Както всички знаете, годишния технически преглед включва проверка на спирачките, която се извършва на стенд с валяци. До тук добре.
Следва обаче един доста необичаен проблем.
Гранд Чероки ZJ 93-95 няма положение на раздатката 249 при което предния и задния мост да не са свързани помежду си. Положение N на раздатката разделя само твърдата връзка между раздатката и скоростната кутия, а предния и задния кардан продължават да са свързани/зацепени. При това положение ако валяците започнат да въртят двете предни гуми в една посока, не могат да развият необходимата скорост при която трябва да се натиснат спирачките за да бъде измерено спирачното усилие, защото виско муфата в раздатката се съпротивлява.Всичко почва да пука, да се усуква и в крайна сметка джипа излиза от валяците. Двете предни колела могат да се завъртят в различни посоки без никакъв проблем. При задния мост обаче не става заради ЛСДто.
Ситуацията при Гранд Чероки ZJ 96-98 с 249OD, предполагам ще е същата. Там виско муфата е на основния вал.
При Гранд Чероки WJ 99-05 с 247 Куадра Драйв трагедията е още по-пълна. Там и четирите гуми трябва да се въртят с еднакви обороти и в една посока, иначе следва 100%-ов блокаж. Даже три.
Та.
Въпросът ми е. 


ВИЕ КАК МИНАВАТЕ ПРЕГЛЕД БРЕ.


Гранд Чероки ZJ 93-95 няма положение на раздатката 249 при което предния и задния мост да не са свързани помежду си. Положение N на раздатката разделя само твърдата връзка между раздатката и скоростната кутия, а предния и задния кардан продължават да са свързани/зацепени. При това положение ако валяците започнат да въртят двете предни гуми в една посока, не могат да развият необходимата скорост при която трябва да се натиснат спирачките за да бъде измерено спирачното усилие, защото виско муфата в раздатката се съпротивлява.Всичко почва да пука, да се усуква и в крайна сметка джипа излиза от валяците. Двете предни колела могат да се завъртят в различни посоки без никакъв проблем. При задния мост обаче не става заради ЛСДто.
Ситуацията при Гранд Чероки ZJ 96-98 с 249OD, предполагам ще е същата. Там виско муфата е на основния вал.
При Гранд Чероки WJ 99-05 с 247 Куадра Драйв трагедията е още по-пълна. Там и четирите гуми трябва да се въртят с еднакви обороти и в една посока, иначе следва 100%-ов блокаж. Даже три.

Та.




ВИЕ КАК МИНАВАТЕ ПРЕГЛЕД БРЕ.



Коментар