Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Загуба на мощност на 2,7 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

    Първоначално публикуван от PHOENICIAN Преглед на мнение
    След като ми дойде дебитомера и го сложат, ще я изтествам и ако искам, може да се увеличи още.
    Не прекалявай, все пак. Не че не може, ама от един момент нагоре започва да пуши прекалено много за моя вкус.

    Иначе вече двама чипаджии ми споменават че турбодизелите са най-благодатни откъм чипосване, стига да са читаво направени. Вероятно защото са най-орязани заводски, заради еко нормите и други такива.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #47
      До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

      Първоначално публикуван от PHOENICIAN Преглед на мнение

      Преди: 163 Ps
      След: 190 Ps

      Преди: 400 Nm
      След: 440 Nm
      Тези параметри се мерят на стенд - динометър. Тунинг маисторите преди каквато и да е намеса качват колата на такъв стенд. След "чипосването" - отново на стенда и сравняват, след което се правят допълнителни настроики и пак на стенда. Това са основни положения.

      Идеята на чипосването е, че милионите броики от един модел неминуемо имат разлики. За това оригиналния софтуер се пише с по широки граници за да може да обхване тези разлики. Тунинговчиците след много замервания променят този софтуер така, че да пасне по добре към конкретното возило, като по този начин се увеличава КПД-то - намалява се разхода и се променя кривата на въртящия момент, без никакви влошавания на показателите. Разбира се най правилния вариант е хардуерен чип-тунинг.

      Но това без стенд, на поляната не става.

      Настроичиците от поляната в .bin файла увеличават цикловата порция и налягането на турбото, нищо повече.

      Ъпдеити се правят по често от колкото предполагаш. При открит някакъв проблем се хващат програмистите и пишат нов софтуер или променят стария. Или пък променят примерно някакъв клапан в АСК и тои си иска неговото, но като се сменя софтуера на АСК се сменя и на мотора и т.н. Това важи особено за по новите коли, но се отнася и за 2,7 CRD - много проблеми се решават именно така.
      Нещо не си представям при всяко влизане в сервиз да звъня на настроичиците.
      Най ме е страх от хора без мечти...

      Коментар


      • #48
        До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Не прекалявай, все пак. Не че не може, ама от един момент нагоре започва да пуши прекалено много за моя вкус.

        Иначе вече двама чипаджии ми споменават че турбодизелите са най-благодатни откъм чипосване, стига да са читаво направени. Вероятно защото са най-орязани заводски, заради еко нормите и други такива.
        Не искам никой да убеждавам в нищо. Просто споделям това, което ми казаха. След като ми сложат новия дебитомер, ще споделя и как се е променило държането на пътя.

        Тези същите младежи ми правиха и тунинга на Пасата. Карам го вече 3 години така и съм много доволен, а за рахода да не говорим. Стана много динамичен и пъргав.

        Ако си купя друг дизел, пак ще го тининговам, защото има наистина много голяма промяна. Все едно караш друг автомобил.
        www.drivingoffence.co.nz

        Коментар


        • #49
          До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

          Ама няма нужда да ме убеждаваш в нищо. Аз също съм с чип тунунг, и съм доволен. Просто избрах по-мекия вариант - от 125 на 145 коня и от 270 на 310 нютонметра, за това в подписа ми. Другия беше 155 коня и 330-340 нютонметра, и ми казаха че ще попушва, а аз не искам.

          Но това е съвсем друг двигател и съвсем друга система на впръскване със своите особености и ограничения. При теб със сигурност е различно.

          Както казах, повечето са спънати заводски, главно заради еко норми. Затова и подлежат на читаво чипосване, което вдига параметрите с приличен процент - понякога до 40%. От читаво чипосване на двигателя дори му става по-добре, стига да не го бутнат прекалено много та да започне да му вреди. Просто ако отижеш на анализ на газовете, няма да си в норма, ама на кой му пука, при тия трошляци по пътищата ни. От друга страна пък сваленият разход (при мен тепърва ще видя с колко, като се стопли и я покарам по магистралата с пуснат климатик) пак малко или много пази природата.

          Разликата в динамиката че чувства още повече, особено на по-новите двигатели, понеже за да контролират добре преходните режими, съвсем умишлено ги правят и по-тромавички - всяко нещо с цената си.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

            при чип тунинга е много важно, кой реално прави чипа точно за определената кола.

            Защото има доста самоуки които купуват един чип и се учат по него.

            Коментар


            • #51
              До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

              В случая не става дума въобще за подобни майстори. А и чипът е софтуерен, а не от типа външен - "power box", който се поставя механично.

              Ако имаш притеснения, инсталират ти го, караш си колата и ако не си доволен, го махат. Няма обаче вариант да не се накефиш. Може да се регулира пушенето.

              Не вземам % за всеки поставен чип и нямам материален интерес. Говоря от личен опит, както и като коментари на мои приятели, които ми познават Пасата, а сега и Гранда.
              www.drivingoffence.co.nz

              Коментар


              • #52
                До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                Първоначално публикуван от PHOENICIAN Преглед на мнение
                В случая не става дума въобще за подобни майстори. А и чипът е софтуерен, а не от типа външен - "power box", който се поставя механично.

                Ако имаш притеснения, инсталират ти го, караш си колата и ако не си доволен, го махат. Няма обаче вариант да не се накефиш. Може да се регулира пушенето.
                При турбо дизел, колите тръгват много лесно, цъкаш по горивните таблици и колата тръгва. Проблемите идва по-късно, но тогава тези майстори се оправдават, че колата е стара, затова съм 100% сигурен.

                Коментар


                • #53
                  До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                  Тук говорим за чипове. Power box-а е друго. Прави нещо подобно, ама не съвсем. И го прави по малко по-друг начин.

                  При мене не става чисто софтуерно. Сменят си се чипове в компа. Може да се сложат и на цокли - да си махаш и слагаш каквото искаш. Старите ми чипове ми ги дадоха в кутийка. При старите двигатели е така. При тебе е друго. Съответно се и работи по друг начин, с друга техника, дино стендове и тем подобни.

                  На обикновена ротационна BOSCH-овска помпа можеш да влияеш единствено върху момента на впръскване и количеството, евентуално и върху управлението на турбината, в зависимост от това какъв тип е. При Common Rail е съвсем друго. И турбините обикновено са с променлива геометрия, както и разни други екстри. И най-често само боцваш един кабел някъде, и си играеш и пипаш квото трябва, стига да имаш нужния софтуер.

                  Но, физиката си е физика, и от един момент нагоре започва да пуши. Каквото и да тунинговат, физичните закони няма как да тунинговат. Просто оптимизират горивния процес, до колкото е възможно, и при новите двигатели имат повече начини да му влиаят, отколкото при по-старите.

                  Просто всичко в плюс е за сметка на нещо в минус. Я разход, я емисии, я скъсяване на ресурс на възли и агрегати, я нещо друго, което не винаги е ясно видимо за всеки. Безплатния обяд още не е измислен.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                    Днес най-накрая ми дойде дебитомерът и ми го поставиха, както и ми смениха гарнитура на турбото, че имаше малък теч. Сега вече може да се усети промяната в поведението на джипа след чипа.

                    После ще тествам по магистрала Тракия за колко ще направи от 0 до 100 км и ще пиша.
                    www.drivingoffence.co.nz

                    Коментар


                    • #55
                      До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                      А аз когато най-накрая го изкарам от бокса ще направим един ластик

                      Коментар


                      • #56
                        До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                        Какво му лекуваш? Направиха ли ти компа?
                        www.drivingoffence.co.nz

                        Коментар


                        • #57
                          До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                          Компа го смених. Сега една клапа на климата сменям.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                            Баси късмета. След 5 часа след излизане от сервиза, светна отново лампата на двигателя и джипът изгуби мощност както преди.

                            Днес след закачане на компа в БС, се оказа, че нямало достатъчно напрежение в кабелите, които влизат в дебитомера (каквото и да означава това). Ще е много интересно, ако се окаже, че проблемът не е бил в стария дебитомер.

                            Сега колата е в сервиза и се надявам до утре да установят, какъв е проблема.
                            www.drivingoffence.co.nz

                            Коментар


                            • #59
                              До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                              Оказа се, че новият дебитомер е изгорял. Майсторите май не могат да установят защо. Сега още две седмици чакане за нов.

                              Все повече се убеждавам, че проблемът не е в дебитомера, а в нещо друго, но явно нямат капацитет да открият.

                              Старият изгоря, новият също.
                              www.drivingoffence.co.nz

                              Коментар


                              • #60
                                До: Загуба на мощност на 2,7 CRD

                                Първоначално публикуван от PHOENICIAN Преглед на мнение
                                Оказа се, че новият дебитомер е изгорял. Майсторите май не могат да установят защо. Сега още две седмици чакане за нов.

                                Все повече се убеждавам, че проблемът не е в дебитомера, а в нещо друго, но явно нямат капацитет да открият.

                                Старият изгоря, новият също.
                                Не искам да бъда лош пророк, но май ще трябва да сменяш компютъра. Имам двама приятели с ML 270 CDI, които имаха почти идентични проблеми (освен обичайните проблеми с дюзите). И те ме заклеха за нищо на света да не си купувам кола с тоя двигател - щото и аз се бях засилил към Гранд Чероки с мерцедесовия 2,7.
                                ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                                Volvo XC90 D5 Executive '12
                                Volvo XC60 D5 Summum '11
                                Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X