Обява

Свий
Няма добавени обяви.

200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помагайте

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

    Лично карам тераното с MOTUL 5W40 3-та година и съм доволен. Пробвах още няколко "марки и модели", но определено от това засега нямам оплаквания.

    15W50 OMV - мудно въртене на стартера зимата на студено. Явно за нашите условия е гъсто за зимно каране.
    15W40 Mobil1 - след пробег от 7000км, при яко настъпване и високи обороти, двигателя (или турбото) издаваше леко станни звуци. Нищо фрапиращо, но правеше впечатление.
    5W40 Mannol - 500км - ок, но после шумна работа на двигателя, и много бързо задръсти филтъра и почна да подкачва бавно при палене. Отдавам го че беше първата синтетика след горните 2 минерални, и явно е свалило де що има нагари. Все пак, отпуши ми клапана на маслоотделителя.
    10W40 Castrol от Германия - бива. Нямам оплаквания.
    5W40 MOTUL - вече 4 смени - никакви грижи, ни зиме, ни лете. Мотора е чист, турбото не се чува, не го харчи. Зимата дори умрял от студ, стартера върти пъргаво.

    Мотора е с компресия 30 на всички цилиндри, при норма 25-30. Турбото все още няма луфтове и не се чува. Чипосан е мотора и не го жаля много-много.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #62
      От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

      Да,това с маслата е ценна инфоррмация.Аз избрах шел,защото леките си коли ги карам от години само с такова и никакви грижи-верно,пълна синтетика са,но всичко е ОК.Както казва Таргата въобще не съм мислил за икономии.Грешката ми беше,че мислех,че този дърт мотор-на 18 години рядката синтетика ще я гори и ще тече от всякъде,ама нейсе.Грам масълце не е изгорила машинката и грам масълце не е капнала-до скоро.След ремонта-на пълна синтетика .Вече направихме и измерванията:
      Цилиндри:
      -Размер на нов 90.47мм;измерено-90.47мм с максимална елипсовидност 0.02мм
      -Няма никакъв ръб на цилиндъра
      Бутала:
      -спецификация за луфт м/у бутало и цилиндър нов:0.025мм-0.05мм;измерен макс луфт-0.05мм
      Клянов вал
      -Шийки на биелни лагери специф.нов:58,725мм-58,744мм;измерено минимално 58,7249
      (спецификациите съм ги вземал от дебелата ланд роверска книга за ремонти-добре,че я имам,иначе голямо ровене щеше да падне)

      След тези замервания Доктора се ядоса и рече"ти що мъ накара да блъскам толкоз да отварям нов мотор зарад една тел"
      Ама след това почисти и надра цилиндрите с ръчен хонинг.Огледахме всичко останало и поръчахме частите.Остава като пристигнат да сглобяваме.Нямам само турбо.
      Цените на частите в лири:
      Big end shells - std (con rod bearings) - AE RTC2993G 1 19.50
      Piston rings - std - 200TDI RTC6457 4 54.00
      Rear Crank Oil Seal - OE Manufacturer ERR2532G 1 11.50
      Oil Filter - Genuine ERR3340G 3 13.35
      Rocker Cover Gasket - 200TDI ERR2393 1 2.95
      Head gasket - 1.50mm - 3 notch - TDI - Elring OE ERR5263G 1 14.95
      Overhaul gasket set (bottom end) - 200TDI - Payen STC1557G 1 32.50
      Fuel injector sealing washer ERR4621 4 0.76
      Subtotal 149.51
      Shipping & Handling 15.00
      BG (20%) 32.90
      Tax 32.90
      Grand Total 197.41
      Последно редактирано от Младен Стоянов; 28-09-11, 18:05.
      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

      Коментар


      • #63
        От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

        Браво колега, радвам се че всичко е нормално, бързо да е сглобите и да е подкараш.Може ли да дадеш адреса на уеб сайта от кьдето поръчвате частите.
        Не забравяй главата както ти писах мн. е важно хубаво да е направите.
        Турбините ги ремонтират в Пловдив. Нещо като основен ремонт. Ако искаш можеш този вариант на старата трябва да провериш колко струва. На Цариградско Шосе са в един сервиз след Лук Ойл бензиностанцията. Но им нямам никакви координати.
        Последно редактирано от nicobelic; 28-09-11, 22:29.
        Range Rover (P38A) 2.5 L BMW M51 Turbodiesel I6

        Коментар


        • #64
          От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

          Първоначално публикуван от nicobelic Преглед на мнение
          Браво колега, радвам се че всичко е нормално, бързо да е сглобите и да е подкараш.Може ли да дадеш адреса на уеб сайта от кьдето поръчвате частите.
          Не забравяй главата както ти писах мн. е важно хубаво да е направите.
          Турбините ги ремонтират в Пловдив. Нещо като основен ремонт. Ако искаш можеш този вариант на старата трябва да провериш колко струва. На Цариградско Шосе са в един сервиз след Лук Ойл бензиностанцията. Но им нямам никакви координати.
          Сайта от който до сега съм си поръчвал повечето от частите,както и сега е: paddockspares.co.uk ,а мненият за него са тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=26509
          А за ремонта на турбото Доктора каза,че не е виждал успешен ремонт на турбо.Ако някой има ЛИЧЕН опит с ремонт на турбо,моля да сподели.
          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

          Коментар


          • #65
            От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

            Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
            Сайта от който до сега съм си поръчвал повечето от частите,както и сега е: paddockspares.co.uk ,а мненият за него са тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=26509
            А за ремонта на турбото Доктора каза,че не е виждал успешен ремонт на турбо.Ако някой има ЛИЧЕН опит с ремонт на турбо,моля да сподели.
            Ремонт на турбо правят, ама в завода, в който ги произвеждат.

            Аз бих си взел ново турбо. Повече пари е, ама поне си сигурен в него за следващите примерно 200 хиляди километра, при нормална експлоатация. А зловещо скапано турбо може да направи такива мизерии че двигателя да стане тотал щета.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #66
              От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

              Иван Тодоров е правил ремонт на турбо във Варна. Описано е тук.http://offroad-bulgaria.com/showthre...t=80521&page=7
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • #67
                От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                Тия и на снимка да ги видиш, пак им удари един шамар. Това че мият частите в ултразвукова вана и ползват хубави опаковки, въобще не е критерий. Преди време 3 пъти ми правиха едно турбо и заради тях продадох колата. Йовчо до Евксиновград е правилния избор.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #68
                  От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                  Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                  Колега,благодаря че ми показа темата си,но т.к. не си дописал как точно е протекъл ремонта,имам няколко въпроса:
                  1.Всички сегменти ли сменя?
                  2.Стърга/хонингова ли цилиндрите(виждам,че си искал да слагаш стандартни сегменти,което означава,че е нямало износване на цилиндрите)
                  3.Сменя ли основни и биелни лагери?
                  4.Маслените сегменти имаха ли нагар?
                  5.Разбра ли в крайна сметка какво е предизвикало счупването на пружините?
                  Смених всички сегменти. Не съм сменял основни и биелни лагери, но можеше да се сменят. Препаснах клапаните и ..., продължавам да бръмча без проблем.
                  Според мен проблема е бил: Прегряване и префорсирване на мотора
                  Сега карам с масло Кастрол магнетик10/40 . След смяната с такова, мотора утихна поне на 40%.
                  ( Може и да си внушавам) ама наистина мотора утихна. Успех
                  [SIGPIC][/SIGPIC]
                  DISCO 1-200TDI-бял...

                  Коментар


                  • #69
                    От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                    Първоначално публикуван от Бате Мите Преглед на мнение
                    Според мен проблема е бил: Прегряване и префорсирване на мотора
                    Сега карам с масло Кастрол магнетик10/40 . След смяната с такова, мотора утихна поне на 40%.
                    ( Може и да си внушавам) ама наистина мотора утихна. Успех
                    Грешиш за мотора.Бая форсаж е видял по баирите,ама никога не е прегряван.Аз се плаша стрелката на температурата като мръдне надясно от центъра и веднага вземам мерки.
                    И аз го уважавам кастрола,ама ако кажете от къде да си го купувам и да знам,че е истинско,пък и да го има под ръка...?
                    Клапаните що ги припасва-профилактично или..?
                    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                    Коментар


                    • #70
                      От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                      Тия и на снимка да ги видиш, пак им удари един шамар. Това че мият частите в ултразвукова вана и ползват хубави опаковки, въобще не е критерий. Преди време 3 пъти ми правиха едно турбо и заради тях продадох колата. Йовчо до Евксиновград е правилния избор.
                      Барнах една яка връзка в Англия свързана с нашите машинки за части втора употреба.Сега си поръчах турбо втора употреба от там за 150-200лири.Ще го видим какво ще дойде.Ако е добре,може да има и други работи....?
                      Таргааа,ела на гости в Разград да ти покажа каква серия правят с 300Tdi,с хидравлика,климатик,вътрешна изолация и др...
                      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                      Коментар


                      • #71
                        От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                        Първоначално публикуван от Бате Мите Преглед на мнение
                        Смених всички сегменти. Не съм сменял основни и биелни лагери, но можеше да се сменят. Препаснах клапаните и ..., продължавам да бръмча без проблем.
                        Според мен проблема е бил: Прегряване и префорсирване на мотора
                        Сега карам с масло Кастрол магнетик10/40 . След смяната с такова, мотора утихна поне на 40%.
                        ( Може и да си внушавам) ама наистина мотора утихна. Успех
                        Тукашния Castrol е турски, до колкото знам. Mobil-а май и той. Castrol-а, дето аз ползвах преди година за проба беше от Германия, демек уж истински. Ама MOTUL-а ми се струва по-добър.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #72
                          От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Тукашния Castrol е турски, до колкото знам. Mobil-а май и той. Castrol-а, дето аз ползвах преди година за проба беше от Германия, демек уж истински. Ама MOTUL-а ми се струва по-добър.
                          Ама мотора на Тераното е доста по-модерен от моя.Аз се плаша,че моя ще го гори това 5W40?
                          Цивилен VW 2.0TDI PD го карам със Shell Ultra VX 5W30,ама е нов и модерен и нямам никакви грижи и грам разход на масло няма....Мислех си на бойната машина да сипя такова-не ми свиди,но Доктора каза,че с него не мога да го нахраня на мсло тоя мотор?
                          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                          Коментар


                          • #73
                            От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                            Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                            Ама мотора на Тераното е доста по-модерен от моя...
                            Не го познаваш и за това така мислиш. В същност е от "времето на динозаврите", като "модерното" му се състои в това, че са му набутали ел. управление и са прее..ли цялата му надежност.

                            Коментар


                            • #74
                              От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                              И аз карам с Кастрол 10/40 и така вече 4 смени, никакъв проблем с двигателя. На 1000км го бута по около 200мл, ама като чета по английските сайтове си е напълно нормално. Успех с ремонта!

                              Коментар


                              • #75
                                От: 200 Tdi пуши странно-само загрял и само на пълна газ-залагайте от какво е и помаг

                                Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                                Ама мотора на Тераното е доста по-модерен от моя.Аз се плаша,че моя ще го гори това 5W40?
                                Цивилен VW 2.0TDI PD го карам със Shell Ultra VX 5W30,ама е нов и модерен и нямам никакви грижи и грам разход на масло няма....Мислех си на бойната машина да сипя такова-не ми свиди,но Доктора каза,че с него не мога да го нахраня на мсло тоя мотор?
                                Изцяло чугун, долен вал, предкамерно впръскване. Железен - да, ама модерен - тсъ. Просто са изстискали максимума от старата технология, без да си правят труда да правят нов мотор. Сефте е произведен накъде в средата на 80-те, макар и с по-скромни характеристики, предвид липсата на турбо, а после на интеркулер.

                                А дали един мотор ще гори дадено масло, няма как да разбереш преди да опиташ. Пълната синтетика със сигурност смазва най-добре, сравнена с полу- и минералното. И при високи температури е по-гъста, а не по-рядка от минералното. И двигателя си стои чист, вместо да трупа нагари.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X