Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

    Аз също съм с тази болка,големи луфтове и в двата моста особенно в преднияИ при мен при потегляне има силен удър и придърпване.Аз мисля че,проблема едва ли е само в един детайл,а по-скоро от натрупване на хлабини в всичките детайли от моста като започнем с шлиците на полуоските,планетите и сателитите,пиньона и короната.За това направо съм се отказал да си мисля за ремонт които би струвал много скъпо,а и дифовете от личен опит занам не са лъжица за всеки маистор.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    Коментар


    • #17
      До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

      Я да ви питам нещо. Скоро да сте сменяли съединителя?

      Коментар


      • #18
        До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

        Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
        Я да ви питам нещо. Скоро да сте сменяли съединителя?
        Аз да ! Съвсем скоро.
        Тази земя, по която тъпча сега,
        тази земя, която пролетен вятър пробужда,
        тази земя – не е моя земя,
        тази земя, простете, е чужда.

        Коментар


        • #19
          До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

          Аз па не, само горната помпа че беше дишала, а защо?
          идеите са навсякъде и даже не ги заключват

          Коментар


          • #20
            До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

            Аз не но предишния собственик ми гарантира,но аз не вярвам.
            [SIGPIC][/SIGPIC]

            Коментар


            • #21
              До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

              Ми що...Ако знаете как 'лопа износен притискателен диск, ще забравите да питате за луфтове по дифовете...примерно...

              Коментар


              • #22
                До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                Лазаре,
                По принцип си прав, но... Ако валовете на карданите се завъртат на по 15-20 градуса, докато автомобила е на място на свободна и почти не мърдат, когато е на скорост, това си е хлабина в диференциалите. Не че съединителя не може да хлопа по-силно, ама е друга песен.
                Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

                Коментар


                • #23
                  До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                  Май тука му е мястото да се пусне схема на настройките на хипоидна зъбна предавка по контактните петна.
                  Но и това не е панацея за добрата работа на дифа. Както се споменава в другите постове,луфтове могат да се отворят и в самата касета. Но и самата хипоидна предавка ако има износване,дори и при нормални петна на контактуване, ще има луфт над допустимия.А много често и характерн вой.
                  Таблицата ще е полезна по-скоро за хора които са разглобили дифа за смяна на лагери или други компоненти.Ако се ползват подложни шайби за настройка,то е добре те да са от стоманизирана ламарина.
                  Самото виждане на петната не е лесна работа и изисква определен опит.Личен избор е намирането на подходящата боя.Става и с много тънка хартийка пъхната между зъбите.
                  С други думи,ако не се чувствате уверени в това което правите,по-добре не се захващайте с тая работа.Хипоидната предавка е едно от местата по автомобила с най-трудна настройка,пък и струва доста пари.
                  И накрая да напомня за маслата.Когато предавката е хипоидна,задължително трябва да се ползва масло за дифове с хипоидна предавка.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #24
                    До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                    Ами и аз да се изкажа с некомпетентното си мнение:

                    Когато купих Ленда, на път от Германия, счупих ляво каре, и на един завой, се опита да ми заклини волана, и след като натиснах по-силно, нещо изпука, и се оправи.
                    Оказа се, че полуоската е влязла в касетата на дифа, и е счупила оста на сателитите като солета.
                    Понеже си го поправях сам, мога да степенувам някак, проверката за луфт, според моето отваряне на дифа:
                    Заподозрян номер едно - оста на сателитите има луфт в отворите за лагеруване с касетата.
                    второ - износени, или неправилно регулирани конусни лагери на касетата, към полуоските (според мен това ти е проблема)
                    Трето - износени шлици, или карета на полуоски.
                    Пиньона и короната, ако няма паднали парчета от зъби, по-добре не ги пипай.

                    Надявам се горното да ти е полезно.
                    Не се притеснявай, повечето неща по поправката на тези автомобили, могат да се направят и в Бг., ако имаш условия да ползваш струг, или стругар.

                    П.

                    О.
                    Land Rover Discovery 300TDI 1995 Basic

                    Коментар


                    • #25
                      До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                      Първоначално публикуван от rado genev Преглед на мнение
                      Хлабините са в отворите на касетите кадето се набиват осите на сателитните колелета.Пробвали сме да набиваме по голям диаметър оси ,но за оффроуд и по големи гуми не издържа много но за нормално каране става но трябва да се хване на време.Това е обща болес при 70-80% от Дскавъритата
                      А опитвали ли сте с втулка от по-твърд материал в отвора на касетата?
                      Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                        Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                        ...Ако се ползват подложни шайби за настройка,то е добре те да са от стоманизирана ламарина...
                        Колега, всичко, което те написали е почти вярно (с боя контактни петна едва ли ще видите, освен ако не е нещо от "новите технологии"), само не разбрах, що за материал е това "стоманизирана ламарина".
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                          Да,виждането на контактните петна е доста трудно.Не знам за новите технологии,но аз си поиграх доста с вискозитета и избора на цвят на боя,докато получа що годе задоволителен резултат.В интерс на истината се спрях на бяла...Под стоманизирана ламарина имам предвид,стомана с по-голяма твърдост от обикновенната.Заради големите моменти на стягане и натоварвания.И понеже такава не се намира лесно пък и не се реже току така в домашни условия,ще ви дам жокер какво направих аз.Използвах ламарина от стоманени шпакли,но не от тези които се скосяват към върха.А рязането го направих чрез....електролизаАсфалт лак,солена вода и ток от зарядното.Представям си каква реакция ще предизвика написанот.Но то няма претенции за изчерпателност,а само за даване на насока.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                            Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                            Да,виждането на контактните петна е доста трудно.Не знам за новите технологии,но аз си поиграх доста с вискозитета и избора на цвят на боя,докато получа що годе задоволителен резултат.В интерс на истината се спрях на бяла...Под стоманизирана ламарина имам предвид,стомана с по-голяма твърдост от обикновенната.Заради големите моменти на стягане и натоварвания.И понеже такава не се намира лесно пък и не се реже току така в домашни условия,ще ви дам жокер какво направих аз.Използвах ламарина от стоманени шпакли,но не от тези които се скосяват към върха.А рязането го направих чрез....електролизаАсфалт лак,солена вода и ток от зарядното.Представям си каква реакция ще предизвика написанот.Но то няма претенции за изчерпателност,а само за даване на насока.

                            Верно ли така отряза тенекето бре? Баси идеята.
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              А от какъв материал ги правихте? Мерихте ли твърдоста?
                              Твърдоста на оста на сателитите при мерене показа 80-90 единици но е само повърхностна закалка защото на износените места намалява рязко.

                              За материал майстора ми каза да взема 40Х,стомана с повечко въглерод но и да е достатъчно къвкава да не се чупи. В склада са мои познати и ми препоръчаха 65Г и от това си направих оста.Оста я направихме по размер на зъбчатките че и тяхния отвор бе по-голям,и износване в корпусакъдета лагерува.

                              В целия диф имам луфтове като се започне от полуоските самите шлици износване в между планети и сателити и другаде.Та затова смених само оста, след време смятам целия диф да сменям.

                              Това е дифа http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ED%F6%E8%E0%EB
                              Последно редактирано от ders4; 10-03-09, 10:22. Причина: Допълване
                              [SIGPIC][/SIGPIC]
                              RR Classic

                              Коментар


                              • #30
                                До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                                За да забравите за проблемите в касетите на диференциалите,единствения известен начин е монтаж на блокажи ARB.Всичко друго е временно-просто слабо място е на Ланд Ровър.Естествено при нормална експлоатация с нормални по големина гуми касетите издържат дълго,но тогава нямаше да дискутираме в такава тема.
                                Касетата на ARB то е значително по-здрава от оригиналната ,а диференциала е с четири сателита.Самия блокаж не е нужен кой-знае колко,но помага.Монтирате ли блокажи трябва да знаете как да ги ползвате,иначе лесно може да си създадете проблеми като скъсани полуоси или счупени карета.
                                Друго огромно предимство на въздушния блокаж е това че се изкючва мигновенно-например като качвате с много газ стръмен хлъзгав участък от който излизате със скок може да изключите блокажа преди предните колела да са "кацнали" на земята-така риска да счупите нещо в предния мост е минимален(често го практикувам в състезание).При Г тата така почти сигурно чупите каре!А без блокаж не е сигурно изобщо че ще излезете до горе ,да не говорим за скок накрая!
                                Все пак ARB има и недостатък-цената!Но вече този недостатък не е толкова съществен,защото на сегашния паунд един блокаж излиза около 1100 лв с доставката.

                                За да съм докрай изчерпателен ще ви кажа ,че има и вариант за четирисателитна касета,която със сугурност е по-здрава от оригиналната но последно като гледах цени те бяха сравними с АRB.

                                И още нещо-ако ползвате по-големи гуми,мисля че си струва да монтирате по-къси диференциали.Това ще ви помогне първо да елиминирате разликата в предавателното число получена от по-големите по диаметър гуми,и второ късия диференциал ще разтовари значително трансмисията(съединител,скоростна кутия , раздатка и кардани).Тук избора не е голям-аз знам само за 4.11(оригинално мисля ,че е 3.54 на всички ровъри без значение от модела).Карам с такива-разликата в поведението на колата е огромна в положителен смисъл.цената беше около 450 лв на к-т пиньон/корона.
                                Последно редактирано от rusev; 10-03-09, 11:27.
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X