Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    Разкошна тема!

    Благодаря на Елиян за съществуването и, благодаря на БатДжорджо1 за това , че я "повдигна".

    Понеже рядко има нови неща в този раздел с удоволствие ще я прочета отново от начало.
    Благодаря за добрите думи!

    По същество за БатДжорджо:

    Да, точно това е мястото което трябва да се затапи при изпускателния колектор.

    За отвора на EGR-a:

    EGR-a е клапан, който отваря или затваря зоната на изпусканите газове и зоната на входящия след турбото въздух. При отваряне на EGR (разтоварване на турбото или частично изпускане) обработения входящ въздушен поток преминава свободно към изпускателната система като се смесва с изгорелите газове преди катализатора (и дори преди турбото) и по този начин осигурява кислород за доизгаряне на отработените газове в катализатора. Понеже с модването на гарнитурата се затваря този път на излишния пресен въздух то е необходимо да се направи отвор в зоната на връзката с изпускателните колектори. Има един алумиев ръкав който преминава зад главата и свързва ЕГР-а с обема свързан с посочения от теб отвор при изпускателните колектори. Където и да е в този обем може да се направи отвора. Удобно място е в близост до ЕГР.

    Чета си обяснението и виждам, че не звучи много добре. Ако утре ми остане време ще снимам къде е моя отвор.

    За тръбичките:

    Не съм ги нагрявал с горелка. Отвиват се безпроблемно. (за разлика от демонтажа на самите дюзи ) Използвах услугите на термовъчен цех в ОМЗ в Модерно Предградие. Процеса се състои в нагряване до точно определена температура и след това много бавно отгряване. Процесът е обратен на закаляване. Някои му викат откаляване, други отпускане и т.н. Но внимавай със стягането, защото се откаляват и гайките! Което не е чак толкова голям проблем, защото те са от доста по корава стомана. Но все пак...
    Последно редактирано от elbgt; 05-01-22, 19:43.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      ...EGR-a е клапан, който отваря или затваря зоната на изпусканите газове и зоната на входящия след турбото въздух. При отваряне на EGR (разтоварване на турбото или частично изпускане) обработения входящ въздушен поток преминава свободно към изпускателната система като се смесва с изгорелите газове преди катализатора (и дори преди турбото) и по този начин осигурява кислород за доизгаряне на отработените газове в катализатора. Понеже с модването на гарнитурата се затваря този път на излишния пресен въздух то е необходимо да се направи отвор в зоната на връзката с изпускателните колектори. Има един алумиев ръкав който преминава зад главата и свързва ЕГР-а с обема свързан с посочения от теб отвор при изпускателните колектори. Където и да е в този обем може да се направи отвора. Удобно място е в близост до ЕГР...
      Ъъъ, EGR-а (Exhaust gas recirculation / рециркулация на изходящи/отработени газове) категорично не прави това, а тъкмо обратното - връща част от изгорелите газове във входящия колектор, от където намалява количеството свободен кислород, което сваля температурата на горене, което силно намалява (до 10 пъти) количеството NOx в изгорелите газове и много леко намалява саждите. Здравния ефект е безспорен (NOx + влага в дробовете = азотна киселина), за екологичния не знам. И понеже прави това, затова и се получава засиране на вкогящиа колектоир със сажди, комбинирани с масло от картерната вентилация и турбото. Това поне в нормален заводски двигател. Ако правеше посоченото от теб, а именно да пуска свеж въздух след турбото директно към ауспуха, във входящия колектор нямаше да има нито една саждичка.



      За свежия въздух към катализатора - кислород в изгорелите газове на дизел има в изобилие и такова нещо категорично не е нужно, а по-скоро би попречило, охлаждайки катализатора.

      Относно турбото - за какво ви е разтоварване на турбо с променлива геометрия, сложено върху дизел? След него няма дроселова клапа, която рязко да ограничава въздуха като при бензин и свръхналягане не може да се получи. Единствената клапа е тая за плавно гасене, но тя стои постоянно отворена. Изключвам нарочното търсене на звукови ефекти.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Дизел с клапа, която се затваря от време на време на някакъв процент заедно с EGR-а, има още на двигатели на по 30+ години. (2.7TDI на Nissan например), но разтоварващия клапан и там е на самия колектор, а не преди дросела. Доколкото виждам и на конкретния двигател EGR-а си е на колектора, а не преди дросел/ите, тоест просто свързва входящия с изходящия колектор. Някои имат клапи точно преди входовете в главата де, но там обикновено са за някаква форма на оптимизация на потока за различни режими и никога не затварят на 100%, или поне аз не съм виждал такъв, затварящ на 100%.

        Предполагам се опитват да "оберат" NOx-а и при преходните режими, съкращавайки ги. Защото докато турбото си надува по инерция, двигателя би работил с още по-див излишък на кислород, от където NOx-а скача. Или спестяват нещо на двигателя или турбината за някоя и друга секунда. Или пък "съхраняват" инерцията на турбината в случай че докато разтоварва отново се натисне газта - това става практически при всяка смяна на предавка.

        Аз затова питах за картите - просто ми е любопитно да видя в кои режими какво точно правят.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Първоначално публикуван от BatGeorgeone
        Точно така, Делян е прав и аз забелязах много пъти как дросела дефакто блокира въздуха и дави двигателя, при пръскане със спрей в колектора или при лимп моуд.
        Хубаво де, ама EGR клапана е след дросела, а не преди него.Или бъркам? Тоест за да се случи въпросното разтоварване, дросела трябва да е отворен.

      • Delyan.Dimitrov
        Delyan.Dimitrov коментира
        Редактиране на коментар
        Аз исках да кажа, че вече са си електрически, истински дросели. Със сигурност не затварят на 100 %. Но са задължителни за големи проценти на регенерация на газовете - примерно над 40%. Като бонус идва поддържане на температурата на мотора при продължителна работа на ППХ. "Разтоварване" на турбокомпресор при дизел също не знам. Иначе ЕГР при пълно натоварване и при ППХ да стои отворен аз поне не съм видял. И последно - някои двигатели имат клапи, които пречат въздух под налягане да се връща към ЕГР. Много дълго стана...

    • Всичко което съм написал касае само и единствено 2.8 двигателя на JK. И преди и след 2010 г. Снимките не са от този модел. Разбира се че го има и обратния процес, но той е само при принудителен празен ход и се елимира още със затапването на гарнитурата. Наблегнал съм на проблема който идва след това за работата на ЕГР като разтоварващ клапан на турбината. И да категорично работи като такъв. Ако все пак се сетя ще направя клипче в което всичко това се вижда.
      Последно редактирано от elbgt; 11-01-22, 14:13.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Ясно. Софтуерна особеност на конкретния мотор. Защото физическа такава няма - както казах тоя въздух двигателя си го поема абсолютно безгрижно и налягане над стоковото не може да се случи. Направили са контрола на турбото твърде "стриктен" по отношение на спадане на налягането.

        Ако имаш картите за EGR-а и разтоварването, можеш ли да ги качиш като 3D картинки? От чисто любопитство питам, да сравня с тия, дето съм гледал.

    • Имах не само, а и всички останали по които работих, но след 5 години и след 4 сменени лаптопа къде ли са. Не продавам лаптопите си, така че със сигурност са на някой от тях. В момента строя къща и съм на груб строеж. Цялото ми внимание е погълнато от това да гледам строителите в ръцете. Не строя за пръв път и им знам всичките номерца. Преглеждам лично всяка отделна фаза и фазичка. От кофражите през долна скара, горна скара, вертикали, греди та до това как вибрират бетона и колко е гъст или рядък. До сега съм ги връщал почти за всичко преди да им платя. И не се учат от двойния труд, който полагат. А съм още само на груб строеж. Знам какво ме чака защото не ми е за пръв път. Та едвали ще намеря скучен ден в който да се сетя да ровя в старите си лаптопи, но все пак кой знае. Пак бях забравил за маниера в този форум. Как кавото и да напишеш ще се намери някой който да го оспорва или допълва. Аз не пиша за да се фукам, а просто да споделя опита си. Грам не ми се спори или доказва пред някой. Стига ми това което знам по материята, която ме интересува. И това кпрез което съм преминал. А какво било по принцип и как някъде не било така ми дреме на кура.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Елиане, Спарки не те оспорва, той малко така си говори по принцип, програмист човека )

        Нали помниш преди години какво беше казал Руси, че феновете на тази марка са останали на пръстите на едната ръка, е сега в тоя форум пишат интересни неща за ДЖИЙП на пръстите на половината длан

        Аз и останалите с интерес четем твоите постове и теми.

        А за строителството, моите съболезнования, и аз съм в този филм, и днес само с ВиК за по-малко от половин час разговори (спорове) загубих сигурно няколко месеца от дължината на отредения ми живот, няма такива дебили с динозавърско мислене.

    • Е, не се сърди - те за това са форумите, да си говорим, да се допълваме, а защо не и да спорим. Едва ли си мислиш, че знаеш и можеш всичко?

      Спарки те пита защото не е много ясно какво имаш предвид с това, че ЕГР-а служи и за разтоварване на турбото.
      Най ме е страх от хора без мечти...

      Коментар


      • Ясно е. Питах за картите. Защо някой е решил да разтоварва турбо на дизел през EGR незнам, но съм приел че е така.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • А когато се затапи EGR-а, турбото как се разтоварва?. Говорите за 2.8crd преди и след 2010г?
          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
          Око за око, паста за зъби!
          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Говорим точно за 2.8ЦРД след 2007ма година и до към 2011та година, преди и след има огромни промени, преди 2007ма е друг двигател на пръв поглед 90+ % идентичен но все пак значително различен и като управление и като механика.

        • Ако двигателят няма дроселова клапа (не такава за меко гасене) защо трябва да се разтоварва турбото?
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            За разтоварване на знам, но със сигурност дросела участва активно в аварийния режим. Ако има карти да се види точно би било най-добре.

        • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Ако двигателят няма дроселова клапа (не такава за меко гасене) защо трябва да се разтоварва турбото?
          Писах по-горе някакви разсъждения по въпроса. Накратко - намаляване на NOx-а и/или съхранение на "инерцията" на турбото при преходни режими (смяна на предавка например). Аз поне за друго не се сещам.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • При двигателя за който говорим тук, дросела и ЕГР имат отделни пътища водещи до всмукателния колектор, ЕГРа може би е по-близо до колектора от колкото дросела, но пък дросела има по-голям отвор водещ до колектора.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-21 313.41.55.jpg
Прегледи:261
Размер:510.6 КБ
ID:6807339

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-21 313.46.41.jpg
Прегледи:271
Размер:321.1 КБ
ID:6807338
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
              При двигателя за който говорим тук, дросела и ЕГР имат отделни пътища водещи до всмукателния колектор, ЕГРа може би е по-близо до колектора от колкото дросела, но пък дросела има по-голям отвор водещ до колектора.
              Всички са така, Жоре.

              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Явно си говорим на различни езици. Всички знаем, че дизела няма дроселова клапа. Сърджването (така ще го наричам) не е приоритет само за двигатели с дроселова клапа, а на всички които имат турбо компресор. Условието за сърдж е количеството въздух произведено от турбината да надвишава с поне 40% консумираното от деигателя. Ако има дроселова клапа и я затвориш моментално това условие е налице. И дори без дроселова клапа както е при дизела, ако консуматора (двигателя) не може да поеме произведеното количество от турбото отново е налице условие за сърдж. За да почнем от някъде ще илюстрирам как изглежда сърджването при нормален дизел ако и да е без дроселова клапа със следния клип:

                https://youtu.be/Q9VavmpGLtI?t=38

                Трябва да уточня че в горния кйлип ефекта не е толкова осезаем и фатален, защото баланса е съвсем леко подминат. Вероятно с ремап на турбото. При мен след като първоначално изключих изцяло ЕГР и отрязах пътя на напомпания пресен въздух да напуска системата горния ефект бе в пъти по осезаем. Цялата машина се тресеше и поскачаше и малко след това минаваше в авариен режим. След като стане ясно и бъде разбрано от всички написаното в първия ми пост по въпроса с ЕГР при конкретния двигател ще мога да продължа с дискусията. Само напомням: Твърдя, че ЕГР в конкретния двигател не просто разтоварва турбото при връщането на газта. Той още при средно натоварване започва да се отваря и през цялото време изпуска пресен въздух като в моя случай е в атмосферата,а в оригиналния вариант директно в изпускателната система. И забележете - преди топлата част на турбото. . Колкото по-голямо е натоварването толкова почвече въздух изхвърля. Затвориш ли този изходящ път (дали в атмосферата или в изпускателната система) започва зловещ сърдж и максималната скорост не стига до 60 км/час.
                Последно редактирано от elbgt; 13-01-22, 20:14.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • diduan
                  diduan коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз разбрах, дискусията може да продължи. А ето какво разбрах:
                  1. Никога 4 цилиндъра
                  2. Никога дизел
                  3. Никога турбо
                  4. Никога егр
                  🍻😁

                • Delyan.Dimitrov
                  Delyan.Dimitrov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тогава кога ЕГР работи като ЕГР, за което уж е сложен там?

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  diduan Доколкото на дизел можеш да докараш вървеж, комбиниран с разход, който никой бензинов мотор не може да докара (бензиновите имат EGR), изобщо не си прав.

                  За протокола - в момента карам дизел и чакам да пристигне V8 бензин. Дизела харчи 10 градско, бензина минимум 20. Защо реших V8 - защото е 4-врато и защото дизелите изпаднаха в немилост не защото не вървят, а защото зелените човечета и производителите прекалиха с изискванията и съответно заобникалянето им. А и искам да се покефя преди да ни направят всичките на ватмани.

              • Дааа, май на различни езици говорим.

                Поясни, моля те, това изречение :
                "...след като първоначално изключих изцяло ЕГР и отрязах пътя на напомпания пресен въздух да напуска системата..."
                за какъв пресен въздух става въпрос?

                Имаш предвид нагнетения въздух от турбото през всмукателния колектор, през ЕГР клапана и в ауспуха?


                За домашно - как е решен този проблем при бензинов мотор, без блоу оф клапан, без ЕГР, без какъвто и да е разтоварваш механизъм между турбото и дросела?
                Последно редактирано от onufriz; 13-01-22, 21:22.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • Тъкмо напротив - говорим на съвсем еднакви езици. Само трябваше да публикуваш това клипче по-рано. Сега да ти кажа моето обяснение, с моите аргументи. Натъртвам че за нищо не споря, само по някакво стечение на обстоятелствата ми се е случвало да се занимавам точно с това - управление на механични процеси по електронен път.

                  Първо за връането на въздух:

                  1. Връщането на пресен въздух през EGR-а може да стане САМО когато налягането на тоя пресен въздух е по-голямо от налагянето на мястото, където той се връща, в нашия случай изходащия колектор преди горещата част на турбото.

                  2. Налягането в изходящия колектор преди топлата част на турбото може да е по-малко от налягането във входящия колектор САМО в режими с почти никакво натоварване. Дори и при леко такова, налягането точно преди топлата част на турбото е МНОГО повече от да речем максимум 2-та бара, до които турбото е напомпано.

                  3. Невъзможността двигателя да изразходи въздуха, напомпан от турбото, може да се случи САМО ако рязко паднат оборотите, а турбото все още е в инерция. Такъв щатен режим няма, даже при превключване на скорост. Самия диаметър на отворите и тръбата, през която минават газовете (или пробития 18-20мм отвор за "дишане) е толкова малък, че да се компенсира консумация от двигателя през него няма как да се случи, чисто физически. Двигателя харчи МНОГО повече от това, което може да мине през такъв диаметър.

                  4. Абсолютно невярно е твърдението че при междинни режими на щатен двигател без никакви промени по EGR-а, от там връща въздух. Точно в тия режими EGR-а рециркулира максимално количество изгорели газове към входящия колектор. Просто така работи EGR-а, на ВСИЧКИ двигатели, и дизелови, и бензинови. И работи, защото налягането в изходящия колектор преди топлата част на турбото е МНОГО по-високо от налягането, което може да даде турбото. Това го пише във всяко сервизно ръководство, ако искаш ще ти намеря цитата в ръководството точно за твоя мотор.


                  Сега защо се получава всичкото това:

                  1. Системата двигател-турбо-датчик за налягане си има определени физически свойства като инертност, скорост на реакция и т.н.

                  2. Управляването на такава система ВИНАГИ е компромис между бързина и стабилност. Справка - PID контрол. Всяка компютърно-механична система се управлява от някаква форма на такъв контрол. За него картите в компютъра осигуряват само началните условия.

                  3. Предвид горните 2, параметрите на въпросния PID контрол се докарват така че да осигурят максимална бързина на реакция на конкретната система, без тя да изпадне в нестабилност. Разбира се, оставя се и някакво място за запас, защото няма 2 еднакви двигателя, 2 еднакви турбо компресора, а и с времето настъпват някои промени в компонентите на системата. Въпросните параметри са уникални точно и само за тая система дигател-турбо-датчик за налягане.

                  4. Предвид че заводски всичкото това е отработено на стендове и тествано, всичко е прекрасно докато нещо в системата не си измени качествата толкова, че да измени реакцията на цялата система до степен да се премнине границата след която контролният алгоритъм престава да е стабилен. В конкретния случай, турбото при запушен EGR получава много повече налягане на входа си от очакването, заради по-високата температура на изходящитъе газове (която EGR-а намалява, когато не е запушен), което компютъра се опитва да компенсира с геометрията, отиваме в другата крайност - налягането да падне под норма, което компютъра отново компенсира с геометрията, на което турбото реагира пак различно, заради различното налягане на изходящите газове и т.н. Накратко казано, запушвайки EGR-а изменяме системата до степен алгоритума да стане нестабилен.

                  5. Какво се случва като при запушен EGR оставиш дупка да диша турбото - натискаш газта, турбото започва да вдига налягане, но го вдига по-бавно, защото има по-голяма консумация, отделно като изкараш част от въздуха, изкарваш от системата и част от кислорода, а по-малко кислород, значи по-бавно горене и по-ниска температура и скорост на изходящите газове, тоест същия ефект като от отворения EGR, и в степен достатъчна, за да върне системата в стабилно състояние.

                  От къде на къде е потока през EGR-а се установява елементарно с по един манометър на изходящия и на входящия колектор, но чисто термодинамично:

                  1. Водящия въздух ВИНАГИ е с по-ниска температура от изходящия.

                  2. Входящия въздух минава през по-широки като диаметър тръби, сравнение със светлия отвор покрай лопатките на турбото.

                  3. Най-просто казано, понеже ако загрееш дадено количество газ, той или увеличава обема си, или увеличава налягането си, а в случая няма място, където да увеличи обема си, следва че по-топлия газ е с по-високо налягане. Е, по-топлия газ е на изхода на двигателя даже и когато горивото е спряно и караш на моторна спирачка. Когато има дори съвсем малко количество гориво, разликата е МНОГО голяма, а това включва дори и празния ход на мотора.


                  Предвид горното:

                  1. ОСПОРВАМ твърдението ти че при незапушен EGR и всякакви режими на двигателя, освен рязко отпускане на газта и съпроводеното с това спиране на горивото и преходен режим, през EGR-а е възможно да мине нешо повече от изгорели газове в посока на входящия колектор.

                  2. КАТЕГОРИЧНО оспорвам твърдението ти че при незапушен EGR и средни режими на двуигателя, през EGR-а минава свеж въздух в посока изходящия колектор.

                  3. НЕ ОСПОРВАМ твърдението ти че въпросния отвор или отвеждане на свеж въздух при запушен EGR елиминира проблема - посочил съм и маханизма, по който това става.

                  4. Не оспорвам факта че си си играл, чел и т.н. и си докарал мотора до ниво, което ти харесва и до което работи добре, но това не променя горното.


                  И не на последно място, дали ще приемеш горното или не:
                  Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                  ...ми дреме на кура.
                  Наздраве! Наистина без никакви лоши чувства, заяждане или неща от сорта. Мога да ти покажа двигател със запушен EGR, дето не прави такива неща, без разтоварване. Карам го всеки ден. Просто съм имал късмета алгоритъмът му на управление да е с повече запас, за да не се налагат такива фокуси. EGR-а му е запушен и софтуерно, и физически и е чипосан от 156 на около 180 коня.

                  ПП: От тематга научих и защо дизеляци "дишат", нарочно или не. Винаги ми е било чудно и явно не винаги е от гъзария.
                  Последно редактирано от sparkybg; 13-01-22, 22:57.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Благодарности за подробното обяснение. Определено научаваме доста от Елиан и от теб в такива технически дискусии.

                • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                  При двигателя за който говорим тук, дросела и ЕГР имат отделни пътища водещи до всмукателния колектор, ЕГРа може би е по-близо до колектора от колкото дросела, но пък дросела има по-голям отвор водещ до колектора.
                  Такава клапа имам и на моята печка. Но тя няма функцията на дросел. Нищо че изглежда като такъв, и стои на мястото на което стои дросела при бензинките. Използва за при гасене, за по-меко гаснене на двигателя.
                  Изрично уточнявам, че не знам дали тоя чарк има същата функция при обсъждания двигател.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Прав си, аз не съм нито инженер нито професионален нито технически обучен механик и за това ползвам грешни термини и не знам основни елементарни неща, дросел и дроселиране са различни неща както ти поясни, искал съм да кажа просто клапа.

                    Ето тук има едно прекрасно обяснение за какво служи и как работи клапата при дизелите с ЕГР => https://www.team-bhp.com/forum/techn...tle-plate.html

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X