Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят проект Jeep Wrangler JK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Моят проект Jeep Wrangler JK

    Да съгласен съм с евентуалните проблеми както при директно закачане на стандартно ремарке с 40 см ниво на куплиране, така и за налагащото се в моя случай 6" drop за да бъде спазено нивото на ремаркето. Решението е просто и не си струваше да го коментирам, но щом се налага ще го споделя. Защо трябва да свалям топката на джипа на 40 см? Не може ли да повдигна нивото на куплиране на ремаркетата? Колесара за лодката е двуоска с 205/70/15, което съответства на 26" гуми. Намислил съм да му повдигна калниците (или просто да ги махна) и да му бодна едни 33" чрез +50 мм адаптери/фланци за да компенсирам повдигнатия център на тежестта. Разстоянието между осите позволява макс 33" гуми. Така ще го повдигна с 3.5" и остава да компенсирам с лека модификация на наклона на конструкцията към теглича още 2.5", което в конкретния случай е просто и ще бъде изпълнено от производителя на колесара - Ицо от Горубляне. По същия начин ще процедирам и с платформата за АТВ-то, което няма да навреди на товаренето и разтоварването, защото платформата е чупеща се и само ъгъла на наклона при товарене ще се увеличи с около 5-7 градуса. Ако това се окаже много ще помоля Ицо да и добави 30-40 см прибиращи се рампи. А иначе оттам нататък за пикапа ще трябва да използвам 2" rise.

    А за Шкорпиловци и аз съм виждал разни семейни джипки да стигат по пясъка до там до където има растителност. Все пак кореняка им укрепва значително пясъка. На плажа обаче съм виждал не един и двама собственици на "джипове" да леят пот с лопати в ръка и цялата фамилия да влачи кой каквото намери за подлагане. Дори един път съм се включвал с АТВ-то за да вадим един ентусиаст очуден от безпомощността на "могъщото" му G. За 3-4 часа десетина човека и АТВ-то го провлачихме на 30-ина метра. На края му светнаха всички лампи и отиде да търси трактор.

    п.п
    задната лебедка е изключително полезна при вадене на лодката с колесара и ако не ти се гази в солената вода с джипа. Или пък ако брега е с голям наклон и джипа няма шанс да стъпи достатъчно близо за да бъде качена лодката на колесара. Тогава спускаш колесара, товариш лодката и си го прибираш с лебедката до джипа. Гледах със завист тази процедура миналата година на язовир Батак. С предната се бяха закачили за едно дърво. Не че нямаше и други места за вадене, но явно бяха решили да ни съберат очите и успяха. Още тогава реших, че ще си направя джип за вадене на лодки и да става за паркинга на Марина Диневи, защото там не пускат с джипове приличащи на войнишки канчета
    Последно редактирано от elbgt; 11-04-10, 19:21.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • #92
      До: Моят проект Jeep Wrangler JK

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      ... Още тогава реших, че ще си направя джип за вадене на лодки и да става за паркинга на Марина Диневи, защото там не пускат с джипове приличащи на войнишки канчета
      E, това доста изяснява нещата. Но за определението "експедиционен" достъпът до някой паркинг с претенции определено не е достатъчен.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #93
        До: Моят проект Jeep Wrangler JK

        Радвам се че най-после и ти ме разбра. Ще караме нататък по плана пък ще видим какво ще излезе. На финала ако не става за нищо ще взема да си купя някой готов "експедиционен" или някое офроуд войнишко канче за 5 лв само мир да има в душите на всички
        Последно редактирано от elbgt; 11-04-10, 21:48.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • #94
          До: Моят проект Jeep Wrangler JK

          Мир в душите на блондинките на плажа може и да има. В душите на хората тук обаче за сега няма шанс.
          В този проект няма едно нещо което отговаря на гуми 39".

          А за Рубикона недей се изхърля като счупил 100 блокажа, щото ел локерите са бетон, стига да не се включват и изключват докато едното колело буксува. Механизма на стабилизиращата щанга също е здрав и надежден ако се спазват инструкциите на производителя да се включва и изключва на равно и след това да се движи няколко метра пак на равно.

          Това че държиш ти да казваш на механиците как да свършат работата е похвално. Съвсем искрен съм. Евала.
          Дано знаеш как да им обясниш да направят геометрията така че хем всичко на екрана да свети в червено, хем джипа да стои в пътя, хем ESP-то да работи правилно.
          Вдигал съм я колата от 1" до 5" през един сантиметър, знам точно къде какво се разваля. Няма шанс на 4" да запазиш заводското пътно поведение. Над 3" всичко е загубено. Единственото спасение е яко рязане и всичко наново. Ама за това вече ще ти трябват ония "правилните хора" дето им пращаш поздрави. Те пък съвети от никой не приемат.
          Така че : -Хюстън имаме проблем.

          Коментар


          • #95
            До: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Далеч съм от мисълта, че няма да има изненади. До сега каквото и да съм правил ги е имало. Важното е да ги забелязваш на време и да търсиш и намираш решението. Сигурно е вярно това което казваш, но лично аз препочитам да срещна проблема отколкото да го приема за неизбежен и предварително да го избягвам. Ако сам го предвидя и имам обяснение ОК, но някой да ми сипе твърдения без никакви аргументи или разяснения и аз да ги приема за чиста монета някак си не става. Конкретно за проблем в пътното поведение до сега не съм забелязал въпреки 4"-ия лифт. Може и да го има, както твърдиш, но докато не уточниш какво имаш предвид думите ти са празни приказки. Провокативни въпроси от сорта: "как се държи esp-то при наклон на бос ляв крак сутрин рано?" не могат да имат отговор ако не е споменато какво се очаква в такава ситуация. Още повече от някой който спи до късно. Познавам толкова много дървени философи и пишман майстори, че без да искам асоциирам всяко вискомерно изказване с тази група хора. Може и да бъркам понякога, но няма как - покрай сухото гори и мокрото. Моля, за твоето извинение ако не си от тази група. Абсолютно искрено го казвам. Ако обаче си - пали и бегай ! Пак съвсем искрено.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • #96
              До: Моят проект Jeep Wrangler JK

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              ...аз препочитам да срещна проблема отколкото да го приема за неизбежен и предварително да го избягвам...
              Ако срещата ти с проблема се изрази във въргаляне през покрив в насрещното срещу задаващото се Тико с многодетно семейство вътре - проблемът рискува много бързо да престане да бъде само по твоето трасе...

              Новатори по пътя - бол. Сигурен съм че може да се мине и без приноса на твоя творчески устрем и похвални стремежи, особено при положение че могат да се предотвратят с обикновено преглъщане на първосигналното риене с копито.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #97
                До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                Съгласен съм, но тук не става въпрос за такъв тип "проблеми".
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • #98
                  До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                  Добре. Като установиш какъв е проблема, ще ти кажа какво е решението.

                  Коментар


                  • #99
                    До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    Съгласен съм, но тук не става въпрос за такъв тип "проблеми".
                    Напротив, точно за такъв тип проблеми става въпрос.

                    Или тази жълтата лепенка,
                    "ВНИМАНИЕ!!! Този автомобил е с променено окачване, с цел да се подобри представянето му извън пътя. Това влошава пътното му поведение и трябва да се управлява с повишено внимание. ...
                    пропусна да я залепиш на сенника.

                    Двата демпфера помагат на окачването да не изпада в ШИМИ. В същото време обаче товарят секторната кутия. След 50км каране, прегряват демферите, прегрява и хидравликата. А хидравликата е много по-важна за спокойния волан от кормилния демфер. Демферите ако ще и 10 да са, не могат да хванат движение от 2мм. От цялото взаимодействие, волана почва да "захапва" всяка неравност по пътя и джипа става труден за управление. Като го натисне и платформата отзад , направо ще стане камикадзе.

                    Решението:
                    Панхарда хоризонтален с яката греда. Яма яката. Brass се води.
                    Кормилните щанги - over knuckle
                    Последно редактирано от kinex; 12-04-10, 08:51.

                    Коментар


                    • До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                      Това вече звучи доста по-конструктивно и съм абсолютно съгласен с всичко. Дотолкова съм съгласен, че на предишната страница съм споменал, че обмислям да сменя концепцията за предния мост и да поръчам това:




                      Това е и конкретния ми пост:

                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      Колега, явно не си се запознал с проекта ми. Нямам намерение да карам с Дана 30 отпред. Ако беше се запознал с проекта щеше да знаеш, че за отпред предвиждам или милитари едишън на Дана 44 или напоследък си мисля за Дана 60 на Currie Освен това на майсторите които и да са те им казвам какво искам да направят, а не чакам те нещо да ми казват. В конкретния случай съм поискал от тях да сменят корони и пиньони, защото точно тези хора цял живот се занимават със скоростни кутии и диференциали. Освен това разполагат с необходимите инструменти, измерителни прибори и приспособления за да го направят както трябва. Не е тяхна работа да ми казват какво да се монтира и какво не. Те трябва само да изпълнят задачата без да ми дават акъл. Принципно така е най-добре и за мен и за тях. Те няма да носят никаква отговорност за евентуален неудачен избор. Моя е отговорността. В конкретния случай няма нито тяхна нито моя грешка, а на някой скапан мексиканец изпълнил поръчката. Може би до известна степен имам вина че не проверих детайлите преди демонтажа, но предвид всичко до сега което съм получил абсолютно коректно и точно не очаквах такъв проблем. Не че нямаше пак да връщам стоки, но поне нямаше да блокирам работното място на хората.

                      От горното е видно, че в този случай мислим еднакво и вече съм го имал предвид (в частта в която споменавам какво обмислям да поръчам за предния мост). Е... пропуснал съм да залепя жълтата лепенка, но от снимките се вижда, че не съм залепил и останалите 6 лепенки. Просто не съм опрял до тях за сега. Иначе знам че ги имам и знам какво пише на тях. Не че и преди да ги придобия не съм подозирал за ефекта описан в "жълтата". Както един колега написа по-горе: "елементарна физика" и едва ли съм провокирал някой да си мисли, че чак толкова елементарни неща са ми обягнали от вниманието.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                        Ако се инатиш да слагаш 39-ки , Къри е правилния избор. Виж му тампоните на горните носачи колко са на високо. Така е защото 5-линк не работи правилно когато горния носач сочи надолу.
                        За по-подходящи амортисьори от Фокс заводско вграждане с външен резервоар и корекции не се сещам. Ранчо е за туризъм. Фоксовете обаче ще повдигнат окачването пак на 4". В момента е по-ниско заради лебедката.
                        Изобщо .... ако тръгнеш към 39-ки , става приказка безкрай. Има/няма две години творчество.

                        Общо взето в момента колата е добре. Само лифта и е много.
                        Аз лично бих рискувал с 35-ци и Дана 30 отпред.
                        Няма да убеждавам никой че карам офроуд анимал и ще знам че трябва да внимавам с екстремите.
                        Dana30JK е доста по-здрав мост от предното поколение Dana30.
                        Освен това има едно предимство пред Dana44JK, което подобрява пътното поветение - Дана30 е по-лек. Който е карал чисто нови Сахара и Рубикон знае за какво говоря.
                        Кормилните щанги са яки. Даже прекалено яки, което се превръща в проблем щото разбиват накрайници на 20 000км от тежеста си а не от пътя.
                        Рубиконската раздатка има по-хубави бавни, ама и тая става.
                        Двигателя без проблем върти 35-ци дори на предавателно цисло 4.1:1. Даже има сила да къса карета 1350 без ъгъл.

                        В крайна сметка или си карай колата с 35-ци, и си гледай кефа, или почвай да сменяш до полудяване за 39-ки.

                        Коментар


                        • До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                          Не съм го споделял още, но след като минах на 35" и вече имах възможност да преценя разликата с 32" започнах да се разколебавам от размер над 37". Дори чисто визуално късата база с 39-40 " ще изглежда зле. А пък резервно колело 40" ще надхвърли твърдия таван с доста. За съжаление в първоначалната концепция (с 38"-40") определих новото предавателно число 5.13 спрямо сегашното (4.10) при по-голям размер гуми, а ако остана на 35" или в най-добрия случай 37" комплексното предавателно число няма да е съвсем коректно и ще е с 14.6% за 35" и 8.6% за 37" по-бавно от оригиналното. Остава ми успокоението, че така ще е "по-влекач" . Първо ще пробвам с 5.13 и 35" и ако се чувствам като в "джуган" ще минавам на 37". При сегашната ситуация (с две стоманени брони и две лебедки) лифта, мерен спрямо оригиналния е 3.5" отпред и около 3.25" отзад. Казвам "около" защото все още не сме монтирали стойката за резервната гума и самата резервна гума. Предполагам, че с тях ще падне с още 10-15 мм отзад и ще слезнем под 3". От друга страна ти си втория човек, който ме разколебава от тази концепция на Rancho. Харесваше ми идеята да мога в някаква степен да променям лифта поотделно отпред и отзад, а открих само модела на Rancho с подобна опция. Така хем щях да мога да се възползвам от съвсем умерения лифт, редуциран в момента заради тежките брони и лебедки, хем при нужда щях да мога да компенсирам клякането. По тази причина ще ги изключа от следващата поръчка, която ще е ориентирана предимно към предния мост. Сегашната раздатка остава за този сезон, но планирам през Септември да я сменя с четирискоростен синхронизиран Атлас 2.
                          Последно редактирано от elbgt; 13-04-10, 07:13.
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                            Сглобихме машинката със старите карантии на предния и задния мост. Чакам коректните части да пристигнат до 10-15 дена. Е... не съм съвсем капо, защото поне мостовете минаха през обработка и сега ако не друго поне изглеждат добре. Освен това от няма накъде метнахме двете Hella Luminator-чета отпред, естествено без окабеляване. Ей така да разсеем скуката между кафетета, бирите и кюфтетата. Задната броня изчаква да мине смяната на изспускателната система (от турбото до задните накрайници), защото пичовете поискаха тя да е на място когато монтират новата система. Бронята иначе е напълно готова от два дни, но понеже Боби иска след всяка операция да ходи да ги проверява какво са сътворили (песъкоструйка, грунд, прахово) нямаше да може да се върне за монатажа в четвъртък, а при тия пичове всичко е под часовник. Така че бронята ще си ръждясва на джипа до четвъртък. Ето и малко актуални снимки от днес









                            Всъщност май не съм споделил защо ще сменям изпускателната система. Причината е, че преди месец и половина, още в самото начало докато нямах на лице никакви части я вкарах в HEAD91 и с Влади си поиграхме със софтуера и диното. Успяхме да извадим едва +18 HP, но със забележителен прираст във въртящия момент от около +90 NM. Лошото е че този пик на въртящия момент го извадихме при 2 300 об/мин (44 км/час на втора), които обороти при пълно натоварване кикдауна "пропуска". Също така тогава от никъде не можехме да намерим сеттингс файл за моята версия и реално софтуера постоянно ни режеше както откъм максимално гориво, така и от към максимален въртящ момент, за които превишени параметри набиваше и съответната грешка. Въобще наиграхме се. От тогава мина доста време и вече имам пълна информация за адресите на интересуващите ме константи. Предвид това че очаквам сериозен резултат при който димността ще се увеличи значително е наложително да преработя изпускателната система и да се сбогувам с катализатора. Ако всичко е така както очаквам се надявам този път да изцедим поне 260 HP от този иначе много подходящ за точене двигател. AFR в оригиналния му вид е неприемливо висок между 21 и 25. Мисля да го вразумя и да го накарам да бачка между 16 и 19.

                            P.S.

                            Напъхал съм временно теглича от Акурата само за няколко бързи измервания за да стартираме с преработката и на колесарите и платформите за инвентара.
                            Последно редактирано от elbgt; 13-04-10, 21:08.
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                              Прекрасен е просто евала
                              Aprilia 125 1991
                              Bashan 200c 2007
                              Suzuki Vitara 1.6 16v 1993
                              Suzuki Grand Vitara 2.5 1998

                              Коментар


                              • До: Моят проект Jeep Wrangler JK

                                На мен задната броня ми харесва!
                                Твърдението, че влошава, задния ъгъл на атака може да накара собствениците на дискавъри и рейндж класик да се огъват от смях!!!
                                А задната лебедка си е полезен аксесуар, даже повече от предната.Важно е само да е WARN.
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X