Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еквивалент на антифриз Mopar

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Еквивалент на антифриз Mopar

    Малко да събудя темата. Вече знаем, че HOAT и OAT не се смесват в никакъв случай. Само че напоследък виждам доста OAT със силикати и фосфати.
    Все още не мога да хвана кой от G- тата (12, 12++++++++ или 13) е HOAT покриващ MS-9769, но надали и ще го хвана, защото различните производители могат да имат G, но по OAT технология.

    В моя случай, 3.0CRD на WK2 2011- та (не мерцедесов мотор) му дават HOAT с MS-9769. 2013 Chrysler пуска TSB за смяна на антифриза и минава към OAT с MS-12106. Двигателят е специална разработка за Jeep (A630 всъщност е бил разработен за GM, но те не го вграждат и за това отива към Chrysler) и RAM 1500. От 2011 до 2019 няма никакви генерални промени, освен термостат от 2014 и още някакви дреболийки. Защо FCA решават да оставят спецификация за моделите 2011- 2012 HOAT MS-9769 и 2013-... да минат на OAT, не е ясно.

    Въпросът ми е, дали ако промия системата по схемата точа и наливам дестилирана вода и карам, пак точа и така няколко дни, така че да остане само вода, мога ли да мина на OAT или някой от G антифризите или да си играя на сигурно и да си взема Mopar- ския HOAT, MS-9769? Очевидно след като сменят спецификацията на OAT, двигателят работи безпроблемно и с него. Ако е така, значи и с G12+++++++ ОАТ би трябвало да работи чудесно...., но дали?
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

    Коментар


    • От: Еквивалент на антифриз Mopar

      Аз мисля че това е направено с еко цел ОАТ е с органични съставки и се сменя на 150К км. или десет години , а другите на две години , разлика в работата на мотора няма да има !
      Еквивалент има отдавна с лилав цвят G12++
      Еди Рангелов : 0885 088 444
      Няма незаменими има незабравими хора !!!

      Коментар


      • От: Еквивалент на антифриз Mopar

        Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
        ...Само че напоследък виждам доста OAT със силикати и фосфати.
        Силикатите, боратите и фосфатите в антифриза са НОАТ по определение.

        Дали могат да се смесват с ОАТ - когато производителят го направи, може.

        Коментар


        • От: Еквивалент на антифриз Mopar

          G12++ излиза като HOAT със силикати, което си звучи баш като алтернатива на Мопарския MS-9769. Е за смесване, не бих рискувал, но при цялостна подмяна ще е ок.

          Кинекса беше писал по- назад, че радиатори и помпи му протекли и си поръча мопарски, но какво е сипал, че да се разтече и на какви мотори?
          R 727cc BB KIT
          ZJ V8
          WK2 V6

          Коментар


          • От: Еквивалент на антифриз Mopar

            Ако нещо тече значи си сипал ОАТ там където си трябва НОАТ.

            Мога картинно да обясня какво се случва при стареене на ОАТ или НОАТ и защо първото отваря цепнатините, а второто ги запълва.

            Коментар


            • От: Еквивалент на антифриз Mopar

              Аналогът на MS-9769 (Мопар Five-Year Coolant) е Glysantin g05 на BASF ,HOAT с нитрити и борати и без 2-EHA. Това беше заводският антифриз на МБ ,преди да преминат изцяло към G48 за по-старите модели.
              https://www.glysantin.de/en/glysantinr-g05r-concentrate

              Заводският G05 на BASF (и на другите "производители",ползващи химията на концерна) е жълтеникав на цвят (водят го и като "златист"). Мопар го искат вапцан в оранж . Кой точно им го доставя/бърка не се знае.
              За съжаление не се намира на пазара. Може би вносителят на Comma Oils да се е излъгал да докара...На първа страница се говори за него.

              Аз бих останал със същия. Ползата от преминаването към ОАТ е силно съмнителна(БМВ още си ползват G48, HOAT с 2-EHA) и ,разбира се, някой о-пръстен или съединение тъкмо в най-гадното място в купето може да запротестира срещу новата химия.

              Коментар


              • От: Еквивалент на антифриз Mopar

                @Ясене, чуденката е защо FCA сменя спецификацията на едни и същи двигатели през 2013- 2019 и оставя само 2011- 2012 с HOAT. Моля сподели картинната разлика.

                Аз нямам проблем да остана на HOAT, в Германия има оригинален Мопар MS-9769 на 38 евра за 1 галон концентрат, а аз ще взема 2 и габко ще ми го докарат. Между другото от тоя мопарския има и оранжев и розов (дори и в TSB-то го има описано, че 2-та цвята присъстват в бутилките на Мопар. При мен е розовият.

                http://www.wk2jeeps.com/tsb/tsb_wk2_0700412a.pdf

                А в крайна сметка G12++ потвърждава ли се, че е HOAT и при пълен флъш може да се използва?
                R 727cc BB KIT
                ZJ V8
                WK2 V6

                Коментар


                • От: Еквивалент на антифриз Mopar

                  G40 = g12++ (VW TL 774 G)
                  https://www.glysantin.de/en/glysantinr-g40r-concentrate
                  "Hybrid Organic Acid Technology with silicates (Si-OAT)"
                  "Хибридността" му се дължи сал на силикатите. Нитрити и борати няма.В интерес на истината само BASF го е закичила с титула HOAT. Другите се въздържат и го водят като Si-OAT.

                  Съответствия на типове антифриз-->ОЕМ одобрения:
                  https://www.glysantin.de/sites/defau...pdf?1569577384

                  Смесване и прочия:
                  https://www.wolflubes.com/EN_EU/Blog...d-coolant.aspx

                  Мотивите за преминаването на производителя от един към друг ще останат мистерия (еволюция на химиите,стремеж към lifetime-fill..) или желание за спастряне на $ по логистични съображения(договор с нов производител на смазки и течности,нов член в голямото семейство-->блъскай всички двигатели на концерна с една спецификация).
                  А към твърденията за обратна съвместимост на новата течност с по-стари двигатели следва да се подхожда с особена мнителност.

                  A как еластомери и пр. ще реагират като видят новите нива на pH и химия след години работа при други условия-туй е също интересно.Кой иска-да експериментира.
                  https://www.glysantin.de/sites/defau...tt_g05_eng.pdf

                  https://www.glysantin.de/sites/defau...tt_g40_eng.pdf

                  Коментар


                  • От: Еквивалент на антифриз Mopar

                    Аз като го прочетох това че на едни и същи двигатели минават от HOAT на ОАТ веднага се изгаврих с моето 5.7 и му наблъсках Motul Inugel Optimal Ultra + MoCOOL най-вече заради високата точка на кипене. Която всъщност изобщо не ми е нужна защото охлаждането работи на 85 градуса и даже налягане не му трябва. Може и да съм се издънил защото на новите GC ОАТ е етилен глюкол а Мотулския е моно етилен глюгол ама времето ще покаже. За сега две години всичко е перфектно.
                    На клиентите с WK2 слагам Bardahl - 7111R

                    Коментар


                    • От: Еквивалент на антифриз Mopar

                      Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                      Моля сподели картинната разлика.
                      Антифризите стареят при употреба. Къде сами се окисляват, къде завъждат гъбички - гликолите стават на киселини. Киселините ядат металите и всеки антифриз постепенно се превръща в горублянската кафява течност от вида "напълно обслужена, сядаш и караш".

                      За да не става това, трябва антифризът да има "алкален запас", който да неутрализира киселините. Не можеш да направиш антифриза прекалено алкален, защото пак ще яде металите (особено алуминия). Затова се слагат комбинации, наречени "буфери" - смес от слаба киселина и нейна сол. Или само солта, ако ти трябва да работи само в едната посока (антифризите са тоя случай).

                      И тук почва интересното:

                      Неорганични киселини - солите са им разтворими, самите киселини - не. При стареенето на антифриза получените киселини, които са по-силни изместват неорганичната киселина от буфера и тя се превръща във фина бяла утайка, която се отлага по охладителната уредба. От една страна запушва дребни цепнатини (което е хубаво), от друга - покрива всичко и влошава охлаждането. Като разглобиш такава охладителна уредба по всички щутцери има бяла или синкава гняс, отвътре - нещо подобно.

                      Органични киселини - солите им са разтворими, самите киселни - малко, но за сметка на това попиват в гумата на маркучите и я размекват. Следствие - малките течове стават големи, вместо да намаляват. Изискват специални гуми и скоби. Някои производители май откровено лепят с нещо гумените съединения, вместо само да ги стягат.

                      Има и по-нови варианти с органични киселини, които по-малко тормозят гумата. Те пък са скъпи. Има и комбинации от органични и неорганични дето не ги знам как ги уцелват да не комбинират недостатъците на двете.

                      Досега не съм намерил надеждни сведения, че на металните части нещо им пука дали е оат или ноат. Само да не е вкиснал антифризът.

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      ... етилен глюкол ... моно етилен глюгол
                      Етиленгликол и моноетиленгликол е едно и също. Моно се казва за да се различава от полимерната му форма полиетиленгликол, която пък се намира в спирачната течност, презервативите и други полезни места.

                      Коментар


                      • От: Еквивалент на антифриз Mopar

                        Ясене - пак общи приказки, нищо конкретно.
                        Сега да ти го бясня така - в Мерцедесите антифриза се сменя на 10 години или 250 000 км. Стария, обикновен, син, евтин антифриз. Така, че отвори пак Гугъл и прочети повечко за антифризите.
                        Най ме е страх от хора без мечти...

                        Коментар


                        • И в крайна сметка има ли нещо налично на нашиа пазар, което да сипвам спокойно в Hemi-то (2009-та), или да поръчвам от Германия?
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • Bogoljub Gagic
                            Bogoljub Gagic коментира
                            Редактиране на коментар
                            И бензин да си поръчаш от Германия. 👍🏻 Течност за чистачки - само "Мопар" ! Скан-туул за ресет на BCM-а след изхвърляне на пепелника, предполагам, вече си си набавил ?

                          • sparkybg
                            sparkybg коментира
                            Редактиране на коментар
                            Скан тула съм си го набавил още преди 2 и кусур месеца. За антифриз питам.

                          • BatGeorgeone
                            BatGeorgeone коментира
                            Редактиране на коментар
                            Онлайн => Aнтифриз концентрат Petronas Paraflu UP, 1 л това слагам и това се предлага от дилърите от години, Тутела е и маслото АТФ+4 за АСК и серво на волана.

                        • За България питам. Онлайн е ясно, ама освен от Германия, от другаде е безсмислено скъпо заради шипинга.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                        • Поровичках се и стигам до следното:

                          - МS-9769 (оригинално е оранжево-червен, за доливане червен, HOAT, 5 години/150000 мили, ползван за возила до 2013г.) = G05 = G40 = G11 - не съдържа 2-EHA, съдържа борати/силикати, масово в Европа е жълт, зелен или син.
                          - МS-12106 (оригинално е червен, за доливане е лилав, OAT, 10 години/150000 мили, за возила след 2013г.) = G48 = G12 - съдържа 2-EHA, не съдърна борати/силикати, в Европа е червен, но го има и като електриково зелен.
                          - G12++/G13, което съдържа 2-EHA и силикати, е 100% съвместимо с 12106, но може да се смесва и с 9769, ако не се знае до момента какво има, в европа е лилаво-червен или лилав.

                          Тоест като за начало ще източа колкото мога и ще долея с малко по-концентриран G13, а като се стопли ще мисля с какво да го сменям след промивка. За 2-EHA съдържащите съм малко със смесени чувства, след 2 сменени оригинални помпи и всички водни съединения на старото ми терано. От друга страна същото HEMI се произвежда до 2021 без практически никакви промени, та може и да си остане с G13.
                          Последно редактирано от sparkybg; 13-12-21, 15:09.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • Не заследих новото ти возило , кой набор е , ама през годините се нагледах на никога не сменяни антифризи (включително 30годишни ) . Очаквай и твоя да е тъй . Та сменяй !!!!!!!!!!
                            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X