Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еквивалент на антифриз Mopar

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2009-та е. Тоест оригинално е с HOAT (9769). Но понеже за 12 години няма как поне да не е доливано, един Господ знае какво е доливано. Гледам че и сравнително често е ходило на обслужване.

    Сега погледнах пак - до 2015 си е ходило редовно на поддръжка. 2014 и 2015 има и "VEHICLE FLUIDS SERVICED", освен "LUBE, OIL AND/OR FILTER CHANGED", та знае ли човек - и двата ми внесени от Италия Nissan-и се оказаха карани със синтетика, редовно сменяна при това.

    Дето се казва - готви се за най-лошото, надявай се на най-допброто.

    ПП: Аз че ще го сменя е сигурно. Просто хубава промивка на студено време е проблематично занимание, а на отрицателни температури още по. Някога замалко да окепазя нещата с една Лада Самара пред блока, сменяйки и термостата посред зима. Водата тръгна да замръзва още при сипването, добре че веднага сипания антифриз концентрат я втечни.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • Да повдигна, защото се оказа актуално:

      1. В момента на пазара има МНОГО антифризи уж G11, на които в документацията директно си пише че съдържат 2-EHA, макар и под 1.5%, но пък в моя случай дават тая концентрация при готов за употреба разреден антифриз. Не знам много ли е, малко ли е. Та, внимавайте.
      2. На някои опаковки на Sheron G11 (въпросния от горните) директно си пише че е еквивалент на G48.
      3. WURTH G11 (втория от т.1) мирише на спирт и е блед като течност за чистачки още като концентрат. Сипах го, ама сега ме гложди. Не можах да се сетя какво в един антифриз може да го накара да мирише на спирт, освен да са омотали гюмовете с течност за чистачки и тоя с антифриза. Но иначе си беше мазен, бутилките бяха запечатани със станиол и купени от място, което смятам за сигурно. Не знам как мирише пропиленгликол в сравнение с етиленгликол, та евентуално може да е от това, но гложденето си продължава с пълна сила.

      Та, предвид горното, и без да твърдя нищо конкретно, и след карто за 20000км старият ми антифриз беше почернял (и той смесица от "някакъв" аварийно купен G11 + SWAG/FEBI), а на слънце даже с червен оттенък, (не като катран но видимо почернял) за което после прочетох че може да е корозия на чугунения блок в антифриз с пропиленгликол, освен от разпадащ се маркуч, или финна дисперсия на паднала боя тук там (от гарнитура на глава, от боя на перката на помпата и на фланеца на термостата, който установих че отвътре е станал гол метал), днес се поразтършувах.

      Та, G12 Evo е моят избор сега, само че масово е скъп - оригиналния на VW безумно скъп - 19 лева литъра за разреден 1:1. Но, намерих концентрат TOTAL GLACELF PLUS EVO, прочетох му листа за безопасност и техническата дикументация - изрично си пише че няма 2-EHA и съдържа силикати, брои се HOAT и с много дълъг живот, и като за капак е на доста приятна цена от 10-ина лева литъра за концентрат, рекох да се "жертвам".

      Бях позарязал втеляването към антифризите и доколкото доста време не бях имал никакви проблеми бях стигнал до там да ме интересува само да е "син" и що-годе в нормално изглеждаша опаковка, но явно нито една от крайностите не е ОК.

      Още като внесох джипката дойде с източено казанче, и при отварянето и наливането забелязах че по капачката има нещо като мазна кашичка, та не изключвам за въпросните 20-ина хиляди км просто да съм измил остатъци от стари проблеми, но каквото-такова. Сега съм сигурен че проблеми няма (махах главите по друг повод), видими боклуци също, и би следвало при читав антифриз той да си стои бистър. Ще видим.

      Прикачам техническия лист и листа за безопасност.
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от sparkybg; 28-10-24, 20:55.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • CITIZEN
        CITIZEN коментира
        Редактиране на коментар
        Ще напишеш ли и как се сменя правилно Антифриза и колко трябва да се източи. Моя е бистър но какъв е само той си знае, смятам като сменям маслата да го сменя с този дето пишеш на Тотал.

      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Да...голяма досада с тия антифризи. Ако да биха се заимали към днешна дата само 2-3 вида, то BASF G05(няма 2-eha) и BASF G65 (VW TL 774-L/G12EVO-пак няма 2-eha) + японските (които са с особена химия) биха покрили щенията на 4/5 от клиентелата.
        То и с тия обединения/разводи...контракти ептен се объркаха нещата. Иди ,намери сега G05 на европейския пазар или заводска спецификация на Ситроен отпреди 20 години... тъй че потребителят е в неизбежност да прояви инициатива .

        А G11 на Wurth вярно изгледа бледен на картинките(концентрата им също).На живо не съм виждал . А за мириса-чорт ги знай какво са ползвали за оцветител или "огорчител" на вкуса. Не бих се притеснявал излишно.Едни от най-наситените цветово бяха фабричните за PSA от DOW Chemicals...синьо,ама синьо да видиш,хубост звънредна.


        Нишан каква "химия" се ползва от блендера на антифриза дават имената на продукта...тия,кои си плащат допълн. % на BASF , слагат и логото на концерна и могат да ползват "Gxx" . Ако са решили да дадат още пари и на автопроизводителите-продуктите им ги има в списъците официално одобрените продукти (на MB и VW са леснонамираеми из нетя) .

        Картинка от VW за смесимостта на антифризите им (ама в контекста на VW само...но и на тях не следва се предоверява човек. При други производи може да дадат там някакви специфични изненади,кат протести от уплътнение или спойка...може и да не ) . Обърнете внимание на забележката в червено.

        https://i.imgur.com/7eyXKy9.png

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Въпросния G12 Evo има шанса да се окаже тъй дълго чаканото универсално нещо.

        В TDS-а на въпросния Тотал пише, измежду много други стандарти, че покрива:
        • VW TL 774-C, D, F, G, J, L
        (G11, G12, G12+, G12++, G13, G12 evo)

    • 1. Отваряш пробката на радиатора, без да отваряш капачката - така ще ти източи и казанчето - от тук ще се източат около 8 литра, ако помня добре.
      2. Ако има достъп, отваряш поне едната пробка на мотора (при мен тая откъм пътника е достъпна, другата не) - още между литър и два, но по-скоро литър.
      3. Наливаш вода, стартираш за малко да омеша, и се връщаш на т.1. Повтаряш докато изтичащото е достатъчно бледо на цвят според вкуса ти, или започне да тече съвсем бистра водица.
      4. Източваш колкото можеш. Наливаш литър концентрат и допълваш с разреден колкото поеме, включително казанчето до отметката Max.

      При наливане на водната помпа имаш пробка, която трябва да се отвие и да се налива докато започне да прелива от нея, след което се навива. Иначе двигателя не желае да се пълни.

      След първо загряване и изстиване ще си дръпне допълнително около 2 литра. Трябва да долееш в казанчето и ако е нужно и в радиатора. При второ загряване и изстиване може да си дръпне още малко, но обикновено е пловин, до един литър, ако изобщо.

      G12 Evo има и на Febi, Motul и Ravenol. Което ти е кеф. Има и Bardahl XCL Evo, но като другите им "магически" течности, описанието му за простосмъртни мъгъли е твърде постно за да се види категорично на какво отговаря. Отделно, може би кола 2018г. може да поеме всичко, н оняма как да знам това със сигурност.

      Понеже имам източник на мека вода, след източването аз процедирам с маркуча, дори под налягане, докато започне да тече чиста водица. Припалвам няколко пъти. Обикновено 2 припалвания са достатъчни. Но това е вманячаване. Дори да източиш само от радиатора, пак ще смениш 3/4 от антифриза, а това в общия случай е достатъчно за да няма проблем.

      ПП: Това важи за WK1. При WK2 може и да има някакви разлики в количествата, макар да не очаквам да са повече от някой и дрг литър. Виж си серизното ръководство.
      Последно редактирано от sparkybg; 29-10-24, 10:50.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • CITIZEN
        CITIZEN коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря ти за споделеното !

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Таман си прибрах въпросния Total Glacelf Plus Evo от Еконт - предвид шантавото запечатване на бутилката има данни да е истински. Като потърсиш по име в мрежата ще намериш и кой го продава. Това ако решиш да е такъв де. Бутилките също са си специфични за Total, което заедно с цената също предполага да не е менте.
        Последно редактирано от sparkybg; 29-10-24, 15:36.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        При мен без махане на пробки по мотора и с продухване през пробката за обездъздушаване на помпата успях да източа около 11 - 11.5 литра. 3 промивки (пълнене, палене и малко в обороти аза 5-10 секунди, източване) са достатъчни, но аз направих 5.

        Естествено не пое обратно всичките 11 литра. При първите 2 загрявания и изстивания ще дръпне още 2-3 литра.

        Основно правило - не тръгваш на никъде докато не започне да има парно - тоест и парното да духа топло, и маркучите към него да са топли/горещи. Ако няма парно на Hemi, това значи че помпата не върти ефективно антифриза в мотора. Когато се сипва антифриза е добре предницата да е малко вирната. След изстиване - проверка и доливане.

        Понеже по книга за моето дават 14.4 литра (на предните години 12.4, която разлика не виждам от къде може да дойде) общо с казанчето до горе, а в двигателя все пак остава вода от промивката, сипах 1.5 литра концентрат и после допълних с разреден 1:1, включително казанчето. В тубичка ми остана 3-4 литра разреден, от които ще долея поне 2 литра днес-утре, по-вероятно 3.

        За пътви път ми се заинати - упорито нямаше парно при пробите, но и беше паркиран с муцуната леко надолу. Обърнах го, поразклимбуцах маркучите и взе да бълбука доста прилично. Изчаках го да спре, долях, и после вече имаше парно и горния маркуч към радиатора се стопли. Може и това че продухвах с въздух да е дало свойта дан за това поведение. Обикновено до сега парното си тръгваше без кандарми.

        Та, пак, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО правило: Няма ли парно, не се кара! Опитва се, припалва се, долива се, докато не тръгне парното. Чак после може да се кара, КРОТКО, докато не загрее и изстине поне 2 пъти, започне да си втвърдява маркучите и спре да си тегли антиофриз от казанчето.

    • И нещо повече...

      Ровичкайки се попадам на "гениалното" решение от VW да сложат торбичка със силикагел в казанчето на колите с G13 антифриз, за да му добавят силикати така, щото да си изкара гаранцията и удължения интервал.

      Значи първо правиш G12/+/++, от който махаш куп добавки и ги заместваш с нещо, дето ти прави маркучите на дъвка, с идеята да е еко и long Life, после продължаваш с глупостите и правиш G13, който с "екологичността" си стига до там че има нужда от добавки против "мухлясване", след което установяваш че не се справя с основната си задача - да предпазва системата от корозия, и вместо да изкараш нова спецификация с коригирани качества, започваш да произвеждаш казанчета с вградена торбичка със силикати, която в даден момент се къса и съдържимото и запушва къде каквото свари, най-често радиатора на парното, който за "разхош" се сменя най-трудно от всичките радиатори в автомобила.

      Титани на мисълта!!! Нищо чудно че изпаднааха в положението, в което са в момента, ако такива "технически решения" са взели да преобладават.

      И последно - вадиш спецификация, която (поне така изглежда на хартия) решава проблемите с правенето на маркучите на дъвка (не съдържа 2-EHA), решава проблема с корозията (има си фосфати (споменават се с половин уста и не навсякъде) и силикати), но вместо да и сложиш име, предполагащо последно поколение охладител, пльосваш "G12 Evo", което по нормална логика означава нещо по-старо от G13 и с "качествата" на G12 по отношение на маркучи и уплътнения. За още по-голям разкош и слагаш цена, предполагаща в нея да има някаква черна магия и да са работили всички алхимици от 5 випуска на Хогуортс.

      Къртят, чистят и извозват!


      ...но, това не променя факта че изглажда G12Evo да е Антидфризът, за навсякъде. Остава да стане и по-достъпен.

      Намерени до момента:
      1. Оригинален, разреден, около 20лв литъра (среща се и на цени до 30).
      2. Total Glacelf Plus Evo - 10лв/л концентрат
      3. RAVENOL ETC Protect C12evo - 20лв за 1.5л, 58лв за 5л.
      4. Febi 183366 (25лв за 1.5l концентрат), 183367 (64л за 5л концентрат)
      5. Dynamax COOL ULTRA G12 EVO - 38лв за 4л концентрат
      6. Rowe HIGHTEC ANTIFREEZE COOLANT AN 12 EVO - 30лв за 1.5л., на едро
      7. Motul Auto Cool G12 Evo

      Трабва да се внимава при покупката - засякох МНОГО случаи, в които пробутват G12/+/++/G13 за G12 Evo, а в сайта на производителя изобщо не фигурира G12 Evo.

      ...и те-така!
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Мнда... а G13 е на глицеринова основа,на всичкото отгоре.
        Человекомразци сущи.
        Хм,диспенсер със сликагел МБ имаха преди 3 десетилетия с цел удължаване междусменния интервал...кога още си наливаха заводски G05 и май тъкмо въвеждаха G48 ( двата вървяха паралелно за известно време) .

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Не всичкия е на глицеринова основа. Понякога е и смес. Бе мазало пълно.

        Силикатите са за да пазят алуминия, доколкото ми е известно. Преди 30 години, при наличните тогава химии, да речем че разни номера с цел удължаване на разни срокове, са били оправдани. Кърпене на положението с разпадащо се пакетче силикагел си е недоразумение, както и да го погледнеш. И това при положение че при G12 си се фукал как в антифриза няма силикати, освен друго.

    • Един малко страничен въпрос,ако позволите. Total Glacelf Plus Evo може ли да замени GLYSANTIN G33,че последния е труднооткриваем и на ненормална цена?
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • Glysantin G33 е G12+. G12+/++ има навсякъде и е в много варианти. BASF му дават аналогът да е G30.

        Въпросния G12 Evo го дават съвместим с всичко, тоест аз не бих има особени скрупули да го сипя. Аналогичното на BASF е Glysantin G65 - има го в сайта им. Съшественото е че спрямо G12+/++ няма 2-EHA и има силикати. Води се Si-OAT. G65 има и фосфати - води се PSi-OAT.

        На въпросното Пежо (предполагам) можеш да сипеш практически всичко без притеснения за уплътнения и маркучи.


        ПП: Въпросният Glysantin G65, учудващо за мен, е намираем на цена 18лв за литър концентрат - излиза в Google лесно. G64, което почти същото, но синьо-зелен, пак така - има го например на Comma.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • kameno karp
          kameno karp коментира
          Редактиране на коментар
          Ситроен е,ама то все тая. Аз защото все оригинала ползвам при смяна,хич не съм се интересувал G колко е. Последно като вземах,5 литра беше 35 лв , а сега .... https://www.emag.bg/prigotven-antifr...scenario_ID=52
          https://www.emag.bg/razfasovka-ot-2-...scenario_ID=52
          Ама в това отношение съм малко праволинеен и най-вероятно,пак оригинала ще сложа,когато дойде време де.
          Glysantin G33 си е точно на BASF.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          26лв за 2л разреден антифриз аз не бих дал, пък ако ще наистина да е правен от алхимици. Както по-горе споменах, оригинален G12Evo, разреден е 20 кинта литъра. Плащаш щото е оригинален, не щото с нещо е изключителен.

          Вчера на бензиностанция OMV Красна поляна продаваха литър дейонизирана вода за 4.50 (четири лева и 50 стотинки). Познай дали не си купих от съседния Шел за лев и 50, което пак е много. За една идея се размина да сипя от чешмата (от където категорически е мека, нищо чудно и по-мека да е от тая от бензиностанцията).


          ПП: Съвсем 3-ти въпрос е колко наистина е такъв вътре, при положение че го купуваш от eMag.

          ППП: Изобнщо съм силно скептично настроен към всичките "оригинални" консумативи, продавани по ширпотребски магазини.
          Последно редактирано от sparkybg; 03-11-24, 18:30.

      • В интерес на истината,покрай темата се сетих,че скоро трябва да сменям антифриза и реших да потърся в онлайн магазините. До сега съм купувал само от Автомотор Бургас. Това е бившата Автомотор корпорация. И тъй като антифриза ми го сменят в сервиз,антифриза няма как да се източи всичкия,промивка никой не прави,новия е същия като този,който е в колата. Като нищо сега,цената на Автомотор и Емаг може да е коренно различна. Но пък информация по въпроса,никога не е излишна!
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          В MSDS-а на G30 се мъдри Disodium sebacate, което е... потърси, не мога да го обясня с думи прости, но май е в близка връзка с 2-EHA.

          Не съм химик и не смятам да ставам, но при липса на силикати, борати, нитрати и т.н, не знам дали 2-EHA-та може да се замести лесно с нещо друго. В G12 Evo-то са върнали силикатите.

        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          И аз ги не разбирам химиите . Дали са :
          -"буферирани" тия соли по някакъв начин...
          -дали в комбинация с други добавки са "безвредни"/действат само "където трябва"/"когато трябва",синергия един вид...не знам.

          А молибдати и нитрИти се ползваха с/у кавитация главно...ама тях почти хич ги няма вече в съвременните антифризи.

          То зависи и в каква концентрация са солите...абе много неизвестни...

          G05 има пък натриев бензоат като OAT инхибитор на корозията :

          https://www.google.com/url?sa=t&sour...5XM5y-Cirn-Meg

          Мене ми се струва,че поне последните 20г. системите държат много "на бой". А PSA и без туй не са особено придирчиви.

          Ей кат тие добри хора (тургай квот имаш):

          https://i.imgur.com/6m8h32f.png

          ^^^ Това горе е преди да се измисли EVO.


          Еми ръгаме към днешна дата EVO и тва е...аслъ няма нищо друго "по-универсално".

        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Намерих най-сетне msds на G33 :

          http://sfa.peugeot.bg/safetypdf/9735K5.pdf

          Българсият .pdf повтаря 1:1 оригиналния BASF-ски. Молибдати няма в списъка (или са в такава форма,неизискваща законово-по онова време-присъствие в листа за безопасност).

          https://i.imgur.com/gywXGj5.png

          .............
          G34 (GeneralMotors) e с 2-eha към днешна дата:

          https://i.imgur.com/IVgCcZe.png
          ......

          Ford-ова добака за охл.системи на дизелови двг с нитрити ,молибдати и нитрати :

          https://www.motorcraft.com/content/d...us184845us.pdf

          ........
          Volvo антифр. за тежкотоварни с Мо :

          https://www.google.com/url?sa=t&sour...i_Ic5sZRd232-Z

          и пр.

      • Отдавна не е писано, но се наложи да търся антифриз и успях да открия тази таблица за VAG означенията и еквивалентите на BASF, за улеснение на следващите търсещи.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Antifreeze.jpg
Прегледи:144
Размер:100.4 КБ
ID:7004388

        Коментар


        • Нула грижи с G12Evo до тук. Стои си и бистър все едно вчера е сипван.

          Тоест конкретно тоя на Total по всичко изглежда че става.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от mariiin Преглед на мнение
            Отдавна не е писано, но се наложи да търся антифриз и успях да открия тази таблица за VAG означенията и еквивалентите на BASF, за улеснение на следващите търсещи.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Antifreeze.jpg
Прегледи:144
Размер:100.4 КБ
ID:7004388
            И аз се мъча,ама нещо не ми се получава. Та ако може да помогнеш с такава таблица за PSA. И по-точно какъв е аналога на G33. Спецификацията е B71 5110
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • Някой може ли да обясни, защо (според таблицата) при G12 и G12+ силикатите са нула (изчезват спрямо предните поколениия) и какви са плюсовете и минусите на това? Питам защото от около десетина години използвам само G12+, но не на Jeep, а на TOYOTA и затова въпросът ми е по-скоро теоретичен. При по-новите генерации, отново се появяват и ми е странно защо, ако са проблемни съединения, изчезват и после отново се появяват. Друго, което ми е интересно, за какво добавят глицерин (глицерол)?

              Коментар


              • Махат ги в полза на 2-EHA, после отчитат че освен проблемите с маркучи/уплътнения не сколасват и да пазят достатъчно. Стига се до там да слагат в казанчетата на някои модели VW торбички със силикати.

                После идва G12Evo, където поне на пръв поглед с глупостите се приключва - пак е long life, но си има силикати и няма 2-EHA.

                Ако 10 години не си имал проблеми с даден автомобил с G12, надали тепърва ще се появят. Примерно помпа теква за около 2-3 години.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение

                  И аз се мъча,ама нещо не ми се получава. Та ако може да помогнеш с такава таблица за PSA. И по-точно какъв е аналога на G33. Спецификацията е B71 5110
                  Според таблицата на BASF, на PSA се слага G30, което си е G12+, но по форумите пишат да не се смесва с G33, така че не знам. Като гледам този G33 е като G05 за Chrysler, тясно ориентиран за определена марка. По сайтовете в описанието на някои G12+, пишат че отговарят на В715110, така че не знам какво да ти кажа. Натиснете снимката за да я уголемите  Име:WYAAAgMUkeA-1920.jpg Прегледи:0 Размер:889.2 КБ ID:7004478

                  Коментар


                  • kameno karp
                    kameno karp коментира
                    Редактиране на коментар
                    Благодаря.


                • А защо е тоз кръговрат с антифризите-ми щото по една или друга причина поддоставчици на авт.индустрия почват да ползват едикви си там мат'ряли (къде от скука,къде от принуда,къде заради последните ама възхитителни тестове...къде по изискване на автопроизводителя,който пък сам понякога не знае какво иска)...те пък(някои сплави,припои и технологиите по прилагането им,полимери и еластомери,RTV) се оказват по-държеливи с изполването на такива и такива съставки в антифризите(дето уж ги бяхме отписали отдавна,нали).Или пък разко почват да не се понасят с "модерните" течности...и хааайдее... пак се задвижва въртележката.

                  Или пък се събуди там някое ентусиазирано шиле от търг.отдел след "кристално" парти, та им мъдро глаголи : "Нашите любезни жерт...клиенти имат нужда от малко раздвижване !"...и изблъскат нова спецификация...тъкмо и някое евро да падне. Изключтително досадни и човекомразни същества са тия от VW,едва ли имат равни.

                  Едно (иначе съвсем невинно) утешение :
                  "When mixing G12Evo with G11, G12, G12+, G12++ or G13 the coolant becomes brown, this is normal
                  and does NOT necessitate a coolant system drain and fill."


                  Ми те "за успокоение тревогите" утре могат пусна и готов кафяв антифриз, тия мушмороци. Хм,че лепенки поне да бяха пуснали,да крепне доверието ! Иначе май на надениците им удариха балтията покрай ковида...то да беше зачезнала и цялата корпорация,ама...

                  И ей ти пак фосфати и силикати , и какво ли не в антифризааа...Двигателист,японските антифризи традиционно имат фосфати във формулата.Обичайно са и без силикати.A за глицерина-еми то кат "ойко"окабеляването по някои модели...перки и волтаици вместо атом,пластмасарии, ептен изтрещяха тия. Между 10 и 30% глицерол в G13,за природата файда велика!

                  Хе,BASF G65 (VW G12EVO) било всъщност..."вольвовският" BASF G64 (пуснат по-рано) ,ама вапцан в друг цвят(ако някой експлоататор на модерна каляска Volvo или трактор Lamborghini чете темата или му изпадне варел на добра цена.По документите имат разлики в резултатите от тестовете,но са в рамките на допуските,пък и са от различни години).


                  А иначе си има и силикатни с 2-eha. А иначе фирма,държаща добър % от пазара, си си боядисват японските антифризи в три цвята-зелен,син и розов- а вътре иначе едно и също(вариант на традиционната японска фосфатна , безсиликатна рецептура) -драми май няма.
                  Обаче пък има спорове дали тойотският супер-лонг-лайф антифриз се понася със старите RTV-та (1207B, 08826-00080) или непременно си иска 1282B (08826-00100) , който пък струва едни пари,ум да ти зайде...


                  Хм,упорито се мъчат да сторят сайбията слуга на добитъка си,чудни хора...

                  P.S. колоната "Glycerol share , % " у таблицата на FEBI не е вярна(BASF G65 и G64 не са >90%глицерол,разбира се) ...освен ако е вярна само за продуктите на FEBI (които са слободни да правят каквото си искат.Но и за тях самите не е вярна,мнда. Пак някоя разсеяно PC назначение е съставяло документа ).
                  https://cdn.partsfinder.bilsteingrou...IF300869_D.PDF

                  Прикачени файлове

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X