Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KJ 2.8CRD загрява

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    При неизправно виско перката/ите на климатика при ниски скорости категорично помагат за охлаждането. Виското обаче не играе при скорости над 80, както и перките на климатика. При тия скорости даже пречат, независимо дали са пуснати или не. Тогава има по-висок поток от въздух отколкото която и да е вменяема перка може да даде, и на много коли при тия скорости електрическите перки дори изобщо не се пускат, тоест ако загрява при тия скорости (над 80) не търсете причината във виско или перки. При тия скорости климатика еднозначно добавя жега, но пак заради големия поток въздух, не чак толкова че да е значим фактор в заграването.

    Не на последно място, ако сегашното е "жега", не знам какво ще се случи при 30-35 градуса навън след някоя и друга седмица или месец. Тоя дизел не трябва да мърда от средата и при 40 градуса навън, както ще да го карате.

    От антифриз също може да е единствено ако системата е напълнена с концентрат, а не с разреден. Каквото ще мента да е, ако съдържа 50% вода, не търсете причината в него.

    Смени си капачката на радиатора/разширителния съд, ако имаш такава. Ако системата не държи налягане, охлаждането не е оптимално, има кавитация, има газови джобове и прочие хубавини.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      От антифриз също може да е единствено ако системата е напълнена с концентрат, а не с разреден. Каквото ще мента да е, ако съдържа 50% вода, не търсете причината в него.
      Не съм съгласен. Ако антифриза е с неподходящ химичен състав се стига до електро-химична корозия. Един метал отдава електрони на друг и така нататък. Резултата е окиси,соли и други съединения,които освен,че разрушават дадени компоненти от системата и задръстват радиаторите. Производителя знае какви материали е използвал в охладителната система и казва с какъв антифриз да се пълни тя.

      Между другото оригиналната водна помпа на този двигател е с пластмасова перка. Защо ли? Ментетата са с перки от жълт метал - бронз или по-често месинг. Сменяш с такава помпа и 2 години по-късно радиатора на парното е аут. Здраво задръстен с ръжда. Ако не бъдат взети мерки следва главния радиатор и колата започва да загрява.

      Най-доброто менте:





      Един от проблемите на помпата Граф е,че тежката,не добре балансирана перка,която е топло набита започва да превърта и това води до прегряване с подобни симптоми на тези на колегата.

      Изобщо този автомобил е достатъчно добър. Има си проблеми и ако те се решават с оригинални части и се обслужва с оригинални консумативи няма да ви остави никъде. С незнайни масла и флуиди + части от аликомпрес за по 15 лева парчето не става.

      И оригинални части не означава задължително Българския вносител. Има достатъчно начини да се докарат от САЩ или Англия на добри цени.
      Последно редактирано от Валери Недялков; 21-06-20, 18:09.
      Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

      Коментар


      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Много се вживявате в детайли които не са критични. Колегата точно е казал,че при спазване на препоръчана концентарация и срок за смяна няма проблеми с "антифризите" дори да са старата генерация.

    • #18
      Съгласен, но темата започва с "нов антифриз", а тия неща, за които говориш, искат време.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #19
        Причината перката да е пластмасова е , че водната помпа се задвижва от назъбената страна на ангренажният ремък. Ако при много ниски температури водната помпа замръзне , има опасност да прескочи ангренажният ремък , като перката е пластмасова , превърта или се чупи. Когато водната помпа се задвижва от обратната страна на ангренажният ремък или от пистовия ремък , перката си е метална.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Тапите запушват технологични отвори за да може изобщо да се произведе отливка с вътрешни кухини, от които после материала от калъпите да премахне. Погледай едно филмче как се правят блокове и глави и ще видиш за какво говоря.

          Ледът не е течен за да изтече през тапите. Той прави проблеми именно защото първо става твърд и след това се разширява. Изпуснеш ли мотор да замръзне до там че антифриза да стане на камък (първо става на рядка каша), пиши го тотал в доста голям процент от случаите, и за лепене поне на блок (с променлив успех) в почти всички останали.

          Пластмасова перка се прави много по-лесно и МНОГО по-евтино. Струва почти колкото струва суровия материал за нея и за производството си изисква елементарно и нискотехнологично оборудване, и то струващо горе-долу колкото струва материала за изработката му. Такива перки могат да излизат с хиляди и от най-мизерния бангладешки гараж. Същото е и с колектори, капачки на термостати и други традиционно метални в миналото части. Друг бонус е че и теглото им е пъм 2 пъти по-ниско от на алуминиевия им аналог. Нулев технологичен проблем е да се направи метална перка, която също да превърта при претоварване.

          И с това има и сполучливи и несполучливи опити. Не коментирам конкретния мотор, нито качестват му, но точно замръзването категорично не е никакъв фактор в решението тая перка да е пластмасова.

        • motor_men
          motor_men коментира
          Редактиране на коментар
          За какво служат тапите го пише в учебниците. Мотоциклетните двигатели нямат тапи , чудно как ги отливат. И да , тези с метална перка са направени да превърта ако види зор , но оригинала с пластмаса е по-скъп , та до тук с икономията. Виждал съм доста замръзнали двигатели до момент да не върти помпата , включително и пет мотоциклетни на куп , много малко са тези които са били цъфнали.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Спарки, отвори произволен какаталог за авточасти и забележи, че тапите ги водят предпазна тапа за блок в българските или frost plug в ингилизките.Много пъти спасяват положението.

          Има и още една причина за пластмасовите перки.Когато помпата е в блока и разбие лагерите перката започва да дере в блока при чугунена или желязна перка резултатите са много красиви.При пластмасова или бакелитова имаме добре полирана повърхност на блока и нищо повече.Добре направена помпа с бронзова втулка в перката не ни е враг, много именити марки от рода на Hepu, Kolbenschmidt, Valeo, Saleri, INA ги предлагат и не е събитие да изкарат доста повече от заводската.

      • #20
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Съгласен, но темата започва с "нов антифриз", а тия неща, за които говориш, искат време.
        I've read plastic impellers can fall apart if the wrong coolant is used. Don't know if it's true.

        Това ог форум:

        https://www.jeepkj.com/threads/metal...mpeller.65037/



        Много хора плюят пластмасовите за този ефект,но и металните зле изпълнени страдат от него.
        Последно редактирано от Валери Недялков; 21-06-20, 20:12.
        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Да, но и в двата случая, ако станат благодаренмие на кофти антифриз, се иска време, а не стават веднага. И най-злите ментета не могат да свършат работата за 500-600км и месец-два, и то в началото всичко ще е наред, а чак после ще започнат проблеми. А тук проблемите са си още от началото, на мотор след ремонт.

      • #21
        Не бях об,рнал внимание на това:

        "Jeep KJ 2.8CRD Limited ,след основен ремонт на двигателя... "

        Какво е наложило основен ремонт на този двигател?

        Учудвам се защото колата я имам от 2015-та година. За тези 5 години установих,че най-здравото нещо в нея е двигателя. Вече е на 14 години и 230000 км.По него съм сменил термостат,подгревни свещи и релето им,филтърното тяло на филтъра за горивото и клапана на отдушника за картерните газове. Ако и радиатора на парното го броиме към двигателя и него го смених тази зима. Това е плюс 2 обслужвания - като я купих и през 2019-та.
        Последно редактирано от Валери Недялков; 22-06-20, 08:57.
        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

        Коментар


        • ARTU73
          ARTU73 коментира
          Редактиране на коментар
          Ох... аз някъде го бях писал. Купих колата от приятел, колега. Всичко точно, като за мен, качвам се и карам... Да, ама не... Чукане, което всички "майстори" и продавача твърдяха, че било от старо масло и хидравлични повдигачи. Прескачам напред - оказа се, че некъв идиот, който ремонтирал двигателя незнайно защо, е забравил зегерката на буталния болт. И колата се е сдобила с чудесен канал в ризата. Хубаво че успях да намеря оригинална цилиндрова риза на VM, като съответно се смениха сегменти и лагери. На това казвам основен ремонт. Водни помпи, ремъци и филтри се подразбират. Много харесах колата, много ми е приятно с нея, на децата също, захапал съм я като булдог и няма да я пусна...

      • #22
        Предполагам прегрят двигател или каране без масло е наложило основния ремонт, инак аз наистина не виждам друга причина. Но майстори много, що да не отворим ей тоя двигател, да видим кво има вътре, и да му "направим" ремонт...та знам ли

        Коментар


        • #23
          Не, основният ремонт се наложи поради липса на зегерка на бутален болт и голямо доверие в аванс към колега/приятел.
          Последно редактирано от ARTU73; 24-06-20, 19:39.
          JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

          Коментар


          • #24
            За съжаление в изходна позиция от днес. 50 километра от Стара Загора до новозагорските околии. Вчера стрелката не превиши половината - може би защото тръгнахме при 30 градуса навън и по пътя започна проливен дъжд, който свали външната температура на 19 градуса. Прави ми впечатление, че без натоварване стрелката е малко преди средната чертичка, но при натоварване мърда около половин-един милиметър вляво почти до средата и така си "играе". На връщане обаче, след около 40 километра при 31 градусова жега и включен климатик, при скорости над 90 км/ч започва да загрява къмто 3/4-ти. В Стара Загора вече стоеше малко над средата и упорито отказваше да слезе надолу, независимо дали бях на паркинг или в движение. Електрическия вентилатор си работеше нормално. При изкачване отиде пак на 3/4-ти, поради което спрях климатика и пуснах парното, което грееше съвсем слабо. Вероятно задръстена система и отивам към нов радиатор Опасявам се ако има мръсотии из охладителната система, да не задръстят и новия... Препоръка за радиатор?
            JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

            Коментар


            • #25
              Водна помпа?

              Коментар


              • #26
                Не знам производител на водната помпа, но е сменена миналата година след основния ремонт. Термостатът е оригинален на VM, закупен от Еди Рангелов. Преди час напръсках радиатора отпред с обезмаслител, но проблема е, че първа е питата на климатика. Форсирах за да влезе навътре и после с водоструйката. Имаше разни буболечки набити по питата, утре ще тествам. Лошото е, че обикновено започва загряването след 20-30 километра извънградско.
                JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                Коментар


                • #27
                  Почисти хубаво м/у двата радиатора и после напръскай с обезмаслител и измий радиаторите.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #28
                    Направено снощи. Без ефект - пробвах го извън града и при изкачване започна да загрява. Каква трябва да е капачката на разширителния съд за 2.8CRD 163 коня? На моята пише 16 PSI
                    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                    Коментар


                    • #29
                      16 и на моята.
                      Прочетох за термостата ти, сменен е.
                      Що не я закачиш с някоя програма да видиш дали правилно се отчеита температурата?
                      Аз не бих се притеснявал, че минава средата, стига да не се изпусне да иде в червеното

                      Коментар


                      • ARTU73
                        ARTU73 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Утре ще гледаме и този вариант. Като стигне 3/4-ти и започва да ме притеснява, особено ако има още изкачване по магистралата...

                    • #30
                      16psi

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X