Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

    Targa моите уважения,но сделаното не изкарва колкото оригиналния кардан.Естествено говоря за супер екстремна употреба.Иначе беше 120лв един кардан за УАЗ преди 2-3 години.Изкара едно състезание.
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #47
      От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

      Съгласен съм, но с една подробност. Новите сделани нямат нищо общо със старите оригинални. И с ресьорите е така и с тампоните и всичко. Ровърския с това пластмасовото покритие и с по-малкия брой и диаметър на шлиците няма как да е по-здрав. На всичкото останало има тунингови дето се водят 30 градусови, а УАЗковия е 34. А трябва да се сравни твоето каране и мотор с това на което ще се слагат. Естествено не задължавам никой с мнението ми. Всеки сам си решава.

      ПП. На оная странната бегачка която си виждал, също слагат УАЗкови кардани. Мотора е към 300 коня с керамичен съединител. Тепърва ще гледаме какво ще се разпадне.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • #48
        От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

        Първоначално публикуван от angel_drakata Преглед на мнение
        Сега па трябва да се ровя във и форума на уазкаджиите, да видя откъде се намират кардани и колко струват нови
        Колега,аз моя кардан го ремонтирах в Кубрат-т.е. нанасяне на тефлонов слой и баланс.Иначе поправят и всичко друго по кардани.Камионджиите казват,че ремонтираните там кардани изкарват по 100х.км. без луфтове.
        2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

        Коментар


        • #49
          От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

          Щем, не щем, пак ще се върна към тая тема. След третия счупен диференциал - този път предния - вече взе да ми писва и почнах да търся някакви алтернативни решения. Този път счупването беше още по-яко - касетата се е сцепила, а четирите зъбни колела бяха паднали долу на дъното на кожуха, като едната планета даже се беше показала през кожуха на моста, малко под пробката за пълнене. Оста на сателитите пак се е счупила на три парчета, само че тоя път интересното е, че беше се заварила и в двата сателита. Разрових в нета и попаднах на ето тоя сайт: http://www.crowndiffs.co.uk/index.html

          Намерих една интересна информация - за да се подобри охлаждането на оста и на самите сателити, се изпилва оста от противоположната страна на фабричното скосение, така минава повече масло. Добър вариант е да се сложи касета с 4 сателита, имало такива оригинални на ЛР, писах му на човека и той каза, че струва 275 лири без ДДС. Скъпичко, но са в пъти по-здрави от тези нашите, с два сателита. Цял диф пък с такава касета е 395 лири без ДДС. Но за близки до тези пари могат да се вземат и касети с блокажи. Разгледайте го сайта, има много интересни неща.

          Друго ме мъчи. Тая ос почти винаги тя предизвиква чупенето на дифа. Не може ли да се направи от по-здрав материал, като например от полуоска? А иначе сега на тоя новия, като го взема, ще му повторя упражнението със заваряването на оста за касетата. На задния така направих, само че заварихме със солиден шев и с електрожен, засега, да чукам на дърво, няма проблеми. На предния с телоподаващо и с по две точки. Преди два месеца му сменях маслото и до пробката за източване намерих едната заварка, беше се откъснала. Така че, ако някой заварява, да го прави здраво и с електрожен, или с повече сила на телоподаващото. Щото не беше хванало върху касетата.
          Land Rover Discovery 200TDI

          Коментар


          • #50
            От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

            Касети с блокажи и 24ки полуоски би следвало да е по-здраво, но и те се чупят. Странното е, че в тази конструкция бушон е полуоската, а ти казваш дифовете се харчат, може би си струва наистина инвестивията в блокажи.

            Коментар


            • #51
              От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

              Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
              Касети с блокажи и 24ки полуоски би следвало да е по-здраво, но и те се чупят. Странното е, че в тази конструкция бушон е полуоската, а ти казваш дифовете се харчат, може би си струва наистина инвестивията в блокажи.
              Ако имам 4000 излишни лева, изобщо няма да се чудя - веднага АРБ-та, или тия на Ашкрофт. Ама пусти пари... Затова давайте да мислим как да подобряваме съществуващите, ако е възможно. Тая ос, ако успеем да я накараме да не се чупи, тогава драстично ще спадне броя на счупени дифове, така си мисля. Ама тук има хора, които разбират от материята, нека те да си кажат мнението.
              Land Rover Discovery 200TDI

              Коментар


              • #52
                От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

                Мога да инвестирам и да направя по-здрави оси. Не е проблем. Само се чудя как ще накарам някой дето е дошъл за раздатка, да му сменя и осите? Нали знаеш психиката на наш Ганчо. Баш на мене ли ще се случи. Или ще си помисли, че нещо го нареждам. Имам 2 касети, ама са 10 шлицови.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #53
                  От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

                  Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                  Мога да инвестирам и да направя по-здрави оси. Не е проблем. Само се чудя как ще накарам някой дето е дошъл за раздатка, да му сменя и осите? Нали знаеш психиката на наш Ганчо. Баш на мене ли ще се случи. Или ще си помисли, че нещо го нареждам. Имам 2 касети, ама са 10 шлицови.
                  Аз диф си намерих, ама не бързам да го слагам, докато не му преправя оста. Дали да не ти я пратя, за да ми направиш същата, ама от по-здрав материал? Ако имаш време и желание, де.
                  Land Rover Discovery 200TDI

                  Коментар


                  • #54
                    От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

                    Ангеле, ако обичаш разкажи по-подробно как ги трошиш тези диференциали. Полуоски, карета съм трошил, ама диференциалите как ги трошиш - с буксуване, с лашкане на джипа или как. Също и с какви гуми. Изобщо опиши по-подробно ситуациите. При мен късането на полуоските се получава заради агресивните гуми и при моментно загубване на досега на едното колело с терена (не при скок). Ти как ги чупиш дифовете - като си в калта даваш газ, докато едното колело буксува ли?
                    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                    Коментар


                    • #55
                      От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

                      Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                      Ти как ги чупиш дифовете - като си в калта даваш газ, докато едното колело буксува ли?
                      Почти всички ги чупят по този начин.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

                        Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                        Ангеле, ако обичаш разкажи по-подробно как ги трошиш тези диференциали. Полуоски, карета съм трошил, ама диференциалите как ги трошиш - с буксуване, с лашкане на джипа или как. Също и с какви гуми. Изобщо опиши по-подробно ситуациите. При мен късането на полуоските се получава заради агресивните гуми и при моментно загубване на досега на едното колело с терена (не при скок). Ти как ги чупиш дифовете - като си в калта даваш газ, докато едното колело буксува ли?
                        Значи първият път беше както си карах по един равен черен път, по-хубав от асфалтов, на пета бавна, с 20-ина км/ч. Задницата изведнъж подскочи, припука и взе да стърже нещо, след малко изчезна и толкова. Бавно се прибрах до вкъщи, свалих дифа и се оказа че оста на сателитите се е счупила на три парчета и те са потрошили всичко останало вътре. Втория път пак задния диф, около 6 месеца след това - тръгвам пред вкъщи и още преди да обърна на улицата, пак същата история - изпука, подскочи и готово. Повредите - абсолютно същите. Ето как изглеждат двете касети:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5113.jpg
Прегледи:1
Размер:159.7 КБ
ID:5325579

                        Вероятно виждате идентичното износване на леглата на оста. Създал се е прекалено голям луфт и в един момент просто не е издържала. Интересното обаче беше, че нямаше никакво натоварване в момента на чупенето. Явно просто тогава си й е дошло, и в двата случая.

                        Не такъв обаче беше случаят с предния диф отпреди 10-ина дни. Той си се счупи в резултат на претоварване. Опитах да вляза в една дупка, която беше дълбока към 80 см и с вертикални стени, във формата на корито, и аз все едно влизам от единия ъгъл между късата и дългата страна, и трябва да завия надясно, за да продължа през това своеобразно корито. Но две гуми увиснаха във въздуха, а тежестта на джипа беше изцяло върху предния мост, защото беше силно наклонен напред. Въртях напред-назад, докато нещо не изпука и предните колела престанаха да въртят. Ето резултата:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5109.jpg
Прегледи:3
Размер:182.5 КБ
ID:5325580Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5110.jpg
Прегледи:3
Размер:163.1 КБ
ID:5325581Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5118.jpg
Прегледи:1
Размер:142.1 КБ
ID:5325582

                        Тук няма елипса на леглата на оста, но подозирам, че пак тя е поддала, защото, за да се сцепи касетата, значи че нещо е влязло между зъбните колела и ги е повдигнало. Няма какво друго да е, освен парче от оста. Всъщност, сигурен съм, защото и в двата сателита оста се е самозаварила вътре в отворите на сателитите. Което пък ми подсказва, че евентуално не е имало мазане. Но не знам как ще остане без масло, след като преди два месеца го бях сменил, а и доста изтече при скъсването на кожуха на дифа. Сълзеше ми от семеринга на пиньона, но едва ли оттам е изхвърлило толкова, че да остане дифа без масло. По-скоро лошо мазане. Намерих съвет на един английски спец, който казва, че при високи обороти, като например при буксуване, маслото от сателитите се изхвърля и не се мажат достатъчно, затова съветва да се направят допълнителни скосения на оста, от противоположната страна на фабричните. Вчера направих такива на новата касета, заварих оста и ето как изглежда след тези дребни, но надявам се, ефективни подобрения:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5121.jpg
Прегледи:1
Размер:158.9 КБ
ID:5325583Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5122.jpg
Прегледи:1
Размер:181.9 КБ
ID:5325584Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCF5119.jpg
Прегледи:1
Размер:139.1 КБ
ID:5325585

                        Мен обаче почва яко да ме тресе мания за диф с 4 сателита, който според всички е многократно по-здрав. Не може ли майстор-стругар да направи касета и в нея да се разположат зъбните колела, едва ли е толкова сложно. Представям си я от три части - голямата плоча с отворите за захващане върху короната, върху нея цилиндър, в който се хващат сателитите, и капак с диаметъра на цилиндъра, в който отвътре лежи планетата, а отвън има ос, на която се набива лагера. Тази идея ми идва, гледайки конструкцията на другите касети - АРБ, Ашкрофт, Детройт, КАМ. Само че в тази няма да има блокаж, просто две планети и 4 сателита. Майсторите във форума на какво мнение са, може ли да се направи нещо такова? С две думи, нова кутия за зъбчатките. Аз ще говоря и с тукашните стругари, да видя какво ще ми кажат.
                        Land Rover Discovery 200TDI

                        Коментар


                        • #57
                          От: Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

                          Я по-добре не ший специален балтон за копчето, ами си купи Ашкрофт или АРБ.
                          Иначе, няма невъзможни неща - ако имаш под ръка машини, материали и най-вече време.
                          Според мен на първо време сложи диференциала, който имаш отпред и почвай да събираш парите за блокаж за задния мост, по-нататък и за предния. А сегашните ти проблеми се дължат на предишния собственик, който може би, като типичен италианец не е прекалявал с проверките, смяната и доливането на масла. А освен това джипа е каран и от любител на боксуването в калта. При теб нещата вече са били готови и е трябвало малко камъче за обръщане на колата.
                          "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X