Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Горивен филтър на Cherokee KJ 2.8. CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Горивен филтър на Cherokee KJ 2.8. CRD

    Ей така става, когато човек е изморен. Вместо да изтрия един дублиран коментар, изтрил съм цялата тема. И то качествено

    Та така. Възстановяване накратко в резюме ...

    Изходно положение от предишния живот на джипа: Махната конзола на филтъра, монтиран евтин проточен филтър куче марка (неизвестно кога, но минимум преди 20-на хиляди км), а преди него - възвратен клапан и круша

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211022_144150-001.jpg Прегледи:0 Размер:168.5 КБ ID:6812648



    Предвид необходимостта от смяна на филтъра с подходящ за модела и качествен такъв - опит за ТНТМ с насаждане на филтърна конзола от бус Пежо Боксер 2.8 HDI
    (същата е и на Ситроен Джъмпер и Фиат Дукато HDI)

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20211217_095530.jpg Прегледи:0 Размер:141.5 КБ ID:6812649


    Първи опит

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220114_111503.jpg Прегледи:0 Размер:176.0 КБ ID:6812650


    Двигателят започна да гасне в движение и да не иска да пали без ръчно подкачване на гориво.

    Първи опит за корекция - подмяна на маркучите и ръчната помпа - мехче преди горивния филтър

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220116_153832.jpg Прегледи:0 Размер:201.4 КБ ID:6812651


    Никакъв успех. Проблемът си остава.

    Подозренията се прехвърлят към главата на филтъра поради съмнения, че уплътнението между металната и пластмасовата част пропуска. Освен това, главата трябва така или иначе да се свали и разглоби, защото буксата за подгрева на филтъра сочи в неподходяща посока и няма място да се вдене куплунг в нея.

    Като времено решение, за да може джипът да е в движение, се връщам към стария вариант с проточен филтър. Този път обаче филтърът не е ITN, а Hengst
    Реших при това временно решение да сложа на изхода на филтъра прозрачен ПВЦ маркуч за да се вижда ако има въздух.

    Веднага след монтажа ...

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220122_114113.jpg Прегледи:0 Размер:304.5 КБ ID:6812652


    След няколко километра каране, при което двигателят не гаснеше в движение, но след всяко спиране се налагаше да се напомпва ръчно гориво за да запали

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220122_153256.jpg Прегледи:0 Размер:289.0 КБ ID:6812653


    Явно ПВЦ маркуч при зимни температури е лоша идея, защото въпреки стегнатата здраво скоба, през маркуча в горивото влизаха мънички мехурчета.

    Поредна корекция - замяна на ПВЦ с гумен маркуч - уж пали, уж върви, доде не се наложи след каране и престой половин час пак да се подава ръчно гориво за да запали ...
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    Петьо беше попитал дали съм пробвал да отворя капачката на резервоара. Отговор - не, не съм пробвал.

    Но взех да се чудя дали днешните изпълнения - зад блока пали, на паркинг на магазин - не пали нямат някаква връзка с това, че зад блока джипът е спрян на наклон с муцуната надолу, а паркингът си е равен?!?

    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      Както и да е. Сега свързването на проточния филтър е препипано още веднъж с цел да се отстранят предпоставки за евентуално засмукване на въздух от връзката на входния щуцер.
      Утре ще видя доколко ще е успешно. Щото сега на място си пали и си трака безгрижно.

      А от понеделник продължава търсенето на подходящо уплътнение за главата на филтъра - пръстен с вътрешен диаметър 60 мм и правоъгълно сечение 4 х 4 мм, който влиза в улей на пластмасовата част и надстърча около милиметър

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220128_092256.jpg
Прегледи:795
Размер:409.0 КБ
ID:6812659

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220128_092240.jpg
Прегледи:816
Размер:318.8 КБ
ID:6812660


      Висящ въпрос: Ако не се намери пръстен с подходящ размер, дали ще стане номерът, ако върху фабричното уплътнение се постави О-пръстен с обло сечение

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20220128_092641.jpg
Прегледи:761
Размер:462.3 КБ
ID:6812661

      Или, като краен вариант, преди монтажа върху наличното уплътнение да се нанесе подходяща уплътнителна маса (а-ла В. Рейнц или подобни) ?
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        Според мен ако намажеш фино с Виктор Рейнц двете повърхнини няма да имаш проблем. Този силикон е добър. Задължително обезмасляване. Преди това добре си прецени положението на буксите за да не се налага след време да чистиш силикона.

        Забелязал съм, че О-пръстените на маслените филтри със сменяем хартиен патрон, при легло с правоъгълно сечение на чашката има уплътнения с правоъгълно и кръгло сечение при различни марки автомобили.
        Последно редактирано от murfito; 29-01-22, 16:29.
        Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
        Око за око, паста за зъби!
        Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

        Коментар


        • #5
          Пробвай да махнеш капачката, най лесен тест.

          прозрачните маркучи искат много яко стягане и истински скоби иначе смуче яко.

          Може и еднопосочни клапани да сложиш. Пак просто и евтино.

          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от murfito Преглед на мнение
            Според мен ако намажеш фино с Виктор Рейнц двете повърхнини няма да имаш проблем. Този силикон е добър. Задължително обезмасляване. Преди това добре си прецени положението на буксите за да не се налага след време да чистиш силикона.

            ...

            За старото уплътнение дали ще хване добре?

            А имам и една друга чуденка: Горивото влиза в главата през отвора, показан с червената стрелка, и отива надолу към филтърния елемент през отвора в пластмасата. Въпросният отвор при щатното положение на буксите се намира горе-долу на отбелязаното с жълто място.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:filter_head.jpg Прегледи:0 Размер:245.8 КБ ID:6812673

            При завъртане на буксата в използваема за KJ позиция, отворът в пластмасата ще се премести наляво, по-близо до входния отвор на главата.

            Та се чудя дали това може в дадени моменти да оказва влияние върху дебита, с който горивото отива надолу?!?



            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Пробвай да махнеш капачката, най лесен тест.

            прозрачните маркучи искат много яко стягане и истински скоби иначе смуче яко.

            Може и еднопосочни клапани да сложиш. Пак просто и евтино.
            Ако пак закучи да не пали, ще пробвам.

            Иначе с тази временна схема не искам да се занимавам повече от неизбежно необходимото. Сложих пак проточен филтър, за да може джипът да е в движение, докато намеря вариант за уплътняване на главата.
            При първа възможност я монтирам обратно и финализирам дължини и разположение на маркучите. Сега са просто намятани колкото да не е без хич.
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 29-01-22, 16:43.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • murfito
              murfito коментира
              Редактиране на коментар
              Съмнявам се да има проблем с дебита. Силикона залепва към всякакви повърности в един автомобил - гума, пластмаса, метал. С този силикон си затворих картера на автомата без гарнитура. Важно е повърностите да са почистени и задължително обезмаслени. Вземи си един спрей за обезмасляване на спирачни апарати. Какъвто и да е спирт с висок процент също става - етанол, метанол, изо и т.н.

          • #7
            Още един въпрос относно горивната система на KJ CRD:

            Някой поглеждал ли е с какво сечение са горивопроводите между резервоара и металните тръби?
            За тези става въпрос

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:fuellines.jpg Прегледи:0 Размер:45.7 КБ ID:6812825

            Предполагам, че тази за подаване на горивото трябва да е ф10 ( 3/8 ). Въпросът е за обратната нафта дали е също толкова или е ф8 ( 5/16) ?

            По принцип бързите връзки на това място се сочат като възможен виновник за засмукване на въздух и вероятно ще е добре показаните със стрелки да се заменят с гумен маркуч с читави скоби.
            Лошото е, че за целта трябва да се сваля резервоарът.

            По първите години на KJ май трябва да имат достъп и през отвор в пода на багажника, но не знам дали ще е удобно от там да се сменят маркучите.
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 30-01-22, 08:54.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #8
              Защо се връщаш чак назад до резервоара? Не, че е невъзможно и там да се е появил проблем, но все пак до преди няколко дни си е работил безгрижно с онзи филтър, без да дърпа въздух. Единственото място, където са правени промени е отпред при филтъра и би трябвало там да е и проблема
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • kameno karp
                kameno karp коментира
                Редактиране на коментар
                Колкото и да е рядко, историята помни такива злощастни съвпадения по време. Пипаш нещо и точно в този момент се капва нещо друго. Ей това ебава мамата на диагнозата или води до грешни мисли.

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Факт. Имах такъв случай с WJ миналата година. Изгоря бензиновата помпа, сменихме я, ама не съвсем като хората, щото се оказа че филтърът на кошницата е скъсан. След това джипът, който 10 години палеше само като види ключа, започна да пали след мъчително дълго въртене. Естествено, че първите подозрения се завъртяха около бензиновата помпа.
                В крайна сметка се оказа спукана мембрана на изпарителя на газовата, поради което газ е отивал, където не трябва. Като се смени изпарителят и отведнъж взе да пали като преди.

            • #9
              Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
              Защо се връщаш чак назад до резервоара? Не, че е невъзможно и там да се е появил проблем, но все пак до преди няколко дни си е работил безгрижно с онзи филтър, без да дърпа въздух. Единственото място, където са правени промени е отпред при филтъра и би трябвало там да е и проблема
              Разбира се, че сега търся проблема там, където съм пипал. Т.е. отпред. Надявам се с оправянето на нещата там проблемът да приключи.
              Но не пречи да знам какво ми трябва за отзад, защото хич не са малко оплакванията, че един от виновниците за дърпане на въздух са бързите връзки на маркучите при резервоара.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #10
                Силикон в горивния филтър няма никакво място , както и прозрачните псевдомаркучи.
                Фиат Купе
                Опел Фронтера В
                Мицубиши Паджеро Пинин

                Коментар


                • Ilia801
                  Ilia801 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Потвърждавам, рейнц и подобните му силикони нямат място близо до гориво. Течните гарнитури за такова приложение са други.

                • Чавдар (V93)
                  Чавдар (V93) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Какви?

              • #11
                Шо тъй?
                ​​​​​​Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20220130-205735.png
Прегледи:649
Размер:155.0 КБ
ID:6813068
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #12
                  Ми що ли? Най малкото като се откъсне парченце ще отиде я в регулатор на налягане , помпа високо налягане или дюза. То ако трябваше да се маже с магии - заводско щеше да го мажат.
                  Иначе българинът чудеса ще измисли само да не го направи както трябва.
                  Как трябва според мен ? Ами всякакво филтърно тяло без пластмасови части ще свърши работа - не е като да няма.
                  Фиат Купе
                  Опел Фронтера В
                  Мицубиши Паджеро Пинин

                  Коментар


                  • Чавдар (V93)
                    Чавдар (V93) коментира
                    Редактиране на коментар
                    Точно в конкретния случай няма да отиде по-далеч от филтъра. Уплътнението е в зоната на входа, преди филтърния елемент.

                • #13
                  А то и маслена помпа може да запуши.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #14
                    Не е като да не е запушвало, затова се сменят гарнитури а не се маже смело.
                    Фиат Купе
                    Опел Фронтера В
                    Мицубиши Паджеро Пинин

                    Коментар


                    • #15
                      Че не се работи урбулишката, а трябва акъл е ясно. Тук спор няма.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X