Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Май-май нормално поведение, при положение че термостатът ми е 88 градуса при оригинален 95.

    Деди е свидетел че преди да изпосменя тия работи вентилатора се пускаше на макс при престой на място. А сега явно термостата отваря достатъчно за да се случва това по-късно или изобщо да пуска вентилатора само на частична мощност.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Ти и производителите имате различни цели и се съобразявате с различни условия - еко, меко и всякакви такива...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Моето изкарва и ццифова температурра и държи 93-97.
        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
        Враца

        Коментар


        • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Ти и производителите имате различни цели и се съобразявате с различни условия - еко, меко и всякакви такива...
          Все ми се струва че невключваща се перка е и по-еко и по-меко.

          Факт е и че разход 13-14 ми е невъзможно да постигна, както и да карам, та не знам дали някой не е изключил MDS-а. Ще трябва и това да проверявам хардуерно.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Мии, човека да си казва цената и да действаме тогаз. Доколкото знам може да се доплаща за още vin-ове.

            Ако имаш контакти, прати ма ЛС, моля.

          • Dilyan Zagorchev
            Dilyan Zagorchev коментира
            Редактиране на коментар
            За Диабло веднъж женено за един ВИН после трябва да пишеш на производителя да ги разведе. После сватба с друг ВИН. Пиша по спомен, че го четох есента това по форуми отвъд водата.
            Чакай сега-ти искаш Диабло заради предавките ли? Или бъркам, понеже коментара ти е веднага след моя. Нали с твоята играчка ставаше.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Заради всичко го искам, но най-вече заради проблемас вентилатора.

            И... Може и за повече от един VIN. Плаща се за което. Просто от америка е тегаво - не пращат директно, а и като се натовари с транспорт, мито и ДДС, Става съвсем тегаво.
            Последно редактирано от sparkybg; 18-07-22, 10:07.

        • На хидравликата е сипан Ravenol. Разшика в маслото категорично има, разлика в шума - тсъ.

          Ще покарам малко белким има нужда от сработване, ама не ми се вярва.

          Вече уверено мога да кажа че системата побира литър и половина, след упорито източване с вакуум помпа. Когато смених всичко пак източих толкова, когато сменях воден радиатор, пак толкова.

          Сигурно в системата остава нещо, но ако сменяте масло, както ще да го източвате, повече от литър и половина няма да източите.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Ново 20 - хидравличния вентилатор изобщо не се пуска. Има някакви зачатъци на дюти из разни температури на студено, и после нищо. Внес подмина средата с доста и продължи да не е пуснат.

            - Отчита повишената темнпература (110 градуса беше) => не е датчик
            - Дютито в диагностиката си стои на нула => Front control модула нарочно го държи на толкова
            - Като го пусна ръчно през диагностиката на макс, се пуска => не са жици, не е самия вентилатор, не е хидравликата
            - Като го изключа от конектора отчита грешка => още едно потвърджение че не са жици
            - Като го пусна ръчно, температурата пада на 90 градуса => никакъв е проблема да охлади.
            - Няма течове, няма бълбуци и прочие, не яде антифриз, всичко по охладителната система е ново => изключително съм уверен че проблема не е в нея.

            Единственото, дето ми идва на ум, таблицата на FCM за управление на вентилатора да е омазана, иначе нямаше да държи дютито на нула. Връзва се с това че ако нямам MDS, тоест изключен е от някой, тоя същия някой да е осрал и таблицата. Другото е да се е осрало докато е било при мен - вентилатора категорично се пусна когато с Деди си играхме още в началото, като пробвахме да минем само със смяна на масло на скоростите, но пък в същия момент си играехме с лънча, и може да сме го пуснали от там.

            Diablo-то, което е налично в България, е модел за Dodge (8345) и не е сигурно че ще стане за Grand cherokee (8445-1). От друга страна, в инфото за базовите модели (8300 за Dodge и 8400 за GC) пише че и едното и другото е съвместимо с GC. Питал съм, но вместо да ми отговорят на въпроса конкретно, хайманата реши че колата ми е европейска и дирекно каза че европейки не поддържат. Питал съм и по други канали, но отговоро още няма. Иначе, предвид че diablo-то може да програмира и тия температури, вероятно може да коригира тоя проблем, но няма как да разбера. Не знам и за човек, дето да има такова налично около София - бих си платил допълнителен лиценз да огелпим моето возило с някой тунинг перманентно.

            Някой ако има някакви идеи, да свирка. Колата така не може да се кара уверено в жегите, градско и с климатик.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • дядо владо
              дядо владо коментира
              Редактиране на коментар
              При пуснат климатик какво прави ?

            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              И аз гледам 8300 и 8400 си пасват с двете машини, 8445-1 освен за 5.7 става и за 6.1СРТ
              8345 излиза версия платинум за Додж/Крайслер/РАМ и други Мопар автомобили
              https://www.holley.com/products/tune...ers/parts/8345
              Според мен ще стане, но питай за всеки случай.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Няма значение дали е пуснат климатика. Дютито стои на нула. Аз точно при пуснат климатик го забелязах. Ако не е включен няма шанс да подмине средата, ако се движа с над 40км/ч също - естествения поток въздух е достатъчен да го охлажда и без перка. А тя и самата перка има едни минималниу обороти, с които винаги си се климбуца - това го пише и в сервизното ръководство, освен че се вижда и на живо.
              Последно редактирано от sparkybg; 18-07-22, 07:26.

          • Моят джип се поддържа в едно сервизче в Суходол. Човека се занимава с тунинговане от много години. Когато му споменах, че мисля да му вдигна мощността ме попита какво искам да постигна: голяма мощност или по-малка, но с икономия на гориво и без пушене. Поисках второто. Мощността става към 250 коня. За малко повече от два часа направи следното: с някакъв софтуер сваля текущите таблици от компютъра, редактира ги на PC като променя около 130 таблици, после ги компилира и накрая ги връща в компютъра на колата. В резултат джипа стана змей. Намаление на разхода с повече от литър. Но това, което най ме кефи е, че изчезна дупката в работата на турбината от ниски обороти към високи. Иначе казано когато съм зад бавна кола и реша да изпреваря при подаване на газ джипа тръгва почти веднага а не след някоя и друга секунда. Не знам дали се занимава с американци, но мога да го попитам за твоя проблем.
            Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
            Kia K5 LPG 2012 г.
            LZ1DED

            Коментар


            • Питай. Макар че в американците няма нишо общо с европейските дизели, включително като програмиране.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • denkov
                denkov коментира
                Редактиране на коментар
                Човека се казва Стефан 0878260360. Чуй се с него може и да ти помогне. Поне има оригиналната таблица.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси, ще звънна. Но първо ще го издебна кога точно го прави.

            • ...а сега се държа нормално. Вижда се къде отваря термостата, стигна до 101 градуса и вдигна дютито на 14%, охлади до 94 и го върна на нула (последното не се вижда от графиката, щото записа е от по-рано).

              Явно или модула е сдал, или някоя жица се ебава. Ще пробвам като откачи да поливам с вода и да охлаждам. Ще пробвам и да мърдам жици и други подобни. Но принципно температурата я чете PCM-а и я засилва по CAN шината. Засилва и температурата на маслото на скоростите. И FCMа от налягането на фреона (което той чете самосиндикално, май), температурата на мотора и температурата на скоростите решава какви да ги върши. Та, при положение че температурата на мотора и скоростите ги получава по CAN, а CAN-а си работи и няма никакви грешки (щото ако не работи ще е пълно мазало, освен че няма да мога да я виждам и на диагностиката), вече не знам какво да мисля.

              След работа ще покарам в жегата докато откачи и ще гледам кога откача. Ще взема и бутилка с вода да охлаждам да видя дали ще се оправи. Факт е че вчера като тръгвах за село, също вдигна някакво дюти, но после като подмина средата (часове по-късно и след продължително каране на климатик), дютито си стоеше на нула чак до 115 градуса, а стрелката стигна до лседващото голямо деление между средата и червеното. После пуснах вентилатора принудително и се случи същото - свали на 90 градуса и JScan-а го спря.

              Графиката е на волтажа от датчика, изчислената температура и дютито на перката, от тази сутрин. След работа като се е спекло ще логвам пак да видим.
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:tempfan.png Прегледи:0 Размер:6.0 КБ ID:6877828



              ПП: Хубавото е че поне модула е един и същ на дизеловите и на 5.7. Лошото е че не знам дали ще се мине само с програмиране на VIN-а (AlfaOBD го може), или ще трябва целостно препрограмиране. Ще трябва да се поинтересувам и кой модул отговаря за ключовете и дистанционните, че ако е тоя става съвсем сложно - JScan-а или alfaOBD-то поддържат програмиране на ключове, но само ако имаш поне един работещ, май.

              Нов модул е на неприятна цена, но поне го има. И вероятно пак трябва да се програмира.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от sparkybg; 18-07-22, 10:28.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Една от двете искаше само PIN код. Ако го нямаш в документацията мисля, че се намираше с Appcar diag. Аз си го намерих и естествено загубих, но знам, че може да се намери ако потрябва.
                Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
                Kia K5 LPG 2012 г.
                LZ1DED

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  PIN-а не ми е грижа в момента, а и както казах го имам.

                  Четох мануала, горе съм обяснил за датчиците. Отклонения нямат, грешки няма - сигурно е най-чистото откъм грешки гранд чероки на планетата.

                  За съжаление и не всичко може да се логва едновременно. Могат да се логват параметри на един и същи модул - в случая температура на скорости, температура на двигател. В AlfaOBD може да се логва и дютито на вентилатора заедно с тях, в JScan-а не може, защото е във FCM, а другите са в PCM. Управлението на климатика е в трети модул, май - тепърва ще гледам къде е.

                  Отделно, ако всички температури при суден старт не са еднакви, трупа грешки. Някой се е сетил за това и го е набутал в софтуера. Пише си го в ръководството. И такава грешка няма. Изобщо, всичките температури си ги чете нормално и изглеждат нормални, покачват се с нормални темпове, със съгласия с показанието на уреда и с нормалната логика. Дава и грешка като изключиш някой датчик или перката.

                  Аз затова и нямам обяснение, което да съвпада с всички симптоми.

                  Поръчал съм и модул от дизел със същите номера, но с късмет ще дойде другата седмица от Литва. Тук да намериш модул за 2009-та или 2010-та е мисия невъзможна.

                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Точно със ДжейСкана може да логваш много неща едновременно, виж прикачения файл => https://www.dropbox.com/s/lgm02z0p7b...14-49.txt?dl=0

                  Има значение КАК си отворил даден параметър и от къде си влязъл и как си пуснал логването, това странно поведение го забелязах при повечето сериозни диагностики, явно има нещо особено в тия КАнски дела.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Пак: Не мога да логна налагянето на климатика заедно с останалите параметри. Точка. 2 дена го гледам. Нито в JScan, нито в AlfaOBD. Едното е в модула на климатика, другото е в модула на двигателя. 2 модула едновременно не могат да се логват. Тъпо, ама факт. По-долу е логнаотот току що с останалите температури, и то само защото в AlfaOBD дютито на вентилатора е в модула на двигателя. В JScan е във FCM-а и освен него нищо друго не мога да логвам.

                  ПП: На екран не мога да ги гледам едновременно. А лог файловете ще си поиграя допълнително, но файл в тоя вид, в който си качил, не виждам каква работа ще ми свърши. В AlfaOBD каквото вуиждаш на екрана, това записва и във файла, който е csv, а не txt. И в Excell се качва елементарно.
                  Последно редактирано от sparkybg; 18-07-22, 14:48.

              • Още малко. Аз поне някаква твърда корелация между температура на мотора/скоростите и дюти на перката не мога да намеря. Не поиска да подмине средата - факт. Средата на скалата на уреда в купето е на около 103 - 105 градуса.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:tempfan2.png Прегледи:0 Размер:146.2 КБ ID:6878004

                За незнаещите английски, от ляво на дясно, както е легендата:
                - температура антифриз (синьо)
                - дюти на перката (червено)
                - външна температура (сиво)
                - температура на входящ въздух (оранжево)
                - температура на маслото в скоростите (светло синьо)
                - температура на маслото на двигателя (зелено)

                Спрямо тия параметри, до към позиция 1200 перката изобщо не трябва да се пуска, например. Пика при позиция 1625 също е необясним с нищо. В същото време някъде от там нататък перката изобщо не е трябвало да спира, защото през цялото време съм на 100+ градуса..

                Резките спадове в оранжевата графика съвпадат с моментите, когато съм тръгвал да въртя кръгче с цел да позагрее.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Смених датчика. Това е от преди малко - напълно адекватно поведение. Да видим как ще е следобед в жегите.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:tempfan3.png Прегледи:0 Размер:105.4 КБ ID:6878257

                  Старият датчик беше целия пластмасов, неоригинален, новия е оригинален, MOPAR-ски, класически месингов корпус и пластмасова букса, точно като тоя за температура на маслото.

                  Ако старият нещо е бил неадекватен е възможно системата по някое време да е започвала да го игнорира, но в тоя случай би-трябвало да има натрупани грешки, а такива няма. А и от показанията му на графиките и в данните нямаше признаци нещо да не е наред. Тоест не тая велики надежди от смяната му нещо да се промени, но и не изключвам съвсем тая вероятност.
                  Последно редактирано от sparkybg; 19-07-22, 09:58.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Грешки трупа ако има комбинация от фактори, само един параметър НЕ винаги е достатъчен, а и зависи с колко % е било отклонението, аз съм тествал с до 40-60% понякога и не дава грешка ако е само един параметър, споко ще го хванеш ако не си го оправил вече.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Трупа ако е откачен, ако си излезе от диапазона, ако след студен старт се различава от останалите (за масло, за въздух, за външна температура) с над 10 градуса, ако има късо към 5V или късо към маса.

                    Но например ако е бил шумен, това се вижда ако гледаш данните през осцилоскоп. През диагностика ги осреднява и често нищо не се вижда. Освен друго, месинговия хваща в по-голяма степен температурата на корпуса, на който е навит от пластмасовия. Но пък пластмасовия е Delphi. Това не изключва да е боклук, но поне не е незнаен боклук.

                    Ще видим де. Засега съм умерен песимист.

                • Поредното. Не подмина средата, държи се адекватно. Но протече антифриз и сутринта достягах водни съединения. Дано са те (нормално е за нови, и ако не са с пружинни скоби, да трябва донатягане 1-2 пъти), че вече сериозно започва да ми писва.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:tempfan4.png Прегледи:0 Размер:108.2 КБ ID:6878303

                  Пика накрая е защото изключих за малко климатика и после пак го включих - явно тръгна по налягане на климатика, или по температура на маслото на автоматика. Малко по-сериозна газ му раздадох преди да спра.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Ето всичко, от което зависи:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tempfan5.png
Прегледи:525
Размер:268.6 КБ
ID:6878428


                    Това е около час каране. Вижда се че налягането на климатика изключително успешно предизвиква пускане на вентилатора при всеки пик над 2000kpa, но някаква връзка на температурата на мотора има при над 105 градуса - говоря за двата участъка с плавото нарастване на дютито (червената линия). За температурата на автоматика не личи да му пука въобще. Явно до към 107-108 градуса го брои за нормално.

                    Иначе за тоя един час никъде не подмина средата на скалата на уреда - точно 105 градуса е. Само накрая на паркинга за кратко стигна 107. Графиките съдържат каране от градско в задръствания до магистрала с 5500 оборота и 170км/ч. Но на скорост проблем няма - стрелката си стои на чертичка и нещо преди средата и температурата е около 95-98 градуса - то при скорости над 60-80 перката пречи, а не помага.

                    Ще видим какво ще измъдря по въпроса, но докато не го накарам никога да не минава средата, няма да мирясам!

                    Другото - май не тече. Дано. Утре сутрин ще се разбере. Раздадох му ВСИЧКАТА газ до към 170. Набира се като глист на буца!

                    ПП: И грешки не трупа. Никакви. Пружинни скоби ще поръчвам от RockAuto следващия път, нищо че излизат златни. Тук много не ги обичаме, обаче читавите са - слагаш и забравяш. За нещастие по това возило беше останала само една такава.

                    ППП: На жълтото за скоростта 50 = 140. AlfaOBD-то по някаква причина не я показва читаво.

                    ПППП: Забравих да спомена - оня ден смених и дюзите. По-стабилен празен ход се получи и като че ли малко по-равномерно работи. Оригиналните ще отидат на чистене с ултразвук и проверка. Смених и гарнитурана на дросела - почти съм сигурен че от там е пускало поне малко. Вероятно по някое време ще сваля колектора и ще го почистя. По дюзите не е като да нямаше нагар, но не и по челата им, където пръскат - там бяха чисти. Един болт на колектора не беше завит изобщо - стърчеше на сантиметър нагоре. Просто забравен - завих го без перипетии. Още една причина да сваля и да проверя каква е хавата отдолу, таман ще се види и дали са затапили MDS-а, а и ще сменя гарнитурите на колектора.

                    Впрочем гарнитурите на всякаквите капаци, дроселно тяло и колектор, както и на водна помпа, ме кефят максимално. Нито трябва силикон, нито има опасност да пуснат нещо - мачкат се яката при стягане и влизат в каналчета на въответния капак или дивайс. Могат да поемат и милиметри без да пуснат нищо. Само на изходящите колектори няма как - там пък се късат болтове заради топлинните разширения. Не съм проверявал каква е хавата при мен все още, но доколото има дрстична разлика в бръмченето на определени обороти когато е студен и когато е добре загрял, може и там да излезе нещо.

                    Абе ще го направя на автомобил, на който имам доверие, но многото електроника си е гнус, особено комбинирана с не до там качествена инсталация, на места откровено тъпо разположена. Конкретно по охлаждането, определено си тача виското и това си е. А тук едно че е хидравлика, второ че я управлява компютър по амнайсе параметъра, трето че инсталацията и минава точно под акумулатора и четвъурто че нов управляващ модул е 1000 кинта, а нова перка 2500, колкото и рядко да сдават точно тия двете.

                    ПППП: Добавих черна хоризонтална линия на малко над 2000kpa - вижда се как идеално съвпадат пиковете на налягането на фреона с пускането на перката. Тоест някакъв мозък в тоя модул все пак е останал.
                    Последно редактирано от sparkybg; 19-07-22, 20:31.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ...Дано са те (нормално е за нови, и ако не са с пружинни скоби, да трябва донатягане 1-2 пъти), че вече сериозно започва да ми писва...
                      Ааа, не е разрешено да ти писва. Ти си еталон за търпение и последователност. Как така ще ти писва...
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X