Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По-голям интеркулър или вдигане на мощността на 300Tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: По-голям интеркулър или вдигане на мощността на 300Tdi

    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
    Само с по голям интеркулер нишо няма да направим. Даже от кулера най малко зависи веригата.
    Трябва да се регулира турбината за по високо налягане.После се пуска повече гориво от помпата. Накрая се играе с аванса за по добро изгаряне.
    Накрая ще получим повече мощност, по голям разход и скъсяване живота на турбото и мотора.
    Ама "кеф цена няма".
    Не е задължително да се вдига налягането на турбото....Другите неща са така.
    Ако само се смени кулера,ще се повиши плътността на нагнетявания въздух,което от своя страна веднага повишава леко и компресията(ама не тази дето я мерим,а тази при работещ двигател).Ефект ще има,макар и трудно забележим.Ако успоредно с това се регулира и горивоподаването(количеството и момента на впръскване),ефектът вече ще е по-голям.
    И в крайна сметка,не е задължително да се получи по-голям разход-това се получава по-скоро косвено-като върви повече,се кара и по-неикономично.
    Ако всичко се направи,в достатъчно разумни граници,то и отрицателните последствия ще са минимални,та дори и незабележими на практика(и за разхода и за ресурса на мотора).А ако се търсят някакви по-крайни решения(оправдавайки лафа за "кеф..."),то и последствията ще са подобаващи.И за такива рейсингови доработки,може да се гледа във специализирани форуми.Там от 2л дизел,изкарват по 250к.с. и момент като на КамАЗ,ама въпроса е на каква цена
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #47
      До: По-голям интеркулър или вдигане на мощността на 300Tdi

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Не е задължително да се вдига налягането на турбото...
      Сега, казах че цялата схема е верига. Повече гориво - по продължителен момент на впръскване. От там закъснение на момента на пълно изгаряне, който е решаващ за мощноста. За да го върнем на зададения ъгъл трябва корекция на ъгъла на впръскване. Там корекцията е доста ограничена. Остава ни да играем с кулера и налягането на турбото. С кулера добре, ама и там възможностите са малки. Щем, не щем, остава турбото. И там не може много - до 09-1 бар. И най накрая, каквото може сме направили по веригата.
      Трябва обаче да се знае, че тая сила която ще получим в повече, трябва да се ползва само в екстремни ситуации, извън пътя.
      Да не се бягаме по светофарите, и после в бокса?

      Коментар


      • #48
        До: По-голям интеркулър или вдигане на мощността на 300Tdi

        Прав си.Само исках да кажа,че налягането на турбото,може да си остане същото и пак ще вкарваме повече въздух,защото ще го охлаждаме и ще го направим по-плътен.При 1 бар налягане(каквото,само да предположим,е заводско) се вкарва едно количество въздух(в килограми,за да отчетем относителното му тегло–то така се смята и при съотношението му с горивото), а при същото налягане,но с по-ниска температура се вкарва по-голямо количество въздух.От тук,спокойно можем да му подадем още гориво,та да получим по-високи налягания,респективно сили върху буталата,момент и,в крайна сметка,мощност.
        Вметнах това уточнение,защото,доколкото знам на разни мотори с интеркулер и без такъв(въобще без) налягането на свръх-пълнене е сравнително еднакво,а разликата е осезаема.Тук обаче,все пак си има заводски кулер,и само увеличаването на неговата ефективност,едва ли би могло да доведе до фрапиращи разлики,но щом се прилага,значи има полза(едва ли е за красота)...
        Хубавото на тия с електронното управление е,че ако "усетят" по-студен и съответно,по-плътен въздух,сами си взимат необходимите мерки,за да си повишат мощността,но това при условие,че разполагат с точните датчици на точните места–демек не всички го могат.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X