Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

    Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
    добре де колеги..какво тогава излиза...че колкото е по нов джипа....толкова е по калпав ли...???(НЕ ИСКАМ НИКОГО ДА ЗАСЕГНА , МОЛЯ ВИ КОЛЕГИ !!!) или може би си е много хубав..но не е за нас ли...? вкараите ме малко в час... защо собственниците на автомобили със старата концепция двигатели нямат тези главоболия като със собственниците на съвременните возила...?

    Това сериозно зададен въпрос ли е или колкото да се намираме в приказка!?

    Коментар


    • #17
      До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

      Специално OBD-то(I и II) при Джйип има само положителни страни.
      Какво по-хубаво от това джипа сам да казва какво му е развалено. За разлика от други марки, където чистенето на грешките става само в оторизиран сервиз, при Джйип може и в гората.
      А на Стефан трябва да му покажа сервизните книжки на един ЛандКрузер и едно ГрандЧероки. Еднакви години, еднакъв пробег. Изключение някакво от правилото.

      Коментар


      • #18
        До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

        Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
        Това сериозно зададен въпрос ли е или колкото да се намираме в приказка!?
        на теб как ти се струва...? ако исках да пиша лакърдия , щях да се извиня за спама...малко умисъл трябва... все пак.. моя джип колкото и да е гаден и стар (според мнение на доста хора ) все някога ще бъде сменен с нещо доста по съвременно ! та питам.. нямам ли право да разбера нещо за новите автомобили и би ми се искало да задам и същият твои въпрос към теб..? съжалявам че отгварям с остър език и без сръдни и кавги и конфронтации : не обичам тез неща
        п.с. съжалявам за спама искренно !!!
        Последно редактирано от lcr; 30-06-08, 19:23.
        понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
        ********************************
        JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
        Honda Shadow VLX 600 - 1999
        FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


        0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
        Влади

        Коментар


        • #19
          До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
          Специално OBD-то(I и II) при Джйип има само положителни страни.
          Какво по-хубаво от това джипа сам да казва какво му е развалено. За разлика от други марки, където чистенето на грешките става само в оторизиран сервиз, при Джйип може и в гората.
          А на Стефан трябва да му покажа сервизните книжки на един ЛандКрузер и едно ГрандЧероки. Еднакви години, еднакъв пробег. Изключение някакво от правилото.
          мерси Пламене това е нещо ново за мен ! ще го имам предвид в бъдещата смяна на джип
          понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
          ********************************
          JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
          Honda Shadow VLX 600 - 1999
          FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


          0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
          Влади

          Коментар


          • #20
            До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

            Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
            ...малко умисъл трябва... все пак...
            Прав си, извинявай, ще се старая повече

            Коментар


            • #21
              До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
              ... За разлика от други марки, където чистенето на грешките става само в оторизиран сервиз, при Джйип може и в гората...
              Е добре, как става това нещо ... ? Аз прочетох
              някъде из форума за натискането на спирачката и даването на газ до 2 к. оборота, но нищо не се получи. Би ли ми го разяснил по-ясно и по-подробно, за да опитам да го оправя, защото с тоя сервизен режим се наложи да пътувам 300 км. на 1-ва с 40 км/ч Всичко съм си го сменил, дошло ми е новото окачване обаче този компютър ми яде главата постоянно!!!!
              Move b*tch, get out the way. If you see me on the high way - get the f*ck out of my way ...

              Коментар


              • #22
                До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                Това с газта и спирачката се прави за да се обучи компютъра за по-кратко време. Идеята е двигателя и скоростите да се натоварят на предела за да може компа да събере данни. При нормална експлоатация пак ги събира но му трябват няколко дена. За това казах че според мен няма нужда от подобна процедура. Така или иначе, компа ще се обучи, само че в единия случай става с екстремно натоварване а в другия съвсем безобидно.

                Другата процедура при която се включва климатика и се превключват скоростите на място, както и се форсира двигателя до 2500 оборота се прави за да се запишат грешки, в случай че са изтрити принудително, чрез ключът за запалването, чрез четец на грешки DRB-II или чрез любимия на автоджамбазите метод откачане на акумулатора. Ако акумулатора е бил откачан в рамките на последните 50 запалвания показва грешка, ама не си спомням кода.
                Така че ако си сигурен че не си чистил грешки и тази процедура е ненужна.

                С контактния ключ грешките се четат по следния начин
                Ключът се върти до положение ON
                Изчаква се пъвоначалното стартиране на системата, придружено с мигане на лампи по арматурното табло и бипкане.
                В рамките на 5 секунди ключът се върти от On до Off, като три пъти трябва да бъде в положение Оff и накрая пак да остане на ON.
                На дисплея на километража се появяват един след друг с малки паузи кодовете на грешките а за край излиза съобщението Done.

                След три такива процедури за четене на грешки те се изтриват автоматично и компа започва да ги записва на ново(ако ги има).

                Грешки се четат и като се даде на контакт с натиснат бутон за зануляване на пробега. Тога показва и реалния пробег, разбира се ако не го е пипал някое профи.

                Грешки се четат и с четец DRB-II. След едно прочитане грешките се изтриват.

                Всичко написано по-горе се отнася за OBD-II на Jeep.
                При теб двигателя и скоростите са на Мерцедес и има вероятност да не ти свърши никаква работа.
                Но нищо не пречи да пробваш. Лоши последици не може да има.

                Коментар


                • #23
                  До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                  Аз съм пробвал варианта с подаване на контакт с натиснат бутон за зануляване и минава през диагностичен режим - изкарва 111111, 222222,... done и километрите.

                  Неколкократното включване на контакт не съм пробвал и не знам дали сработва при този модел, но би трябвало.

                  Тъй като дискусията е в тази посока, и аз на свой ред да попитам:
                  Когато паля колата - при подаване на контакт минава всичките тестове, изгасват всички лампи (които следва да изгаснат), вкл. и тази със задраскания ключ, но продължават звуковите сигнали - поне още един/два. Понякога ако не ги изчакам аудиото забива нещо - няма звук и потенциометъра реагира само в посока "-". Проблемът се решава по най-баналния начин - "излез/влез", като трябва да заключа и отключа колата. Не дава грешка на диагностиката, и ако изчакам звуковите сигнали докрай всичко е ОК. Това предполагам е правилният начин, но понякога когато бързам тези 5 секунди чакане ми се струват твърде много.

                  В тази връзка - имал ли е някой подобен проблем?

                  Коментар


                  • #24
                    До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                    Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение

                    Тъй като дискусията е в тази посока, и аз на свой ред да попитам:
                    Когато паля колата - при подаване на контакт минава всичките тестове, изгасват всички лампи (които следва да изгаснат), вкл. и тази със задраскания ключ, но продължават звуковите сигнали - поне още един/два. Понякога ако не ги изчакам аудиото забива нещо - няма звук и потенциометъра реагира само в посока "-". Проблемът се решава по най-баналния начин - "излез/влез", като трябва да заключа и отключа колата. Не дава грешка на диагностиката, и ако изчакам звуковите сигнали докрай всичко е ОК. Това предполагам е правилният начин, но понякога когато бързам тези 5 секунди чакане ми се струват твърде много.

                    В тази връзка - имал ли е някой подобен проблем?
                    На усилвателя под седалката някакви жици да си снаждал.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                      Със scangauge II се нулират всякакви грешки навсякъде на всеки автомобил с OBD, при това без да се налага да се ползва каквото и да е друго допълнително. А новите автомобили са ПРОСТО нови - вземаш караш година две и или ги махаш или почва ходене по мъките. За хора които не разбират много от техника и не могат да си поддържат сами автомобила, и разбира се нямат извор с достатъчно голям дебит на средства, препоръчвам обществения транспорт. За нашите широчини винаги е препоръчително да се взема автомобил направен за аборигени, отколкото някво лъскаво и пластмасово подобие на четириколесно превозно средство. Едното е за гъзария, която винаги коства много средства и предизвиква насмешка, а другото е да върши работа и никога да не те оставя където и да си. Всеки си прави избора сам... според багажа в "куфара" си разбира се.
                      ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                      Коментар


                      • #26
                        До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        На усилвателя под седалката някакви жици да си снаждал.
                        Ми имам още един усилвател след него, но тоя бъг го имаше и преди.

                        Колко пъти е нормално да се повтори звуковия сигнал?
                        Имам съмнение, че акумулаторът може и да е тръгнал (просто защото е оригиналният и някакси му е време май) - дали може да е от това?

                        Коментар


                        • #27
                          До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                          Първоначално публикуван от D-MAX Преглед на мнение
                          Със scangauge II се нулират всякакви грешки навсякъде на всеки автомобил с OBD, при това без да се налага да се ползва каквото и да е друго допълнително. А новите автомобили са ПРОСТО нови - вземаш караш година две и или ги махаш или почва ходене по мъките. За хора които не разбират много от техника и не могат да си поддържат сами автомобила, и разбира се нямат извор с достатъчно голям дебит на средства, препоръчвам обществения транспорт. За нашите широчини винаги е препоръчително да се взема автомобил направен за аборигени, отколкото някво лъскаво и пластмасово подобие на четириколесно превозно средство. Едното е за гъзария, която винаги коства много средства и предизвиква насмешка, а другото е да върши работа и никога да не те оставя където и да си. Всеки си прави избора сам... според багажа в "куфара" си разбира се.
                          Ама тя идеята не е само да се изчистят грешките. Нали трябва и да се прочетат за да се знае има ли проблем или няма. А тия джаджи дето се включват на куплунга редовно показват Р и после четири тирета или четири звездички. Щото някой кодове изобщо не са им известни. Поне аз не съм чул за четец който вади всички грешки. За тая работа в фирмените сервизи има цели стендове. А в случая такъв изобщо не е нужен, защото всичко си излиза на дисплея на километража. Ма аз един път дадох 70лв за диагностика в Бош, а те направиха точно това което описах по-горе. Взеха ключа, прочетоха грешките и казаха че няма проблем.
                          Съжалявам за впечатленията ти от новите автомобили. Прав си че е до багажа в куфара.

                          Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                          Ми имам още един усилвател след него, но тоя бъг го имаше и преди.

                          Колко пъти е нормално да се повтори звуковия сигнал?
                          Имам съмнение, че акумулаторът може и да е тръгнал (просто защото е оригиналният и някакси му е време май) - дали може да е от това?
                          Аха. Щото музиката е малко силна че трябва и още. И аз така. Само че с активна бас каса. Махни всички жици които са свързани към кабелите на заводския усилвател и ще се оправи. Аз друго решение не можах да измисля. А доста пробвах.
                          И не е свързано с изчакването на бипкането при палене. Когато си иска го прави. Явно на усилвателя не му стига ток за да тръгне.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            ...
                            Аха. Щото музиката е малко силна че трябва и още. И аз така. Само че с активна бас каса. Махни всички жици които са свързани към кабелите на заводския усилвател и ще се оправи. Аз друго решение не можах да измисля. А доста пробвах.
                            И не е свързано с изчакването на бипкането при палене. Когато си иска го прави. Явно на усилвателя не му стига ток за да тръгне.
                            И моите подозрения бяха в тази посока, но не му отдавах достатъчно значение. Да махам кабелите..., не знам, музиката ми я слагаха в сервиз и ако се скофти нещо вероятно няма да ми признаят гаранцията. Абе ще го чакам да тръгне музиката преди палене май.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Ама тя идеята не е само да се изчистят грешките. Нали трябва и да се прочетат за да се знае има ли проблем или няма. А тия джаджи дето се включват на куплунга редовно показват Р и после четири тирета или четири звездички. Щото някой кодове изобщо не са им известни. Поне аз не съм чул за четец който вади всички грешки. За тая работа в фирмените сервизи има цели стендове. А в случая такъв изобщо не е нужен, защото всичко си излиза на дисплея на километража. Ма аз един път дадох 70лв за диагностика в Бош, а те направиха точно това което описах по-горе. Взеха ключа, прочетоха грешките и казаха че няма проблем.
                              Съжалявам за впечатленията ти от новите автомобили. Прав си че е до багажа в куфара.
                              Тоя уред(поне за сега) не прави описаното от тебе, освен това той вади кода на грешката без да се интересува коя за какво е, и как се изписва. Ти си проверяваш по документацията къв е проблема(в мойта си ги пише всичките) и ако искаш след като той те пита ги триеш. Ако искаш може и да ремонтираш въпросния проблем, ако искаш караш докат пак светне. Все пак аз съм от щастливците дето до сега не ми е светвало нищо. Важното е че си мисля, че съм готов за "битката с кодовете". Поне така се надявам
                              ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                              Коментар


                              • #30
                                До: Грешки на OBD (on-board diagnostic) системата

                                Първоначално публикуван от D-MAX Преглед на мнение
                                Тоя уред(поне за сега) не прави описаното от тебе, освен това той вади кода на грешката без да се интересува коя за какво е, и как се изписва.
                                Така е . Вади кода. Ама нали не си мислиш че тоя уред е един дисплеи дето просто визуализира информацията от буксата. Щото тя там изобщо не е във вид който е годен за това. Бая обработка се иска. От там се свързваш директно с компа.



                                Не знам, аз до сега съм закачал три различни и трите се омотаха и единственото което направиха е че изтриха грешките.

                                Ти си проверяваш по документацията къв е проблема(в мойта си ги пише всичките) и ако искаш след като той те пита ги триеш. Ако искаш може и да ремонтираш въпросния проблем, ако искаш караш докат пак светне.
                                Всички OBD кодове са еднакви.
                                Какво да светне. Обикновено нищо не светва. Просто записва тихомълком грешки. Например "Висок волтаж от датчика за температура на акумулатора". Редовно като се давя в реките я записва.
                                Светне ли Чек енджен или Малфункшън, работата с чистене на грешки не става. Иска си смяна.
                                Какъв е Jeep-а с тая подробна документация.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X