Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

    Няма да е състезателен, но ще ходя по състезания с темпо на разходка с Ончо ( който е от Бургас знае, какво означава това). Просто без особени амбиции, а за кеф и банкети, лека-полека, ще го усъвършенствам:
    - светлини
    - експедиционен багажник
    - шкафове
    - блокажи
    - много малки проблеми, който ме дразнят, като да си оправя парното

    Иначе няма да слагам повече задните седалки (без това съм анти социален и няма кой да дойде с мен докато шофирам), а ще се направят шкафове с равна плоскост отгоре за инструменти и палатка, ще сложа компресор и т.н. Ролкеиджа е само за моята лична сигурност, защото диското, не е особено стабилна кола.
    Двигателя ще го оставя 200 тди ( особено след 2200 ремонт и всичко сменено по него пее като нов и го усещам почти като 3.5 ца та), разхода дори с тези гуми е повече от приемлив 9-12л/100км. Мисля, че правилната оценка на джипа до момента е в процес на подготовка за хард разходки, но далеч от спортни и състезателни амбиции с запазване на глезотиите, като климатика.

    Коментар


    • #92
      От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

      Здравейте отново, занемарих доста темата, но бях много зает след Варна да оправя джипа 1 месец подготовка 2 дена каране 1 месец ремонти и после беше вече време да поработя и аз малко. Но сега ми се отвори малко врене да се побъзикам из форума да прегледам темите на колегите с развиващите се ланд ровъри особено на колегата djidjoна когото благородно завиждам за перфекционизма при всеки детайл от колата.
      След Варна много преосмислих цялата концепция на колата - за рали, не може да се говори дори и на майтап, за трайал ще трябва да си търся нов навигатор всеки път защото никой няма да иска да седи толкова време в калта, но пък в трофито, не беше много зле, 1во състезание 7 мо място без трак комп. Жертвите от състезанието не бяха малки :
      - кормилна щанга Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0774.jpg
Прегледи:1
Размер:85.5 КБ
ID:5419704Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0775.jpg
Прегледи:1
Размер:78.2 КБ
ID:5419705Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0776.jpg
Прегледи:1
Размер:96.7 КБ
ID:5419706Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0777.jpg
Прегледи:1
Размер:112.3 КБ
ID:5419707Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0778.jpg
Прегледи:1
Размер:106.3 КБ
ID:5419708
      оригиналната се огъна в някой камък въпреки защитата, затова реших да използвам 8мм тръба която е с пъти по здрава от оригиналната щанга, но запазих всички размери стандартни, както и се поозорих с гадните инчови резби. Знам, че повечето ще кажете, че това не е най- доброто решение и щеше да е по разумно да сложа щангата в тръба или кутия, но за мен ремонто пригодността е много важна и тази здрава тръба дори да се огъне нямам никакъв проблем за отрицателно врене да я върна в близко до оригиналното състояние с инструментите които винаги са ми в колата.
      -Стартера ми замина от кисненето в реките, но това беше относително лесен ремонт и смених кабелите също.
      -имах вода във 2 та диференциала и реших да сменя всичко - лагери, уплътнения, гарнитури Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0771.jpg
Прегледи:1
Размер:144.0 КБ
ID:5419717Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0772.jpg
Прегледи:1
Размер:115.4 КБ
ID:5419718
      и от тука идва една от големите ми дилеми : отворих си дифовете, изчистих ги, ново масло всичко ново и състоянието им е учудващо добро, трябваше да си поиграя с пилата на няколко зъба, но нищо страшно, обаче аз съм с 11 шлицовите мостове, които са известни с това, че не са толкова здрави, колкото 24 шлицовите и също така, много ме ограничават ако искам да си купя блокажи и сега обмислям дали е разумно да сменя 2 изправни, ревизирани моста само заради това, че не са 24 шлицови. Идеи ?
      Другото ми проблемче дойде когато смених маслото на раздатката и видях малки парченца метал, нищо брутално, но все пак индикация към бъдещ проблем, за сега само смених маслото и не съм предприел нищо, но се ослушвам за раздатки, така че ако имате за продаване свиркайте .
      Дисковете и накладките и предните и задните бяха сдали багажа след цели 1100 км. пробег от чисто нови до абсолютно за боклука ( тука е време да напсувам добруджанската кал, която има унищожителни характеристики) .
      Отне ми повече от 3 дена да изчистя джипа и да изчукам ламарините до подобие на "приличен външен вид"
      Нов фар, два мигача, едно стъкло, огледало, тука е момента да попитам дали някой не му се намира резервна машинка за централното на багажника, защото и това се скапа . За сметка на това имам нова ръчна, смених профилактично за пореден път маслото на скоростната кутия и беше идеално чисто.
      За щастие не трябваше да изпитвам рол кейджа, но имах възможност да го сравня с идеи на други колеги и като за любителски автомобил смятам, че е Ок и не пречи на практичността на автомобила.
      Погрижих се и за корозията (поне доколкото мога де - отвътре колата беше боядисана Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0739.jpg
Прегледи:1
Размер:118.8 КБ
ID:5419719Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0740.jpg
Прегледи:1
Размер:139.1 КБ
ID:5419720

      Раздух калниците, като използвах калник от някакъв камион, мерих доста и намерих перфектните , пасват идеално на диското като се изреже на максимум и от един калник стават 2 под калника като се отреже на 2. Пластмасата е много здрава и гъвкава, но за съжаление с един колега се блъснахме малко на състезанието и парче от калника се счупи, но това ще го оправя по късно. Екипирах автомобила със 4 точкови колани Спарко, 2- 5кг. пожарогасителя. лебедката беше тествана, доста пъти и работи прекрасно, смених динамото , взех нова хидравлична помпа, всички маркучи под налягане са подновени и бих казал, че най сериозният проблем на колата е че парното не става за нищо, търся от много време и не мога да намеря читаво парно с климатик от диско 1 . Ако някои има да свирка ще се разберем за цената, а ако имате идеи за по добра отоплителна система пак съм в слух . За сега е това 100% изпускам доста от проблемите с който се сблъсках, но важното е че колата еволюира и дори почва да заприличва на нещо . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0743.jpg
Прегледи:1
Размер:132.7 КБ
ID:5419721Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0744.jpg
Прегледи:1
Размер:125.8 КБ
ID:5419722Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0746.jpg
Прегледи:1
Размер:132.4 КБ
ID:5419723Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0747.jpg
Прегледи:1
Размер:141.2 КБ
ID:5419724Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0748.jpg
Прегледи:1
Размер:120.9 КБ
ID:5419725Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0749.jpg
Прегледи:1
Размер:142.0 КБ
ID:5419726
      Последно редактирано от Elrond; 25-10-12, 21:26.

      Коментар


      • #93
        От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

        Ако ще я ползваш за състезания - 10 шлицовите (за 11 не съм чувал) не са опция. Ако ще си купуваш блокаж си купи и полуоски, поне да знаеш, че няма да има проблем
        Какво разбираш под "читаво парно с климатик от диско 1" - ако имаш предвид кутията, дето стои в купето - звънни.
        Кормилната щанга е оставена мека и е била "бушон" - при силен удар на гума е поемала разликите и не е предавала удара на КК - сещай се сега какво ще стане.
        Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

        Коментар


        • #94
          От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

          Да колега 10 шлицови, заблудих се с една водна помпа която поправях на работа и беше с 11 шлици. В момента подготвям списък на належащите основни неща, който трябва да направя по колата, когато се прибера в България към края на Декември и се опивам да се снабдя с всички части предварително.
          На първо място в списъка ми е парното, защото зимата в България без добро парно може да си е направо опасна и по този въпрос един колега ми даде съвет да си купя парното отопление на Ланд Ровър серия 2 http://www.ebay.co.uk/itm/Landrover-...item337d47ec34 , което няма как да не работи и е елементарно, решава проблема завинаги. Ако обаче успея да намеря читава кутия на парно с клима за диско 1, не знам кое би било по добрият избор ...

          За зимата реших, че ще карам с 10 шлицовите, защото не ми се правят сериозни ремонти и преработки в студеният гараж.
          Обаче ми кацна ново птиче на рамото и то дойде с идеята да повдигна колата с още 50мм чрез подложки под пружините http://www.paddockspares.com/da6344-...ront-pair.html ,колата е вече вдигната с 2 инча и е качена на 32 инчови гуми има ли смисъл от тези 50мм ? Като със сигурност ще трябва да удължа вече и карета на карданите, а сигурно и задният мост ще почне да се измества, но пък 50мм са си доста яко лифтче особено за зимните преспи, някой препатил какво ще каже по въпроса ?

          Коментар


          • #95
            От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

            Аз съм с 5см. подложки от зад и 2.5 от пред.Имам 15мм изместване на предния мост,но няма изместване на задния.Там нали съм с А рамо няма как да се измести.
            Карданите започнаха доста да тресат в следствие на лифта и каретата станаха консуматив.Колкото до по-големи гуми виж какво става с 33-ки

            Коментар


            • #96
              Много ме заинтригуваха тези калници от някакъв камьон. Изпитвам остра нужда от разширяване, че редовно ми мие очите с кал. Дали случайно има начин и аз да се сдобия с такива?

              За 32ки 2" е предостатъчно... Нагоре се налагат още бая промени. Бих добавил само блокаж на 24 шлицови полуоси и покрива всичко без големи кантари... Тук е планинска страна и няма много блата, но изобилства от странични наклони .
              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 29-10-12, 16:14.

              Коментар


              • #97
                От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                Като караш ЛР не се излагай с подложки - те не ти увеличават хода на мостовете, а само създават проблеми.
                2 инча лифт е границата на тънките преработки - после имаш кардани, носачи и др. неща да сменяш...
                АКО ще слагаш 32-ки - гледай да не са агресивни, че моите 10 шлицови полуоски издържаха на кайманки точно месец
                Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

                Коментар


                • #98
                  От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                  Първоначално публикуван от PinMaster Преглед на мнение
                  Като караш ЛР не се излагай с подложки - те не ти увеличават хода на мостовете, а само създават проблеми.
                  2 инча лифт е границата на тънките преработки - после имаш кардани, носачи и др. неща да сменяш...
                  АКО ще слагаш 32-ки - гледай да не са агресивни, че моите 10 шлицови полуоски издържаха на кайманки точно месец
                  Реално преработките за над 2" не са толкова много,и не чак толкова скъпи.От опит го казвам.
                  Щангите се огъват с оксижен и си докарваш кастора както от завода.За 10 см като се коригират щангите,окъсяват с 5мм.На струг се прави шайба със съответната дебелина и си готов.
                  За спирачните маркучи има подобни 157мм слагаш 4 от пред и там си готов.За предния кардан вземаш заден от УАЗ реже се на струг спрямо дължината и там си готов.На задния не съм видял нужда да правя нищо за сега.Мостовете дали са с лифт или без все са калпави,така че лифта ти е най-малкия проблем.
                  Нямам претенции да е правилния вариант,така съм сметнал и съм си го направил аз,просто го споделям да не се плашат колегите.
                  А ако искате да бъде направено както от завода,ето варианта....
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=87174&page=4

                  Коментар


                  • #99
                    От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                    Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                    Много ме заинтригуваха тези калници от някакъв камьон. Изпитвам остра нужда от разширяване, че редовно ми мие очите с кал. Дали случайно има начин и аз да се сдобия с такива?

                    За 32ки 2" е предостатъчно... Нагоре се налагат още бая промени. Бих добавил само блокаж на 24 шлицови полуоси и покрива всичко без големи кантари... Тук е планинска страна и няма много блата, но изобилства от странични наклони .

                    Има начин, мериш колко голям калник ти трябва и отиваш в някой магазин за стари камиони - шкоди, камази и прочие, обикновенно там имат по евтини калници за ремаркета и камиони и просто си избираш размер, не са много скъпи 50-90лв на парче, като от един калник стават 2 за джипа ( само имай предвид, че не е много забавно, да ги режеш), моите съм ги захванал със самонарезни види и са наистина здрави (е поне докато не се блъснеш в някой. Ако си от Бургас или региона в Комлука след стадиона има магазин за камиони където имаха над 100 размера калници.

                    Коментар


                    • От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                      Колега, възраждам темата с едно въпросче - колко ти изкараха жълтите тампони? Че моите всичките са за смяна и се чудя такива ли да взема или каучукови, уж ОЕМ.
                      Land Rover Discovery 200TDI

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X