Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното масло за ръчна скоростна кутия за Диско 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    то целия таралясник е такъв кое му е нормално

    колкото повече научавах, толкова повече се втрещявах - но вече свикнах, и ако нещо е нормално и лесно - се изненадвам

    всичко е изпилено и без никакъв запас, направо се чудиш как въобще работи
    компютъра - нестандартен, трябва ти наноком да го четеш и забит на такова място дето .. се пълни от масло по кабелите
    сложили табелки за блокировки - ама няма блокировка, щото електрониката вършела работа (ама друг път)
    преден диф - с ос, на отливка, държи се на един щифт колкото пиронче
    нафтова помпа - връща топла нафта - то добре, ама ако не изпуснат О пръстените ще се задръсти пласмасовата помпа, която си има процедура за обезвъздушаване - не че работи де
    фаровете - видяхте, как се сменя крушка на пътя (е има коли дето се сваля и броня)
    скоростна кутия - масло на 20 000км се сменя, ама и прегрява
    антифриза на колата завира като чайник
    кулера заврян зад климатика да му е по топло, за да не върви както трябва работа
    съединител се обезвъздушава по странен начин, щото помпата еди как си сложена накриво и нависоко
    тръбите от съединителя - минават до ауспуха - за да заври и кипне по готино течността
    вихровия филтър - алуминка, да се скъсах хубаво резбите
    раздатка - на 50 000км профилактика

    и т.н.

    та фара ще го преживеем някакси, ще си носим куфарче с инструменти като на бащите ни кога караха Трабанчета и Москвичи
    и трябва чек лист .. за безбройните неща дето се сменят и то на къси интервали
    Последно редактирано от Ivo III; 08-02-21, 19:26.

    Коментар


    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Имали сме три Диско-2, 2000 и 2001 (последната още я караме), минати над 200к км, но такива проблеми не сме имали. Или колите с фейслифта са яко променени, или твоята е урочасана.

  • #47
    trapper - ако се крепят кротко, дори и да не се спазват предписанията .. може и да се карат по дълго без ремотни, иначе са същите
    не казвам че е лоша кола, има си своите добри качества .. но просто няма запас за по сериозни натоварвания

    зарязах я няколко дена, и днес ще я водя да я оставям да и сменят помпите
    педала на съединителя - почти долу, паля и сама тръгва като Форд Т .. без съединител ) добре че корав двигателя .. и кюф кюф потегли
    като искам да спра - гася и така я закарах .. иначе изгасена - включва много добре предна задна

    явно помпите са заминали, ще видим и ще докладвам дали ще се реши проблема с превключването при натоварване с високи скорости
    не се оплаквам, сам си я избрах, имах много приятели дето ЛР е фетиш за тях само споделям несгодите, дано са от полза на следващите ентосиасти

    Коментар


    • #48
      Не само с помпите е упражнението. Има и вилка, има и лагер има даже и феродов и притискателен диск.

      Ама без читав сервиз - няма как да се разбере.

      Коментар


      • #49
        на сервиз е, ще го гледат
        но не намират читави помпи в България, особено горна

        Коментар


        • #50
          Научи се да си поръчваш рез.части от Англия, напр. от тук. Номер на главния цилиндър на съединителя STC000280. Това е за Land Rover Discovery 2, двигател TD5, с ръчна скоростна кутия. Замества номера на части: STC100400 и ANR6728.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #51
            trapper - поръчвал сам от много сайтове, (http://island-4x4.co.uk/, https://www.devon4x4.com/, https://www.johncraddockltd.co.uk/) включително и от Германия но идват много бавно и не ми се чака
            понякога .. поръчам от Англия, не ми се чака и си купя от друго място .. и има по 2

            сега чакам си трети комплект амортисьори поръчани преди Коледа, приеха поръчката, ама нямали предни, та чакаха ги и още пътуват
            заради брекекзита - върнаха пратка, сега да се виси по митници - пак не е офера за някакви къси пари

            Коментар


            • #52
              Иво , ако не е тайна каква сума си дал по ремонти и сервизи до сега ?
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • #53
                Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
                Иво , ако не е тайна каква сума си дал по ремонти и сервизи до сега ?
                cnc82 - не искам да ги смятам, опитвам се да го направя малко по надежден
                проблема е, че колкото и да се дават, пак няма да стане здрава джипка, а скоро цената ще иде като за хубав японски или направо G
                (взех я за 9200лв, сега вече е по 2 почти, например - амортисьори купувам трети път (монро, оригинални и последно терафирма) и само за смяна съм дал 450лв, нови гуми - 1000лв, наноком - 700лв и т.н.)
                това са само цифри, хич не се ядосвам, защото джипки ще има - нас няма ни има .. само да се закрепи и че ми трябва за организиране на състезания, а там всичко е живо предаване по минути и никой не му дреме че джипката трябва да се жали, щото е крехка


                сменихме помпите, с някакви маркови АП, АТ нещо не запомних (322,00лв горна, 86,00лв долна)
                за сега работи .. лоста на скоростите се превключват с два пръста - явно маслото е добро
                но се усеща на 3та че синхронизаторите са поизмъчени - не винаги влиза гладко, особено ако е с висока скорост и се влиза на ниска

                ще го тествам на магистрала скоро и ще докладвам - дали се държи добре
                взех и лазерен термометър, ще премеря скоростната кутия, колко загрява
                Последно редактирано от Ivo III; 10-02-21, 21:48.

                Коментар


                • td120
                  td120 коментира
                  Редактиране на коментар
                  ...ако е с 0,95 коефициент ИЧ-ят термометър(повечето са такива), лепнете предварително хартиено тиксо/черна лепенка на мястото,дето ще "ловите" температурата,иначе дава отклонения.

              • #54
                Минах около 1000км с новото масло, и около 700км с новите помпи

                ще излезне, че заради несмяна на спирачна течност - са се прецакали помпите на съединителя, гумичките направо се бяха разпаднали ..
                оттам и аномалиите - работи на градско, като загрее - не работи
                може би са задържали и цилиндрите и са отпускали много рязко за да се усещаха тези удари по време на смяна на скорости

                като карах колата .. се получаваха някакви удари в трансмисията, сега ги няма .. чак след сменя на помпите

                от ударите се е разбила раздатката и от там и предния диферинциал
                в добавка и .. несменяване и на масло на скорости .. и т.н.

                скоростната кутия, сега с Gear 300 даже и на -10 градуса, сутрин си работи нормално
                и забелязвам че с изнинатите километри, започва да работи по добре
                като загрее .. много леко превключва, нато горещ нож в масло както го описват австралийците

                нямах много магистрално каране, а и беше на -10 градуса, та не можах да измеря температура на кутията, но ще измеря


                Коментар


                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Следя темата, но не помня дали смени накладките. Ако не си - провери ги. Премери и дебелината на спирачните дискове. Виж как са ударните тампони, 2 - отпред и 2 - отзад.

              • #55
                Няма ли резервни гумички за ремонт?
                Старите са заминали от твърде хубаво масло...силиконово.. дот 5 проблема.

                Коментар


                • #56
                  Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                  Няма ли резервни гумички за ремонт?
                  Старите са заминали от твърде хубаво масло...силиконово.. дот 5 проблема.
                  2021-2004 = 17 години, според мен не е сменяна течноста, никога
                  смених и двете помпи, мисля че и цилиндрите задържаха буталото и отделяше с удат .. което се предаваха на съединителя, а това е изпочупило трансмисията

                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    Цитираната хипотеза е възможна при доливане с грешното масло и много малко вероятна при несменено масло "ще излезне, че заради несмяна на спирачна течност - са се прецакали помпите на съединителя, гумичките направо се бяха разпаднали .."
                    Изводите и догадките са различни неща и не може едното да се представя за другото. Става объркване, в крайна сметка за твоя сметка в брой и други ресурси.

                • #57

                  trapper коментира : "Следя темата, но не помня дали смени накладките. Ако не си - провери ги. Премери и дебелината на спирачните дискове. Виж как са ударните тампони, 2 - отпред и 2 - отзад."


                  колата бе на 140 000км, вътре е като нова и шасито е много запазено, като ново
                  накладки и дискове също са като нови, тампоните .. ще ги прегледам

                  щом е дошла до БГ .. значи, нещо и има, и като всяка италианска кола без подръжка - закономерно почват аномалиите (1/10 са изключение)


                  двигателя работи много добре, с никаква разлика в тайминга на дюзите (гледам го с наноком)
                  но мисля да сменя О пръстените на дюзите .. само че като видях какво нещо е, малко се притесних - то коремна операция направо

                  имам и проблем с горивната помпа - като спадне нивото под 1/4 горивото - почва да вие, като го държа пълен резервоара - работи добре
                  може да са тръгнали О пръстените .. и да е задръстила и помпата с тази двукръгова система

                  но чакам да се постопли малко времето
                  Последно редактирано от Ivo III; 17-02-21, 12:26.

                  Коментар


                  • trapper
                    trapper коментира
                    Редактиране на коментар
                    смени горивния филтър - зад задно дясно колело е.

                • #58
                  сменен е филтъра, веднага като я взех

                  Коментар


                  • #59
                    след около 4000км с новото естерно масло - докладвам, че скоростите започнаха да работят все по-добре и да влизат много гладко, като на 2ра и на 3та проблемите изчезнаха във всякакви режими - нагоре надулу и много рязко превключване, работи и на -11 градуса сутрин, скоростната кутия няма затягане

                    на градско - не се подобряваше особено, но след някакво магистрално каране с 120+км/ч .. започваше да има подобрения, все едно се изчистват чарковете от наслоени гадости за тези години

                    определено австралийците са прави за спортния естерен Motul Gear 300, че скоростната кутия работи много по добре

                    ще сложа такова и на раздатки и на дифове .. при следващата смяна

                    Коментар


                    • trapper
                      trapper коментира
                      Редактиране на коментар
                      Виждал съм отворена за ремонт ръчна СК от Диско-2, но не съм забелязал някакви отлагания по чарковете. Последно беше работила с MTF-94.

                  • #60
                    За да е коректно изпитването на резултата от това масло трябва да пробваш при същите условия - със старите помпи на съединителя. С оригиналното масло щеше още по-добре да работи тази кутия.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X