Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Ами, Kinex rules , няма какво да се направи. Това което ти правиш сега, Пламен го е обмислял преди няколко години...

    Съвсем в кръга на шегата, мислил ли си за Патрулски мостове?
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Без майтап не съм мислил. При това привидно изобилие от решения не очаквах, че ще стигна до каквото и да е затруднение в избора. Утре ще проведа една бърза консултация с Къри-джиите та да видим те какво решение ще предложат. Не може да няма вариант за моя случай. Аз иначе знам какво искам, но в техните предложения не го откривам. Дано да са склонни да ми съберат една конфигурациика по моя спесификация, а тя не е чак толкова сложна:

      Dana 60 housing
      35 spline ARB locker и полуоски, 5х5 bolt pattern или вариант да използвам сегашните ми карантии от шарнирите навън с техни външни къси полуоски обаче
      Последно редактирано от elbgt; 06-06-10, 21:07.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Отдавна не съм подържал тази тема, но това не означава, че проекта е замрял. Всичко планирано до тук с изключение на предния мост е изпълнено. След вече почти 20 000 км пробег от които поне 20% оффроуд се понатрупа достатъчно информация, която ще доведе до сериозна корекция на проекта. Съставянето и изпълнението на актуализирания проект ще се случат в края на есента. Едно от сигурните неща е че всичко ще бъде подчинено на вече потвърдената от практиката идея за преминаване към 38-40 цола гуми. Подхвърлените от kinex проблеми с ESP-то са изяснени. Алгоритъма по който ESP-то работи е абсолютно изяснен и сам си написах прост емулатор, който е вече на лаптопа ми. Смея да твърдя, че мога да променям този алгоритъм както си искам и да накарам джипа си да върви безпроблемно с два криви панхарда, крива кормилна щанга и четири различни по размер гуми. И не защото просто ще го изключа. Напротив параметрите на кривите щанги и диаметъра на всяко едно колело ще задам като нормални и ако примерно се сложат четири еднакви гуми веднага ще се осветка и изключи. Същото и ако се подмени някой от кривите панхарди или кормилната щанга с нормална. Всъщност до сега след душманска експлоатация и кретенски тестове съм успял да изкривя веднъж кормилна щанга и веднъж преден панхард заедно с десния преден амортисьор, но аз ги очаквах тези проблеми от предния мост и окачване. Странно но до сега нищо не успях да счупя по самия Дана 30 отпред, а не да не видя тормоз. Но пък съм закован към 35' заради него и за 40' ще трябва да се сменя.

        Нямам много снимки от последните промени, но те не са толкова съществени. Последно във фотоапарата имам малко материал от връх Свещник. Самото изкачване мина леко и бе по-скоро една лека разходка за машината, но гледката си заслужаваще. Слизането бе малко по-емоционално заради дългия и стръмен наклон и изправената поза при която стоиш почти прав.

        Свещник (1975.4 м) е вторият по височина връх на Южен Пирин. Издига се на главното планинско било и има конусовидна форма със заоблени стръмни склонове. Разположен е южно от седловината Попови ливади (Папаз чаир) и северозападно от връх Ушите с който се свързва с добре изразена седловина. Изграден е от гранити. Подножието му е залесено с гори от бял бор и смърч, а самият връх е гол, покрит със субалпийска тревна разтителност. Почвите са кафяви горски. Западно от върха се отделя къс страничен рид, рязко снижаващ се към водослива на реките Крива и Койнарска при Юрушки връх. Основната изходна точка за изкачване на връх Свещник е местността Попови ливади, от където може да се стигне за около 2 часа и 30 минути по маркирана пътека.[3]

        Във всички по-стари източници, върхът е сочен като първенец на Южен Пирин.
        Ваньо и Манол зарязаха моторетките и се качиха при мен в джипа и право горе





        В далечината е връх Ореляк - първенеца на южен Пирин, по-висок със 124 м от Свещник, където сме в момента








        Преди да тръгнем да слизаме се наложи 7-8 ходова маневра за да се завъртим в обратна посока. Тясно и адски стръмно, но както знаете снимките на дават точна представа за наклоните и пространството.





        Ваньо и Манол с моторетките го докараха до тук. Нагоре не става. Зарязаха ги и се метнаха при мен. Зелената линия е траекторията на изкачване.




        Следващата цел е Гоцев връх (2212 м) в планината Славянка (Алиботуш).
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Джипа е перфектен виждал съм го на живо, разбира се ако е от гоце делчев

          Коментар


          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Да. Юли и Август е преобладаващо в Гоце Делчев. Тук предимно се кара и троши Е.... има и прекрасни условия за спешни ремонти.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Следя от началото темата, джипа ти е нещо страшно, влюбен съм в него Продължавай да качваш яки снимки и много безавариини.Поздрави
              ПС-разминавали сме се по околовръстното, уникална е
              Make a Wish!

              Two parts: Sometimes Losse/Sometimes Win

              Коментар


              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Само едно географско уточнени. Връх Орелек не е в Южен, а в Среден Пирин. Южен Пирин географски е на юг от седловината Попови ливади, а Среден Пирин е на север от нея до Тодорова поляна, горе-долу на географската ширина на Мелник. Орелек е над 2000 метра, а първенците на Южен Пирин са точно Свещник и Муторог, и двата под 2000 метра и с разлика няколко метра. Не помня точно височините, но мога да ги изровя.
                А за Гоцев връх ще чакам снимки и инфо с нетърпение, че и аз съм се прицелил там, но по книгите пише, че от местността Ливадада( 1700 метра) нагоре е кракомобил. Като отидеш, сподели, моля те.
                LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                www.ADV-Bulgaria.com

                Коментар


                • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  С Гоцев Връх се разминахме за малко... за сега. Причината е, че по-разумния подход е откъм Гърция, а точно когато планирахме изкачването имаше (и продължава да ги има) доста обтегнати локални отношения между гръцките и нашите власти. Инициативата този път беше от българска страна. На пункта Илинден бяха решили, че ще задължават всички напускащи България да имат залепени винетки. Няма гърци няма българи. Нямаш винетка - обратно докато не я залепиш. Населението от граничното населено място Като Неврокопи почти ежедневно отскача до нашия гр.Гоце Делчев на пазар, вкл. и полицаите им, които пък изнервени от това ново изискване подкараха с голямата брадва българите посещаващи или преминаващи през Като Неврокопи. За най-малкото нещо - номерата долу и докато не си платиш глобата ги забравяш. Мрънкаш ли и кютек. Не съм вярвал че все още има държава в ЕУ където за спорене с полицаи могат да те пребият без да можеш да се оплачеш никъде след това. После не че ти връщат номерата веднага след представяне на квитанцията, от 3 до 10 дена варира успешното придобиване обратно. Като казвам "най-малкото нещо" имам предвид наистина безумни неща. Примерно изгоряла една от двете крушки за осветление на задния номер. А пък за теглич ти съдират задника с 300 EUR. Също така и за леко замърсен автомобил се сбогуваш с номерата. Свалят ги както могат. На задния директно му изскубват нита. В същото време гърците продължават да си карат 20-30 годишните пикапи, приличащи на войнишки канчета и с неработещо почти нищо от това заради което гонеха българите. Та един такъв случай се появи точно преди планираното изкачване и ме разкандардиса. Седмица след това купона свърши и ето ме вече в базовата станция за следващите 10 месеца - тъпата и скучна София.

                  Цитата в поста за Свещник е от Уикипедиа и сега като прочетох горния пост открих, че наистина има разминаване в информацията за Свещник и Ореляк. На едното място Свещник го споменават в Южен Пирин, а на другото в Среден Пирин, което всъщност няма голямо значение. Изкачването му бе голямо удоволствие, макар и в никакъв случай да не бе трудно. Гоцев Връх е друго, но ще изчака да приключа с втората фаза на проекта. И не защото в сегашния вид ще е по-трудно, а просто защото след броени дни ще разхвърлям машината. Скоро и ще представя двата варианта между които се колебая. Ще става въпрос само и единствено за преден мост и окачване.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Лятото свърши! Добре се повозих. Няма вече и помен от лъскавия паркетник. Целия е в белези от битките със скали, камънаци, калища и клонаци. Първоначално преглъщах всяка поредна дерюга с успокоението, че през зимата ще го пребоядисам с автентична US Army тъмно зелена мат боя, но сега се чудя малко. Дерюгите по лака май му отиват. Знам ли... Армейската боя до която се докопах е наистина уникално здрава. Текстурата и е като на шкурката. Можеш и нож да наточиш на нея без да оставиш белег. Жална им майка на клонаците, но си има и недостатък и то сериозен. За кратко време нюанса на цвета и се променя и ако не дай си Боже се наложи пребоядисване (заради смяна на цял детайл или просто поради тенекеджийски операции) цвета няма да съответства, а това значи при пребоядисване на най-малкия детай - боядисваш цялата машина. Та за сега ще си се кефя на бойния му вид. Не че се вижда от повече от 2 метра, ама нали аз си знам и очите ми все там. Понеже няма никъде свалена до основа боя, а е наранен само лака може и с едно пастиране да мирясам. Толкова по бойния му вид. Сериозна работа ме чака по същество, а именно изостаналия от миналия сезон преден мост и още по-важното - окачването. Какво му е на мойто ли? Ами общо взето нищо, но щом може и по-добре, значи продължаваме. Какво установих през това лято:

                    1. Кашкаваления преден Dana 30. Ушите към които се закрепват носачите и панхарда са от 2.5 мм ламарина. По-надолу съм обяснил какво му изкривих. За сведение при задния мост (Dana 44) са от 5.5 мм ламарина. Естествено му изправих и усилих жалките стойки, но вече не искам да го гледам Странно, че не успях да му скъсам нито каре, нито полуоска, но това е с 35' колела. Ако му ръгна 40' ще изщрака веднага отнякъде

                    2. Flex Arm носачите. Уретановите втулки на Johny Joints-овете му още на първите 1000 км. постигнаха завидните 15-20 мм луфт. Звъннах на американците и те ми обясниха, че точно така работели тези детайли. Нормално било. Не го приех и врътнах на струга нови втулки от полиуретан 90 (червен) и вече 18 000 км няма грижи. Дори обмислям да си направя и едни от по-мекия Полиуретан 60 (жълт) след като разбрах тайната на обработката му на струг. Много мек е за директна обработка, но след замразяване става по-сговорчив

                    3. ESP-то

                    В предишен пост само споменах, но сега ще обясня по-подробно. Системата общо взето следи три основни групи параметри на возилото - накланяне и ускорения чрез G сензор с интегриран нивелир, смяна на посоката на движение чрез ел.компас и ъгловите скорости на колелата. Други аргументи, които участват в алгоритъма са: скорост, натоварване на двигателя и положението на волана. Някои от ефектите са:

                    - при използване на колело с различен от останалите диаметър. По едно време нямах 35' резервно колело и временно бях сложил 33' (с любезното съдействие на Мотоексперт. Наложи ми се да сменям вентил и реших да завъртя едно кръгче с резервната. Осветка се моментално.

                    - движение със скорост над 16 км час и с изключена стабилизираща щанга при често завиване и съответно накланяне. Без щанга и при 40 км/час в завой се накланя страховито. Светна още на първия завой. Включваш щангата и след малко гасне. На този ефект ще отделя повече време за разяснения. Веднага си спомням подхвърления преди време от kinex въпрос "как е ESP-то при спускане при наклон и завой". Тогава този въпрос ми прозвуча провокативно нещо като "рано сутрин на бос ляв крак и при пълнолуние". Сега вече разбирам защо и какво ме е питал. Той е имал предвид светкането на ESP при лифтнат Jeep Wrangler JK, което със сигурност се появява при клатене на машината или просто при странични наклони причинени от повишен от лифта центъра на тежестта. Защо при мен не се беше появил и се наложи да се пуля пак ще обясня. Оригиналната стабилизираща щанга (non Rubicon) е проектирана така, че да е "функционална" както на шосето, така и по неравен терен, т.е. нещо по средата. Нито е мека нито твърда. Нито джипа е достатъчно стабилен на асфалта, нито пък моста е достатъчно свободен при артикулациите си по неравен терен. Нещо като всесезонна гума - нито е зимна нито лятна. Пързаляш се във всички сезони. В случай че аз бях останал с оригиналната щанга щях веднага да усетя за какво пита kinex. ESP-то щеше да светка при всяко накланяне, защото са му зададени допустимите накланяния за оригиналното окачване, които пък при нисък център на тежестта са доста по-малки. Трябва да уточня че допустимото накланяне е зададено като функция от скоростта и центробежната сила. Моята стабилизираша щанга обаче е двурежимна. Представлява два коаксилано разположени торсиона, като вътрешната - 15 мм. е точно толкова дебела колкото е тази на Currie, а външната е с чудовищен за подобен детайл размер - около 55 мм. На шосето двете щанги работят в паралел и машината е като пистова бегачка, а при разкопчаването остава само вътрешната, която все едно я няма. Понеже предполагам, че наблюденията на kinex са предимно върху Рубиконската версия на JK си направих труда да погледна колко е дебела разкопчаващата се щанга на Рубикона. Е доста, доста по-тънка е от моята и това обяснява защо Рубикона се накланя в достатъчна степен за да му се осветка чат-пат ESP-то "при спускане по наклон и завиване". При мен щеше да е още по-зле защото моята оригинална щанга е още по-тънка от Рубиконската. Сегашната ми щанга във включено положение е толкова здрава, че си позволих да демонтирам изцяло задната и да тествам. Е ... не я монтирах повече. Сега съм само с предна щанга и нямам никакви проблеми с ESP-то. Нито при спускане, нито при изкачване, само да не забравям да я включвам на асфалта, де

                    - през това лято успях да изкривя няколко детайла и то все отпред. Първо изкривих кормилната щанга. ESP-то светна моментално щом стъпих на асфалта заради това, че системата следи ъгловата скорост на колелата и положението на волана. При равна скорост на всички колела, което значи движение в права посока и ако волана не е в права посока регистрира проблем и светка веднага. Отстраниш ли проблема си гасне. По същия начин светна и при другите два криви детайли, а именно панхарда и накрая при изкривено ухо на моста за долен преден носач. И в двата случая волана се изместваше. Пропуснах да спомена, че при изкривяването на панхарда изкривих и стеблото на десния преден амортисьор. Изправих го на преса, но му нямам вяра вече. Панхарда пък го усилих в слабата точка като го обших с 4 мм рифелова ламарина. До сега не е мръднал, но и на него му нямам вяра.

                    4. Двурежимната предна стабилизираща щанга, от която иначе съм страшно доволен също претърпя лек тунинг. Външните втулки на дебелия торсион бяха изработени от тефлон. Е няма такова скърцане. Направих нови от ерталон (самосмазващ се молибденов полиамид). Проблема със скърцането приключи.

                    В заключение:

                    - не съм доволен от артикулацията на предния мост. При реално измерен 3' лифт хода при разтягане е абсолютно неприемлив;
                    - отпред съм все още без блокаж и с ненадежен мост (Dana 30)

                    За тази зима планирам да:

                    - подменя изцяло носачите като премина към Long Arm



                    - да премина отпред към Coil Over окачване на Poly Performance



                    - плюс тези дреболии за да ми е мирна главата:







                    - да сменя предния мост с поръчково изпълнение на базата на Dynatrac ProRock 44 с -10 градуса кастер при пиньон на нула градуса, което ще ми даде възможност при номиналните 4 градуса на кастера да постигна 6 градуса наклон на пиньона. От Dynatrac се съгласиха да не монтират стойките за пружините и амортисьорите, а тези за койловърите които ще им изпратя. Мостът ще го получа сглобен от тях с 35 шлицови полусоки и ARB диференциал, както и с усилената версия на шарнирите, които предлагат като опция;



                    - отзад също ще се наложи лек тунинг за да вкарам най-сетне заветните 38-40' гуми. Най-простия начин е с 5.5' пружини, нови амортисьори и бъмп стопове. Нищо конкретно нямам предвид още. Проблема е, че отпред ще мога да регулирам ръчно лифта от 3 до 10 инча, а отзад с простия вариант ще съм закован към размера на избраните пружини и амортисьори, но на пръв поглед конвертирането на койловъри отзад е сложна работа. Чак купето режат за да напъхат стойките на койовърите. Та ще го мислим ннататък задното окачване. За сега съм доволен от него и може би ще мина на най-пртостия вариант, който вече споменах.

                    С автора на този проект си пишем и дори мислех да му ходя на гости и да му разтъркам малко звера, ама не остана време. Пича е готин и луд и яко ме навива за задните койловъри.

                    Изродска машина, а?



                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Изобщо не е изродска машина,а прекрасна джипка!
                      0осем9осем7шест0осем7едно
                      Миро

                      Коментар


                      • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Ми то аз правилно ти казах че ще минеш на това окачване ))))
                        Д-р Марин–Dentist
                        Wrangler:4.0L :))

                        Коментар


                        • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Ми то тогава още от сега да си кажа, че за 2011/2012 планирам Hemi конверсия та да не се налага да ми казваш
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            А стига, бе! 2012 требва да си с нов Джееп!
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              С нова жена - да (примерно), но мисля, че открих джипа на живота си
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                джипката е страхотна сас здраве да сия караш и безавариино

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X