Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

    Мисля че вече е време да си изясним ситуацията.
    Трудно ще направим обективна статистика, но нека всеки с ръка на сърцето си каже колко му струва да кара Grand Cherokee , пък кой квото иска това да си кара.

    Като начало мога да споделя моя ОПИТ. Който мисли че нещо бъркам, нека ме поправи.

    Разход на гориво:
    Бензиновите 4.0 и 4.7 общо взето при извънградско като се спазват ограниченията на скороста , харчат между 11 и 13 литра на 100 километра. Разход под 11 не е съвсем невъзможен, но може да се постигне само с по-малко натискане на педалите на спирачката и газта и със скорости в рамките на 80-90км/ч.
    Правили сме тестове по пътя Къджали-Пловдив през Асеновград като караме в пакет и по борд компютър 4.7 даде среден разход 11.7 а 2.7 даде 11.9. И двата джипа бяха на 120 000км и без каквито и да е индикации за повреда в двигателя. На следващия ден дизеловия беше обявен за продажба. Със същото каране и по същия маршрут 4.0(на 200 000км) харчи 11.5 а дизеловия 3.1(с пробег 70 000км) харчи 11.
    Моето категорично мнение е че при извънградско, разлики в разхода на гориво на четирите двигателя, по-големи от един лътър на сто километра, може да има само при някаква повреда.
    До тук с еднаквите критерии при извънградско защото лични впечатления от разхода на гориво при дизеловите с бързо каране нямам.
    Мога да кажа последния си разход с 4.7(235кс) от вчера Дупница-Кърджали. Навсякъде над ограниченията, с много изпреварвания. Бързах да не ме хванат мъглите. Пък и тая мойта бричка нещо взе да стои добре на скорост и се поцепих малко. По-магистралата 130-140(по GPS), чат пат 150. По другите пътища основно 120км/ч. Среден разход по БК 15/110км(гумите са ми по-големи)

    Критериите които влияят на разхода на гориво при градско каране е невъзможно да бъдат унифицирани. Това е и причината производителите да засичат този разход при лабораторни условия.
    Моите наблюдения при относително еднакви условия:
    4.0 - 25
    4.7 - 23
    3.1 - 16
    2.7 - 15

    Толкова за разхода на гориво от мен.
    После ще нищим обслужване, консумативи и ремонти.
    Дано успеем да получим цифра под черта.

  • #2
    До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

    Офф: Пламене, ще ме накараш да си купя гранд. Я кажи нещо за 5.2 и 5.9, че ми е интересно.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

      За разхода - извънградско съм го свалял под 10, даже под 9, но само в ограниченията, без надпреварване (с бебето в колата). Средно иначе ми гори около 10 - 11 - в зависимост от товара и натовареността. Сряда вечерта ходих до Пловдив. 150-160 нон-стоп. Разход 11. Реално засечен с доливане - пълен резервоар на излизане/пълен на влизане в София.

      Градско повече от 13.5 - 14 никога не съм правил - зимно време. За мен е трудно сравним градския разход - много зависи къде се кара. На мен градското ми е извън самия център и затова и по-нисък разход. На комп в момента ми показва средно около 12.

      Голям фен съм на дизела по принцип, но не мога с ръка на сърцето да се застъпя за дизелов Джип.

      Като започнем с темата за разходите за ремонт много хора ще се хванат за главата, но аз не чакам да се скапе нещо, за да го сменя. Последните 2 дюзи, например, ги смених, просто защото първите 3 бяха сменени и исках да съм с 5 нови.

      Ако нямаше акциз преди 2 години щях да съм си взел бензинов Джип.
      Последно редактирано от Сашо Пунчев; 19-10-09, 11:43.

      Коментар


      • #4
        До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

        Току що погледнах тефтерчето в колата, в което записвам литрите нафта и километрите при всяко зареждане.

        Начи - откакто водя статистиката (средата на януари тази година), съм минал точно 10160 километра и съм сипал точно 1044 литра нафта - това прави среден разход 10,27 л/100 км.

        Или среден разход 18,6 лева на 100 км (при актуалната цена на нафтата 1,81 лева).

        Разхода ми на градско (което грубо е 7000 км или 70%) се колебае между 10,5 и 12 - най-често е ~11 л/100 км. И тъй като при градско най-важен е маршрутът, трябва да поясня, че живея в Кокаляне, работя в Полиграфическия комбинат преди Орлов мост (около 17 километра) и този маршрут не е точно градско, а нещо като усреднено - има само 2 светофара, по Цариградско се поддържа 80, след това малко по-бавничко в Горубляне, и после чисто извънградско по пътя за Боровец до Кокаляне.

        Или градски разход 11х1,81 лева= 19,9 лева на 100 км

        Извънградското ми е основно две пътувания до Гърция - при последното през септември/октомври минах 1860 км със 162 литра или среден разход 8,7 л/100 км - Жипа натоварен като магаре, с кутия на покрива и всички необходими за едно бебе джунджури за един месец на море - включително и над 100 стъклени бурканчета бебешки пюрета, две хладилни кутии, микровълнова печка и т.н.





        Когато съм с бебето в колата (тоест почти цялото извънградско), винаги карам кротичко и се движа с 5 км/ч над ограниченията по GPS -особено в Гърция, знаете как е там. В началото компютъра показваше 7,8, но към края на пътуването вече се беше закротил на 8,3 - но реалният разход по зареждане пълно-пълно бе 8,7 л/100 км. При предишното ходене до Тасос разходът беше почти същия - около 8,6 л/100 км.

        Или изразено в пари - 15,7 лева на 100 километра.

        В началото на пътуването - някъде около Кавала



        На влизане в София след 28 дена



        Какъв е извода - сичко зависи от десния крак и техническото състояние на автомобила
        ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
        Volvo XC90 D5 Executive '12
        Volvo XC60 D5 Summum '11
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90

        Коментар


        • #5
          До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

          Предлагам повече да не се коментира разхода /вече е ясно за всички/, за да не стане говорилня и да залитнем в спам!
          Като втора точка е редно да сравним консумативите:
          -въздушен филтър
          -горивен филтър
          -маслен филтър
          -масло за двигателя
          съответно за 2,7 , 3,1 , 4,0 ,4,7
          ________________________________________________________________________________________
          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

          Коментар


          • #6
            До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

            Маслен филтър за Гранд чероки 4.7 - 6 лв. (Ладов) Възможно е да го намерите и по-евтино.

            Количество масло в ДВГ. (каталожни)

            4.0 бензин 5.7 литра масло.
            4.7 бензин 5.7 литра.
            5.2 бензин 4.7 литра.
            5.9 бензин 4.7 литра. (възможни са леки неточности при работа с каталожни данни).

            2.5 дизел 6.5 литра.
            3.1 дизел 7.2 литра. Маслените филтри са по-скъпи. Маслото се сменя често.


            Моето Чероки 4.7 харчи между 13 и 16 лв. на 100км.
            LZ1VMH

            Коментар


            • #7
              До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

              Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
              ...
              Какъв е извода - сичко зависи от десния крак и техническото състояние на автомобила
              не е точно така - зависи и от останалите участници в движението... в Гърция рядко ще срещнеш пъплещи с 40-50кмч автомобили, които се налага да изпреварваш, а ясно е, че всяко спиране и последващо ускорение вдига разхода...

              ИМХО разхода на един автомобил в градско е по-важен, защото поне 50% от пробега е градско поне на софиянци... А той се определя най-вече от разхода на гориво на място (литри/час) - по светофари и задръствания...
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                Мисля,че разхода на гориво при бензин е по-голям, но ако се ползва на газ е равен с този на дизел. Моят на газ сега средно ми струва 0.20 лв/км.
                Нека видим кой двигател от какви евентуални повреди е заплашен и колко пари би струвал ремонта?

                Моят е 4.7V8 и до сега само съм сменил запалителни свещи, но без резултат-нито вървенето се подобри, нито разхода ми не падна. Така, че явно е излишно. Нека "дизелджиите" да разкажат какво специфично само по двигател са ремонтирали и колко им струва.

                П. П. Аз също съм фен на дизела, и бих карал дизел дори и при по-висок разход, стига само да се предлагаше WJ с мощен и сигурен агрегат.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                  Напълно съм съгласен ,че десния крак е от голямо значение за разхода на колата. Та за консумативите по обслужването , пак е много относително, зависи откъде се пазаруват и дали човек прави компромиси с качеството.Аз съм за дизеловите агрегати.А всичко останало по купето е що годе еднакво.Явно ще се обсъждат повече двигателите.Макар че съм брал ядове с главите на 3.1 тд, пак съм за дизел.разход на гориво 11-11,5 при скорост 130-140 км. извън градско и 14-15 градско(зависи в кой град ) София.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    ... Мога да кажа последния си разход с 4.7(235кс) от вчера Дупница-Кърджали. Навсякъде над ограниченията, с много изпреварвания. Бързах да не ме хванат мъглите. Пък и тая мойта бричка нещо взе да стои добре на скорост и се поцепих малко. По-магистралата 130-140(по GPS), чат пат 150. По другите пътища основно 120км/ч. Среден разход по БК 15/110км(гумите са ми по-големи)...
                    Нямам идея дали например си сменял корона и пиньон (предавателни числа), но само с промяна на гумите, реално би трябвало да изминеш повече, отколкото показва километража. Освен ако не си го калибрирал допълнително, съобразено с гумите ти в момента.

                    С всичко това искам да кажа, че реалния ти разход е вероятно дори под тези 15/110км., което какво да кажа.. Ами впечатляващо е за тази кубатура..

                    Добре, аз имам един въпрос, ако прецените го отделете в отделна тема:
                    1. Какво се случва когато си с 33" например?
                    2. Какво става поведението на автомата?
                    3. Спирането?
                    4. Необходими ли са по-бавни диференциали?
                    Тези въпроси касаят бензиновите.

                    Возих се на Гранда на Голди, динамиката е доста приятна, но в стандартна комплектация.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      Мисля,че разхода на гориво при бензин е по-голям, но ако се ползва на газ е равен с този на дизел. Моят на газ сега средно ми струва 0.20 лв/км.
                      Нека видим кой двигател от какви евентуални повреди е заплашен и колко пари би струвал ремонта?

                      Моят е 4.7V8 и до сега само съм сменил запалителни свещи, но без резултат-нито вървенето се подобри, нито разхода ми не падна. Така, че явно е излишно. Нека "дизелджиите" да разкажат какво специфично само по двигател са ремонтирали и колко им струва.

                      П. П. Аз също съм фен на дизела, и бих карал дизел дори и при по-висок разход, стига само да се предлагаше WJ с мощен и сигурен агрегат.
                      Специфичното в моя случай е, че смених:
                      - 2 дюзи (купих го с 3 сменени) - 2800 лв с труда.
                      - 2 компа (първият, понеже съм стиснат го купих втора употреба и изгоря на 300 км след смяната) общо 4000 лв.
                      - Маркучи на ниското налягане - 300лв.
                      Това е на 150,000 и въпреки че не бяха наложителни ремонтите (с изключение на компа) съм на мнение, че ако се изчака с тях ще има по-големи ядове. Доволен съм от мотора засега (чукам на дърво).

                      По мое лично мнение скоро ще трябва да отремонтирам турбото. Надявам се тук поне да мина с ремонт, а не ново. Леко попушва при здраво прищорване и ме дразни.

                      Сменявал съм други неща, които са консумативи. Единственият по-скъп консуматив е горивният филтър - 70 лв. Масленият е сравним по цена с бензиновите мотори. Интервал на смяна на маслото на този мотор производителят дава до 16,000 км. Аз сменям на 8

                      Без да се налага смених всички ролки на ремъка и един маркуч на хидравликата.


                      Само за информация - при един от проблемите с компютъра (първия) се оказа, че горивният филтър, който беше на по-малко от 1000км, беше замръзнал - не желиран - буца лед.
                      Последно редактирано от Сашо Пунчев; 19-10-09, 16:12.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Нямам идея дали например си сменял корона и пиньон (предавателни числа), но само с промяна на гумите, реално би трябвало да изминеш повече, отколкото показва километража. Освен ако не си го калибрирал допълнително, съобразено с гумите ти в момента.

                        С всичко това искам да кажа, че реалния ти разход е вероятно дори под тези 15/110км., което какво да кажа.. Ами впечатляващо е за тази кубатура..

                        Добре, аз имам един въпрос, ако прецените го отделете в отделна тема:
                        1. Какво се случва когато си с 33" например?
                        2. Какво става поведението на автомата?
                        3. Спирането?
                        4. Необходими ли са по-бавни диференциали?
                        Тези въпроси касаят бензиновите.

                        Возих се на Гранда на Голди, динамиката е доста приятна, но в стандартна комплектация.
                        Разбира се че тези въпроси касаят бензиновите. Ти тунингован дизелов ведел ли си. Те там парите отиват за ремонти.
                        Шегата на страна, обаче ако включим и подобренията в графа разходи, моя например излиза бая повече и от най-трошливия дизелов.

                        За разхода с по-големи гуми .... ами заводските са малко под 74см в диаметър а моите в момента са точно 80см. Което по формулата от осми клас - обиколката е равна на диаметъра по пи(3.14) - ги прави по-големи с 10%. Същата разлика засичам и когато сравнявам пробега по GPS и одометъра на таблото. На таблото пише 100км а на GPS-а 110км. Със скоростомера нещата са доста по-различни. На таблото показва съвсем малко повече от 95км/ч когато на GPS-а е точно 100.0км/ч. Та общо взето скоростомера на таблото с гуми 80см в диаметър показва реално.
                        В интерес на истината съм карал с гуми със същия диаметър 80см на които въпреки че бяха 265/75-16, контактната повърхност с пътя беше точно колкото на заводските 235/70-16 (което по-скоро е правило отколкото изключение) и разхода по БК беше абсолютно еднакъв.
                        Сега с тия валяци нещо ми се вдигна. Ама гъзарията почивен ден няма. Поздрави на Стефан.

                        Предавателно число на главното предаване не съм променял защото няма смисъл а и нещо кекава ми се вижда тая работа. Един зъб по-малко контактна площ между пиньона и короната не ми изглежда по-здраво.
                        Не намирам промяна в работата на автоматика заради по-големите гуми. При спирането и динамиката вече се забелязва разлика. Ама на 2.7 със заводски чип 200кс пак на 100м му правя две дължини преднина, така че не е съвсем като Икарус.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                          Айде и аз да кажа.Мисля че не е правилно да смятаме в пари нито разхода,нито консумативите защото както каза колегата всеки си пазарува от различно място(макар че аз не съм привърженик на това да слагаме ладов филтър на JEEP).Мога да дам и пример-повечето от вас сигурно са чели като сменях един маркуч на хидравликата.Тук ми излезна 260 евро тази процедура,а се оказа че в България щеше да се оправи с няколко лева.Така че мисля за правилно,всеки да каже от кога я кара машината,на какви километри е(защото и това има значение) и какво е правил по нея.Като да казваме само ремонти а не обслужване и неща които се правят на всяка кола.Макар че е достатъчно да почетеш малко в форума и се вижда колко теми за проблеми при дизелите има и колко за бензините.

                          Ето за моя:
                          На 90 000 км. го взех,сега е на 106 000(в мен е от 6 месеца).Единственото нещо което съм правил е този прословут маркуч за който писах по–горе.Имах съмнения за раздатката нещо и за задния варилок ама се оказа фалшива тревога.

                          А и много зависи как е гледан джипа още отначало.Мое мнение е че много малко джипове са обслужвани както трябва и това започва да оказва влияние след 100 000 км.

                          А и за разхода да кажа:
                          Извънградско(магистрала 90-100 км/ч с круиз)-падал съм до 10.5
                          Градско почти нямам.Пътя ми всеки ден няма нито един светофар,нито задръстване,кара се с 40-50 на места 80.Завои селски път.Разхода е по компютър и показва различно-от 14.2 до 15.6.Но разхода зависи от крачето разбира се,а аз обичам да ги побутвам от време на време тия коне(за какво са ми иначе под капака).

                          Много се отплеснах май,айде стига толкова за сега.Поздрави.
                          Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                          0877стоидевет215–Радослав

                          Коментар


                          • #14
                            До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Ама на 2.7 със заводски чип 200кс пак на 100м му правя две дължини преднина, така че не е съвсем като Икарус.
                            Къв е тоя заводски чип - Черна перла да не си набарвал?

                            Коментар


                            • #15
                              До: Кое е по-евтино за експлоатация - бензинов или дизелов Гранд.

                              Първоначално публикуван от GOLDY-Владиан Христов Преглед на мнение
                              Маслен филтър за Гранд чероки 4.7 - 6 лв. (Ладов) Възможно е да го намерите и по-евтино.

                              Количество масло в ДВГ. (каталожни)

                              4.0 бензин 5.7 литра масло.
                              4.7 бензин 5.7 литра.
                              5.2 бензин 4.7 литра.
                              5.9 бензин 4.7 литра. (възможни са леки неточности при работа с каталожни данни).

                              2.5 дизел 6.5 литра.
                              3.1 дизел 7.2 литра. Маслените филтри са по-скъпи. Маслото се сменя често.


                              Моето Чероки 4.7 харчи между 13 и 16 лв. на 100км.
                              Руски части в американска кола водят до вирусни инфекции.
                              Масления филтър Шампион е 10лв. Оригиналния Мопар от БалканСтар е 12лв.
                              Общо смяната на маслото на 4.0 и 4.7 струва около 200лв и се случва между 7 и 10 000км, както дойде. Аз понеже не разбирам много, се вслушвам в препоръките на производителя и слагам Кастрол Ейдж 5W30.
                              Ако по-навреме се бях вслушал в препоръките на производителя обаче нямаше да сменям бензинов филтър за 190лв щото той не се сменял никога.
                              Чакай и аз да отворя тефтера докато жена ми не гледа.

                              Пистов ремък 50лв сменя се на 200 000. Малко избързах пак от незнание. Ролките не се сменят. Сега се сетих че Стефан_ЕРА може да даде яснота по въпроса колко струва същата процедура при 3.1тд и през какъв интервал се прави.

                              Едно клапанче за маслото което влияе на шумът от хидравличните повдигачи PCV valve 26лв от БС сменя се на 100 000км.

                              Свещи сменях преди три години NJK 200лв. Заводските Шампион са на половин цена. Шампион-а се сменят на 50 000км, NJK на 100 000км.

                              Е няма повече. Това е.
                              Чета в американския форум бензинови двигатели на по 400 - 500 000км със същите консумативи.
                              Да чукам на дърво де.


                              Ъъъъ забравих. Виско на перката 270лв сменях и реле на вентилаторите 60лв.
                              Последно редактирано от kinex; 19-10-09, 18:28.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X