Обява

Свий
Няма добавени обяви.

jeep , разход и една алтернатива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: jeep , разход и една алтернатива

    Всъщност, какви са цените за ползуване на диностенд? Чак пък толкова ли е скъпо?
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • От: jeep , разход и една алтернатива

      Първоначално публикуван от 0887504600 Преглед на мнение
      ...
      Все хубави методи. Лошото е, че при тях имаш много източници на значима грешка, а контролът върху нея е невъзможен. А като не знаеш колко ти е грешката от измерването, как ще тълкуваш резултата?

      Като напълниш резервоара до горе, кое точно смяташ за "до горе"? +/- 2 литра само от различно разплискване на въздушните мехури в резервоара, още толкова от температурата +/-10 градуса (а тя се изменя с толкова, докато правиш глупости с колата).

      Когато си вдигнал колелата, всичко, което двигателят преодолява е съпротивлението на трансмисията, както е ненатоварена. Ще получиш разход 0.1-0.3 л/100км, с който много дълго ще въртиш, за да измериш значимо количество гориво. През това време ще се натрупат сажди в ауспуха, ще се нагрее маслото в трансмисията, ще мине двигателят в някакъв друг режим според мъдростта на компютъра и всичко това може да ти утрои или намали тройно разхода, само защото си го въртял 2-3 часа вдигнат. При такива условия, даже и това колко често се включва вентилаторът на охлаждането, ще даде значима разлика, а докато правиш глупости, ще се мръкне и температурата наоколо ще намалее.

      Ако искаш да измерваш подобни характеристики на автомобила, разумно е да си намериш продължителен и стръмен наклон без движение, за да намалиш влиянието на досадни вносители на грешка като вятър, съпротивление на търкаляне и подобни. Но от мерителния съд няма как да избягаш.

      Изобщо, измерването не е проста наука. А измерването на неща, които хората измерват от столетия и знаят как са, за да намериш тъничката разлика, която досега никой не е видял, са още по-сложна работа. Ако успееш, обикновено вземаш Нобелова премия. Тя пък е няколко милиона пари и някак отмества персоналния въпрос с икономията на гориво.

      Коментар


      • От: jeep , разход и една алтернатива

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ...................
        Да, наистина си много прав. Това за което говориш е адски прецизно измерване, което при тези плюсове от продаващите тези бълбукатори "фирми-дилъри и прочие" са такива (икономия до 50%), че едва ли е нужно такова измерване.
        При един "груб" тест ако икономията се сведе до "фитка" (или танто за кукуригу), то става ясно ако (пак АКО) до 20% (хипотетично) се получи икономия ........, БРАВО. Човека да си го ползва и да се каже - веднъж за винаги:
        ИМА ЛИ ПОЛЗВА ОТ ТОВА - НЯМА ЛИ
        Това е.

        Коментар


        • От: jeep , разход и една алтернатива

          То, ако енергията за производството на горивото от бълбукатора , е по-малка от генерираната от него, нещата са ясни.
          Спираме АЕЦа. И не само него.

          Коментар


          • От: jeep , разход и една алтернатива

            За да определиш разлика 20%, трябва да премахнеш източниците на грешка от този порядък. А той разходът варира с 20% само от посоката на вятъра или само от 10% разлика в скоростта при опитите. Затова предложих относително бавно изкачване на стръмен наклон - тогава почти всичката енергия ще отива за преодоляване на гравитацията, която е една и съща всеки път.

            Иначе, едни и същи 15кг бензин, при нагряване от 20 до 50 градуса, от 20л стават 22л - разширява се много повече от водата. Само оттук имаш 10% грешка, а като пътуваш, температурата в резервоара се повишава от този порядък - главно заради обратното гориво.

            С малко думи - за да определиш икономия от 20%, първо трябва да си знаеш разхода с точност до 20% - а това не е толкова лесна задача, колкото изглежда на пръв поглед.

            Коментар


            • От: jeep , разход и една алтернатива

              От година и половина е темата,още поне една година ще се чопли теоретично, ама никой от нас няма да разпробие 20 пластини и да ги сложи в съд за да пробва. На дино на баир ... където и да е. Мързели сме ей!
              Sent from my Nokia s fenerche

              Коментар


              • От: jeep , разход и една алтернатива

                Първоначално публикуван от Р.Якимов Преглед на мнение
                От година и половина е темата,още поне една година ще се чопли теоретично, ама никой от нас няма да разпробие 20 пластини и да ги сложи в съд за да пробва. На дино на баир ... където и да е. Мързели сме ей!
                Я се заеми, тогава?
                Само една молба - носи предпазни очила .Другото се лекува.

                А за мързеливи - аз съм правил и по-безсмислени работи. Имам си оправдание - бил съм малък. Не си спомням да съм спорил с природните закони след 12-годишна възраст.

                Коментар


                • От: jeep , разход и една алтернатива

                  И мен ме мързи! , поради факта че знам какъв ще е ефекта - нулев.
                  Преди време пробвах (малко калпазанската-с подръчни материали) и само гърмежите ми са сториха ефектни - с автомобила нямаше развитие.
                  Sent from my Nokia s fenerche

                  Коментар


                  • От: jeep , разход и една алтернатива

                    Първоначално публикуван от Р.Якимов Преглед на мнение
                    От година и половина е тем[ATTACH=CONFIG]316828[/ATTACH]ата,още поне една година ще се чопли теоретично, ама никой от нас няма да разпробие 20 пластини и да ги сложи в съд за да пробва. На дино на баир ... [ATTACH=CONFIG]316827[/ATTACH]където и да е. Мързели сме ей!
                    Пластини да искаш. Едно от последните чудеса на Съветския ВПК. За заварки ставаше. Ама дърпа 1.5КВата за 2 см.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:peltie 018.jpg
Прегледи:1
Размер:266.3 КБ
ID:5266142 пламък.

                    Накъде към 30 кила беше.
                    Чарколяците са някъде в мазето. Изглежда като правено в БАН. То не са тумблери, трафове и манометри.
                    Върши същото, като най-прост оксижен, ама е.......
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • От: jeep , разход и една алтернатива

                      За работа като оксижен - там спор няма. Даже като са плъзнали преди време русите да го продават, златарите доста са си понакупили -поради концентрираният малък пламък.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • От: jeep , разход и една алтернатива

                        Първоначално публикуван от Р.Якимов Преглед на мнение
                        За работа като оксижен - там спор няма. Даже като са плъзнали преди време русите да го продават, златарите доста са си понакупили -поради концентрираният малък пламък.
                        Така де. И аз за това го придобих. Ама пропана с кислород се справя по-добре. За ацетилена - да не говорим.

                        Та сега се сещам нова насока - кола на карбид?

                        Коментар


                        • От: jeep , разход и една алтернатива

                          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

                          Та сега се сещам нова насока - кола на карбид?
                          Ясене ти си
                          Sent from my Nokia s fenerche

                          Коментар


                          • От: jeep , разход и една алтернатива

                            Скъпо и опасно. Октановото му число не е песен, но става. Проблемът е в получаването на карбид (много кюмур трябва), съхраняването му (много сухо и да се пази от огън), масата му (много карбид за малко ацетилен), скоростта му на реагиране с водата (бавна и още по-бавно управляема). Определено ще е по-ефективно въглищата да се използват направо с газгенератор.

                            Коментар


                            • От: jeep , разход и една алтернатива

                              Абе то е ясно, че само хипотези за бълбукатора Ама аз да взема да сложа това "фабрично чудо" и да викна от форума за зрители
                              Само, че колата сега е в бокса и ще трябва да излезе ......, едва тогава.
                              Така и така съм го купил, поне да послужи за ОТГОВОР - има ли файда или НЕ
                              (след теста го махам, че във времето да не хвърля "сърцето" на колата - аз и на газ мае страх да карам много много, че оная верена тубичка с катетъра съм си сложил да омаслява ..... )))) )

                              Поздрави

                              Коментар


                              • От: jeep , разход и една алтернатива

                                Първоначално публикуван от 0887504600 Преглед на мнение
                                оная верена тубичка с катетъра съм си сложил да омаслява ..... )))) )
                                ... а тя, помага ли да не те е страх?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X