От колата е.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Свий
X
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Тук е най-изчерпателния отговор на въпроса който намерих.
http://www.jeepforum.com/forum/showt...ghlight=caster
За съжаление е на Англйиски.
Някои от мненията са на хора които проектират лифт китове.
Ще обобщя накратко причините за дедуобл защото в случая става въпрос точно за това.
1. Луфт в напречната щанга. ТракБар.
2. Кормилен стабилизатор. Демпфер.
3. Лоша геометрия на окачването. Наклон на предния мост-кастер. И сходимост -ТоеИн
Другите неща са почти незначителни а при лифтовани джипове е много сложно и специфично, така че ще ги пропусна.
Дима възможно ли е Шими и ДедУобл да са различни неща. Защото до колкото разбрах с моя калпав англйиски там твърдят нещо такова. Имало и трета гадост - СлайдУобл.
Някой който е по в час с езика може ли да преведе death wobble. Струва ми се важен термин а в Българския май го няма.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Не съм толкова навътре в английския...Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Да в руския пише ШИМИ. Имат в предвид резонанса на предницата при висока скорост и попадане на колело в дупка например - силна вибрация с блъскане по волана. Оправя се чак като намалиш доста.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеДа в руския пише ШИМИ. Имат в предвид резонанса на предницата при висока скорост и попадане на колело в дупка например - силна вибрация с блъскане по волана. Оправя се чак като намалиш доста.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Това залюляване е наречено синдрома "джип",проявава се при криви джанти,гуми,спирачни дискове.С добър демферен амортисьор могат да се увладеят нещата но не е решен изцяло проблема.Поради големия диаметър на колелата и преминаването през малка неравност кривата джанта или гума излизат от жироскопичния ефект и се получава залюляването на същата.От 1995г до сега съм се сблъсквал с този проблем при следните марки автомобили:УАЗ-469Б,Сузуки Самурай,JEEP Чероки,Шевролет К-20,Тойота LJ70,Дайхатсу Роки.На УАЗ-а сменихме гуми с джанти,Сузукито гуми и изправихме джантите,Шевито е тежък случай понеже колелата са огромни и новите гуми BFG оригинално си подскачат и там положението бе овладяно с демферен амортисьор,Тойота-тапри монтирането на гуми МАЛАТЕСТА синдрома изчезна но след 15000км се появи отново.
Има и друг момент,ако сте имали разбити лагери на шенкелите на цял преден мост ефекта на "синдрома джип"може да не се е усещал а след оправянето на луфтовете да се прояви.
Ако ви се е появило това залюляване знайте че с течение на времето скороста при която се проявява става все по ниска ,ако е била при 80км/ч може да падне и на 60Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
Дий Снайдер
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Добре. Аз ще напиша какво е решението на проблема а който не вярва да продължава да търси под вола теле. Говоря за Джйип и конкретно за ГрандЧероки. Мискоши , Тотота и Сузи не ги знам. Те не са тема на тази дискусия.
Първо какво е ДедУобл, МъртваВибрация, ПрогресивенРезонанс, Шими или както и там да го наричат.
Най-просто казано, едната гума избутва другата към завои. Другата от своя страна се съпротивлява и връща усилието, при което двете гуми започват да се борят една с друга окачването изпада неконтролируем резонанс и волана се върти наляво надясно с по няколко сантиметра.
Появява се между 60 и 100 и е доста неприятно преживяване. С натискане на спирачки или стискане на волана свинщината става по-страшна. Така или иначе обаче джипа вече е неуправляем и трябва да се намали скороста. Прави се като веднага се отпусне газта, с малко спирачка и без да се стиска волана. Първия път когато ми се случи точното определение за това как се чуствах е паника. Сега вече е по скоро леко притеснение и в зависимост от скороста на която се случва и честотата на вибрацията знам къде да търся причината.
Преди няколко дена монтирах 4" лифт на WJя. Още на първата проба при 80км/ч заблъска. За разлика от предишните случаи вибрацията беше с малка чистота но новото беше че изчезна чак когато намалих на 20км/ч. Питах знаещите и отговора беше "Стегни болтовете на ТракБара (напречната щанга)". Викам си тия хептен за тъпанар ме взеха. Нали всичко сам затягах и то яко. Погледнах я и за мое очудване наистина единия болт изобщо не беше стегнат. При това положение луфта при щангата беше с два милиметра по голям. Явно това е била капката заради която е преляла чашата защото шангата и в най-добрия случай също има луфт от твърдоста на самата щанга и тампоните. При сегашния варянт на окачването напречната щатга е възможно най-твърдата на пазара като матерял а тампоните са от ултра здрав уретан. Чиста пласмаса. Така че вие си направете сметката колко може да е луфта при напречната щанга за да няма ДедУобл. Казват че не трябва да е повече от 3мм но там натоварването е много голямо и тези милиметри е почти невъзможно да бъдат премерени още повече че в този лувт влиза и механичното усукване на щангата. При 4мм е на кантар и дали го има или няма зависи вече от други неща.
Лошото е че при стандартното захващане на щангата в двата и края не може да има твърди връзки като унибали защото започват да къртят рамата или моста а може и щангата да се изкриви или счупи. Добро решение е един унибал с един тампон. Два шарнира на Хейм също.
Също много важно нещо при повдигане на окачването е напречната щанга и кормилната щанга(горната от хебела) да са в една равнина. Свалянето на първата с ТракБарРелокейшънБракет или на втората с ДжропетПитМан е противопоказно. Свалянето на двете едновремено при лифт нат 4" също, защото колкото и невероятно да звучи тая планка с която се сваля захващането към купето потдава и се усуква. При което увеличава лувта в цялата линия на напречната щатга.
Другите неща който влияят са няколко а най-важното е кормилния стабилизатор. Истината обаче е че твърд демпфер (или два) само замаскира проблема и го отлага във времето. При луфт в напречната щанга демпфера е подложен на екстремно натоварване и след няколко хиляди километра каталясва и пак се връщаме в началито. Освен това твърдия демпфер натоварва допълнително секторната кутия.
На трето място като причина за ДедУобл идва ред на геометричните настройки на окачването. Без лифт е достатъчно да са в допуска. При стандартното окачване (без лифт) на ГрандЧероки WJ те са:
Front Wheels - Standard Suspension
Preferred:
Castor: +6.75% Camber: -.37% Total Toe-In: +.20%
Range:
Castor: +6.00 to +7.5% Camber: -.75 to +.5% Total Toe-In: +.14 to +.26%
Max Right/Left Difference: 0.5% for each setting
Front - Up-Country Supsension
Preferred:
Caster: +6.5 Camber: -.37 Total Toe-In: +0.20
Range
Caster +5.7 to +7.2 Camber -.75 to 0 Total Toe-In: +0 to +.36
Max Right/Left Difference: .5 / .5 / .06% for Toe-In
Rear Axle
Preferred:
Camber: -.37 Thrust Angle: 0 Total Toe-In: +.37
Range:
Camber: 0 to -.75 Thrust Angle: +/- 0.25 Total Toe-In: 0 to +.70
При лифт от 2" със заводските носачи кастера на предния мост излиза от допуска и става +4.2/+4.5 при долна граница +6. При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. Това не е фатално но задължително предницата трябва да се затвори и Тое-ин (сходимоста) на предния мост трябва да е +0.2/+0.3 градуса. Не е нужно да ходите при разни самозванци със стендове за милйони. Един такъв ми я отвори. Тоест направи я минус при минимум нула. Достатъчно е да премерите разтоянието между предните гуми от пред и да го направите с 2-3мм по-малко от разтоянието между предните гуми отзад.
http://www.4x4xplor.com/alignment.html
Една от причините за моя ДедУобл веше имено затворена предница.
Дуругите причини за гадната вибрация са шарнири, накрайницини, лагери на главините, лош баланс криви гуми или джанти, налягане в гумите и тампони на носачите. Толкова са незначителни че просто за глупости не ми се пише.
Това е положението. ДедУобл = 90% ТракБар.
Знам го от хора които правят джипки още от времето когато в България имаше само Москвичи а Японците правеха малолитражки за еднократна употреба, синоним на лош автомобил. За разлика от сега.
Лошото е че пак трябваше да откривам топлата вода сам и с много мъки.
Ивайло Върбанов даде верния отговор светкавично само че много бързо беше убеден че е в грешка и темата заби в нищото. Разпадала се колата, подложките били виновни ....
Като ти заблъска волана всеки се шашка и се чуства в безисходица.
А решението е толкова лесно.
Просто трябва да го знаеш.Последно редактирано от kinex; 04-12-07, 22:03. Причина: голяма грешка (( the width in the front is about 1/16" (but no more than 1/8") closer together than the back.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Съжалявам но не знам как е организирано окачването при другите. Както стана ясно нещата са много конкретни и специфични. При ресьорното окачване пък няма напречна щанга и там причината най-вероятно е в тампоните на ресьорите. Но след като не ми е ясно, нищо не мога да кажа.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнениеПри ресьорното окачване пък няма напречна щанга и там причината най-вероятно е в тампоните на ресьорите.
Коментар
-
До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнениеСъжалявам но не знам как е организирано окачването при другите. Както стана ясно нещата са много конкретни и специфични. При ресьорното окачване пък няма напречна щанга и там причината най-вероятно е в тампоните на ресьорите. Но след като не ми е ясно, нищо не мога да кажа.
Не стига че съм на ресьори ми имам и стабилизатори и реактивни щанги и на двата моста...Ужос..
Ама никакво шими нямам с тия бебешки гумиВеднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
От: До: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнениеДобре. Аз ще напиша какво е решението на проблема а който не вярва да продължава да търси под вола теле. Говоря за Джйип и конкретно за ГрандЧероки. Мискоши , Тотота и Сузи не ги знам. Те не са тема на тази дискусия.
Първо какво е ДедУобл, МъртваВибрация, ПрогресивенРезонанс, Шими или както и там да го наричат.
Най-просто казано, едната гума избутва другата към завои. Другата от своя страна се съпротивлява и връща усилието, при което двете гуми започват да се борят една с друга окачването изпада неконтролируем резонанс и волана се върти наляво надясно с по няколко сантиметра.
Появява се между 60 и 100 и е доста неприятно преживяване. С натискане на спирачки или стискане на волана свинщината става по-страшна. Така или иначе обаче джипа вече е неуправляем и трябва да се намали скороста. Прави се като веднага се отпусне газта, с малко спирачка и без да се стиска волана. Първия път когато ми се случи точното определение за това как се чуствах е паника. Сега вече е по скоро леко притеснение и в зависимост от скороста на която се случва и честотата на вибрацията знам къде да търся причината.
Преди няколко дена монтирах 4" лифт на WJя. Още на първата проба при 80км/ч заблъска. За разлика от предишните случаи вибрацията беше с малка чистота но новото беше че изчезна чак когато намалих на 20км/ч. Питах знаещите и отговора беше "Стегни болтовете на ТракБара (напречната щанга)". Викам си тия хептен за тъпанар ме взеха. Нали всичко сам затягах и то яко. Погледнах я и за мое очудване наистина единия болт изобщо не беше стегнат. При това положение луфта при щангата беше с два милиметра по голям. Явно това е била капката заради която е преляла чашата защото шангата и в най-добрия случай също има луфт от твърдоста на самата щанга и тампоните. При сегашния варянт на окачването напречната щатга е възможно най-твърдата на пазара като матерял а тампоните са от ултра здрав уретан. Чиста пласмаса. Така че вие си направете сметката колко може да е луфта при напречната щанга за да няма ДедУобл. Казват че не трябва да е повече от 3мм но там натоварването е много голямо и тези милиметри е почти невъзможно да бъдат премерени още повече че в този лувт влиза и механичното усукване на щангата. При 4мм е на кантар и дали го има или няма зависи вече от други неща.
Лошото е че при стандартното захващане на щангата в двата и края не може да има твърди връзки като унибали защото започват да къртят рамата или моста а може и щангата да се изкриви или счупи. Добро решение е един унибал с един тампон. Два шарнира на Хейм също.
Също много важно нещо при повдигане на окачването е напречната щанга и кормилната щанга(горната от хебела) да са в една равнина. Свалянето на първата с ТракБарРелокейшънБракет или на втората с ДжропетПитМан е противопоказно. Свалянето на двете едновремено при лифт нат 4" също, защото колкото и невероятно да звучи тая планка с която се сваля захващането към купето потдава и се усуква. При което увеличава лувта в цялата линия на напречната щатга.
Другите неща който влияят са няколко а най-важното е кормилния стабилизатор. Истината обаче е че твърд демпфер (или два) само замаскира проблема и го отлага във времето. При луфт в напречната щанга демпфера е подложен на екстремно натоварване и след няколко хиляди километра каталясва и пак се връщаме в началито. Освен това твърдия демпфер натоварва допълнително секторната кутия.
На трето място като причина за ДедУобл идва ред на геометричните настройки на окачването. Без лифт е достатъчно да са в допуска. При стандартното окачване (без лифт) на ГрандЧероки WJ те са:
Front Wheels - Standard Suspension
Preferred:
Castor: +6.75% Camber: -.37% Total Toe-In: +.20%
Range:
Castor: +6.00 to +7.5% Camber: -.75 to +.5% Total Toe-In: +.14 to +.26%
Max Right/Left Difference: 0.5% for each setting
Front - Up-Country Supsension
Preferred:
Caster: +6.5 Camber: -.37 Total Toe-In: +0.20
Range
Caster +5.7 to +7.2 Camber -.75 to 0 Total Toe-In: +0 to +.36
Max Right/Left Difference: .5 / .5 / .06% for Toe-In
Rear Axle
Preferred:
Camber: -.37 Thrust Angle: 0 Total Toe-In: +.37
Range:
Camber: 0 to -.75 Thrust Angle: +/- 0.25 Total Toe-In: 0 to +.70
При лифт от 2" със заводските носачи кастера на предния мост излиза от допуска и става +4.2/+4.5 при долна граница +6. При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. Това не е фатално но задължително предницата трябва да се затвори и Тое-ин (сходимоста) на предния мост трябва да е +0.2/+0.3 градуса. Не е нужно да ходите при разни самозванци със стендове за милйони. Един такъв ми я отвори. Тоест направи я минус при минимум нула. Достатъчно е да премерите разтоянието между предните гуми от пред и да го направите с 2-3мм по-малко от разтоянието между предните гуми отзад.
http://www.4x4xplor.com/alignment.html
Една от причините за моя ДедУобл веше имено затворена предница.
Дуругите причини за гадната вибрация са шарнири, накрайницини, лагери на главините, лош баланс криви гуми или джанти, налягане в гумите и тампони на носачите. Толкова са незначителни че просто за глупости не ми се пише.
Това е положението. ДедУобл = 90% ТракБар.
Знам го от хора които правят джипки още от времето когато в България имаше само Москвичи а Японците правеха малолитражки за еднократна употреба, синоним на лош автомобил. За разлика от сега.
Лошото е че пак трябваше да откривам топлата вода сам и с много мъки.
Ивайло Върбанов даде верния отговор светкавично само че много бързо беше убеден че е в грешка и темата заби в нищото. Разпадала се колата, подложките били виновни ....
Като ти заблъска волана всеки се шашка и се чуства в безисходица.
А решението е толкова лесно.
Просто трябва да го знаеш.Land rover discovery 300 Tdi
Коментар
-
От: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Леле луд станах с туй шими и аз.Днеска любимата машина ме побърка.В диапазона 50-80км/ч попадна ли на бабунка и почва да се тресе якоооооо.Ама целия джип играе рок енд рол.Имам съмнение че при мене е от гумите щото адски са нацепени особенно едната и са бая височки.Като бях с други гуми май го нямаше това нещо ама не съм сигурен ((((
Коментар
-
От: Блъска ми волана при 80км/ч (JEEP)
Евентуален дисбаланс в гумите би могъл сигурно да помогне за появата на Шими ефекта, но вероятно имаш и някоя от другите причини, описани по-горе в цитата. Едва ли само крива или небалансирана гума ще е основната причина. Трябва и някакъв луфт някъде по щангите, кормилния демпфер, и т.н. Няма да мине без проверка и подмяна на всички тампони, накрайници и др. с износване и луфт в тях.
Успех!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар