим
                          ще видим сутрин на студено как ще е

                          Последно редактирано от Ivo III; 29-01-21, 18:00.

                          Коментар


                          • td120
                            td120 коментира
                            Редактиране на коментар
                            ...да му се не види,трябваше да налеете някой евтин минерален ATF ,да я разтикате ден-два да обере мизериите,дето да се събрали с годините(или там каквото още са добавяли), и после мотула.

                          • trapper
                            trapper коментира
                            Редактиране на коментар
                            имаше ли стружки на магнита?

                        • #30
                          мисля, че това масло не е сменяно никога - типична италианска му работа

                          td120 - помислих си го, но когато колата е вдигната, на крика, вече е късно за промивки, ако се бях сетил преди това, задължително бих го направил

                          trapper - не, нямаше стружки, само финна сива каша, като паста за зъби гъста

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X