Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От колата е.

    Коментар


    • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

      Тук е най-изчерпателния отговор на въпроса който намерих.

      http://www.jeepforum.com/forum/showt...ghlight=caster

      За съжаление е на Англйиски.
      Някои от мненията са на хора които проектират лифт китове.

      Ще обобщя накратко причините за дедуобл защото в случая става въпрос точно за това.

      1. Луфт в напречната щанга. ТракБар.

      2. Кормилен стабилизатор. Демпфер.

      3. Лоша геометрия на окачването. Наклон на предния мост-кастер. И сходимост -ТоеИн

      Другите неща са почти незначителни а при лифтовани джипове е много сложно и специфично, така че ще ги пропусна.

      Дима възможно ли е Шими и ДедУобл да са различни неща. Защото до колкото разбрах с моя калпав англйиски там твърдят нещо такова. Имало и трета гадост - СлайдУобл.

      Някой който е по в час с езика може ли да преведе death wobble. Струва ми се важен термин а в Българския май го няма.

      Коментар


      • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

        Не съм толкова навътре в английския...
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

          За Руския питам. Нали в Руския форум пишеше ШИМИ.

          Коментар


          • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

            Да в руския пише ШИМИ. Имат в предвид резонанса на предницата при висока скорост и попадане на колело в дупка например - силна вибрация с блъскане по волана. Оправя се чак като намалиш доста.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
              Да в руския пише ШИМИ. Имат в предвид резонанса на предницата при висока скорост и попадане на колело в дупка например - силна вибрация с блъскане по волана. Оправя се чак като намалиш доста.
              това го имам и аз на патрола.ресорите са му над моста.като махна демпфера направо неможе да се кара.както върви нормално например до 90 и като мине през дупка и почва да тресе гумите играят странично.ама някой път и при 100 няма проблем .или при 60 през дупка пак тресе.явно иска як демпфер.щото щангите са добре.даже ги смених профилактично.и кутията е ок.

              Коментар


              • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                Това залюляване е наречено синдрома "джип",проявава се при криви джанти,гуми,спирачни дискове.С добър демферен амортисьор могат да се увладеят нещата но не е решен изцяло проблема.Поради големия диаметър на колелата и преминаването през малка неравност кривата джанта или гума излизат от жироскопичния ефект и се получава залюляването на същата.От 1995г до сега съм се сблъсквал с този проблем при следните марки автомобили:УАЗ-469Б,Сузуки Самурай,JEEP Чероки,Шевролет К-20,Тойота LJ70,Дайхатсу Роки.На УАЗ-а сменихме гуми с джанти,Сузукито гуми и изправихме джантите,Шевито е тежък случай понеже колелата са огромни и новите гуми BFG оригинално си подскачат и там положението бе овладяно с демферен амортисьор,Тойота-тапри монтирането на гуми МАЛАТЕСТА синдрома изчезна но след 15000км се появи отново.
                Има и друг момент,ако сте имали разбити лагери на шенкелите на цял преден мост ефекта на "синдрома джип"може да не се е усещал а след оправянето на луфтовете да се прояви.
                Ако ви се е появило това залюляване знайте че с течение на времето скороста при която се проявява става все по ниска ,ако е била при 80км/ч може да падне и на 60
                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                Дий Снайдер

                Коментар


                • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                  Добре. Аз ще напиша какво е решението на проблема а който не вярва да продължава да търси под вола теле. Говоря за Джйип и конкретно за ГрандЧероки. Мискоши , Тотота и Сузи не ги знам. Те не са тема на тази дискусия.

                  Първо какво е ДедУобл, МъртваВибрация, ПрогресивенРезонанс, Шими или както и там да го наричат.
                  Най-просто казано, едната гума избутва другата към завои. Другата от своя страна се съпротивлява и връща усилието, при което двете гуми започват да се борят една с друга окачването изпада неконтролируем резонанс и волана се върти наляво надясно с по няколко сантиметра.
                  Появява се между 60 и 100 и е доста неприятно преживяване. С натискане на спирачки или стискане на волана свинщината става по-страшна. Така или иначе обаче джипа вече е неуправляем и трябва да се намали скороста. Прави се като веднага се отпусне газта, с малко спирачка и без да се стиска волана. Първия път когато ми се случи точното определение за това как се чуствах е паника. Сега вече е по скоро леко притеснение и в зависимост от скороста на която се случва и честотата на вибрацията знам къде да търся причината.
                  Преди няколко дена монтирах 4" лифт на WJя. Още на първата проба при 80км/ч заблъска. За разлика от предишните случаи вибрацията беше с малка чистота но новото беше че изчезна чак когато намалих на 20км/ч. Питах знаещите и отговора беше "Стегни болтовете на ТракБара (напречната щанга)". Викам си тия хептен за тъпанар ме взеха. Нали всичко сам затягах и то яко. Погледнах я и за мое очудване наистина единия болт изобщо не беше стегнат. При това положение луфта при щангата беше с два милиметра по голям. Явно това е била капката заради която е преляла чашата защото шангата и в най-добрия случай също има луфт от твърдоста на самата щанга и тампоните. При сегашния варянт на окачването напречната щатга е възможно най-твърдата на пазара като матерял а тампоните са от ултра здрав уретан. Чиста пласмаса. Така че вие си направете сметката колко може да е луфта при напречната щанга за да няма ДедУобл. Казват че не трябва да е повече от 3мм но там натоварването е много голямо и тези милиметри е почти невъзможно да бъдат премерени още повече че в този лувт влиза и механичното усукване на щангата. При 4мм е на кантар и дали го има или няма зависи вече от други неща.
                  Лошото е че при стандартното захващане на щангата в двата и края не може да има твърди връзки като унибали защото започват да къртят рамата или моста а може и щангата да се изкриви или счупи. Добро решение е един унибал с един тампон. Два шарнира на Хейм също.
                  Също много важно нещо при повдигане на окачването е напречната щанга и кормилната щанга(горната от хебела) да са в една равнина. Свалянето на първата с ТракБарРелокейшънБракет или на втората с ДжропетПитМан е противопоказно. Свалянето на двете едновремено при лифт нат 4" също, защото колкото и невероятно да звучи тая планка с която се сваля захващането към купето потдава и се усуква. При което увеличава лувта в цялата линия на напречната щатга.

                  Другите неща който влияят са няколко а най-важното е кормилния стабилизатор. Истината обаче е че твърд демпфер (или два) само замаскира проблема и го отлага във времето. При луфт в напречната щанга демпфера е подложен на екстремно натоварване и след няколко хиляди километра каталясва и пак се връщаме в началито. Освен това твърдия демпфер натоварва допълнително секторната кутия.

                  На трето място като причина за ДедУобл идва ред на геометричните настройки на окачването. Без лифт е достатъчно да са в допуска. При стандартното окачване (без лифт) на ГрандЧероки WJ те са:
                  Front Wheels - Standard Suspension
                  Preferred:
                  Castor: +6.75% Camber: -.37% Total Toe-In: +.20%
                  Range:
                  Castor: +6.00 to +7.5% Camber: -.75 to +.5% Total Toe-In: +.14 to +.26%
                  Max Right/Left Difference: 0.5% for each setting
                  Front - Up-Country Supsension
                  Preferred:
                  Caster: +6.5 Camber: -.37 Total Toe-In: +0.20
                  Range
                  Caster +5.7 to +7.2 Camber -.75 to 0 Total Toe-In: +0 to +.36
                  Max Right/Left Difference: .5 / .5 / .06% for Toe-In
                  Rear Axle
                  Preferred:
                  Camber: -.37 Thrust Angle: 0 Total Toe-In: +.37
                  Range:
                  Camber: 0 to -.75 Thrust Angle: +/- 0.25 Total Toe-In: 0 to +.70
                  При лифт от 2" със заводските носачи кастера на предния мост излиза от допуска и става +4.2/+4.5 при долна граница +6. При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. Това не е фатално но задължително предницата трябва да се затвори и Тое-ин (сходимоста) на предния мост трябва да е +0.2/+0.3 градуса. Не е нужно да ходите при разни самозванци със стендове за милйони. Един такъв ми я отвори. Тоест направи я минус при минимум нула. Достатъчно е да премерите разтоянието между предните гуми от пред и да го направите с 2-3мм по-малко от разтоянието между предните гуми отзад.
                  http://www.4x4xplor.com/alignment.html
                  Една от причините за моя ДедУобл веше имено затворена предница.

                  Дуругите причини за гадната вибрация са шарнири, накрайницини, лагери на главините, лош баланс криви гуми или джанти, налягане в гумите и тампони на носачите. Толкова са незначителни че просто за глупости не ми се пише.

                  Това е положението. ДедУобл = 90% ТракБар.
                  Знам го от хора които правят джипки още от времето когато в България имаше само Москвичи а Японците правеха малолитражки за еднократна употреба, синоним на лош автомобил. За разлика от сега.
                  Лошото е че пак трябваше да откривам топлата вода сам и с много мъки.
                  Ивайло Върбанов даде верния отговор светкавично само че много бързо беше убеден че е в грешка и темата заби в нищото. Разпадала се колата, подложките били виновни ....
                  Като ти заблъска волана всеки се шашка и се чуства в безисходица.
                  А решението е толкова лесно.
                  Просто трябва да го знаеш.
                  Последно редактирано от kinex; 04-12-07, 22:03. Причина: голяма грешка (( the width in the front is about 1/16" (but no more than 1/8") closer together than the back.

                  Коментар


                  • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                    много изчерпателен отговор. само дет нямам джееп

                    Коментар


                    • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                      Съжалявам но не знам как е организирано окачването при другите. Както стана ясно нещата са много конкретни и специфични. При ресьорното окачване пък няма напречна щанга и там причината най-вероятно е в тампоните на ресьорите. Но след като не ми е ясно, нищо не мога да кажа.

                      Коментар


                      • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        При ресьорното окачване пък няма напречна щанга и там причината най-вероятно е в тампоните на ресьорите.
                        Само за инфо - някои ресорни имат. В случая моето Роки има такава щанга. Не знам как е при другите.

                        Коментар


                        • До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Съжалявам но не знам как е организирано окачването при другите. Както стана ясно нещата са много конкретни и специфични. При ресьорното окачване пък няма напречна щанга и там причината най-вероятно е в тампоните на ресьорите. Но след като не ми е ясно, нищо не мога да кажа.
                          ВЪЙ! Срамота! А мен къде ме слагаш? Аз не карам ли JEEP?
                          Не стига че съм на ресьори ми имам и стабилизатори и реактивни щанги и на двата моста...Ужос..
                          Ама никакво шими нямам с тия бебешки гуми
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • От: До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Добре. Аз ще напиша какво е решението на проблема а който не вярва да продължава да търси под вола теле. Говоря за Джйип и конкретно за ГрандЧероки. Мискоши , Тотота и Сузи не ги знам. Те не са тема на тази дискусия.

                            Първо какво е ДедУобл, МъртваВибрация, ПрогресивенРезонанс, Шими или както и там да го наричат.
                            Най-просто казано, едната гума избутва другата към завои. Другата от своя страна се съпротивлява и връща усилието, при което двете гуми започват да се борят една с друга окачването изпада неконтролируем резонанс и волана се върти наляво надясно с по няколко сантиметра.
                            Появява се между 60 и 100 и е доста неприятно преживяване. С натискане на спирачки или стискане на волана свинщината става по-страшна. Така или иначе обаче джипа вече е неуправляем и трябва да се намали скороста. Прави се като веднага се отпусне газта, с малко спирачка и без да се стиска волана. Първия път когато ми се случи точното определение за това как се чуствах е паника. Сега вече е по скоро леко притеснение и в зависимост от скороста на която се случва и честотата на вибрацията знам къде да търся причината.
                            Преди няколко дена монтирах 4" лифт на WJя. Още на първата проба при 80км/ч заблъска. За разлика от предишните случаи вибрацията беше с малка чистота но новото беше че изчезна чак когато намалих на 20км/ч. Питах знаещите и отговора беше "Стегни болтовете на ТракБара (напречната щанга)". Викам си тия хептен за тъпанар ме взеха. Нали всичко сам затягах и то яко. Погледнах я и за мое очудване наистина единия болт изобщо не беше стегнат. При това положение луфта при щангата беше с два милиметра по голям. Явно това е била капката заради която е преляла чашата защото шангата и в най-добрия случай също има луфт от твърдоста на самата щанга и тампоните. При сегашния варянт на окачването напречната щатга е възможно най-твърдата на пазара като матерял а тампоните са от ултра здрав уретан. Чиста пласмаса. Така че вие си направете сметката колко може да е луфта при напречната щанга за да няма ДедУобл. Казват че не трябва да е повече от 3мм но там натоварването е много голямо и тези милиметри е почти невъзможно да бъдат премерени още повече че в този лувт влиза и механичното усукване на щангата. При 4мм е на кантар и дали го има или няма зависи вече от други неща.
                            Лошото е че при стандартното захващане на щангата в двата и края не може да има твърди връзки като унибали защото започват да къртят рамата или моста а може и щангата да се изкриви или счупи. Добро решение е един унибал с един тампон. Два шарнира на Хейм също.
                            Също много важно нещо при повдигане на окачването е напречната щанга и кормилната щанга(горната от хебела) да са в една равнина. Свалянето на първата с ТракБарРелокейшънБракет или на втората с ДжропетПитМан е противопоказно. Свалянето на двете едновремено при лифт нат 4" също, защото колкото и невероятно да звучи тая планка с която се сваля захващането към купето потдава и се усуква. При което увеличава лувта в цялата линия на напречната щатга.

                            Другите неща който влияят са няколко а най-важното е кормилния стабилизатор. Истината обаче е че твърд демпфер (или два) само замаскира проблема и го отлага във времето. При луфт в напречната щанга демпфера е подложен на екстремно натоварване и след няколко хиляди километра каталясва и пак се връщаме в началито. Освен това твърдия демпфер натоварва допълнително секторната кутия.

                            На трето място като причина за ДедУобл идва ред на геометричните настройки на окачването. Без лифт е достатъчно да са в допуска. При стандартното окачване (без лифт) на ГрандЧероки WJ те са:
                            Front Wheels - Standard Suspension
                            Preferred:
                            Castor: +6.75% Camber: -.37% Total Toe-In: +.20%
                            Range:
                            Castor: +6.00 to +7.5% Camber: -.75 to +.5% Total Toe-In: +.14 to +.26%
                            Max Right/Left Difference: 0.5% for each setting
                            Front - Up-Country Supsension
                            Preferred:
                            Caster: +6.5 Camber: -.37 Total Toe-In: +0.20
                            Range
                            Caster +5.7 to +7.2 Camber -.75 to 0 Total Toe-In: +0 to +.36
                            Max Right/Left Difference: .5 / .5 / .06% for Toe-In
                            Rear Axle
                            Preferred:
                            Camber: -.37 Thrust Angle: 0 Total Toe-In: +.37
                            Range:
                            Camber: 0 to -.75 Thrust Angle: +/- 0.25 Total Toe-In: 0 to +.70
                            При лифт от 2" със заводските носачи кастера на предния мост излиза от допуска и става +4.2/+4.5 при долна граница +6. При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. Това не е фатално но задължително предницата трябва да се затвори и Тое-ин (сходимоста) на предния мост трябва да е +0.2/+0.3 градуса. Не е нужно да ходите при разни самозванци със стендове за милйони. Един такъв ми я отвори. Тоест направи я минус при минимум нула. Достатъчно е да премерите разтоянието между предните гуми от пред и да го направите с 2-3мм по-малко от разтоянието между предните гуми отзад.
                            http://www.4x4xplor.com/alignment.html
                            Една от причините за моя ДедУобл веше имено затворена предница.

                            Дуругите причини за гадната вибрация са шарнири, накрайницини, лагери на главините, лош баланс криви гуми или джанти, налягане в гумите и тампони на носачите. Толкова са незначителни че просто за глупости не ми се пише.

                            Това е положението. ДедУобл = 90% ТракБар.
                            Знам го от хора които правят джипки още от времето когато в България имаше само Москвичи а Японците правеха малолитражки за еднократна употреба, синоним на лош автомобил. За разлика от сега.
                            Лошото е че пак трябваше да откривам топлата вода сам и с много мъки.
                            Ивайло Върбанов даде верния отговор светкавично само че много бързо беше убеден че е в грешка и темата заби в нищото. Разпадала се колата, подложките били виновни ....
                            Като ти заблъска волана всеки се шашка и се чуства в безисходица.
                            А решението е толкова лесно.
                            Просто трябва да го знаеш.
                            ...понеже съм се видял в чудо....питам тук нищо че марката е Ленд Ровър Диско 1 95г. Смених абсолютно всичко! И проблема си остава.....побъркаме тотално и всеки дига рамене....изчетох абсолютно всичко в форума и пак не намирам решение на проблема...тук при нас в Сл. Бряг карат към 50 Дифендъра ...возят туристи...има и Дискота (карат ги като колички от луна парк) и за първи път били чували за такъв проблем...може ли някой да ми помогне..?
                            Land rover discovery 300 Tdi

                            Коментар


                            • От: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                              Леле луд станах с туй шими и аз.Днеска любимата машина ме побърка.В диапазона 50-80км/ч попадна ли на бабунка и почва да се тресе якоооооо.Ама целия джип играе рок енд рол.Имам съмнение че при мене е от гумите щото адски са нацепени особенно едната и са бая височки.Като бях с други гуми май го нямаше това нещо ама не съм сигурен ((((

                              Коментар


                              • От: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)

                                Евентуален дисбаланс в гумите би могъл сигурно да помогне за появата на Шими ефекта, но вероятно имаш и някоя от другите причини, описани по-горе в цитата. Едва ли само крива или небалансирана гума ще е основната причина. Трябва и някакъв луфт някъде по щангите, кормилния демпфер, и т.н. Няма да мине без проверка и подмяна на всички тампони, накрайници и др. с износване и луфт в тях.
                                Успех!
                                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                                First impression is not always true. Get inspired.
                                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                                Reading is sooo boring, unlike writing!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X