Първоначално публикуван от Пенчо
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Wk 5.7 Hemi MDS система- проблеми и решения
Свий
X
-
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
Пенчо, като ще откриваш уЙки, да знаЙш, че требе се чете туй, дето пускаш като линк. Ибо си дал линк към 6-цилиндрови редови двигатели, а тука говорим за V8.
Има и за 8мици има и за 12сетки, че и 16сетки.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
Нещо май тебе те мързи да четеш.
Има и за 8мици има и за 12сетки, че и 16сетки."An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар
-
Една забележка бих направил относно вискозитета и всеобщата заблуда, че колкото повече, толкова повече. Т. нар. рейсингови масла с втори вискозитетен индекс 50 и 60 са предвидени за РЕЙСИНГОВИ двигатели. Ако бай мишо си мисли, че като тури на corsa-та или гоуфо GTI рейсингово/ високо вискозно масло и двигателя видиш ли ще се самополира отвътре и ще върви към самовъзстановяване, не е познал.
Ясно е, че производителите преминаха към по ниско вискозни масла, основно заради налагането на по- строги еко норми и спазването им. По- малки толеранси в различни елементи в двигателите и изкарването на 300 коня от двулитров мотор (включването на финансовите отдели на производителите) и мн. други също спадат към изискването на масла с индекси 20 и 30. Основният проблем, при сипването на по вискозно/ дебело масло на двигател проектиран за 20/30 вискозитет, е че при нормален режим на работа, но най- вече при натоварване и високи обороти, маслата 50/60 не могат да стигнат до критично натоварените зони за необходимото време и точно там може да стане компрометиране на нужното смазване. Това може да стане и след единично мошно натоварване, може и след няколко такива.
И аз не бях фен на ниските вискозитети преди да задълбая във обширната тема автомобилни масла. Не мога тук да синтезирам всичко изчетено и подкрепено с меродавни тестове, но накратко щом производителя е посочил вискозитета е препоръчително той да се спази. Има разбира се изключения, като двигатели на 50 години и тогавашните масла, които могат да се заменят с по- съвременни масла, особено ако в самия двигател има по- голямо износване. Но на здрав двигател, който не харчи/ харчи в рамките на предписаното масло от смяна до смяна и маслото е истинска/ качествена 100% синтетика, то същото ще си запази характеристиките и във високо натоварени режими на двигателя и ще си върши работата без риск от "ставане на водица" или "скъсване на филма".
Все пак ако държите да вдигнете вискозитета, може да го направите с до 1 стъпка (от 20 на 30 или 30 към 40), за да не се стига до гореописан сценарии, но пак казвам, това е строго индивидуално. Понякога дори заради грешни инженерни изчисления или кофти компоненти на двигателя, самия производител сменя предписания вискозитет със сервизен бюлетин. Въпреки това, разлика от масла до масла има и то огромна и 5/40 на произвидител А твърдящ, че е пълна синтетика с цена X, може да е доста скапано, в сравнение с 5/30 на производител Б със 100% синтетика с цена Y. Fully synthetic и 100% synthetic доста се различават по характеристики, но това е много дълбока за разсъждения и изследвания тема...
Конкретно при случая с 20-ката при 5.7мата с MDS, по- скоро проблема идва от инженерна недомислица или недоразбиране защо тия проблеми се случват с мотора като работи само на 4 цилиндъра. И това не е само при Jeep. Не намирам и достатъчно подкрепления за оправяне на проблема с по- "дебели" масла.
Cheers!Последно редактирано от baha; 18-04-20, 13:02.R 727cc BB KIT
ZJ V8
WK2 V6
Коментар
-
Бих вметнал ,че работата на хубавото масло е да дава максимум смазване за да има минимум триене. Също то трябвада е там винаги , а не да го чакаме да отиде, тоест наличният маслен филм да е устойчив и да дава нужното в даденият момент.
Топвал съм си пръста с фюлериново масло на бардал и после се мих 2 пъти с веро за да отмия масления филм по кожата си.
Най -важното е маслото да е оригинално , а не ментак , също и да отговаря на нуждите на мотора(а не на оериферни системи) и начина му на експлоатация. Примерно ако един мотор го има с мдс и без тази система и го дават с 0w40 масло в варианта без мдс, а с нея 5w20 заради самата система , то надали 5в20 е идеалния избор за този мотор, просто то помага да дадената система да работи коректно в дългосрочен план. Явно и затова го дават да се сменя доста често ,нищо ,че масово мотора не влиза в обороти над 4кПоследно редактирано от don_pepone; 18-04-20, 23:21.
-
-
"Една забележка бих направил относно вискозитета и всеобщата заблуда, че колкото повече, толкова повече. Т. нар. рейсингови масла с втори вискозитетен индекс 50 и 60 са предвидени за РЕЙСИНГОВИ двигатели. Ако бай мишо си мисли, че като тури на corsa-та или гоуфо GTI рейсингово/ високо вискозно масло и двигателя видиш ли ще се самополира отвътре и ще върви към самовъзстановяване, не е познал."
"накратко щом производителя е посочил вискозитета е препоръчително той да се спази"
Хубаво да го прочетат пребозалите с рекламни материали на дуралюб, политрон, хадота, разни ултра еко рейсинг пауър с премиум адитивс и други смрадове.Масло с правилният вискозитет взимате от читава марка, за препоръчване от вносител, а не от съвременен представител на куфарната търговия.И мотор проектиран да върви с 20w50, няма нужда да се кара с 0w40, нищо че сега е модерно.Важи и обратното, ако мотора е проектиран за 5в40 и гори същото това 5в40 с наслада, замяната му с 15в40 няма да го излекува
Коментар
-
Малко е подвеждащо и от страна на производителите на коли , това което дават като предписание за масло.
ВлАГ групата са влюбени в 5в30 лонглайф маслата и 80% от бензиновите им коли ги горят яко. Ваг твърдят пе това е маслото но защо- заради еконорми, заради коректна работа на маслени обтегачи-Ок , но накрая мотора с спечени сегменти и/или изтропали лагери , износени валове и тн.
Коментар
-
По-скоро се осраха с първите 1,8 тубро мотори и наследниците им ТФСИ.Оттам им остана славата на маслояди, а и двата мотора имат потенциал да ядат равни количества бензин и масло
Проблема при първите е в идиотско малкото количество масло в двигател със сериозна литрова мощност и 20 хиляди мили интервал за смяна на маслото в САЩ.Оттам и камара от дела на собственици, чиито бигачки се разтракали на 120 хиляди мили.ВАГ както никога поемат отговорност, сменят двигатели,интервала става 10 хиляди километра предписват 5в40 пълна синтетика и филтър, който увеличава обема на маслото в двигателя с 0.5л.А на наследникът му 2.0ТФСИ проблема си е чисто констуктивен, след смяна на бутала и сегменти хората си ги карат щастливо и с 5в30 и с 5в40, просто разпиляването на мотора до край не винаги е удачно решение, особено за турбиниран мотор и ежедневно каране.
Старият мотор с бутала работещи в подобни условия има ресурс да изкара 600КС, да повтарям шестстотин на двигател с заводските си бутала, сглобявал съм такъв за приятел и по последни данни чудото премина психологическата граница от 50 хил км пробег без аварии по двигателя.
-
-
Понеже съм фен на Vag, и имам VW, а и съм карал досега само VW, смело мога да кажа, че нито спечени сегменти, нито износени валове ил лагаре съм имал. 2 от колите са карани от нови - 25-320 к км, третата втора употреба. Слагам само long life 5w30 масло, сменям на 18-25к км, когато ми каже компютъра.
Така че...не всичко е реклама.
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар