Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Горивен филтър на Cherokee KJ 2.8. CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Тъй. Нито Микромакс, нито Хубата имаха уплътнение от типа на тези, които се използват в горивните филтри (с правоъгълно сечение). Не се сещам откъде мога да измисля уплътнение с нужните размери от горивен филтър.

    От Хубата взех един О-пръстен с приблизително същите размери, който влезе плътно в каналчето (вляво е оригиналното уплътнение).
    В същност е с половин идея по-малък вътрешен диаметър, така че влезе след леко разтягане. Което е по-добре от това да се окаже по-голям от нужното.

    Смятам да пробвам с него, пък то ще си покаже.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220131_092605.jpg Прегледи:0 Размер:269.1 КБ ID:6813164

    Евентуално за подсигуряване може да сложа Reinzosil по периферията от външната страна за допълнително подсигуряване.

    Като краен авариен вариант ще остане оригиналното уплътнение с Reinzosil тънко отгоре.

    Само че тази седмица няма да се занимавам с горивен филтър. За момента положението може би (чукам на дърво) е закрепено, така че ще изчакам по-благоприятни условия за работа.

    Резбата смятам да подсигуря от развиване със синьо лепило за резби. В инструкциите на по-яките все пише, че за демонтаж трябва нагряване, което в случая е неприложимо, предвид пластмасовия елемент.
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 31-01-22, 09:59.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #17
      Новото уплътнение го омазняваш (за всякакви гумени уплътнения ползвам силиконова грес), а старото го обезмасляваш ако ще слагаш фино силикон.На мен още не ми е ясно как точно се събират отделните елементи, но ако е с въртене на контактната част на уплътнението, силикона няма да е удачен.
      Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
      Око за око, паста за зъби!
      Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

      Коментар


      • #18
        "О" пръстена държи сглобката (резбата) под напрежение,та няма как да се саморазвие. С това лепило ще си докараш само главоболия.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от murfito Преглед на мнение
          ...На мен още не ми е ясно как точно се събират отделните елементи, но ако е с въртене на контактната част на уплътнението, силикона няма да е удачен.
          Двете части се фиксират с нипел, който минава през пластмасата и се навива в металната част над нея.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220131_104310.jpg Прегледи:0 Размер:215.0 КБ ID:6813193

          Т.е. въртене на 2те части една спрямо друга няма да има при монтажа.

          Това, което ме притеснява при използването на О-пръстен, е дали по-малката контактна площ (в сравнение с оригиналното уплътнение) ще е достатъчна.

          Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
          "О" пръстена държи сглобката (резбата) под напрежение,та няма как да се саморазвие. С това лепило ще си докараш само главоболия.
          Въпросът не е за саморазвиване. Пластмасовата част с нагревателя се държи към металната с нипел, на който се навива и филтърният елемент. Резбата е права, поради което се опасявам да не би при развиване на позапекъл с времето филтърен елемент да се развие/разхлаби не той, а резбата към металната част.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            До кое да е близо уплътнението на филтъра?!?

          • murfito
            murfito коментира
            Редактиране на коментар
            Уплътнението на горивния филтър е с квадратно сечение. Не е ли близко по размер на това на пластмасовия корпус?

          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            Близо е.
            Може и да има някой филтър с подходящо по размер уплътнение, но това не ме топли особено. Нито е лесно да намеря кой е такъв, нито е оферта да купиш филтър за 20-30-40 лв за да му вземеш уплътнението и да го хвърлиш в кофата.

            Става само ако в някой сервиз случайно имат по-голяма колекция от резервни /артисали уплътнения и сред тях се окаже подходящо.

            Това беше и първият вариант, който се изпробва - уплътнение от горивен филтър. Намери се 1 бр, който беше близо ама не съвсем. Не 4, а около 5 мм и съвсем малко по-голям вътрешен диаметър. Точно толкова по-голям, колкото да не може да се събере в улея ...

        • #20
          Чавдаре, като идея. Може да отвориш ибей.ко.юк или .де и да търсиш примерно горивни или маслени филтри, обиновенно имат описани точни размери на всичките важни сечения и обикновенно имат и уплътнения в комплекта, а както знаем всички филтри имат евтини алтернативи, та да може да намериш подходящ модел и Парт.Ном. и после е лесно.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #21
            Голям тюрлюгювеч е. Едни дават само външен диаметър на уплътнението, други вътрешен, трети нищо не дават. Освен това, на нито един няма параметър дебелина на уплътнението, а в случая и тя е важна.
            При това никъде нямаш опция да търсиш по подобни параметри, така че евентуалното намиране ще е по-скоро въпрос на късметлийско случайно попадение.
            Много загуба на време без гаранция за успех.

            Пробвам първо с О-пръстена. Ако тече или дърпа въздух от там - пробвам със старото уплътнение + Reinzosil. Все един от двата варианта трябва да проработи.
            Бах ти драмата от една елементарна смяна на филтър!

            Някъде (имам предвид в Голямото село) продават ли се авто електрически куплунги/букси.

            Вариантът с моргите е ясен, обаче нямам толкова време да ги обикалям всичките. Там където можех да проверя нямаше нужния ми размер (по-широката от 2те букси - 19х11 мм).
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


          • #22
            Дай снимка на тая букса
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #23
              Нищо специално не е. Два пина

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220131_162327.jpg
Прегледи:307
Размер:175.5 КБ
ID:6813290

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220131_162421.jpg
Прегледи:296
Размер:247.6 КБ
ID:6813291

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220131_162357.jpg
Прегледи:301
Размер:176.3 КБ
ID:6813292
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #24
                Така като гледам е това
                https://agrichast.bg/mobile/product/...d=600&langId=0
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #25
                  Неправилно гледаш - този е елипсовиден - на филтъра е правоъгълен с две засечки.
                  Фиат Купе
                  Опел Фронтера В
                  Мицубиши Паджеро Пинин

                  Коментар


                  • #26
                    Моят е с такъв куплунг на буксата за подгрева:





                    Нямах в колата с какво да покажа размерите, но ако е необходимо ще го направя утре на светло.
                    И, както се оказва, май че не е съвсем обикновен елипсовиден, а е с неправилна форма с две правоъгълни направляващи засечки отстрани. Пиновете са в горната част, а не в средта на куплунга.
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #27
                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      ...
                      От Хубата взех един О-пръстен с приблизително същите размери, който влезе плътно в каналчето (вляво е оригиналното уплътнение).
                      В същност е с половин идея по-малък вътрешен диаметър, така че влезе след леко разтягане. Което е по-добре от това да се окаже по-голям от нужното.

                      Смятам да пробвам с него, пък то ще си покаже.

                      ...
                      Уви! Не мисля, че ще го бъде този вариант. О-пръстенът е наистина с приблизително, но не същите размери. Диаметърът му е по-скоро 3.5 мм, докато оригиналното има височина поне 4 мм.
                      В резултат, при затегнат на макс нипел пластмасата може да се завърти на ръка без особено усилие.
                      Т.е. силно се съмнявам че О-пръстенът ще уплътни добре.

                      При това положение май остава само вариантът да се използва оригиналният + тънко намазване с Reinzosil

                      П.П. Корекция.

                      Пробвах какво ще стане, ако върху оригиналното поставя един по-малък О-пръстен (дебелина около 1.5 мм)

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220201_131142-001.jpg Прегледи:0 Размер:262.8 КБ ID:6813547


                      Стегна се доста добре. На ръка не мога да помръдна пластмасата.

                      Може евентуално да го подсигуря и със силикон отвън по периферията.
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 01-02-22, 13:40.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • Чавдар (V93)
                        Чавдар (V93) коментира
                        Редактиране на коментар
                        По 3 мм са тези. Просто ще потънат в улея и няма да уплътняват нищо. Нипелът се навива до едно положение и после опира. Няма начин да го натегнеш повече за да стегне уплътнение с по-малък размер.

                      • kameno karp
                        kameno karp коментира
                        Редактиране на коментар
                        Нали за това съм писал : по два от тия.
                        Вместо да подлагаш О пръстен под оригиналното уплътнение.
                        Но гледам има О пръстени 62х6. На тоя ако се отнеме освен от външния диаметър и от едното лице, ще стане почти като оригинала.
                        Гумата се стърже на струг със специално направен за целта нож. Крайния резултат е все едно е отлята.

                      • murfito
                        murfito коментира
                        Редактиране на коментар
                        ф60x4.5VITON, ф61x4.5VITON, ф61x4.8VITON който и да имат от 3-те размера ще свърши работа.

                    • #28
                      Първоначално публикуван от murfito

                      ф60x4.5VITON, ф61x4.5VITON, ф61x4.8VITON който и да имат от 3-те размера ще свърши работа.
                      За съжаление, в София Микромакс нямат нищо подходящо като размер от Viton. 1 размер, който може да стане, а може и да не стане, били имали във Варна. .

                      Фирмата от Търговище, която Петър препоръча, също няма О-пръстени от Viton с размери, които да свършат работа. Поне според сайта им.
                      Имат от NBR, обаче според информацията тук - NBR не е устойчив на горива с по-висока биокомпонента.

                      Немски производител посочва само Viton като подходящ материал за авто-приложения в контакт с горива.


                      Така че, работата отива на използване на оригиналното уплътнение + Reinzosil
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • murfito
                        murfito коментира
                        Редактиране на коментар
                        Мога да прегледам наличния скрап от горивни и маслени филтри, при един приятел, но това може да стане около началото-средата на другата седмица. Щом си закрепил положението за сега, ако искаш изчакай малко.

                        Прегледах в интернет няколко модела метални маслени филтри за Пежо, Ситроен, Фиат, Форд и вътрешния диаметър на почти всички беше около 62мм. с квадратно сечение.
                        Последно редактирано от murfito; 04-02-22, 15:54.

                      • Stbd
                        Stbd коментира
                        Редактиране на коментар
                        NBR работи достатъчно добре със сегашните горива, а дори и с биодизел. Водата и алкохолът са вероятният проблем, но при тези температури, срок на замяна и концентрация няма да се прояви.

                    • #29
                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

                      За съжаление, в София Микромакс нямат нищо подходящо като размер от Viton. 1 размер, който може да стане, а може и да не стане, били имали във Варна. .

                      Фирмата от Търговище, която Петър препоръча, също няма О-пръстени от Viton с размери, които да свършат работа. Поне според сайта им.
                      Имат от NBR, обаче според информацията тук - NBR не е устойчив на горива с по-висока биокомпонента.

                      Немски производител посочва само Viton като подходящ материал за авто-приложения в контакт с горива.


                      Така че, работата отива на използване на оригиналното уплътнение + Reinzosil
                      Питай в Теда Казанлък. Произвеждат единични бройки по поръчка, вместо по лев са по 5-6 . Ако им звъннеш сега може и утре да е при теб. Работят и NBR, силикон и VITON.
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар


                      • #30
                        Примерно:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2022-02-04-16-01-35-267_com.ebay.mobile.jpg
Прегледи:282
Размер:72.6 КБ
ID:6814544
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2022-02-04-16-01-54-139_com.ebay.mobile.jpg
Прегледи:278
Размер:72.1 КБ
ID:6814545
                        Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                        Око за око, паста за зъби!
                        Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X