Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работи 4Х4 режима при FreeLander

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

    Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
    Благодаря!
    Доколкото разбирам "Виско"-то е за да реагира (изпуска) когато натоварването между предния и заден мост стане твърде различно... един вид предпазен механизъм. Предполагам не само при завой? А защо се натоварва предимно предния мост? Технологично решение? Доколкото разбирам и задния има въртящ момент, но е по-облекчен и се "включва" с по-голяма сила "при нужда"? Ако е така все пак би следвало колата да е с идея по-стабилна от обикновенна такава която е само с предно или само със задно предаване. в какви ситуации тази стабилност е по-осезаема (мокър, заснежен път?). Какво се случва с въртящия момент на предното и задно предаване при включен механизъм за спускане - "зацепват" с еднаква сила ли? "Виско"-то изключва ли се в тези моменти?
    То май стана по принципа, че отговора на един въпрос поражда още 100 такива...
    Ето така става като слушаш Соти

    Разбери, виското е пакет дискчета наредени нагъсто в кутия с течност която си променя вискозитета според нагряването. Колкото повече се нагрява, толкова по-гъста става. Тези дисчета са свързани с двата вала които влизат от двете страни на тази кутия през едно - едното към първия, второто към втори и така подред до края. Когато валът който излиза от скоростите на Фрийлендъра и този от задния диф се въртят с еднаква скорост то отпред назад се предава само около 5% - колкото е триенето между дискчетата в покой. Като предния мост почне много да боксува, се получава разлика в оборотите на двата вала - задните колелета си седят в случая спокойно. И при превъртането на едните дискове спрямо другите те почват да загряват течността вътре в корпуса. Тя съответно се сгъстява и все повече въртящ момент отива назад.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #47
      До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
      Аре пак глупости. Това че не можеш да завъртиш виското на ръка не значи че предава повече от 5% когато е в покой. То затова е виско защото сработва като се получи разлика в оборотите, течноста вътре се нагрее и спече. Постоянно зацепено е LSD-то и то приплъзва като види зор. Това което описваш ти е LSD. Обаче Фрийлендъра е с виско, не с LSD. Като малките деца, той не можел да го завърти на ръка - значи е постоянно зацепено... Ти можеш ли да развиеш нютънметрите на колелото? А можеш ли да ги измериш с ръка? За какво зацепване говорим тогава? Всички производители казват че при нормални условия виското предава 5-8% - толкова му е "зацепването"....
      Моля обяснете с думи простички що е това "Виско" - ограничител/ предпазен механизъм или разпределител, който предава натоварването към задния мост при нужда? Вероятно ако ми обясните в най-общи линии конструкцията му и това как е вградено в ходовата част бих могъл и сам да си отговоря на този спорен въпрос...
      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
      LZ1EMS

      Коментар


      • #48
        До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

        Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
        Моля обяснете с думи простички що е това "Виско" - ограничител/ предпазен механизъм или разпределител, който предава натоварването към задния мост при нужда? Вероятно ако ми обясните в най-общи линии конструкцията му и това как е вградено в ходовата част бих могъл и сам да си отговоря на този спорен въпрос...
        Изпреварих те - виж горе. Освен това тези неща са описвани надълго и нашироко тук, пусни търсачката.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #49
          До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
          То затова е виско защото сработва като се получи разлика в оборотите, течноста вътре се нагрее и спече.
          Извинявам се за страничния въпрос,но това значи ли че бързодействието на виското зависи и от околната температура?Тоест лятото сработва по-вързо отколкото през зимата?
          Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

          Коментар


          • #50
            До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

            Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
            Ето така става като слушаш Соти

            Разбери, виското е пакет дискчета наредени нагъсто в кутия с течност която си променя вискозитета според нагряването. Колкото повече се нагрява, толкова по-гъста става. Тези дисчета са свързани с двата вала които влизат от двете страни на тази кутия през едно - едното към първия, второто към втори и така подред до края. Когато валът който излиза от скоростите на Фрийлендъра и този от задния диф се въртят с еднаква скорост то отпред назад се предава само около 5% - колкото е триенето между дискчетата в покой. Като предния мост почне много да боксува, се получава разлика в оборотите на двата вала - задните колелета си седят в случая спокойно. И при превъртането на едните дискове спрямо другите те почват да загряват течността вътре в корпуса. Тя съответно се сгъстява и все повече въртящ момент отива назад.
            Благодаря!
            Изяснява ми се постепенно... доколкото разбирам не може да се очаква тази система да сработи за части от секундата или за секунди. Тези 5-6% все пак стигат ли за това колата да е по-стабилна на пътя?
            Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
            „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
            LZ1EMS

            Коментар


            • #51
              До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

              Първоначално публикуван от Bobkata Преглед на мнение
              Извинявам се за страничния въпрос,но това значи ли че бързодействието на виското зависи и от околната температура?Тоест лятото сработва по-вързо отколкото през зимата?
              Интересен и съвсем логичен въпрос. Моля старшите да вземат отношение
              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
              LZ1EMS

              Коментар


              • #52
                До: Freelander - предно или задно предаване на сухо?

                Първоначално публикуван от Bobkata Преглед на мнение
                Извинявам се за страничния въпрос,но това значи ли че бързодействието на виското зависи и от околната температура?Тоест лятото сработва по-вързо отколкото през зимата?
                Хаа, абсолютно правилен въпрос. Понеже виското сработва при вътрешна температура доста по-висока от максималната околна то не е много чувствително към външната температура докато е наред - луфтовете между дисковете са си калибровани и тн. Обаче при някои автомобили (например Гранд Чероки ZJ 1993-1996 където виското се използва за блокаж на междуосевия диф) при поизносване на виското, съответно негово често прегряване и тн дисковете вътре се изкривяват, разстоянията са други и то почва да "подклинва" демек да сработва по-рано и от по-малка разлика в оборотите. И зимата на студа не се усеща - караш си колата нормално, ама лятото като стане жега и при пълен завой почваш да усещаш как колата се запъва - предния мост се опитва да се блокира към задния.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #53
                  До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                  Малко пояснения - какво представлява трансмисията на Фрилендър 1:
                  Имаме двигател, скоростна кутия, раздатка, кардан с вискомуфа, заден диференцял.
                  В скоростната кутия има диференцял, който преразпределя въртящия момент към предните 2 колела ВИНАГИ- все едно имаме кола със предно предаване.
                  Раздатката взима въртящ момент от касетата на диференцяла или с други думи, изхода на скоростната кутия. По средством превавка, въртящия момент се предава на кардана, към задния диференцял. Но предния и задния мост не са твърдо зацепени - на кардана е монтирана вискомуфа, която осигурява някакъв въртящ момент за задния диференцял и по между другото обира разликите в скоростите на предния и задния мост при завой.
                  Това ще рече : задвижване на предния мост - 100%
                  Задвижване на задния мост - колкото осигури вискомуфата

                  Добавки към 4х4 е тракшънконтрола, АБС-а и ХДК(за спускане), които се управляват по електронен път и се изпълняват от спирачната с-ма и двигателя.

                  С други думи извън темата - Ланча Делта Интеграле има по-добро измислено 4х4 заради торшън-диференцялите на предния и задния мост.
                  http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                  Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                  Коментар


                  • #54
                    До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                    Абсолютно вярно. Само да спомена - виското не е чак толкова лошо нещо ако не се използва само и единствено за предаване на въртящ момент, а като блокаж на нормален (симетричен или не) механичен диференциал.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                      Вероятно вече няма някой на който да не му е ясно - благодаря!

                      Доколко бързо реагира виското и започва да увеличава въпросните 5-6% "в покой" към задния мост? Части от секундата, секунди? Доколкото разбирам процентното увеличение може да стигне до "колкото е необходимо", т.е. не до 100%, а например до 34% ако щеш за да "излезе колата" и след това пак си пада до 5-6% - така ли е? Звучи доста добре ако се цели икономия на гориво

                      Оттук и по мое мнение съвсем логичния въпрос - при развалено "запечено" виско един от първите признаци би било покачването на разхода? Вероятно и доста повреди по ходовата част в кратки срокове след това? А вероятно поведението на колата на завоите би се усетило и преди да се забележи повишения разход на гориво. В какво би се изразило усещането на завой (ако има такова) при "запечено" виско?

                      На мен поне виското ми звучи доста критичен и НАТОВАРЕН компонент в конструкцията на Freelander-а. Дано, дано да е издържливо и ако ли не - да не е много, много скъпо...
                      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                      LZ1EMS

                      Коментар


                      • #56
                        До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                        Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение

                        На мен поне виското ми звучи доста критичен и НАТОВАРЕН компонент в конструкцията на Freelander-а. Дано, дано да е издържливо и ако ли не - да не е много, много скъпо...
                        Ами не е много издържлив.
                        3000 лева струва в МПфое.
                        [U][I]Land Rover Freelander 2.0 D [/I][/U]

                        Коментар


                        • #57
                          До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                          Първоначално публикуван от priap Преглед на мнение
                          Ами не е много издържлив.
                          3000 лева струва в МПфое.
                          Веднага отивам да си взема едно резервно от там, че току виж в МотоПфое решили да свалят цените
                          Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                          „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                          LZ1EMS

                          Коментар


                          • #58
                            До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                            Emanuilis, извинявай, че до сега спах,можех да ти спестя доста ненужна информАЦИЯ. Имам Фрилендър от година и половина кажи-речи. Сменял съм както съединител, така и висящи лагери на кардана. Имам голям опит с него и на поледици и хлузгави пътища. Колегите до сега ти говориха за виско,проценти и т.н., аз ще ти го кажа както е . Да ме извиняват, но Фрилендъра си е full time 4x4 и не го казвам, защото смятам, че е прекрасен паркетник, а защото вече до болка го опознах в сервиза )). Ето и доказателства. Свалял съм кардана,защото ми виеха висящителагери, ама много. След като го махнах карах 3-4 дни без кардан. АКо ти кажа колко пъргава става. Върти гуми,чак тракшън контрола не може да му смогне. А разхода ми падна смао с 0,5 литра. И другото, дали щяха постоянно да ми вият тези лагери , ако колата е с предно през времето, в което не е затормозена от към терен?Нали, ако е с предно кардана изобщо няма да предава въртящ момент отзад? Какво ще кажат по този случаи колегите? Карали ли сте същия без кардан ??? Вярвам, че все пак колегите са прави, но в много малки изключения. И другото, което ще допълня. Жали му съединителя, както и си провери маслата на диференциалите и скоростната кутия, направо ги сменяй, че аз позакъснях и имаше малко стужки на предния !!!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                              Първоначално публикуван от Sunshines Преглед на мнение
                              И другото, дали щяха постоянно да ми вият тези лагери , ако колата е с предно през времето, в което не е затормозена от към терен?Нали, ако е с предно кардана изобщо няма да предава въртящ момент отзад?
                              На Фрилендъра не знам как е,но на Реното виското е в задния край на кардана.И той се върти постоянно както в нормални условия,така и при пренасяне на тяга към задния мост.Виското следи именно разликата в скоростите на кардана и задния диференциал
                              Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

                              Коментар


                              • #60
                                До: Как работи 4Х4 режима при FreeLander

                                Първоначално публикуван от Sunshines Преглед на мнение
                                Emanuilis, извинявай, че до сега спах,можех да ти спестя доста ненужна информАЦИЯ. Имам Фрилендър от година и половина кажи-речи. Сменял съм както съединител, така и висящи лагери на кардана. Имам голям опит с него и на поледици и хлузгави пътища. Колегите до сега ти говориха за виско,проценти и т.н., аз ще ти го кажа както е . Да ме извиняват, но Фрилендъра си е full time 4x4 и не го казвам, защото смятам, че е прекрасен паркетник, а защото вече до болка го опознах в сервиза )). Ето и доказателства. Свалял съм кардана,защото ми виеха висящителагери, ама много. След като го махнах карах 3-4 дни без кардан. АКо ти кажа колко пъргава става. Върти гуми,чак тракшън контрола не може да му смогне. А разхода ми падна смао с 0,5 литра. И другото, дали щяха постоянно да ми вият тези лагери , ако колата е с предно през времето, в което не е затормозена от към терен?Нали, ако е с предно кардана изобщо няма да предава въртящ момент отзад? Какво ще кажат по този случаи колегите? Карали ли сте същия без кардан ??? Вярвам, че все пак колегите са прави, но в много малки изключения. И другото, което ще допълня. Жали му съединителя, както и си провери маслата на диференциалите и скоростната кутия, направо ги сменяй, че аз позакъснях и имаше малко стужки на предния !!!
                                Благодаря за информацията!
                                Тези дни ще му сменям маслото понеже съм на 2500 км след основен ремонт и ще попитам за скоростната кутия и диференциалите. Подсещаш ме за един проблем със съединителя който сега ще пусна като отделна тема.
                                Благодаря още веднъж!
                                Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                                „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                                LZ1EMS

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X