Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Имах предвид да пуснеш радиото сглобено, с изключени повечето външни модули без които би работило.

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...За CF-а, да не го бъркаш с SD? Щото викито за модерните CF-та ето какво приказва...
    Не го бъркам. Не бях се зачитал скоро спецификациите им. Явно и тая технология се е развила.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Имах предвид да пуснеш радиото сглобено, с изключени повечето външни модули без които би работило.
      Пусхах го вкъщи на бюрото. Пуска се. И реагира на бутона за отваряне и затваряне. Като блокира спира да реагира и на това. В момента, без диск, и в колата и извън, не реагира на нищо. Снощи смених още един кондензатор на захранването (на отделна платка е) и повторих малко спойки по куплунга между захранването и дъното, но чак в понеделник ще видя как се държи. На захранването са 2 Maxim-ски чипа MAX1904, може и като последна мярка да ги сменя, барабар с 8 танталови кондензатора.

      Доколкото гледах и схеми - връзката между усилвателя и радиото са CAN шината и ляв и десен сигнал, тоест по тая линия също трудно би изгоряло.

      Има си и локален усилвател TDA8595, когато радиото се слага на кола без усилвател - ще пробвам дали е наред като подкарам CAN преходника.

      Ти нали си игра с разни CAN-ове? Какво използва като хардуер и софтуер?
      Последно редактирано от sparkybg; 25-06-22, 11:53.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • А пробвал ли си да разгледаш платката с термална камера за греещи компоненти? Хващат се неща които на око или с пръст трудно се гепват.

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...Ти нали си игра с разни CAN-ове? Какво използва като хардуер и софтуер?
        Канех се да го използвам в проект, но след това реших да не си усложнявам живота, използвах друг вид комуникация и така си остана - като идея.
        Иначе имам няколко ЛА които декодират и кан, а отскоро го подкарах и на един от осцилоскопите. За скопа твърдят че декодирането било хардуерно...
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • Към собствениците на WK - и при вас ли духалкитв на пътника духат по-слабо от тия откъм шофьора? Не като температура, а като поток? Гледах сервизното и не мога да намеря възможна неизправност, заради която да се получи това. Всички клапи са ми изправни.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • mariiin
            mariiin коментира
            Редактиране на коментар
            2010г. с климатик, не климатроник, след много дълго чудене и пипане пренебрежимо малка разлика само в тази до прозореца. Ако не беше попитал да се дзвера пет минути, нямяше да я усетя иначе.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            WK(американец) или WH(европеец)?

          • mariiin
            mariiin коментира
            Редактиране на коментар
            WK от Канада

        • Разни неща, дето от месеци ме чакаха в един кашон - нова водна помпа, нова маслена помпа с повишен дебит от Hellcat, нова верига, ново долно зъбно колело...

          1. В началото бе това (е, имаше и решетка де и разни пластмасарии върху мотора ):
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220626_124320.jpg Прегледи:0 Размер:282.5 КБ ID:6871483

          2. След махане на радиатор на хидравликата, на климатика+слоростите, на двигателя, махане на перка, хидравлична помпа, компресор на климатика, алтернатор:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220626_174701.jpg Прегледи:0 Размер:281.7 КБ ID:6871484

          И да си знаете - за да смените воден радиатор, се махат всичките. За тая интервенция също. Двигателят отвътре е чист и в маслената си част, и в антифиризената. Или аз съм го измил покрай смяната на водни съединения и масло, или си е бил така. Честно казано очаквах да намеря повече "артефакти", но такива нямаше.

          3. Шайбата - НЯМА шпонка или нещо друго. Изцяло на стегната сглобка се държи. Но се държи яко. След разни импровизации се разбра че няма да стане, та скокнах до Дадо Владо, (Господ здраве да му дава) да ме снабди със скоба.

          Голямо мъдрене беше какви са резбите на трите малки дупки - господ да убие тъпунгерите, решили по тоя двигател да има и инчови и метрични неща.

          В крайна сметка се оказаха инчаци с по-едра резба от нашата 8мм. Но по капака под него и крепежите всичко е метрично.

          4. Без шайба:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220626_185238.jpg Прегледи:0 Размер:339.5 КБ ID:6871485

          Вижда се че някой титан на мисълта е слагал силикон на семеринга (може и да са набили стария), както и обилно е "полял" със същото и карнирурата към картера.

          5. Без капак:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220626_190552.jpg Прегледи:0 Размер:326.8 КБ ID:6871486

          и самия капак:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220626_190546.jpg Прегледи:0 Размер:401.0 КБ ID:6871487

          Вижда се че мотора отвътре е доста чист. Доста по-чист и от болшинството клипчета из интернет. И понеже не вярвам да е мит (картера също си е бял), или съм г измил с последната смяна на маслото, или някой го е карал с качествено такова, но предви д това, което източихме, може би някой е тръгнал да го стяга, но се е отказал - това се връзва и с чисто новите задни нахладки и механизми, но липсващото само на кантара и липсата на какъвто и да е реглаж.

          За съжаление снимка на поставената нова маслена помпа, обтегачи, верига, нямам. Имаше опасност да остана без батерия, пък и взех да бързам (към 0:30 сколасах да сложа капака, водната помпа ще я слагам днес).

          И малко подробности, за който ще прави същото, освен вече изброеното/споменатото:
          - ако имате куки за теглене, като мен, за да свалите климатичния радиатор едната пречи и трябва да се махне.
          - без да източите масло и да отвиете всичко по картера няма да се получи Трябва да се махне и капака за към скоростите/маховика, под който има 2 скрити болтчета
          - след като отвиете всичко, картера "пада" върху предния диф и има достатъчно място да се отвие болта, държащ входящата тръба към маслената помпа
          - отвивате 4-те болта на помпата, държащи я към блока
          - отвивате болта на входящата тръба и внимателно го измъквате (за дебелопръсти ще е зор) и вадите тръбата - трябва да се натисня надолу с отвертка или подходящ лост, за да излезе от помпата и да може помпата да се извади.
          - натискайки тръбата надолу, издърпвате помпата навън.
          - после с веригата е лесно - докарвае на белези, махате обтегача, банана и сменяте веригата. Обтегача е само на пружина, не е хидравличен. Ако го смените, стария става за трениране на китки чрез стискане.
          - сглобяването - всичко в обратен ред.

          Ако някога го правя пак бих се снабдил и с гарнитура на картера (интересно ламаринено изделие, не просто гарнитура), ще свая преден кардан, ще отвия трите крепежа на предния диф и ще го спусна надолу, докато си опре с полуоските към долните носачи. Ама това го знам, щото скоро сменях тампони на диф. Ако това не е достатъчно за да се извади, предницата във въздуха и дифа ще падне още по-надолу - както казах ограничението са му долните носачи. Може би е добра идея да се откачи и буксата, управляваща блокажа му, да не вземе да окъсее.

          Та, бих направил всичко това с цел да сваля картера тотално, да сменя гарнитурата (сега не знам дали ще имам течове или не), и изобщо и с помпата и със смукателя да си действам като бял човек.

          Толкоз. По-късно днес ще продължавам със сглобяването - очаква ме нова водна помпа, тотална ревизия/продухване на климатик, нов компресор, нов кондензатор, нов ТРВ, нов филтър-дехидратор, нова хидравлична помпа с нови част от тръбичките. След това вече ще имам вече повече доверие във возилото, а и работещ климатик - стария беше източен инцидентно, а като видях че компресора е целия в зелено масло, не съм го и зареждал. Ако фреона се е вдигнал колкото бензина, и там ще свалят кожи.

          Ако ми дойде мерака, по-нататък ще свалям и табло.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Това го правих на додж рам преди седмица + биелни и основни лагери. Там картера се извади с просто отпускане на дифа. Шайбата се вади с "крайслер пулей пулер" ,която има приложение за много сечива. При доджа имаше място и радиатори не съм вадил. Много е важно как "о" пръстена влиза в помпата ,че с прихваната тръба за 3-ти основен може да се защипе.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            При мен O-пръстена не виза никъде. Седи на ръба. Може би има няколко вида входящи тръби, не знам. И да, и при мен картера легна на предния диф и можеше да се работи. Но не може да се смени гарнитурата, ако трябва, тоест не може да се махне изцяло. За повече - откачане на дифа да легне на полуосите, вдигане на предницата, и място според мен ще има бол. Може и да трябва да се махне предния кардан откъм дифа, но това така или иначе е лесно.

            Скобата, която Деди ми предостави, е такава:


            В доджа може и да има повече място. То вероятно и тук можеше да се справя без да махам всичко, но щеше да е мъка. А и водна помпа, алтернатор, и климатична помпа така или иначе се махат, и прецених че по-добле да си работя на широко, отколкто да псувам. По тая кола каквото съм решил да си спестя, все ми е излязло през носа.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            @kalin09: На Доджа какви бяха симптомите? Имам някакво цъкане, което се чува повече от ляво и повече отдолу, и то след като позагрее - съвсем в началото никакво го няма. Наполовина на честотата на въртене на мотора е, тоест всеки втори оборот.

            Това че е наполовина като честота сочи към разпределителен вал/клапани/повдигачи, обаче това че се чува повече отдолу малко ме обърква. Цъкане си е - не е хлопане. При вдигане на обороти в някои обороти е по-малко, в някои повече, някъде го няма. На празен ход обаче си е като часовник - монотонно си цъка. Някак не ми прилича на гарнитура на изходящ колектор - там е по-скоро плякане, не цъкане, и при натоварване трябва да е доста по-различно отколкото на празен ход, а не съм забелязал такова нещо. Не става по-зле, не става и по-добре - константно си е. Но то и за 500-600 навъртяни километра общо, не вярвам да се промени много, дори да е нещо сериозно.

            И, да разбирам че си сменял лагери на място, без да махаш мотор? Биелните ясно, ама за основните ще да си свалял вал, или само с леко охлабване на всички пети и сваляне на една, да си изхлъзвал лагерите покрай вала? Или да се сменят само долните получерупки (щото те се износват, наопаки за билелните - износват се горните)? Ще ми се като сменям гарнитура на картера да изпосменя всичко възможно отдолу, но ако ще трябва да се сваля вал ще мина само с биелни на тоя етап.

        • Още малко:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220627_233421.jpg Прегледи:0 Размер:338.8 КБ ID:6871791
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220627_233427.jpg Прегледи:0 Размер:343.0 КБ ID:6871792

          Пребандажирах и инсталацията надолу - друг път надали ще имам удобен случай, а си ме дразнеше. Не съм виждал друг автомобил с така разпадащи се гофри. Ще да са от някаква "eko" пластмаса.

          Горе ще се занимавам друг път, но там е достъпно и може даже на порции.

          На фона на всичко ново, алтернатора ми вади очите. Но пък гадината си работи нормално.

          Останаха радиаторите, и днес ще паля, евентуално ще пълня и климатик.

          Много отдана не съм следил потъмняването на маслото на бензинка, но ми се струва че определено е имало гнус, която маслото е измило. Не е черно, по-скоро мяза на нещо като между червено вино и кока кола. За около 500-600 километра ми се струва че при нормални обстоятелства не би потъмняло толкова. Но, филтъра е сменен, новото масло ме чака в багажника, и от тук нататък ще видим как ще потъмнява на чист двигател (освен ако под капаците на клапаните не са авгиеви обори, ама не вярвам, при положение че надолу всичко беше толкова чисто.

          ПП: Впрочем, в момента в Бриколаж има изолирбанд на 3М в няколко цвята (черен и червен със сигурност има), който е страхотен - малко по-тънък, МНОГО по-мек, независимо от температурата, но не по-малко здрав. И на всичкото отгоре е по-евтин от Tesa-та, която ползвам обикновено. Как ще се справи напред във времето не знам, но много прилича на оригиналния по нова инсталация, който стои доста по-мек и доста по-малко твърдостта му зависи от темпратурата.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • murfito
            murfito коментира
            Редактиране на коментар
            За бандажиране на кабелни снопове е подходящ платнен изолирбанд, примерно на Теса. Издържлив е на температура, вода и масло, не се саморазмотава.
            Обикновения на Scoch е по-добър, по-еластичен е, особено на студено, спрямо Теса и 3М.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            За Scotch говоря. То пак е 3М. Не знаех че има и друг на 3М.

        • Трябва да мисля и някакъв заместител на тая скоба:
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Orig.jpg Прегледи:9 Размер:119.7 КБ ID:6871805

          Ако някой има идеи, да споделя. Моята изобщо я няма, а който беше сменял помпа предния път, беше сложил и болта, към който се държи, на грешното място. Вероятно затова и не я е сложил, ако изобщо е била в ред - както се вижда не е велико инженерно постижение.
          Последно редактирано от sparkybg; 28-06-22, 11:39.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            Няма нужда от заместител. Достатъчно грамотен си да направиш чертеж, след това някой да ти го отпечата на 3Д принтер.

        • Например - дистанционна втулка завинтена на шпилката, а в ная стандартна метална скоба за тръби.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Примерно: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2022-06-28-16-17-56-685_com.android.chrome.jpg
Прегледи:854
Размер:178.7 КБ
ID:6871869
            Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
            Око за око, паста за зъби!
            Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

            Коментар


            • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Например - дистанционна втулка завинтена на шпилката, а в ная стандартна метална скоба за тръби.
              Предполагам имащ предвид такава скоба : Натиснете снимката за да я уголемите

Име:196985_l.jpeg
Прегледи:786
Размер:14.5 КБ
ID:6872217
              И аз мисля, че е добър вариант
              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
              Ford Fiesta 1.4 Tdci

              Коментар


              • Тръбите са 2, с различен диаметър и по-тънки от всички магазински. Имам някои идеи - може само отпред накрайника да е на принтер. Или дори само челюстите. Пък дори и да ги направя от алуминий може. Оригиналната част вече я няма по магазините, иначе бих сложил и забравил.

                Както и да е...

                1. Вече имам климатик. Друго си е.
                2. Никъде нищо не тече, засега. Не загрява, видимо не е смесило нищо. Пие си вода от казанчето, тоест допълва си се. Още бълбука малко парното, но по канон (сервизно ръководство) му трябват 3 загрявания и изстивания и доливане, за да изкара всичко.
                3. Новата хидравлична помпа шуми повече от старата. Ще изчакам да махна сегашното масло (зеленикакво I.G.A.T, намерих го по спецификация, но му нямам много вяра) и да сложа оригинално, и ако пак така, ще си върна старата. Това поне е лесно - само ремък се маха.
                4. Налягането:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:pressure screenshot.jpg Прегледи:0 Размер:21.7 КБ ID:6872241

                Тоа e 2.2bar и близо 32PSI. СмЕтам е добре. Със сигурност доста по-добре от предишните 1.6 бара. Това с чисто ново Mopar 5W20 и филтър MANN.


                Сутринта се усетих че от едната тръбичка на климатиика не извадих една тапа, която бях сложил, и ми се присра. Ама на що-годе лесно място и на паркинга я извадих без перипетии.
                Последно редактирано от sparkybg; 29-06-22, 09:30.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Оригиналното масло за хидравликата (ако под това имаш предвид волана и вентилатора на "водния" радиатор) НЕ е зелено и по никакъв начин никъде не е било такова, а бяло и прозрачно като вода. Нещо е магерено там, щом при тебе е зелено. Оригинално обаче вече не се произвеждало, пишат по разни форуми. Някакви заместители, отговарящи на стандарт MS-10838, имало от "Равенол" и т.н.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  АЗ сипах зелено - не четеш. И го купих по спецификацията на Chrysler.

                  Освен на MOPAR, има RAVENOL, Febi, IGAT и още едно-две, за които не се сещам, дето отговарят на въпросната спецификация MS-10838. Всичките са зелени, освен MOPAR-ското и Ravenol-a.

                  Te:

                  SWAG 99 90 6161
                  FEBI BILSTEIN 06161
                  VAICO V60-0018
                  RAVENOL PSF-Y
                  IGAT PLATIN ZHM PSF
                  MOTUL MULTI HF
                  PETRO-CANADA DURADRIVE MV SYNTHETIC ATF
                  ADDINOL AHF 22 S

                  В момента съм с въпросния IGAT, но му нямам вяра хич. Оригинално ще има след 2-3 седмици. Произвежда се. Преди месец сипвах, като сменях водния радиатор. Но излиза помътняло, макар и не съществено, та реших да го сменя.

                  MORUL и Ravenol ги има налични, от по-известните марки.

                  MOTUL(зелен):
                  https://www.motul.com/bg/bg/products/multi-hf
                  https://azupim01.motul.com/media/mot...0_20211022.pdf

                  Ravenol(пише че е жълт - gelb):
                  https://www.ravenol.de/en/produkt/ge...ol-psf-y-fluid

                  ПП: Поръчах РИванол и ще го сменя. Ще питам в близкия сервиз колко ще искат, ако имат вакуум помпа, и ако не свалят кожи, ще го претакам на 3 пъти, та да не остане нищо от зеленото.
                  Последно редактирано от sparkybg; 29-06-22, 11:03.

              • Абе, а къде ви седи стрелката за температурата? За 5.7 питам.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Абе, а къде ви седи стрелката за температурата? За 5.7 питам.
                  Точно стрелката ли те интересува или градусите?Една идея след вертикала.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Абе, а къде ви седи стрелката за температурата? За 5.7 питам.
                    Малко преди вертикала.

                    Коментар


                    • Моята ори мижаво каране стои на 3мм преди вертикала, при по-придължитекно се закротва точно навертикала. Просто питам дали е нормално.

                      Или по-скоро, бързо стига до 3мм преди вертикала, после много бавно до вертикала, и там се закротва окончателно, независимо от скорост, климатик, външна температура и други такива.

                      Нещо повече - перката изобщо не ми се е включвала на пълни обороти. Тоест компира не отчита нужда от това. Перката сус сигурност е в ред - през диагностиката си я включвам.
                      Последно редактирано от sparkybg; 02-07-22, 16:46.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X