Обява

Свий
Няма добавени обяви.

бял пушек Jeep wj 3.1 1999

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

    Първоначално публикуван от hristorama Преглед на мнение
    Трябва да се шлайфат и подравнят всички глави, а не само ремонтираната, защото гарнитурата е една. Това е задължително, както и избора на подходящия номер на гарнитурата. Хубаво е при отварянето да се проверят и хидравличните повдигачи, да се напаснат клапаните или да се провери напасването им, както и да се проверят кобилиците и прътовете. Трябва да се сменят и болтовете. Това се препоръчва, защото старите се разтягат и уморяват. У нас повечето майстори не сменят болтовете, което е много погрешно. В Ebay продават комплекти болтове и гарнитури. Моят съвет е да си следваш всички процедури макар и да ти излезе по-скъпо, защото може да се наложи да се повтаря по-късно.
    бих допълнил и шлайфане на плочките пред първа и зад 5-та глава, защото съм сигурен, че не са ги шлайфали, както и капака на клапаните...

    Коментар


    • #47
      От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

      Наистина съчувствам на @rosen_dim поради това, че с баща ми се набутахме и взехме и купихме същият такъв камион Изглеждаше наистина хубав джип, но както казват мишката си имала опашка... Как нито един от нас не се сети да отвори казанчето с антифриз когато го купувахме, само забелязхме че пластмасата на радиатора горе е лепена с нещо като силикон и си казахме колко да е един радиатор все ще да го сменим (защото цената на джипа чесно казано беще с около 1000 лв. по-ниска от другите по сайтовете в и-нет). Човекът от салона ни караше видимо всичко му беше наред на джипа.. температури и т.н. Купихме го (Jeep Grand Cherokee 3.1 TD). Когато баща ми се е прибирал към къщи след прехвърлянето на джипа и всичко... му светнала лампичката за ниво на антифриза и когато пуснал климатика не духало топло... Закарахме го на майстор да провери парното и се започна с приключленията. Той помисли, че малкото радиаторче, което се намирало някъде зад таблото е запушено, но човекът се усъмни защото просто нямало какво да му се запуши и започна да търси проблемът другаде. Когато отидохме беше развързал маркучите от радиатора за охлаждане на двигателя и оттам ни показа каква гадост е изтекла. Явно някаква добавка за да може да мине номера за продажбата. Решихме да потърсим и друго мнение при друг майстор и той ни каза че не надувало много тръбите и неможело да е гарнитура или глава.. ако било незнам си кво щяло да стане и незнам си що... Човекът сякаш се опитваше да ни успокои.. Каза да се приберем и всичката гадост от добавката да я измием да махнем връщащите маркучи към казанчето и да наливаме постоянно вода и да прочистим хубаво радиатора. Прибрахме се и речено сторено, но течността постоянно се пенеше. Решихме, че може да е от термостата и да не позволява да се отвори големия кръг (не съм вещо лице и нищо не разбирам от ДВГ само обща култура) махнахме го и мисля че бяхме прави до някъде, защото излезнаха още сума гадости... напълнихме с оцет и така престоя една нощ (сигурно попеляхме оцет за доста туршии... тц тц...) На следващия ден си сложихме тръбичките към казанчето и карахме до Пловдив и на обратно за да се повърти още и когато се върнахме махнахме оцет-а изплакнахме и напълнихме с антифриз. Запалихме и всичко изглеждаше доста по-добре даже духаше топло през радиатора... Уви пяната си я имаше.. все тази пяна... Наложи ни се да ходим до Габрово през Шипка.. преди да тръгнем пак светна въпросната лампа за антифриз... реакция от баща ми никва... наляхме нафта и тръгнахме.. но на бензиностанцията забелязах че пропушва бял дим от аспуха.. На разклона преди карлово преди да започнем да се изкачваме вдигна и температура спряхме... видяхме че няма антрифриз и доляхме ( бяхме се подготвили... ). Газ нагоре.. и горе почивка пак лампата... пак доляхме (2 литра до тук)... Вече чесно да ви кажа му беше като че ли все едно какво ще стане само да стигнем до габрово и вече там като спряхме взехме още антифриз, но... така и не стигнахме да сипваме от него... Баща ми се ядоса. Изключихме двигателя явно беше вече че смесва горивото с антифриза след като никаде нямаше теч. Обади се на един наш приятел познат пътна помощ да идва да ни взима и направо му каза да го кара към някакъв майстор разбирач, че си е е*а*о майката.. Свършихме си работата в Габрово и обратно към Пловдив. Отвориха двигателя и налице следното:
      1. 3 броя спукани глави, като са спукани според майстора някъде на майната си отвътре и не подлежали на ремонт. т.е. по-добре излизало да си купим нови, като за другите 2 не се давала някаква гаранция, че са в ред ( не разбрах от баща ми точно просто не беше на себе си..), като това е след надуване и т.н. т.е. за 3-те със сигурност се знае че не става нищо от тях. Като се успокои ходихме и го питахме човека какво още може да се види, че има да се прави за да видим дали си струва да се прави или... оказа се още:
      2.Шарнири - 4бр.
      3.Накрайници кормилни - 4бр.
      4.Теч кормилна кутия (къде точно не разбрах)
      5.Теч между скоростна и раздатъчна кутия
      6.Радиатор (охлаждащ двигателя не знам как да го напиша), който е добре рециклиран не тече, но човекът ни съветва и той да се подмини че не се знаело вътре пластините или какво.. можело да не са наред и пак да се налага после подмяна на глави и т.н. заради радиаторът. (такъв нов мисля че е 1600лв. )

      Нов съм както се вижда във форума изчетох хиляди мнения и т.н. и хора моля помагайте... единствената ми надежда е този форум. Всякакви мнения са ми добре дошли за части втора ръка за горепосочените компоненти или нещо от сорта.. всичко... Майстори.. Нови части.. Части втора ръка.. Официални вносители.. Сайтове за части от америка или европа, че доколкото разбирам този VM двигател е разработка на алфа за jeep пък никаде не намирам части в европа или пък като намеря сайтове от америка са все за бензинки, те американците май и не уважават дизелите Благодаря предварително на всички отзовали се! И @rosen_dim обади се да пием по кафе да споделим малко злощастен опит.

      Коментар


      • #48
        От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

        С какво да помагаме? Какво толкова е станало с луксозен десет годишен джип, от най евтините на пазара? Освен, че предстои ремонт на главите и евентуално нов радиатор.
        Наскоро правих такъв Гранд, също с три спукани глави. Главите най вече се пукат между клапаните и между клапаните и бренерите. Вадят се леглата на клапаните и бренерите и се заваряват без проблем. Колко ще искарат божа работа. Втората употреба също. Третия вариант е нови. Има колкото искаш и на сравнително добра цена.
        После може да се помогне с четене на Форума как да се кара тоя джип, за да се съхрани ресурса на главите.

        Коментар


        • #49
          От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

          Обади се да ти кажа при кой да го закараш в Пловдив.
          Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
          Grand 3.1TD
          0898 620 306 Стоян

          Коментар


          • #50
            От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

            Андро е прав! Много хора карат джиповете си като "бегачки" и после се чудят "Кво стана...?!!" Тези возила не са за скорости 180-200 км/ч, нищо, че километражите им са до 220-240 км/ч (и моя, представяте ли си..“?!!), особено пък с този мотор...

            Поздрави

            Коментар


            • #51
              От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

              Според мен си оправи джипа и си го карай... поне ще знаеш, че от теб започва всичко от тук нататък... иначе влизаш в по-голям филм... продажба, търсене на друг с неизвестни проблеми, пускане на нова подобна тема... абе разбираш ме нали а и читав екземпляр от тези (до колкото може да се нарече читав де) струва колкото твоя + ремонта му...

              Коментар


              • #52
                От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                Мда така и стана започнахме да го правим... Обадихме се в Скорпион 13 имаха всичко налично хората. Поръчахме 5 необурудвани глави и всичките му там уплътнения и джаджи.. въпросът ми сега е, че хората са ги изпратили вече а майстора звъни и казва точно като ги взимахме от Еконт, че не било хубаво да са испански, а те бяха точно такива. Някакви впечатления от колегите, че са испански.

                Коментар


                • #53
                  От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                  Нямаш никакви проблеми с това, че са испански. Веднъж направите ли колата, следва превилната подръжка от ваша страна и ше забравите за тежките проблемни точки на този двигател.
                  R 727cc BB KIT
                  ZJ V8
                  WK2 V6

                  Коментар


                  • #54
                    От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                    Първоначално публикуван от m00ner Преглед на мнение
                    Мда така и стана започнахме да го правим... Обадихме се в Скорпион 13 имаха всичко налично хората. Поръчахме 5 необурудвани глави и всичките му там уплътнения и джаджи.. въпросът ми сега е, че хората са ги изпратили вече а майстора звъни и казва точно като ги взимахме от Еконт, че не било хубаво да са испански, а те бяха точно такива. Някакви впечатления от колегите, че са испански.
                    и както многократно съм споделял благодарение на челен опит... плочките пред първа и зад 5-та глава трябва да са с еднаква на главите височина!!! иначе няка как да се стегнат добре главите и ще късаш гарнитура. Също така е хубаво да се шлайфа и капака на клапаните, че да не се олива като китайски оливерник да ти настроят и добре кобилиците, щото съм сигурен, че в момента имаш я някоя, която натяга някой клапан, я някоя, която не доотваря друг клапан... дано майстора ти ги знае тези неща!!! проверете и прътовете от подвигачите до кобилиците дали имат износване, и ако имат - сменяй ги (комплекта струва около 80лв оригинален мопар) ако всичко се изпипа двигателя ти ще работи дълги дълги километри и ще мърка като доволно котенце

                    Коментар


                    • #55
                      От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                      Благодаря много за мненията и препоръките Сега сме в процес на сглобяване.. ще пиша по-късно след ремонта дали и до колко е успешен

                      Коментар


                      • #56
                        От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                        Мъка голяма...Направихме главите. Три пъти сглобяваме, разглобяваме, проверяваме, гарнитури и т.н. и пак надува маркучите на охладителната система. Сведохме нещата само до първи цилиндър. Разменяхме главите - не е от тях, уж те са направени кадърно, както и плочките. Блока изглежда здрав, пък и няма основания и причина да е крив. Направо си е приключение. m00ner, обади се да споделим опит - 0899 90 30 50. Общо взето и аз изчетох и чета форума и направих всички препоръки на колегите, но напук скапаните тръби надуват. Последния път наду чак като загря до работна температура...Вече не знам какво да проверяваме и да правим. Според един колега, който твърди че се е занимавал с такива джипки трябва да се прегледат някакви "ризи" (и аз не твърдя че разбирам много, много). Това ми звучи като основен ремонт на двигателя, и не само ми звучи но и майстора ми каза така-сваляне на мотора за тези "ризи". Ако това остава да направя ще го направя, но питам дали има някаква връзка това с надуването на тръбите. Можете ли да ми кажете къде другаде да търся проблема.

                        А иначе още не знам като цяло колко ще струва засега ремонта (около 150-200 лв. на глава). Но като проверявах цени за глави най-изгодната беше на American parts (http://americanparts.org) 395 лв. необорудвана.

                        Коментар


                        • #57
                          От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                          А и ако някой може да ми препоръча някой майстор в София.

                          Коментар


                          • #58
                            От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                            Да намерил си хубава цена... в Скорпион 13 са 420лв. на глава. Ние за това и не искахме да се занимаваме със старите глави за да няма подобни проблеми като твоите, но като ги сглобим ще пиша какво е станало. Ние очакваме, че може да имаме проблем с големия радиатор за охлаждането на двигателя, т.е. видимо е гърмял и после е лепен отгоре на пластмасата и може да протече от там...

                            Коментар


                            • #59
                              От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                              Ако тоя двигател е със сухи фтулки, които надстърчат от челото на блока и гарнитурата не е с небходимата дебелина няма стягане на главата.

                              Коментар


                              • #60
                                От: бял пушек Jeep wj 3.1 1999

                                Втулките /ризите /са мокри.Размера на гарнитурата се определя по разстоянито от буталото до равнината на втулката.
                                Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                                Grand 3.1TD
                                0898 620 306 Стоян

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X