Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еквивалент на антифриз Mopar

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение

    Всъщност азиатските формули и в частност Toyota SLLC имат ли 2-ЕНА?
    Не, нито Хонда, нито Тойота.

    Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение

    Мислих за G12+, но този, който съм си харесал има в концентрата 1-3% 2-ЕНА. Демек в разтвора ще дойде 0.5-1.5%. Много ли е, малко ли е не знам
    Малко е, повечето имат някакво количество 2-ЕНА. Преди съществуването на Glacelf Plus EVO (мерси Спарки, че ни отвори очите) се опитвах да намеря лесно достъпен афтърмаркет, който да няма 2-ЕНА, тогава нямаше вариант, Glacelf Auto Supra (G12+) също има. Като цяло драмата с 2-ЕНА идва от някакъв антифриз продаван в САЩ, който е бил с огромно съдържане, спомням си нещо за 4.5-5.5%.

    Тая тема и в Тойота форума сме я коментирали, стига да е G12+/++ няма да имаш проблем. На лична Тойота имам вече 7 години с Glacelf Auto Supra без грижи, взех това, а не ОЕМ, защото ми е много по-лесно достъпен. Други 3 Тойоти на близки, пак Glacelf Auto Supra, няма грижи. Няма да споменавам Мерцедеса, в който след промивка налях същото, вместо G11.

    Коментар


    • Така е,накрая човек му писва и блъскa кво му падне първо пред очите...то и колкото повече мнения гледа,толко повече обърквация.Екстра,щом няма ядове с 12+ .

      Какво да кажа-провери първо в Toyota и Хонда колко ще дерат към днешна дата . Преди нямаше някаква драстична разлика м/у OEM и ширпотребата .

      Xstream серията на Comma Oils (Ауто Хелп ги предлагаше) ползва химията на BASF . Xstream G30 (одобрен по TL 774-D/F , тоест VW G12+) няма силикати, няма и соли на 2-eha.

      И тука следниот въпрос : за същия този BASF G30 (който е одобрен по TL 774-D/F / G12+ демек,MB 235.3,DAF,Deutz,Ferrari,Lambo,мотоцикли и пр.) от MAN забранват да се ползва със силиконови маркучи,а само с EPDM? Хич па другите нищо силиконово нямат ли по системите? А как тогаз стои въпросът със силиконовите RTV-та? Зер никъде не съм срещал някакво противене от други производители по отн.G30....сал MAN не пропускат да го сложат из бюлетините си.

      Впрочем ,от BASF препоръчват G30 и за японки(макар да нямат формално одобрение,де. Щото може да няма фосфати, но нали няма и силикати, и 2-eha няма-всичко ок. , уж. Защото пък имал бил себакат,пък той пак нещо подозрителен...ама пък японските си го били ползвали отдавна,викат други -и оттам споровете и блуждаенето почват пак ).

      https://download.basf.com/p1/8a80815...glish.pdf?view

      А иначе по VW TL 774-D/F (G12+) има и с, и без 2-eha (защото няма изрично изискване от VW за наличието или липсата му,както се види по-долу в прикрепения файл).Затуй трябва винаги да се отварят msds-и,да се гледа...и пак е "квото им скимне"-днеска няма,догодина може и изведнъж да заима...или пък в концентрата няма,пък в "готовия" взели,та прибавили...иди ги разбери .

      Ей тоз например си има 2-eha (даже и в жълт вариант го има...въобщеее,за всекиго-по нещо...) :

      https://www.kemetyl.pl/en/product/gl...12-g12type-4l/

      Има един "японски" HJC на Ravenol,той обаче има 2-eha. Ravenol OTC (G12+) - ей на,пак я има. И Febi G12+ я има...един бюлюк фирми-и гаче да ползват всички една и съща химия,тц-тц...

      Ами да,ако дилърските не се барат,G12+ / TL 774-D/F (ама без 2-eha) е добър избор.
      Обаче какво остана като избор ? На BASF G30 формулата и афтермаркет антифризите,които я ползват - Xstream Comma, Mobil Antifreeze Advanced...и дребен брой други,които също нямат 2-eha ,ама са хептен ненамираеми.

      A , още един с близка формула (Mitan Alpine C30 - със себакат ) :
      https://www.mitan-daten.de/daten/en_...-en-R-1,04.pdf
      https://www.mitan-daten.de/index.php.../alpine-c30-en


      Та затуй ако държим да няма силикати и 2-eha- търсим BASF G30 и подобните му . A щом дребен процент от 2-eha солта в безсиликатен OAT не вреди- изборът на G12+ е доста приличен по рафтовете .

      П.С. Peak (Old World Industries) имах предвид...едно време ги имаше тук-там и в Карфур май ги гледах. Японските им са три цвята(за успокоение на душите) ,нямат 2-eha и силикати,имат си и фосфати.

      Прикачени файлове

      Коментар


      • ROWE 21080-0015-99 за 20 до 28 лв / 1.5 литра концентрат също го дават G12EVO
        интересно, че
        ROWE 21133-0015-99 - който е с 2 лв по-скъп но е зелен на цвят СЪЩО го дават G12EVO ???

        Коментар


        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Не намирам разлики в описанията или в листите на двата продукта,освен търговските наименования и оцветителя. А самата течност-една и съща (преди да я оцветят различно,де) . Практики,срещани и при други производители.

          Ще рече,закичили са част от обемите с BMW LC 18 (HT-12) за радост на собствениците на такива возила и са боядисали течността в друг цвят (по изискването на BMW LC18,демек разцветка на зеленото).

          18 LC :

          https://assets.rowegmbh.de/var/asset...21133_rowe.pdf
          https://assets.rowegmbh.de/var/asset...-en_1%2C03.pdf
          ........................

          12 EVO :

          https://assets.rowegmbh.de/var/asset...21080_rowe.pdf
          https://assets.rowegmbh.de/var/asset...-en_1%2C03.pdf




          Тъй например тази фирма произвежда Frostox HT12/EVO в поне 2 цвята :

          https://haertol.de/en/products-for-combustion-engines/

          https://haertol.de/downloads/FROSTOX_HT12_en.pdf

          https://haertol.de/en/

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Единия е по спецификация G12Evo, другия (зеления) по "препоръка". Дали има реална разлика, освен в боята, при положение че вече е писано, няма да се ровичкам и аз. И на двете пише че нямат 2-EHA и имат силикати, което е същестеното в G12Evo. Тоест избирай си ги по това дали ти отиват на боята, костюма, или квото там.

      • Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
        Така е,накрая човек му писва и блъскa кво му падне първо пред очите...то и колкото повече мнения гледа,толко повече обърквация.
        В крайна сметка от алтернативите (неоригинални течности) избрах Ravenol OTC.

        https://www.ravenol.de/en/product/ku...te-protect-c12

        Не съм се задълбочавал, просто декларират, че имат някакво съответствие с оригинални Тойота антифризи (изброяват сума ти номера), които като им проверя номерата водят до старият им червен LLC (Long life coolant). Доколко е правдоподобно, не знам. Ето им състава и който е по-навътре в съставките да сподели мнение:

        https://www.ravenol.de/storage/app/u...110_en_ALL.pdf

        Поне на мен като неспециалист ми изглежда, че използват нещо друго (potassium isononanoate), вместо 2-ЕНА, която в друг техен антифриз я вписват като potassium 2-ethylhexanoate. Разбира се, ако пиша глупости ме поправете.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Първото е с формула C9H17KO2, второто с формула C8H15KO2. И двете са соли, второто е калиева сол на 2-EHA. Нищо повече не мога да кажа. Името C12+ навява на прилика с G12+, пише си и че няма силикати. Не е моят антифриз това.

          Ravenol си имат C12Evo, на който си пише че няма 2-EHA и е Si-OAT, тоест си е G12Evo.
          Последно редактирано от sparkybg; 26-08-25, 00:16.

        • Двигателист
          Двигателист коментира
          Редактиране на коментар
          Да, ево-то вече е много разпространено, просто аз визирах безсиликатни рецепти.

      • Момци, за мен, след над 15 годишен опит с марката Jeep, продуктите Мопар са една демагогия на американския концерн, за да може да си продава стоката. То не бяха секретни формули, съставки и прочее полюции. Ако, не ползваш антифриз на търговската марка, ще умреш. В момента карам WJ, WK и WK2 дизели. На всеки от тях имам навъртяни между 50 000 - 250 000 км. Мопар наливам само в раздатките, защото не съм търсил алтернативи. Маслата за двигателите са най- различни, само да отговарят на препоръчания вискозитет и да са одобрени за този двигател. В диференциалите също спрях да наливам Мопар, гледам да отговарят на вискозитета, а само добавката за LSD и не са блокирали или строшили. Антифризите даже и не знам кавки са. На година- две доливам по 100- 200 грама според цвета от който има останал в някоя туба с такъв цвят. Нито им гледам марката, нито формулата. За 100 грама липса на две години, даже не я търся от какво е. Маркучи разложени нямам, ръджди и пресечен антифриз също. И на трите коли антифриза е бистър и без утайки. Температурите на двигателите, никога не са мръдвали от нормалното, при положения, че с най- стария тегля и каравана. На WJ- я на таблото показва 550 000 км, ако са реални. Нищо не съм правил по двигателя. Какво повече да искам, за да ми стане смисъла на живота една формула или марка антифриз. Това е моя споделен опит, а вие си решавате, какво да предприемете с колите си.
        Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
        SSang Yong Kyron 2.0xdi
        Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X