Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

    В момента съм на вълна правилно масло в автомата NAG1/ W5A580/ 722.6 или иначе казано 5-G Tronic-ът на Мерцедес. Според менюалът, маслото е Mopar ATF+4, а според последната спецификация на Мерцедес за тази кутия, това е масло с одобрение 236.14. Като гледам мулти ATF маслата, ATF+4 се припокрива със старата спецификация на МБ 236.10. В щатските форуми казват, че имало над 20 разновидности на кутията, вкл различни хидротрансформатори, фрикциони и най-вече настройки според двигател и масло. За това е важно да се спазва препоръката за масло от производителя.

    Проблем и смяна на спецификация е имало при Crossfire и Sprinter, която от атф+4 минава на 236.14, заради проблеми. Кутията уж се нагаждала на новото масло или с директен ъпдейт през TCM или след известно време каране.

    Въпросът е, че не съм сигурен ако смеся 236.14 със вероятно заводско налятия ATF+4 на Мопар, каккъв ще е резултата. Предвид, че кутията NAG1 е сглобявата в щатите, би трябвало да е мопарското масло. Ако искам да ъпдейтна изцяло кутията на 236.14, трябва да направя цял флъш, където ще заминат минимум 10 литра масло. Още не съм чел руснаците какво сипват, но при автоматите, знаем че и с не специфицирано масло, кутията ще работи, но в някакъв момент, разко ще каже "скръц".
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

    Коментар


    • #77
      От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

      Така или иначе е много по- добре да се промие/ направи пълна смяна, иначе тези 4 литра от картера на кутията са опресняване на 1/3 от маслото някъде. Ако ще се прави да се прави като хората да си знаеш, че още 100к км си ок. Относно АТФ+4 или 236,14 смятам, че масло покриващо която и да е от двете спецификации на реномирам производител ще свърши добра работа.

      Коментар


      • #78
        От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

        FLUID CAUTION:
        • ATF+4 MUST always be used in vehicles that were originally filled with ATF+4.
        • ATF+4 is compatible with ATF+3 and can be used to top off vehicles that currently have ATF+2 or ATF+3.
        • DO NOT use ATF+2 or ATF+3 to top off vehicles that have ATF+4 fluid

        Аз не виждам защо да не се "играе на сигурно" в случая. Проверява си собственикът какво е било заводското- и сменя с него. Промивки,смяна на спецификации,ма нямало/имало значение,ма били горе-долу сходни...за какво са тия главоболия?
        То там и да са минали на 236.10 в някои модели в миналото(ако се не лъжа бюлетинът беше дата 2007г.) - впоследствие нещата може да са вече други(т.е. пак да е само ATF +4 за NAG1 в Chrysler до края на употребата й).

        Та проверка в 2-3 източника за заводския тип-и смяна със същото.
        http://www.wk2jeeps.com/wk2_maintenance.htm
        http://www.wk2jeeps.com/engine/Capac...Capacities.pdf

        Коментар


        • #79
          От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

          Да де, ама казва ли ти някой че factory fill е със сигурност АТФ+4? Като цяло е интересно, че АТФ+4 е с еднакви характеристики с 236.10, след като преди да почне вграждане на Мерцедесови кутии в щатски коли, МБ си държаха на 236.10. Аз нямам против да си сипя отново Мопар атф, но чета, че 236.14 било много подобрено и за 722.9 и 722.6. Иначе не се съмнявам, че ще си бачка и с Мопара и следващите 60к км, щом е бачкало до сега.
          R 727cc BB KIT
          ZJ V8
          WK2 V6

          Коментар


          • #80
            От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

            Тая чорба 236.14 е добра за МВ ,на Jeep не деяни
            По лошо охлаждане имат явно индианците. От МВ го точиш чистичко а от Jeep мътно и кафяво. Сипвай си Мопар и това е. А и Мопар-а си е мислен изначало да търпи тормоз от температура.

            Коментар


            • #81
              От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              ПП: На схемата дадена от теб по-напред, не се вижда точно, но съединителя трябва да е вътре в зъбното колело означено с номер 10(десет).
              Точно там е съединителя:
              https://www.moparpartsgiant.com/part...8071221ab.html
              И аз не съм "специалиста".
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #82
                От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                Възможно е, макар че очаквах да са разпарчетосали всяка част на схемата. До колкото разбрах дисковете работят само на бързи и предава усилия към предния кардан, чрез електромотор, който адаптира зацепването според demand- ът, колко да участва предния мост.
                R 727cc BB KIT
                ZJ V8
                WK2 V6

                Коментар


                • #83
                  От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                  Да, а на бавни ги е натегнал на макс, като така нямаш централен диф, въртящия момент се предава по равно напред/назад.
                  Няма ги на скицата, може би защото не се предлагат отделно.
                  Най ме е страх от хора без мечти...

                  Коментар


                  • #84
                    От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                    Първоначално публикуван от huntingdog Преглед на мнение
                    Относно АТФ+4 или 236,14 смятам, че масло покриващо която и да е от двете спецификации на реномирам производител ще свърши добра работа.
                    И как го сметна тва бе брат. Как ги смятате без кръчмаря. Много сте умни, много сте компетентни опитни и кадърни ли че ги смятате тия неща.
                    Последния негодник който ме накара в NAG1-Jeep на 60 000км да сложа 236,14 , на 70 000км прегря кутията и даде 3600лв за ремонт. А тя горката още като тръгна от сервиза записа преплъзване и светна чека. И това с адаптация. Три годишна кола на 60 000км, разбираш ли. Тва е брутално невежество. Ай продължавайте да си смятате.
                    Последно редактирано от kinex; 09-09-19, 20:52.

                    Коментар


                    • #85
                      От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                      Нещо и е имало на тая кутия значи изначало, без значение на колко км е бил автомобила. Не съм го смятал, просто личен опит. Моя Гранд ( този от профилната) вече 25к км е с Fuchs 4134 (236.14 спецификацията). Като и е направена промивка 10литра. Смяната я направих като го взех и тъй като кутията е nag1 му сложих масло по мерцедесовската спецификация. Заводски няма теглич, така че не мога да кажа при теглене как е. Но при нормално градско, междуградско и магистрално каране ( настъпвам си го честичко кеф ми прави ) кутията държи 75 - 77 грдадуса. В големите жеги в яко задръстване ми е вдигала макс 81 градуса, 78 - 80 при офроуд разходки.. След смяната на маслото не съм усетил никаква разлика ( нямам си на представа какво е имало налято преди това, но беше с червен цвят и тамън за смяна като го взех, все пак автомобил втора ръка). Нямам представа може с АТФ+4 температурите да паднат още, следващата смяна ще пробвам от любопитство. Масово маслата покриващи АТФ+4 спецификацията покриват МБ 236,10 или макс 236,11, не би ли трябвало 236,14 да надхвърля качествата на тези масла? Невежество ок.. сам си работя по автомобила и това ми прави кеф, макар и да съм само любител, за сега не съм установил да има някакъв проблем.

                      Коментар


                      • #86
                        От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                        Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                        Да де, ама казва ли ти някой че factory fill е със сигурност АТФ+4?
                        Аз ти казвам. Тва стига ли?
                        Дисковете в раздатката не се продават отделно. 1600лв струва цялата удурма. С трудът мина 2000лв ама не е важно щото като вдигнеш на левел офроуд можеш и сам да си го смениш.
                        Какво друго искаш да счупиш?

                        Коментар


                        • #87
                          От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                          Първоначално публикуван от huntingdog Преглед на мнение
                          Нещо и е имало на тая кутия значи изначало, без значение на колко км е бил автомобила. Не съм го смятал, просто личен опит. Моя Гранд ( този от профилната) вече 25к км е с Fuchs 4134 (236.14 спецификацията). Като и е направена промивка 10литра. Смяната я направих като го взех и тъй като кутията е nag1 му сложих масло по мерцедесовската спецификация. Заводски няма теглич, така че не мога да кажа при теглене как е. Но при нормално градско, междуградско и магистрално каране ( настъпвам си го честичко кеф ми прави ) кутията държи 75 - 77 грдадуса. В големите жеги в яко задръстване ми е вдигала макс 81 градуса, 78 - 80 при офроуд разходки.. След смяната на маслото не съм усетил никаква разлика ( нямам си на представа какво е имало налято преди това, но беше с червен цвят и тамън за смяна като го взех, все пак автомобил втора ръка). Нямам представа може с АТФ+4 температурите да паднат още, следващата смяна ще пробвам от любопитство. Масово маслата покриващи АТФ+4 спецификацията покриват МБ 236,10 или макс 236,11, не би ли трябвало 236,14 да надхвърля качествата на тези масла? Невежество ок.. сам си работя по автомобила и това ми прави кеф, макар и да съм само любител, за сега не съм установил да има някакъв проблем.
                          Виж как ги разбираш. Нещо и имало на кутията. Е как докато беше с Мопар 9602 нищо и нямаше.
                          Поинтересувай се малко за спецификацията на Мопар АТФ+4 и ще разбереш че ние простосмъртните знаем за тази спецификация точно толкова колкото знаем за спецификацията на Кока-Кола. В случая производителите на масла също са от простосмъртните.
                          Много фенове на квантова механика ставате в този форум. Почвате да ме дразните.

                          Коментар


                          • #88
                            От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Виж как ги разбираш. Нещо и имало на кутията. Е как докато беше с Мопар 9602 нищо и нямаше.
                            Поинтересувай се малко за спецификацията на Мопар АТФ+4 и ще разбереш че ние простосмъртните знаем за тази спецификация точно толкова колкото знаем за спецификацията на Кока-Кола.
                            Много фенове на квантова механика ставате в този форум. Почвате да ме дразните.
                            Може нещо да е направено некомпетентно по смяната аз от къде да зная? Разбирам ги толкова колкото ти го написах по- горе с факти от личен опит.
                            Сигурно ще ми кажеш, че и Mopar NV245 NV247 NV249 TRANSFER CASE FLUID няма алтернативи на пазара?

                            Коментар


                            • #89
                              От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                              Първоначално публикуван от huntingdog Преглед на мнение
                              Може нещо да е направено некомпетентно по смяната аз от къде да зная? Разбирам ги толкова колкото ти го написах по- горе с факти от личен опит.
                              Сигурно ще ми кажеш, че и Mopar NV245 NV247 NV249 TRANSFER CASE FLUID няма алтернативи на пазара?
                              Това че не не знаеш е единствената 100%-това истина която каза до момента.
                              Успех с алтернативите.

                              Коментар


                              • #90
                                От: ОБСЛУЖВАНЕ на JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD SUMMIT 2016

                                Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                                Да, а на бавни ги е натегнал на макс, като така нямаш централен диф, въртящия момент се предава по равно напред/назад.
                                Няма ги на скицата, може би защото не се предлагат отделно.
                                Според един бивш колега от раздела: Фрикциона не се ползва когато се включат бавни скорости - тогава се зацепва твърдо зъбчатката през планетарната предавка, а не през фрикциона.

                                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                                Аз ти казвам. Тва стига ли?
                                Дисковете в раздатката не се продават отделно. 1600лв струва цялата удурма. С трудът мина 2000лв ама не е важно щото като вдигнеш на левел офроуд можеш и сам да си го смениш.
                                Какво друго искаш да счупиш?
                                Искаш да ми кажеш, че Multi ATF- ът на Amsoil (с ATF+4 на етикета), който сложих в раздатката, няма да му хареса?

                                В кутията ще се слага Мопарския АТФ, това е ясно, но интересно защо сума ти NAG1 и 722.6 в разновидностите им си карат със МБ спек масло без проблеми, пък Chrysler препоръчаха Мопара.
                                R 727cc BB KIT
                                ZJ V8
                                WK2 V6

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X