Първоначално публикуван от ninja_1
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как работи 4Х4 режима при FreeLander
Свий
X
-
Фрилендъра няма междуосев диф а предния и задния мост са зацепени твърдо посредством вискомуфата.
АБС и ТК са една система- имат един електронен блок и една хидравлична система.
ТК работи само при натиснат педал на газта- следи едновремемнно всички колела и ако има такова, които се върти по-бързо от другите извън зададена норма, тръгва да го спира през спирачната система (натяга спирачката). Освен това ТК влияе и на работата на дигателя-ограничава мощността.http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol
Коментар
-
Реното е абсолютно същото.
Когато пробуксуват две гуми(обикновено предните) или три спирачките ги спират като по този начин прехвърлят въртящия момент към останалите. Въпроса е какъв процент от този въртящ момент може да премине през виско муфата.
Коментар
-
Първоначално публикуван от kinexРеното е абсолютно същото.
Когато пробуксуват две гуми(обикновено предните) или три спирачките ги спират като по този начин прехвърлят въртящия момент към останалите. Въпроса е какъв процент от този въртящ момент може да премине през виско муфата.0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
Първоначално публикуван от BobkataАз казвам как е при моята,защото съм разучил действието.На Ровъра може и да е малко по-различно.Самия АБС не действа,само датчиците които пращат сигнал кога колелото боксува.Но според мен едно е да дойства 1 датчик,друго е да действа целия АБС.no signature no problems
Коментар
-
Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Здравейте!
Бих искал да задам един-два елементарни въпроса, като очаквам елементарни отговори (като за елементарен човек).
Кога и кой решава Freelander-а да "зацепи" на 4х4? Ето и някои пояснителни примера:
На 1-ва или задна скорост, без включена система за спускане, на 4х4 ли е ако няма боксуване на някое от предните колела;
Когато не е на 4х4 с какво предаване е - предно или задно? Питам защото при излизане от заснежен завой на 2-ра с подаване на газта амплитудата на завъртане на задницата се увеличава вместо да намалява (ако приемем, че е с предно предаване).
При шофиране по НОРМАЛЕН път (евентуално заснежено или мокро шосе) има ли по-висока стабилност от "обикновена" кола с предно (задно!?) предаване?
В рискови ситуации, неочаквана маневра (завой), включва ли 4х4 и това прави ли я по-стабилна от леките коли?
Съжалявам ако въпросите се сторят прекалено елементарни за някого от форума, но тук има и такива ползувателиChevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение...Съжалявам ако въпросите се сторят прекалено елементарни за някого от форума, но тук има и такива ползувателиАма защо ли?...
Съвети и мнения преди покупка на Фрилендър
Въпрос за LR Freelander - full time 4x4 ли е?
Въпрос за 4Х4 режим при FreeLander
Купих си Фрилендър
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Точно защото разгледаха изброените теми питат за тези въпроси
Нещата са прекалено "кодирано" "обяснени" там, а и изказванията по тези въпроси са единични. Благодаря за разбирането все пак.Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Аз разбирам колегата че се е подвел по поднасянето на тази висока колица, но истината е че Фрийлендъра е почти изцяло с предно, а поднасянето на задницата е резултат от недобрата еластокинематика на задното окачване.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
И все пак, реагира ли достатъчно бързо системата за да включи 4х4 при нужда (секунди, колко долу-горе?), кога "решава" да изключи 4х4, е ли или не е по-стабилна на пътя при резки маневри? На 1-ва и задна скорост, при небоксуване на предните колела е ли на 4х4 без да е включена системата за спускане, включването на системата за спускане ли са така да се каже "ръчните" бавни?
Наистина ли са толкова глупави тези въпроси?
Благодаря предварително!!!Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеАз разбирам колегата че се е подвел по поднасянето на тази висока колица, но истината е че Фрийлендъра е почти изцяло с предно, а поднасянето на задницата е резултат от недобрата еластокинематика на задното окачване.0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнениеАйде пак.ПОСТОЯННО Е!!!ВИСКОТО ИЗПУСКА.Можеш да го подпалиш при продължително буксуване.Иначе си седи зацепено.Оттам и затягането при пълен завой с малка скорост.Усеща се.
Ninja, ти си имал Free и предполагам си го разучил в детайли, каква е разликата между неговото 4х4 и това на Touareg-а (последния доколкото разбирам е с full-time 4x4). Моля по-простичко, доколкото е възможно разбира сеChevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Фрийлендъра има най-просто устроеното постоянно 4х4,с 2(два) диференцияла,като на Голф Синхро,т.е. напречно разположен мотор и скорости(като на колите),кардана за задния мост се върти с оборотите на предния и затова е сложен виско-съединител,за да приплъзва,когато натоварването м/у двете оси,вседствие на разликата в оборотите при завой,стане по-голямо.Тогава изпуска.Ако го няма ще счупи я скорости,я раздатка(той има някаква),я полуоска.Самия въртящ момент(натоварване) е главно на предния мост.Оттам и по-малкия разход.А ако свалиш кардана и почнеш да се возиш само и единствено на предно,пада още.
П.С.Тоарега,мисля че е с 3 диф-а,а това е съвсем друг филм...0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Аре пак глупости. Това че не можеш да завъртиш виското на ръка не значи че предава повече от 5% когато е в покой. То затова е виско защото сработва като се получи разлика в оборотите, течноста вътре се нагрее и спече. Постоянно зацепено е LSD-то и то приплъзва като види зор. Това което описваш ти е LSD. Обаче Фрийлендъра е с виско, не с LSD. Като малките деца, той не можел да го завърти на ръка - значи е постоянно зацепено... Ти можеш ли да развиеш нютънметрите на колелото? А можеш ли да ги измериш с ръка? За какво зацепване говорим тогава? Всички производители казват че при нормални условия виското предава 5-8% - толкова му е "зацепването"....Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?
Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнениеФрийлендъра има най-просто устроеното постоянно 4х4,с 2(два) диференцияла,като на Голф Синхро,т.е. напречно разположен мотор и скорости(като на колите),кардана за задния мост се върти с оборотите на предния и затова е сложен виско-съединител,за да приплъзва,когато натоварването м/у двете оси,вседствие на разликата в оборотите при завой,стане по-голямо.Тогава изпуска.Ако го няма ще счупи я скорости,я раздатка(той има някаква),я полуоска.Самия въртящ момент(натоварване) е главно на предния мост.Оттам и по-малкия разход.А ако свалиш кардана и почнеш да се возиш само и единствено на предно,пада още.
П.С.Тоарега,мисля че е с 3 диф-а,а това е съвсем друг филм...
Доколкото разбирам "Виско"-то е за да реагира (изпуска) когато натоварването между предния и заден мост стане твърде различно... един вид предпазен механизъм. Предполагам не само при завой? А защо се натоварва предимно предния мост? Технологично решение? Доколкото разбирам и задния има въртящ момент, но е по-облекчен и се "включва" с по-голяма сила "при нужда"? Ако е така все пак би следвало колата да е с идея по-стабилна от обикновенна такава която е само с предно или само със задно предаване. в какви ситуации тази стабилност е по-осезаема (мокър, заснежен път?). Какво се случва с въртящия момент на предното и задно предаване при включен механизъм за спускане - "зацепват" с еднаква сила ли? "Виско"-то изключва ли се в тези моменти?
То май стана по принципа, че отговора на един въпрос поражда още 100 такива...Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар