От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016
В момента съм на вълна правилно масло в автомата NAG1/ W5A580/ 722.6 или иначе казано 5-G Tronic-ът на Мерцедес. Според менюалът, маслото е Mopar ATF+4, а според последната спецификация на Мерцедес за тази кутия, това е масло с одобрение 236.14. Като гледам мулти ATF маслата, ATF+4 се припокрива със старата спецификация на МБ 236.10. В щатските форуми казват, че имало над 20 разновидности на кутията, вкл различни хидротрансформатори, фрикциони и най-вече настройки според двигател и масло. За това е важно да се спазва препоръката за масло от производителя.
Проблем и смяна на спецификация е имало при Crossfire и Sprinter, която от атф+4 минава на 236.14, заради проблеми. Кутията уж се нагаждала на новото масло или с директен ъпдейт през TCM или след известно време каране.
Въпросът е, че не съм сигурен ако смеся 236.14 със вероятно заводско налятия ATF+4 на Мопар, каккъв ще е резултата. Предвид, че кутията NAG1 е сглобявата в щатите, би трябвало да е мопарското масло. Ако искам да ъпдейтна изцяло кутията на 236.14, трябва да направя цял флъш, където ще заминат минимум 10 литра масло. Още не съм чел руснаците какво сипват, но при автоматите, знаем че и с не специфицирано масло, кутията ще работи, но в някакъв момент, разко ще каже "скръц".
В момента съм на вълна правилно масло в автомата NAG1/ W5A580/ 722.6 или иначе казано 5-G Tronic-ът на Мерцедес. Според менюалът, маслото е Mopar ATF+4, а според последната спецификация на Мерцедес за тази кутия, това е масло с одобрение 236.14. Като гледам мулти ATF маслата, ATF+4 се припокрива със старата спецификация на МБ 236.10. В щатските форуми казват, че имало над 20 разновидности на кутията, вкл различни хидротрансформатори, фрикциони и най-вече настройки според двигател и масло. За това е важно да се спазва препоръката за масло от производителя.
Проблем и смяна на спецификация е имало при Crossfire и Sprinter, която от атф+4 минава на 236.14, заради проблеми. Кутията уж се нагаждала на новото масло или с директен ъпдейт през TCM или след известно време каране.
Въпросът е, че не съм сигурен ако смеся 236.14 със вероятно заводско налятия ATF+4 на Мопар, каккъв ще е резултата. Предвид, че кутията NAG1 е сглобявата в щатите, би трябвало да е мопарското масло. Ако искам да ъпдейтна изцяло кутията на 236.14, трябва да направя цял флъш, където ще заминат минимум 10 литра масло. Още не съм чел руснаците какво сипват, но при автоматите, знаем че и с не специфицирано масло, кутията ще работи, но в някакъв момент, разко ще каже "скръц".
Коментар