Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното масло за ръчна скоростна кутия за Диско 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правилното масло за ръчна скоростна кутия за Диско 2

    при високи скорости и натоварване с изкачване - не мога да включвам на скорост - никаква (вероятно на италианска кола - никога не е сменяно)
    спирам, гася, раздвижвам и се оправят ..

    вероятно загрява и изчезва синхронизацията

    та ще сменя маслото на скоростната кутия

    чета по чуждите форуми:

    " ... LR changed to MTF94 because in a manual box the synchro mechanisms operate on friction and this oil has the appropriate friction modifiers to allow the synchros to do their job. This is one reason why older/higher mileage R380 boxes crunch from 1st to 2nd - they have been run with ATF rather than MTF. ... "

    та, въпроса ми е .. какво масло използвате, явно е доста специфично за да работят добре синхронизаторите .. и на колко време/км го сменяте ?


  • #2
    това което намерих, да отговаря

    МАСЛО RAVENOL MTF-2 75W-80
    Lаnd Rоvеr ЅТС 9157 ТYК500030 ЅТС 9158
    МТF-94 Fluіd für Lаnd Rоvеr

    https://oilgroupbg.com/ravenol-mtf-2-75w-80-1l.html

    Коментар


    • #3
      Това прилича на проблема GL4 - GL4/5 в комбинация с загряваща кутия и променящ се вискозитет на маслото. На друга кутия подобни питания се разгадаха с проби с двигателно минерално масло, с АТФ-3, MTF и с GL4 масла и обмисляне на резултатите.

      Коментар


      • #4
        в този австралийски форум - https://www.aulro.com/afvb/discovery...apacity-2.html
        пишат, че маслото на скоростната кутия трябва да се сменя на 20 000км - което никога няма да повярам че се случва в италия

        препоръчват за гореш климат и силни натоварвания Gear 300

        Коментар


        • #5
          Gear 300 освен всичко друго е и:

          GL4 / GL5
          А рекламата му влоза в противоречие с идеята да се слага МТФ - "Very high lubricating power which decreases friction and wear". Много висока мажеща сила, която намалява триенето - а МТФ е онова, което НЕ намалява триенето и се ползва за ръчни кутии. Именно това е GL4/5 объркването. Идеята е да се полва GL4, не GL4/GL5

          Последно редактирано от Stbd; 25-01-21, 11:31.

          Коментар


          • #6
            интересно
            явно има значение и при какъв климат, и как ще се кара (дали ще се задрява продължително)

            но и смяна на 20 000км е стряскащо

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
              Gear 300 освен всичко друго е и:

              GL4 / GL5
              А рекламата му влоза в противоречие с идеята да се слага МТФ - "Very high lubricating power which decreases friction and wear". Много висока мажеща сила, която намалява триенето - а МТФ е онова, което НЕ намалява триенето и се ползва за ръчни кутии. Именно това е GL4/5 объркването. Идеята е да се полва GL4, не GL4/GL5
              някой колега тествал ли е Gear 300 на Диско2

              склонен съм да го пробвам, така или иначе живота на маслото на скоростна кутия е кратък
              Последно редактирано от Ivo III; 25-01-21, 12:53.

              Коментар


              • #8
                А защо не правилното?

                Първоначално публикуван от Ivo III Преглед на мнение
                това което намерих, да отговаря
                МАСЛО RAVENOL MTF-2 75W-80
                Lаnd Rоvеr ЅТС 9157 ТYК500030 ЅТС 9158
                МТF-94 Fluіd für Lаnd Rоvеr
                https://oilgroupbg.com/ravenol-mtf-2-75w-80-1l.html
                Ако не стана ясно - GL4/5 не трябва да се слага. Но щом си склонен, може - всеки с номера си..

                Коментар


                • #9
                  Ако ще се юрка редовно под високо натоварване и в топло време,може да се мине към MTF 75w-90 (GL-4) . Не след дълго ще се "среже" до -85,ама...

                  ...............
                  Други предложения са Ford 75w-90 BO (1790199) = Castrol Syntrans Mulitivehicle 75w-90 (Полиолефинова база)
                  https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/5F148A827AF71C6E80257E3C003784E6/$File/BPXE-9X2G2H.pdf

                  .............
                  Или:

                  http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC...0_(bg)_TDS.pdf

                  https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/C414B050F2AD87A6802585A60023B3D3/$File/wepp-brn9kd.pdf


                  .....
                  Полусинтетиката на RAVENOL Getriebeoel TSG SAE 75W-90 е вариант за по-честа смяна,че не е толкоз скъпа.
                  http://sklad-masla.com/ravenol-tsg-s...040-104-3.html

                  .................
                  Оригиналното е Тесако,гледам предлага се във варели 20л.и нагоре,може пък у дилъра да го има на приемлива цена.
                  https://cglapps.chevron.com/sdspds/P...&docFormat=PDF
                  ...но пък няма да е баш адекватно на предизикателствата.

                  Коментар


                  • #10
                    Всъщност е истина, че GL-5 осигурява много по-качествено мазане от GL-4. Сложи хубава синтетика GL-5 за проба. Но не някой от GL-5/GL-4 комбинираните конфекция попари, а такова, което е само GL-5 истинско. Така ще се види кое какво е.

                    Коментар


                    • #11
                      Сакън...стой далече от GL-5.
                      То и GL-5/4/MT-1 не бих слагал в синхр.ръчна.

                      Коментар


                      • #12
                        Правилното масло за ръчна скоростна кутия за Диско 2 е MTF94. Не разбрах защо питаш, щом знаеш?
                        Аз го сменям на 50-60к км. На сегашното ми Диско го смених през лятото на 2020. Беше бистро, почти като ново.
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #13
                          Око да види, ръка да пипне. Най-добре да се провери с едно 4/5 или 5.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                            А защо не правилното?



                            Ако не стана ясно - GL4/5 не трябва да се слага. Но щом си склонен, може - всеки с номера си..
                            защо да не се слага GL4/5? бихте ли обяснили? някой пробвал ли го е и какво се случва?


                            това, че се препоръчва от завода, не е достатъчно обяснение

                            аз се питам, австралийците защо карат с Gear 300 и са много доволни? при това теглят през пустинята яко

                            все пак, аз не мисля да карам кротко колата, и сериозно загрявам трансмисията и, още повече че обмислям и да засиля двигателя, АКО успея да подобря трансмисията
                            Последно редактирано от Ivo III; 25-01-21, 13:12.

                            Коментар


                            • td120
                              td120 коментира
                              Редактиране на коментар
                              https://offroad-bulgaria.com/forum/о...53#post4930053

                              -GL-5/4/MT-1 e най-добре да се схващат като масла за крайни предавки,позвлояващи употреба в несихронизирани трансмисии и някои синхронизирани (най-вече по товарна техника,с минимум или без цветен метал вътре).
                              -фрикционните характеристики на такова масло не винаги ползволяват безпроблемна работа в компактна трансмисия на лек автомобил.Ако австралийците докладват безпроблемна работа-чудесно! Остава въпросът за корозионната активност(евентуално).
                              -в автомобил,чиято трансмисия е предвидена за работа с ATF или MTF или трансмисионно масло клас GL-4, не бих отивал по-нагоре от GL-4/4+.
                              -винаги остава отворен въпросът за правилната работа на синхронизаторите при преминаване от заводското масло към друго (дори и да е от същия вискозитет и експлоатационен клас). В болшинството от случаите,по щастливи обстоятелства,особени проблеми потребителите не докладват...

                              Gear 300 по всичко личи ,че е вълшебна жидкост(нищо,че и тя ще загуби вискозитет след определено време,противно на твърденията).Ама с тая цена...
                              Последно редактирано от td120; 25-01-21, 13:32.

                            • bocho64
                              bocho64 коментира
                              Редактиране на коментар
                              td120 ,това,че дадена кутия е синхронизирана не значи непременно цветен метал,от някое време има синхрони джИлязо и фрикцион. На Диското са цветни ама не слагай всичко що е синхронизирано под един знаменател.

                          • #15
                            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                            Правилното масло за ръчна скоростна кутия за Диско 2 е MTF94. Не разбрах защо питаш, щом знаеш?
                            Аз го сменям на 50-60к км. На сегашното ми Диско го смених през лятото на 2020. Беше бистро, почти като ново.
                            това го препоръчват за студена Европа от завода (българия вече е в субтропика)
                            аз търся нещо за сериозно каране, на предела .. т.е. яко загряване на кутията

                            пп: моето не е сменяно 140 000км италиански кротки .. пропката никога не бе развивана (всъщност и моето е бистро .. но както писах по горе)
                            но след 10 000км бързи български и .. почна веселата част
                            Последно редактирано от Ivo III; 25-01-21, 13:13.

                            Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X