Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

    Що млъкнахте. Ние с бензиновите си казахме и майчиното мляко, а вие се скатавате.
    Ето малко цифри за статистиката на 3.1TD.

    Първоначално публикуван от sag9765 Преглед на мнение
    За информация!Оказа се че в БС може да си купуш части от друго място и те да ти ги монтират, което не зле.Мисля че това е крачка напред от тяхна страна.Предложиха ми ако има спукани глави(защото още не са се обадили) да ми сложат някакви испански глави които стрували 460 лв.При тях италианската глава струва 960 лв.пълен комплект с всичко по нея, а испанските били голи и всичко трябвало да се прехвърля от другите. Не знам какво да правя, кое е по доброто.Сега чакам да ми кажат колко са спукани и от там ще зависи решението.Те обясняваха че главата има живот 80000 - 130 000 км.и след това се пукат основно на 4 и 5 цилиндър защото охладителната система била като на 2.5 тд (4 цилиндровия) и от там идвал проблема
    Първоначално публикуван от RADO-70 Преглед на мнение
    колега,мое мнение,ПО НАЙ-БЪРЗИЯ НАЧИН си вземаи колата от БС.Дадох моя WJ 3.1 в БС-Варна за диагностика,нямах мощност на двигателя.20 дена го диагностицираха,накрая казаха-нов компютър-1830 лв.,2 дюзи-1120 лв.,ролки,тампони,...........всичко около 6000 лв.Казах OK,нали все пак трябва да са най-добрите!Почнаха ремонта с "невероятна скорост",защото там труда се плаща на час,не на свършена работа.Никаква информация докъде е ремонта,ако не отида в сервиза,тази част още трябвало да се смени за да дадат гаранция/части доставени от теб монтират,но не дават гаранция/,така сметката стана около 7500 лв.Три месеца след вкарването на колата в сервиза ми се обаждат да отида,отивам.
    карат ме при шефа на сервиза,оня чупи пръсти,като тествали колата да ми я издават нещо притракало,оказало се,че задрал биелен лагер.Почна да ми говори пълни глупости,докато не му казах,че съм завършил ДВГ.Малко повиших тона и се оказа,че компютъра ми бил наред,сметката падна с 1830 лв,от това-онова намалиха,но сумата остана 5000 лв.За колянов вал,лагери,мотовилки,гарнитури,само части изкараха 10 000 лв.Аз един път съм си купил джипа,няма да го купувам пак!Не случайно собственика на БС е бивш министър на транспорта,опитах,но нищо не можеш да направиш.
    И така взех си една пътна помощ и си закарах колата при един маистор,за когото за съжаление научих много късно.Частите ми излязоха 1200 лв.,само мотовилка още не можем да намерим.
    Във форума има много хора,които биха ти казали маистори в София.
    Така че ти си решаваш,аз си изпатих,после разбрах,че не съм само аз.
    Колеги,ако някой може да ми даде информация от къде да намеря мотовилка за 3.1 ТД,ще бъда много благодарен,че три месеца ми се разказа играта да карам нивата.
    Първоначално публикуван от sag9765 Преглед на мнение
    Е колеги дочаках да си взема джипа отремонтиран!Смених му и петте глави и нещата се решиха.Ходих и го видях когато го бяха разглобилии нещата станаха ясни веднага.На 4 и 5 цилиндър се виждаше , че главите са проблем просто цилиндрите бяха почнали да хващат ръжда.Отидох в Скорпион 13 и си закупих 5 глави и гарнитура и като ми направиха отстъпка нещата се вързаха по 580 лв. за глава(оборудвана) и 212 лв за гарнитурата, ремонта в БС се върза за 1800 лв със смяна на масло и филтри(всички) както и останалите гарнитурки и други дреболии >Та общо удоволствието излезе 4900.
    Ако бяха всички неща от тях нещата отиваха на 7500.Надявам се сега вече да се воза без проблем.
    от тук:
    Още един гризнал дървото - 3.1td

    Коментар


    • #47
      До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

      Още цени за 3.1TD от тук:
      Теч на масло
      Аз като гледам колко CDченджъра и клапи на климатроника са дефектирали, това с плочата съвсем си минава за задължителен ремонт между 100 и 200 000км.

      Първоначално публикуван от pu6ek Преглед на мнение
      здравейте всички. нов сам на темата, но неволята учи. имам от скоро гранд чероки 3.1 тд и имам и проблема с теча на маслото, който според форума е нормален ( де да бях прочел нещо преди да го купя ). значи теча е не само заради о пръстени или семеринги или уплатнение ( силикон ) под капаци. при мен е от пукане на целия капак, който е между двигателя и скоростната кутия ( на него се захващат всичките тези, който са сменяни веднаж, но теча си остава ). просто трябва да се смени целия този капак. за проблема неможе да се разбере ако капака не се свали, почисти и огледа добре. ако някой може да помогне да го намеря по бързо и евтино моля да помогне. засега го намирам само в балкан стар за след месец на 1250 лв.

      Коментар


      • #48
        До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

        Аз няма друго за казване. Ако се налага ще си препиша още няколко ремонта, ще пиша, че съм ги правил 3 пъти и директно 2.7 да го оставим на първо мястопо трошливост и цена на експлоатацията. Вие с бензинките и ВМтите си ги сравнявайте на воля.

        ПП. За колко от нас при покупка е имало или има значение експлоатационния разход - за мен лично нямаше. Просто за такъв ми стигнаха силите тогава, а и съм си фен на дизела. Никого не искам да убеждавам в противното.


        Иначе серизоно по темата:
        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
        ...Аз като гледам колко CDченджъра и клапи на климатроника са дефектирали, това с плочата съвсем си минава за задължителен ремонт между 100 и 200 000км.
        В смисъл, че това с клапата и чейнжъра го пишем в сметката само на "печките" или за общ проблем. Аз така и не оправих чейнджъра.
        Последно редактирано от Сашо Пунчев; 22-10-09, 12:25.

        Коментар


        • #49
          До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

          Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение

          В смисъл, че това с клапата и чейнжъра го пишем в сметката само на "печките" или за общ проблем. Аз така и не оправих чейнджъра.
          Е не е проблем само на дизеловите. При всички ГрандЧерокита - WJ, между 100 и 200 000км ченджера и парното спира да работи. Аз си мислех че ще ми се размине ама преди месец и моето CD даде ерор. Не знам дали с оригинален диск ще е същото, защото не съм пробвал. За мен по-добър звук от V8 в тази кола не може да има.
          За сега парното бачка еднакво и в двете зони но съм сигурен че ако не тази то другата зима ще спре.
          Така че хроничен проблем при всички.

          Коментар


          • #50
            До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

            В тази връзка имам чисто нова клапа - при мен се оказа моторчето на клапата само.

            Чейнджъра постепенно ще спре да чете всичко. Нещо май механиката се амортизира. Аз забравих вече за него - айподчето върши чудна работа

            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
            ...
            Така че хроничен проблем при всички.
            Остава значи настрана, засега. Може после да направим "колко струва обслужването на Гранд между 100 и 200К" и там да опишем всичко. Там ще е интересно да видим кой какво сменя.

            Коментар


            • #51
              До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

              Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение

              В смисъл, че това с клапата и чейнжъра го пишем в сметката само на "печките" или за общ проблем. Аз така и не оправих чейнджъра.
              Що млъкнахте. Ние с бензиновите си казахме и майчиното мляко, а вие се скатавате.
              Ето малко цифри за статистиката на 3.1TD.
              Не съм млъкнал, просто няма какво да казвам - каквото съм правил по джипа, съм го описал в тази тема. И не мога да разбера защо проблемите с клапите и климатроника се приписват само на дизелите - те нямат никакво отношение към двигателя, те са си бъг на всеки WJ, независимо от мотора. Клапите ми работят, а чейнджъра го свалих и използвам кутията му за разни дребни джунджурии. Сложих си адаптер и iPod и съм безкрайно доволен.
              Клапите ми работят перфектно, поне засега.

              Правил съм ремонт и на автоматика, ама той (42RE) е същия като при 4-литровия шестак - така че не може да се говори за "дизелоспецифичен" проблем. Смяната на маслото в раздатката и диференциалите+семерингите на последните също не е "дизелоспецифичен" ремонт. Смяната на гумите (Pirelli Scorpion STR 235/65 R 17) също не е свързана с типа двигателя.

              А по отношение на ремонтите на двигателите, които се правят при дизелите - 2.7 е в пъти по-разоряващ - виж само статистиката на Сашо - само за 2 дюзи и 2 компютъра е дал близо 7000 лева. Турбината на 2.7 също е многократно по-скъпа и доста по-трудна за рециклиране (защото е с променлива геометрия). При 2.7 има едно кило датчики, клапи в смукателния колектор с разни моторчета, дебиЛомери (над 600 лева) и т.н., и т.н.
              В същото време цените на най-скъпите (евентуални) ремонти на VM не са никак скъпи, поне на фона на 2.7 - главите вече са по около 200 евро (в Италия), гарнитурата е ~200 лева, във Вантотрейд ми дадоха оферта 800 лева (за сичките глави) - тоест 3000 лева за смяна на ВСИЧКИТЕ глави+труд (горе-долу колкото дадох за ремонта на Крайслеровия автоматик). Не е малко, но е по-малко от половината за нещата, които примерно Сашо е правил по 2.7. Пък и може никога да не се наложи, ама знае ли човек.

              Така че за протокола - аз досега, за над 10 000 км, съм дал:
              ~120 лева за смяна на масло и филтър (с труда)
              ~20 лева въздушен филтър (сам си го смених)
              ~50 лева термостат (с труда)
              ~35 лева смяна горивен филтър FIAM (с труда)
              ~85 лева смяна подгревни свещи (с труда)
              ~200 лева смяна ремък и ролки (с труда)
              ~15 лева капачка на разширителния съд (сам си я смених)
              ~115 лева Датчик налягане пълнене (сам ще си го сменя утре)

              Общо около 640 "дизелспецифични" лева за около година и 10 000 км - естествено плюс застраховки (900 каско+180 ГО), гориво (~1050 литра=~1900 лева), гуми (4х275 лева=1100 лева), iPod 160 + интерфейс 170=330 лв.
              Ремонта на скоростната кутия излезе ~2300+смяна на всички чорби и семеринги на диференциали (680 лева в БС).

              Или тотал до тук - ~8000 лева (или 79 стинки на километър). Само горивото е 18,6 стинки на километър или 18,6 лева на 100 км. Но да наблегна - от тази сума "дизелспецифични" са само 640 лева.

              Тва е в общи линии, много дълго стана, ама май не съм пропуснал нищо.
              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
              Volvo XC90 D5 Executive '12
              Volvo XC60 D5 Summum '11
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

              Коментар


              • #52
                До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                ... виж само статистиката на Сашо - само за 2 дюзи и 2 компютъра е дал близо 7000 лева. ..., които примерно Сашо е правил по 2.7. ...
                Нали няма да ме превръщате сега в представителна извадка за собствениците на Грандове с 2.7 дизелак . Все пак търсим обективна представителна калкулация. Повтаряеми проблеми. Ако 3-ма души споделяме няма да е много точна извадката, но тя кога ли е била...

                Коментар


                • #53
                  До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                  Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
                  Нали няма да ме превръщате сега в представителна извадка за собствениците на Грандове с 2.7 дизелак . Все пак търсим обективна представителна калкулация. Повтаряеми проблеми. Ако 3-ма души споделяме няма да е много точна извадката, но тя кога ли е била...

                  Естествено, че не. Ама нали говорим за пари в тая тема, та затова... И аз нямам желание в тая тема да се зачеква извечния спор 3.1 vs. 2.7 - аз си имам мнение по въпроса, пък и съм споменавал защо избрах 3.1, въпреки че почти бях капарирал 2.7, и то 2003 г. Просто много мои приятели, собственици на този матор, ме наплашиха яко - и както гледам, са имали основание - и в момента първа страница е пълна с рев и сополи заради дюзи и компютри. ( В момента Пламен извади от нафталина някакви прастари теми за 3.1, говоря за актуалните). Засега лично нямам никви оплаквания от 3.1 - а дори да се наложи да сменя сички глави, 2-3 хиляди лева не са никъв проблем, просто един месец ще бъда без джобни

                  Аз съм фен на дизелите, не исках да купувам бензин, защото за мен дизела е по-подходящия двигател за такъв тип автомобил. Разходите за гориво също не ме притесняваха особено, но трябва да признаем, едно е среден разход 9-10, съвсем друго е 15-20. Освен това не бих искал да слагам газ и няма да ми върши работа, защото както навъртам с Жипа хиляди километри из Гърция, бомбата щеше само да ми намалява обема на багажника, и нямаше откъде да я пълня. А сега с едно зареждане минавам над 800 км на дълъг път - и нафта има навсякъде. На градско разхода на газ е дори по-висок от моя разход на нафта (около 20-22 лева на 100 км).

                  Иначе - аз съм зверски доволен от машинката си, досега никога не ме е оставяла на пътя, разходите за гориво и ремонти са приемливи, пък и когато купувах тази кола, експлоатационните разходи не са били решаващ фактор - колкото-толкова.

                  На някой сумата, която съм дал тази година, може да му се стори голяма, но ако от нея се извадят 2300+680 (смяна на всички чорби и ремонт на автоматик), 1100 (гумите), музика (330 лв), ремъци, термостати и други консумативи, които не са свързани с пробег от 10 000 км, разходите са в норма.
                  Твърдите разходи по колата не са високи - на всеки 10 000 км (или около 1 година) масло и всички филтри - ~250 лева, каско и ГО ~1100 лева, гориво ~1900 лева - или максимум 3500 лв.

                  На всеки 20 000-30 000 км има и смяна на масло в диференциали и раздатка, на 50 000 маслото на автоматика, на около 40 -50 хиляди ще трябват и нови гуми и т.н.

                  Не бива да забравяме и загубата на стойност - аз я оценявам на около 10% (или около 1500 лева) на година към момента.


                  Айде сега - чакаме детайлна сметка на някой собственик на V8
                  ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                  Volvo XC90 D5 Executive '12
                  Volvo XC60 D5 Summum '11
                  Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                  Коментар


                  • #54
                    До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                    Ами по груби сметки, нещата за сега са горе/долу на кантар.

                    2.7CRD
                    9700литра Х 1.88 (толкова е на Петрол) = 18 200лв
                    Дюзи = от 2500лв до 5000лв
                    Ремонт на турбото = 1000лв
                    Компютър = 3000лв
                    Общо около 26 000лв

                    3.1TD
                    11700л Х 1.88 = 22 000лв
                    Глави от 3000лв до 7000лв
                    Плоча = 2000лв
                    Общо около 29 000лв

                    4.0L6
                    14700 Х 1.90 = 28 000лв

                    4.7V8
                    15600 Х 1.90 = 29 000лв

                    Това за 100 000км които общо взето се карат за 5 години.

                    Ако влезем в подробности имаме още 1000лв за добавка към базовото масло което продават за дизелово гориво по бензиностанциите. Без добавка зимата няма палене а и дюзите на 3.1 (2000лв) няма да изкарат 200 000км

                    Още 1000лв за по-скъпи MAP MAF и тем подобни дебиломери, акумулатор, подгревни свещи и ремъци.

                    Още 1000лв за дизелови филтри.

                    Пътна помощ и таксита - както дойде.

                    Времето ще покаже дали турбото на 3.1 ще кара 200 000 с тая боза дето е набедена за масло (10W40) Основни лагери бутала сегменти също.

                    Тя темата и след пет години пак ще е тука.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Ами по груби сметки, нещата за сега са горе/долу на кантар....
                      В кръга на шегата (донякъде ), излезе, че на бензина за 5г. нищо ме му правиш, само бензин сипваш... А за дизела - освен добавки, турбини и кво ли не, и пари за пътна помощ и таксита... Това искрено ме развесели със сутрешното кафе...

                      Пламене, с Венци Петров сте в един отбор значи...

                      Коментар


                      • #56
                        До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        В кръга на шегата (донякъде ), излезе, че на бензина за 5г. нищо ме му правиш, само бензин сипваш... А за дизела - освен добавки, турбини и кво ли не, и пари за пътна помощ и таксита... Това искрено ме развесели със сутрешното кафе...

                        Пламене, с Венци Петров сте в един отбор значи...
                        Яро, това по дизела на са ремонти - обновяваме ги просто

                        Коментар


                        • #57
                          До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение

                          Ако влезем в подробности имаме още 1000лв за добавка към базовото масло което продават за дизелово гориво по бензиностанциите. Без добавка зимата няма палене а и дюзите на 3.1 (2000лв) няма да изкарат 200 000км

                          .
                          Може ли малко подробности и разяснения?
                          ________________________________________________________________________________________
                          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                          Коментар


                          • #58
                            До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                            В кръга на шегата (донякъде ), излезе, че на бензина за 5г. нищо ме му правиш, само бензин сипваш... А за дизела - освен добавки, турбини и кво ли не, и пари за пътна помощ и таксита... Това искрено ме развесели със сутрешното кафе...

                            Пламене, с Венци Петров сте в един отбор значи...
                            Не е съвсем нищо да не му правиш, но това което го правиш на дизеловия (масла, филтри) струва същите пари и при бензиновия. Поне при Гранд Чероки така излиза. Еднакви интервали за смяна, и почти еднакви цени на маслата. Всъщност като се замисля хич не са еднакви цените, защото 5W30 и 10W30 Мопар за бензинови двигатели в БалканСтар е 15лв. За "хубаво" (в кавички защото в това масло няма нищо ама нищо хубаво) 10W40 цените за литър са същите самоче 3.1 взима два литра повече. Ейти 300лв за 10 смени. При 2.7 даже е повече защото освен повечето литри там и 5W30 за дизелови двигатели отива над 25лв
                            Аз като избрах V8 нямах представа за конкретните цени на ремонтите при дизеловите ГрандЧерокита. Знаех че има нещо гнило, но чак с цени и подробности не бях запознат. Та едно от нещата от които се интересувах беше разхода на гориво. Нали нормално е,, всеки като чуе четирихиледи и седемстотин кубика да каже -Малиии тва колко харчи. Е оказа се че по ТТ данни не е голяма разликата. Още повече че тогава дизела беше по-скъп от бензина, а и имаше бензин 93, за какъвто са проектирани американските бензинови двигатели, и който е още по-евтин. Та пробвах едното другото третото и след това вече нямах никакви съмнения кой е правилния избор за мен.
                            Разлика при извънградско в рамките на статистическата грешка - литър на 100км. То извънградско скороста и масата харчат, не двигателя. Ама и два литра да е разликата, и три да е - колко е това. От София до морето и обратно 30-40лв. Това хипотетично и в най-лошия случай, реално е много по-малко. Та за тези 30-40лв получаваш автомобил който ще те закара и ще те върне там където искаш, и няма през цялото време да мислиш "Тва ако спре кво ще правим с бебето на задната седалка". Автомобил който изпреварва без никакви затруднения, защото като му смачкаш педала на газта се изстрелва като ракета. С други думи е по-безопасен за тебе и за околните. Получаваш също автомобил който ако има възможност на пътя може да се движи със 140км/ч без да се мъчи и да го изнасилваш. При 3.1 скоростта която най-много се харесва от двигателя е 110км/ч, при 2.7 120км/ч. После почват едни звуци едни вибрации, не е приятно.
                            В градът тези 30-40лв в повече, вече ги имаш на седмица, обаче при задължителното условие че караш много. При мойто градско, което по-скоро минава за селско, правя по 100км на седмица.
                            Та за тези 10-20лв в повече за седмица, в общи линии пари за семки, караш автомобил който няма вграден масажор в седалките щото двигателя се тресе като малиби.
                            Автомобил за които няма да сънуваш през зимните вечер ще запали ли или ще ходиш на работа с такси.
                            И автомобил който може да се кара извън пътя с големи гуми щото има пауар. На 4.0 големите гуми му тежат. Дизеловите и с малките нямат хал.
                            Ама нали и 4.0 имах. Викам дай да взема по-малък че е по-икономичен. Е кво се оказа - харчи колкото 4.7V8. Извън градът по-малко, в градът повече. Общо взето танто за кукуригу. Хем беше ГрандЧероки-1 което е с 200кг по-леко от ГрандЧероки-2. Ама на 4.7 за да тръгне от място трябва само да му пипнеш педала на газта, а на 4.0 трябва да натискаш.

                            5.7 ще си взема. Даже ако изпадне на добра цена и 6.1 може да е.
                            Нека питат после всички, имам ли бензиностанция или нямам.
                            Последно редактирано от kinex; 23-10-09, 10:08. Причина: пг

                            Коментар


                            • #59
                              До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                              Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
                              Може ли малко подробности и разяснения?
                              Ами според химическите анализи, в Българската нафта има огромно количество базово масло. Аз даже се чудя защо някои собственици на дизелови автомобили добавят масло за да се маже по-добре помпата.
                              Явно от незнание.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                                Напълно прав си. При такива статистики, въпреки, че съм фен на дизела (едни определени дизели!) и аз бих избрал бензина.

                                Но тези твърдения са верни за тази марка (Jeep) или така да кажа - не е вярно за Тойота например. Мое лично мнение. Там бензините ядат като за света, но пък отдават като за част от него (в стандартен заводски вид). За разлика от дизелите, които са такива, каквито са. Става дума за двигателите преди ТЛК200.

                                Но да не се отклоняваме от темата - разходи при дизел и бензин при Гранд!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X