Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Еди като опитен диагностик и механик много добре знае ама се прави на улав

    Старите АБС системи са били мислени от конструктори и инженери, а новите вече са имали в екипа си търговци, поради което старите системи имат я болт, я пробка, я изцяло механични методи за обезвъдушаване в полеви условия, новите системи обаче искат дилър, ухо от новозенландска жаба, течност от дилъра и всякакви други хитрости на които да се ловят 99% съвременните хора, останалия 1% от хората са балканци, евреи и шотландци )) и те така те ))
    Адаш, точно с това не съм съгласен... Просто инженерите са преминали на по-горно ниво, докато някои майстори са останали в началото на 20 век и очакват с чук да се оправи всичко...
    Според теб кое е по-лесно - да търсиш пробката, да я отвиваш/завиваш с ключ, докато натискаш спирачката, или просто да включиш правилният уред и да избереш от менюто правилната функция и да изчакаш на менюто да се покаже ОК/Completed
    A за Еди - въобще не се съмнявам в неговият професионализъм и т.н. - аз съм просто любител. Да, изисква се правилният инструмент, но дори за да развиеш гайка се изисква правилният инструмент... Просто с времето инструментите се променят... Както се е променил и каменният чук/брадва с малко по-съвременни инструменти с времето
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #62
      От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

      Съгласен съм Адаш, така е прав си.

      Да се върнем на въпроса ми - както точно работи механизма при който накладките се връщат в правилната позиция след всяко натискане на спирачката?

      Как така без пружини накладките веднага се прибират и не се търкат в диска след всяко натискане, кое кара накладките мигновенно да се връщат в начална позиция?
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #63
        От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

        Какъв е проблемът да се 'трият' без да упражняват натиск? Съпротивлението на триене нали знаеш, че зависи от силата на натиск... Няма ли сила на натиск - нямаш съпротивление... Нямаш ли триене, нямаш износване...
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #64
          От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          Какъв е проблемът да се 'трият' без да упражняват натиск? Съпротивлението на триене нали знаеш, че зависи от силата на натиск... Няма ли сила на натиск - нямаш съпротивление... Нямаш ли триене, нямаш износване...
          Студено, не е правилен отговор.

          Ако има триене има загряване, горещи спирачки са по-малко ефективни спирачки, а и дори минимално триене ще износва и накладки и дискове.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #65
            От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

            Мисля, че след пускане на педала и връщането на буталото, нагнетената течността тръгва обратно и за момент увлича буталото, колкото да отпуснат накладките и да се осигури необходимия луфт.
            П.П. не съм сигурен дали е така
            "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

            Коментар


            • #66
              От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

              По нищо не се различават от преди 40г, в/друга нямам поглед. А и си е направено за топло/ студено.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #67
                От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                Студено, не е правилен отговор.

                Ако има триене има загряване, горещи спирачки са по-малко ефективни спирачки, а и дори минимално триене ще износва и накладки и дискове.
                E да, но няма ли усилие, няма и триене... Освен това има леки неравности, вибрации и т.н., които допълнително биха отдалечили накладките...

                П.С. при спирачните апарати с едностранно буталце кое връща 'пасивната'' накладка заедно с целия държач по водачите?
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #68
                  От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                  Понеже аз съм хобист и не съм учил тия неща както професионалните механици, се зачетох и инвестирах няколко часа в образоване.

                  Три неща карат буталото и накладките да се връщат и да не трият в диска, подредени са по ефективност и големина на влияние:

                  1. Семеринга с квадратно сечение е причината на 80-90% за връщането на буталото след отпускане на педала на спирачката. Същия уплътнител е и виновен за самото движение на буталото, именно и само той създава плътно прилепване между буталото и спирачния апарат, когато се натисне спирачката от движението на буталото този семеринг се увлича и леко се подгъва, когато налягането спадне след пускане на педала, твърдата гума с квадратно сечение иска да се върне в нормално положение и връща буталото около или малко над 1мм. Херметичността на системата и рязкото спадане на налягането също мъничко допринасят за връщане на буталото.

                  2. Спирачния диск никога не прилепва плътно и идеално към хъба, освен това диска никога не е идеално гладък и равен, има минимално биене и хлабини, които позволяват след отпускане на педала, диска да отблъсне лекичко накладките, говорим за движения и отблъскване по-малко от милиметър.

                  3. Увличане на въздух и разни там физични закони ала бала . ефекта е някакво количество въздушна маса се натрупва между диска и накладките и тази маса има някакъв слаб но важен ефект върху отблъскването на накладки от диск.

                  Всичко това по-горе допринася за отблъскване в рамките на около един милиметър, никой не говори за пълно прибиране на буталото, просто за минимално отстояние на диск от накладки в рамките на 0.5 - 1 мм, това по дизайн на този вид спирачни системи с т.н. плаващ спирачен апарат.

                  Осбено важни неща за правилно функциониране на системата са:

                  Изправен семеринг с квадратно сечение - НЕ се маже с масла и греси а само със спирачна течност.
                  Чисто бутало без корозия и язви.
                  Чисти, добре смазани и без язви/корозия водачи/плъзгачи

                  Доста неща научих и си видях поне 1-2 фундаментални грешки в методите на работа по спирачната система, но кой се е родил научен.
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                    Май не мисля правилно
                    "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

                    Коментар


                    • #70
                      От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                      Адаш, не става въпрос за 0.5-1мм, а за стотни..
                      А за мазането на буталцето със спирачна течност, а не със смазка - пише го във всяка инструкция Но предполагам там се намесва и въпросът със съвместимостта на смазките/течностите..
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                        Адаш, не става въпрос за 0.5-1мм, а за стотни..
                        А за мазането на буталцето със спирачна течност, а не със смазка - пише го във всяка инструкция Но предполагам там се намесва и въпросът със съвместимостта на смазките/течностите..
                        Така е, ама понеже ремонтните комплекти идват с тубичка масло, да не посочвам майстори.... които мажат с тях и прахоуловителния маншон, и семеринга и водачите...

                        А за разстоянието най-често срещах 0.5-1мм за оптимално отстояние между диск и накладки, това за плаващ спирачен апарат, както казах аз съм хобист не съм ги учил тия неща не мога да споря.

                        А и още нещо, това(0.5 -1мм) е разстояние между диск и вътрешната накладка, тази която контактува с буталото, накладката която е от към страната на джантата е много по-близко до диска но пък тя малко по-малко участва в първоначалния контакт а и явно по-малко участва и в самото спиране и там луфта е може би по-малък, това не го прочетох но на всички анимации така е показано и освен това дисковете на коли с плаващи апарати винаги са много по-дебели от вътре от към страната на буталото.
                        Бъдете живи и здрави!

                        Коментар


                        • #72
                          От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                          Не знам - не съм измервал твърдостта на накладки, но е факт, че при добре смазани и неизносени водачи, накладките се износват равномерно дори и при едностранни буталца с плаващ спирачен механизъм
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                            Като гледам темата е в разгара си, та и аз да попитам... или да споделя.
                            На WJ-я му сменях преди месец предни и задни дискове, накладки и водачи.
                            Понеже беше скъсан маншона на едното бутало, смених и него. Това разбира се изисква изваждане на буталото и после много въздух в системата.
                            Първия ден беше невъзможно да се обезвъдуши... но на другия... както казаха по напред - като москвич. Понеже първия път не сложих маншона добре, правих процедурата два пъти и двата пъти така успях. Предполагам че на самотек успява въздуха да се избута или нещо такова ...
                            "Когато целта е всичко и пътят е без значение"

                            Grand Cherokee Limited 2.7CRD

                            Коментар


                            • #74
                              От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                              Не пипаш ли самият АБС или над него (т.е. - да може да вкара например през изпразненото казанче въздух към АБС при нормален поток на обезвъздушаване) в общият случай (с изключение на процедури, споменати от Еди за някои марки/модели) няма проблеми - обезвъздушава си се както Москвич
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Обезвъздушаване на АБС модул - ДЖИЙП автомобили

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Не пипаш ли самият АБС или над него (т.е. - да може да вкара например през изпразненото казанче въздух към АБС при нормален поток на обезвъздушаване) в общият случай (с изключение на процедури, споменати от Еди за някои марки/модели) няма проблеми - обезвъздушава си се както Москвич
                                Да при WJ може и така , не е задължително и необходимо да се ползва диагностичната процедура , както и при доста други марки и модели .
                                Еди Рангелов : 0885 088 444
                                Няма незаменими има незабравими хора !!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X