Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се оправят, регулират хлабини в диференциалите на Discovery 1

    От известно време се чудя дали да пусна тази тема, но вече реших. Търсачката ми показа няколко насочващи мнения, но все пак си трябва обобщаване.
    Преди няколко седмици качих диското на канал и поразвъртях карданите при различни положения на скоростната кутия и ръчната спирачка. Като извод установих, че хлабините в задижеането са не толкова в скоростната/раздатъчната кутия, колкото в предния и задния диференциал.
    Търсачката показа, че тук из Land Rover подфорума има хора с опит. Та за това моля да споделят опит с нас незнаещите.
    Накратко въпросите ми са следните:
    - В каква последователност се извършват действията по обирането на хлабините?
    - Какви инструменти са необходими?
    - Какво следва да се подмени? (например лагери или нещо друго?)
    Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

  • #2
    До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

    Присъединявам се към питането. При мен при рязко пускане на съединител се получава доста силен удър, който най-вече се случва в задния мост. Сякаш не малко ЛР-и са така. Има ли оправия или трябва всичко ново?

    П.П.Каретата ако са за смяна допринасят...

    Коментар


    • #3
      До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

      Имаме същия проблем с диско 200тди само че на предния кардан.
      Някакви идеи ?

      Коментар


      • #4
        До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

        Ето тук:
        http://en.wikipedia.org/wiki/File:Di...lgetriebe2.jpg
        се вижда устройството на диференциал. Хлабината се регулира чрез преместване на малкото конусно зъбно колело напред (за намаляване)или назад (за увеличаване), чрез подлагане на дист. втулки м/у опорните чела на вала и конусните лагери. Това не е упражнение "между другото". Не подценявайте сложността на операцията.
        LZ1AIV

        Коментар


        • #5
          До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

          Нямам опит с работа по дифовете, предавам какво пише в Хайнес...

          Според тяхната скала това е доста сложна работа (маркирана е с пет ключа) и е най-добре да се остави на опитен механик. Въпреки това, не е невъзможно да се справи и достатъчно начетен "домашен майстор", колкото и субективни да са тези преценки.

          Инструментите, които пишат, че са необходими са:
          - клещи за зегерки
          - скоби за лагери
          - slide hammer (каквото и да е това)
          - pin punches - това мисля че са... как се казва - прибор за избиване на щифтове
          - dial test indicator - това предполагам, че трябва да е луфтомер, но не съм сигурен
          - хидравлична преса
          Освен това са нужни солиден работен плот и менгеме.

          Мисля, че в другото ръководство The complete guide to modifying.. имаше по-подробно описание, ще проверя и ако има ще го пусна тук.
          A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

          Коментар


          • #6
            До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

            Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнение
            Ето тук:
            http://en.wikipedia.org/wiki/File:Di...lgetriebe2.jpg
            се вижда устройството на диференциал. Хлабината се регулира чрез преместване на малкото конусно зъбно колело напред (за намаляване)или назад (за увеличаване), чрез подлагане на дист. втулки м/у опорните чела на вала и конусните лагери. Това не е упражнение "между другото". Не подценявайте сложността на операцията.

            Ако се сменят всички лагери, не трябва да се мести пиньона. Защото почва да работи на ново място спрямо короната!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! И как ще му изтърпиш виенето после не знам.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • #7
              До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

              Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
              Присъединявам се към питането. При мен при рязко пускане на съединител се получава доста силен удър, който най-вече се случва в задния мост. Сякаш не малко ЛР-и са така. Има ли оправия или трябва всичко ново?

              П.П.Каретата ако са за смяна допринасят...

              Има голяма вероятност да е от дифа в раздатката. Износени оси на сателити, планети. И моя е така, ама от чужди няма време за моя.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #8
                До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                Тези хлабини се получават от износени касети на диферинциалите.Износват се осите на сателитните колелета те задират и се късат проблема се отстранява с нова касета.Втора употреба не е за препоръчване защото от 10 разглобени дифа почти няма свясна касета!!!!!!!!!!!!!
                Последно редактирано от rado genev; 04-03-09, 21:22.
                Подстрекател на разходчици счупи ДЖИПКА покрай Габрово
                тел. 0898327627
                Радослав

                Коментар


                • #9
                  До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                  Тези хлабини явно са доста срещано явление!И при мен ги има само че от пред,като завъртя кардана на ръка има доста голям луфт и при тръгване се чува изчаткване и предърпва!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                    Първоначално публикуван от kol1o0 Преглед на мнение
                    Имаме същия проблем с диско 200тди само че на предния кардан.
                    Някакви идеи ?
                    Като казваш карден, виж си каретата, а от падок/или Лазар де Падок/ излизат толкоз ефтини, че направо си ги смени с нови за по-сигурни. И задните карета за щастие при Леви 1-вия пък казаха, че могат още да карат и смениха само предните. От тогава предните 2-пъти по неизбежност, задните "още могат да карат". Та гледайте си маркировките.

                    Инак хлабини има и в раздатката и в дифовете при мен. И още на много неща. Но идва най-щастливия де, когато аз ще съм оправвил всичко по него. Сигурен съм. Вече го виждам как пали...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                      Хлабините са в отворите на касетите кадето се набиват осите на сателитните колелета.Пробвали сме да набиваме по голям диаметър оси ,но за оффроуд и по големи гуми не издържа много но за нормално каране става но трябва да се хване на време.Това е обща болес при 70-80% от Дскавъритата
                      Последно редактирано от rado genev; 04-03-09, 21:21.
                      Подстрекател на разходчици счупи ДЖИПКА покрай Габрово
                      тел. 0898327627
                      Радослав

                      Коментар


                      • #12
                        До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                        Чудесна болест, и аз я имам и то в двата диференциала. Проверено е, на свалени кардани като завъртя фланците и трака яко, ама щом се лекува с нови касети по добре да се слагат направо Detroit Truetrac вместо обикновенни. Незнам вие какво мислите по този въпрос.
                        идеите са навсякъде и даже не ги заключват

                        Коментар


                        • #13
                          До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                          Първоначално публикуван от rado genev Преглед на мнение
                          Хлабините са в отворите на касетите кадето се набиват осите на сателитните колелета.Пробвали сме да набиваме по голям диаметър оси ,но за оффроуд и по големи гуми не издържа много но за нормално каране става но трябва да се хване на време.Това е обща болес при 70-80% от Дскавъритата

                          А от какъв материал ги правихте? Мерихте ли твърдоста?
                          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                            Има голяма вероятност да е от дифа в раздатката. Износени оси на сателити, планети. И моя е така, ама от чужди няма време за моя.
                            Свалят се карданите и се установява къде е луфта.targa e прав,но има и други луфтове като и износени шлици на полуоските, от там също се чува чаткане при потегляне и при отнемане на газта.Има и тема за оставане в една нива Та затова е по добре човек ако не го е захващал това с луфтовете по добре да иде на качествен диагностик,иначе може да се похарчат парици за ненужни неща.

                            Ето го линка със закъсването в нивата http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=47204
                            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 05-03-09, 16:55.
                            [SIGPIC][/SIGPIC]
                            DISCO 1-200TDI-бял...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Как се оправят хлабини в диференциалите?

                              Явно темата е популярна...
                              Вече се амбицирам да сваля единия диференциал и да видя какъв му е точно проблема, ама нека да се стопли времето. До тук разбирам, че може да е от :
                              1.) разбити отвори на касетите

                              2.) изместване на пиньона от короната.

                              Първото се лекува с нови касети, втотрото с подложни шайбимежду челната повърхност на лагера и вала на пиньона.
                              Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X