Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работи 4Х4 режима при FreeLander

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от ninja_1
    Първоначално публикуван от Bobkata
    При мен когато пробуксува предно колело,въртящия момент се прехвърля към задния мост,а не към съседното колело.
    На теб системата ти е Японска,на Нисан.И Хонда я ползва(а твърдят че е тяхна разработка).Фрийлендъра няма нищо общо,съвсем различно е...
    Да,ясно сгрешил съм.Но идеята е същата,нали така...без възможност сам да превключваш каквото искаш предаване...а това става автоматично.Което същност го правят повече градска кола.
    Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

    Коментар


    • #32
      Фрилендъра няма междуосев диф а предния и задния мост са зацепени твърдо посредством вискомуфата.
      АБС и ТК са една система- имат един електронен блок и една хидравлична система.
      ТК работи само при натиснат педал на газта- следи едновремемнно всички колела и ако има такова, които се върти по-бързо от другите извън зададена норма, тръгва да го спира през спирачната система (натяга спирачката). Освен това ТК влияе и на работата на дигателя-ограничава мощността.
      http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
      Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

      Коментар


      • #33
        Реното е абсолютно същото.
        Когато пробуксуват две гуми(обикновено предните) или три спирачките ги спират като по този начин прехвърлят въртящия момент към останалите. Въпроса е какъв процент от този въртящ момент може да премине през виско муфата.

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от kinex
          Реното е абсолютно същото.
          Когато пробуксуват две гуми(обикновено предните) или три спирачките ги спират като по този начин прехвърлят въртящия момент към останалите. Въпроса е какъв процент от този въртящ момент може да премине през виско муфата.
          Не е,бре,не е.Реното има ел система,която включва задния кардан(мост),когато пребоксува някое от предните колела едно спрямо друго.В скоростите е.Разбираш ли?
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от Bobkata
            Аз казвам как е при моята,защото съм разучил действието.На Ровъра може и да е малко по-различно.Самия АБС не действа,само датчиците които пращат сигнал кога колелото боксува.Но според мен едно е да дойства 1 датчик,друго е да действа целия АБС.
            Колега по-спокойно я карай, тук не се отрича толкова остро освен ако някой не е написал наистина "пълни глупости". Отвори почети малко из форума после отричай така смело.
            no signature no problems

            Коментар


            • #36
              Freelander - предно или задно предаване на сухо?

              Здравейте!
              Бих искал да задам един-два елементарни въпроса, като очаквам елементарни отговори (като за елементарен човек).
              Кога и кой решава Freelander-а да "зацепи" на 4х4? Ето и някои пояснителни примера:
              На 1-ва или задна скорост, без включена система за спускане, на 4х4 ли е ако няма боксуване на някое от предните колела;
              Когато не е на 4х4 с какво предаване е - предно или задно? Питам защото при излизане от заснежен завой на 2-ра с подаване на газта амплитудата на завъртане на задницата се увеличава вместо да намалява (ако приемем, че е с предно предаване).
              При шофиране по НОРМАЛЕН път (евентуално заснежено или мокро шосе) има ли по-висока стабилност от "обикновена" кола с предно (задно!?) предаване?
              В рискови ситуации, неочаквана маневра (завой), включва ли 4х4 и това прави ли я по-стабилна от леките коли?
              Съжалявам ако въпросите се сторят прекалено елементарни за някого от форума, но тук има и такива ползуватели
              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
              LZ1EMS

              Коментар


              • #37
                До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                ...Съжалявам ако въпросите се сторят прекалено елементарни за някого от форума, но тук има и такива ползуватели
                Ами тези ползУватели да си бяха направили малко труда да поразгледат и почетат тук Ама защо ли?...

                Съвети и мнения преди покупка на Фрилендър

                Въпрос за LR Freelander - full time 4x4 ли е?

                Въпрос за 4Х4 режим при FreeLander

                Купих си Фрилендър

                Коментар


                • #38
                  До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                  Точно защото разгледаха изброените теми питат за тези въпроси
                  Нещата са прекалено "кодирано" "обяснени" там, а и изказванията по тези въпроси са единични. Благодаря за разбирането все пак.
                  Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                  „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                  LZ1EMS

                  Коментар


                  • #39
                    До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                    Аз разбирам колегата че се е подвел по поднасянето на тази висока колица, но истината е че Фрийлендъра е почти изцяло с предно, а поднасянето на задницата е резултат от недобрата еластокинематика на задното окачване.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                      И все пак, реагира ли достатъчно бързо системата за да включи 4х4 при нужда (секунди, колко долу-горе?), кога "решава" да изключи 4х4, е ли или не е по-стабилна на пътя при резки маневри? На 1-ва и задна скорост, при небоксуване на предните колела е ли на 4х4 без да е включена системата за спускане, включването на системата за спускане ли са така да се каже "ръчните" бавни?
                      Наистина ли са толкова глупави тези въпроси?
                      Благодаря предварително!!!
                      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                      LZ1EMS

                      Коментар


                      • #41
                        До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                        Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                        Аз разбирам колегата че се е подвел по поднасянето на тази висока колица, но истината е че Фрийлендъра е почти изцяло с предно, а поднасянето на задницата е резултат от недобрата еластокинематика на задното окачване.
                        Айде пак.ПОСТОЯННО Е!!!ВИСКОТО ИЗПУСКА.Можеш да го подпалиш при продължително буксуване.Иначе си седи зацепено.Оттам и затягането при пълен завой с малка скорост.Усеща се.
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #42
                          До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                          Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                          Айде пак.ПОСТОЯННО Е!!!ВИСКОТО ИЗПУСКА.Можеш да го подпалиш при продължително буксуване.Иначе си седи зацепено.Оттам и затягането при пълен завой с малка скорост.Усеща се.
                          "Виско"-то някаква система за разпределяне на въртящия момент между колелата ли е? Това, че "изпуска" нормално ли е? Какво може да се направи за да не се "подпали" в подобни ситуации? Ако Free е с постоянно "зацепено" 4х4 разхода на гориво не би ли следвало да е доста по-голям при нормални условия?
                          Ninja, ти си имал Free и предполагам си го разучил в детайли, каква е разликата между неговото 4х4 и това на Touareg-а (последния доколкото разбирам е с full-time 4x4). Моля по-простичко, доколкото е възможно разбира се
                          Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                          „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                          LZ1EMS

                          Коментар


                          • #43
                            До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                            Фрийлендъра има най-просто устроеното постоянно 4х4,с 2(два) диференцияла,като на Голф Синхро,т.е. напречно разположен мотор и скорости(като на колите),кардана за задния мост се върти с оборотите на предния и затова е сложен виско-съединител,за да приплъзва,когато натоварването м/у двете оси,вседствие на разликата в оборотите при завой,стане по-голямо.Тогава изпуска.Ако го няма ще счупи я скорости,я раздатка(той има някаква),я полуоска.Самия въртящ момент(натоварване) е главно на предния мост.Оттам и по-малкия разход.А ако свалиш кардана и почнеш да се возиш само и единствено на предно,пада още.
                            П.С.Тоарега,мисля че е с 3 диф-а,а това е съвсем друг филм...
                            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                            Коментар


                            • #44
                              До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                              Аре пак глупости. Това че не можеш да завъртиш виското на ръка не значи че предава повече от 5% когато е в покой. То затова е виско защото сработва като се получи разлика в оборотите, течноста вътре се нагрее и спече. Постоянно зацепено е LSD-то и то приплъзва като види зор. Това което описваш ти е LSD. Обаче Фрийлендъра е с виско, не с LSD. Като малките деца, той не можел да го завърти на ръка - значи е постоянно зацепено... Ти можеш ли да развиеш нютънметрите на колелото? А можеш ли да ги измериш с ръка? За какво зацепване говорим тогава? Всички производители казват че при нормални условия виското предава 5-8% - толкова му е "зацепването"....
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                                Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                                Фрийлендъра има най-просто устроеното постоянно 4х4,с 2(два) диференцияла,като на Голф Синхро,т.е. напречно разположен мотор и скорости(като на колите),кардана за задния мост се върти с оборотите на предния и затова е сложен виско-съединител,за да приплъзва,когато натоварването м/у двете оси,вседствие на разликата в оборотите при завой,стане по-голямо.Тогава изпуска.Ако го няма ще счупи я скорости,я раздатка(той има някаква),я полуоска.Самия въртящ момент(натоварване) е главно на предния мост.Оттам и по-малкия разход.А ако свалиш кардана и почнеш да се возиш само и единствено на предно,пада още.
                                П.С.Тоарега,мисля че е с 3 диф-а,а това е съвсем друг филм...
                                Благодаря!
                                Доколкото разбирам "Виско"-то е за да реагира (изпуска) когато натоварването между предния и заден мост стане твърде различно... един вид предпазен механизъм. Предполагам не само при завой? А защо се натоварва предимно предния мост? Технологично решение? Доколкото разбирам и задния има въртящ момент, но е по-облекчен и се "включва" с по-голяма сила "при нужда"? Ако е така все пак би следвало колата да е с идея по-стабилна от обикновенна такава която е само с предно или само със задно предаване. в какви ситуации тази стабилност е по-осезаема (мокър, заснежен път?). Какво се случва с въртящия момент на предното и задно предаване при включен механизъм за спускане - "зацепват" с еднаква сила ли? "Виско"-то изключва ли се в тези моменти?
                                То май стана по принципа, че отговора на един въпрос поражда още 100 такива...
                                Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                                „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                                LZ1EMS

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X