Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еквивалент на антифриз Mopar

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Еквивалент на антифриз Mopar

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Да има случаи. Ама конкретния не е такъв. Антифриза не трябва да замръзва, не трябва да причинява корозия и отлагания, и трябва да е устойчив на кавитация, заедно с което трябва да е с максимално дълъг живот. Колкото по-натоварен е един двигател, толкова по-важни са тия качества. Един двигател 1.2 турбо с над 100 коня е многократно по-натоварен топлинно от един жигулов двигател от 60-те години, затова единия яде всичко, а другия иска само G12+ или по-добро. Единия можеш да експлоатираш с оригиналния му антифриз 10-ки години, вътре може да е пълен с ръжда и налепи (включително от силикатите в HOAT-а - те са сложени точно заради това), другия изисква всичко да свети и вътре да няма прашинка. Затова и стандартите.

    Като си извадиш маркучите погледни какво е вътре. Ако досегашния ти антифриз е бил със силикати, маркучите и всичко останало отвътре ще са бели, стига все още да е антифриз, а не просто вода с гликол. После ако разполагаш с такава, погледни как са маркучите на возило с G12+ - налепи няма да видиш. Антикорозионния механизъм на антифриз със силикати е друг - прави слой навсякъде. Антикорозионния механизъм на антифризите без силикати нямат това - двигателя си стои на гол метал, и алуминия, и чугуна. Ето това е една от разликите.

    Ти сам каза - говорим за антифриз и всичко друг е извън темата. Значи трябва да спрем да говорим за друго освен антифриз и толкоз. Не аз започнах това.
    Еми очевидно има сериозна разлика в състава на НОАТ и G12 антифризи. С риск да се цитирам, как ще се отрази различния състав на всички материали с които антифриза има досег е въпрос на който ние не можем да отговорим. Аз лично като правя поддръжка на колата гледам да е поддръжка а не експеримент

    За експеримента всеки сам си решава. Важното е да се знае че не са еквивалентни двата типа антифриз преди дасе взима това решение. Това се опитваме да изясним тук.

    Коментар


    • #47
      От: Еквивалент на антифриз Mopar

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Ako ga plaćas sam. Ali malo više skupo je.
      Скъпо, скъпо, колко да е скъпо? Къде 150 лева ще излезе, около 3 пъти по-скъпо от нормална смяна на масло.

      Коментар


      • #48
        От: Еквивалент на антифриз Mopar

        Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
        За експеримента всеки сам си решава. Важното е да се знае че не са еквивалентни двата типа антифриз преди дасе взима това решение. Това се опитваме да изясним тук.
        Горе ти дадох линк на антифриз, дето е G12+, което със сигурност е OAT, и в същото време отговаря на посочения от теб крайслерски стандарт. Тоест самия стандарт не касае състава, а само качествата. На алуминий, месинг и чугун им няма нищо. На маркучи и уплътнения произведени между 1989 и 2015г. също. Това на японски, европейски, и японски автомобил, сглобяван в европа. Избора си в твой, разбира се.

        А впрочем, защо не си вземеш оригинален? Няма при вносителя ли?
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #49
          От: Еквивалент на антифриз Mopar

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Горе ти дадох линк на антифриз, дето е G12+, което със сигурност е OAT, и в същото време отговаря на посочения от теб крайслерски стандарт. Тоест самия стандарт не касае състава, а само качествата. На алуминий, месинг и чугун им няма нищо. На маркучи и уплътнения произведени между 1989 и 2015г. също. Това на японски, европейски, и японски автомобил, сглобяван в европа. Избора си в твой, разбира се.

          А впрочем, защо не си вземеш оригинален? Няма при вносителя ли?
          Още отначало тая логика ми се вижда сбъркана. Ако има един G12 който поддържа и крайслерския стандарт защо трябва да решаваме че всички G12 също го поддържат, особено при положение че на производителите им не са го написали? По тая логика той мопарския оригинален антифриз няма никакво G, а подържа крайслерския стандарт. Значи всички антифризи дето нямат G и те го поддържат. Значи да сипвам руски Тосол, май седи още някъде в мазето.

          Оригинален мислех че няма да взема защото ще е скъп. Все пак реших да проверя колко е скъп и се обадих на вносителя. Където един човек ми се оплака че шефовете не им разрешавали да го предлагат и едвам се преборили да могат да предлагат масло за автоматика

          Коментар


          • #50
            От: Еквивалент на антифриз Mopar

            Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
            Още отначало тая логика ми се вижда сбъркана. Ако има един G12 който поддържа и крайслерския стандарт защо трябва да решаваме че всички G12 също го поддържат, особено при положение че на производителите им не са го написали? По тая логика той мопарския оригинален антифриз няма никакво G, а подържа крайслерския стандарт. Значи всички антифризи дето нямат G и те го поддържат. Значи да сипвам руски Тосол, май седи още някъде в мазето.

            Оригинален мислех че няма да взема защото ще е скъп. Все пак реших да проверя колко е скъп и се обадих на вносителя. Където един човек ми се оплака че шефовете не им разрешавали да го предлагат и едвам се преборили да могат да предлагат масло за автоматика
            Специално за антифриз, както няколко пъти се повтори по-горе, няма да имаш проблем на този доста архаичен като концепция (затова и безпроблемен) двигател. Сега за другите неща си прав - пълно е с някакви производители на масло, предлагащи "отговарящи на крайслеровия MS стандарт еди-кой си" течности за автоматична скоростна кутия, за хидравлика на волана и т.н., дето практиката показва, че като сложиш такова, а не предписаното от "Крайслер", можеш да счупиш кутията, да прецакаш хидравликата и т.н. В случая пак практиката показва, че при антифризите няма такъв проблем. Нали за това е форумът - да се обменя практически опит, не да се водят научни химически спорове.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #51
              От: Еквивалент на антифриз Mopar

              Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
              Още отначало тая логика ми се вижда сбъркана. Ако има един G12 който поддържа и крайслерския стандарт защо трябва да решаваме че всички G12 също го поддържат, особено при положение че на производителите им не са го написали?
              Ако някой производител не смята да продава тоя антифриз на американския пазар просто не е платил на Chrysler или лицензирана лаборатория да го тества. С много неща е така, не само при автомобилната химия.

              Последно, какви са ти притесненията за G12+? Че не е HOAT или че не пише въпросния архаичен стандарт върху всичките? Защото от въпросния линк за G12+ отговарящ на стандарта, бидейки не-HOAT (защото няма как да е хем G12+ хем да е HOAT), очевидно въпросното "H" няма какво да те притеснява.

              Елементите по двигателя, с които има досег антифриза са алуминия на блока и главата, чугуна на блока и ризите, месинга или алуминия на радиаторите и термостата, и гумата на маркучите и уплътнението на водната помпа (като последното може и да не е гумено, ами метално). Ако ми намериш скапано водно съединение или помпа от G12+ ще черпя.

              Проблемите след смяна с друг тип антифриз, особено при доста закъсняла смяна, са от друго естество - изчистване на наслоения тук-там, поразместване на някой и друг маркуч, дето и без друго е бил за стягане и се е държал само благодарение на тия отлагания, и все неща от сорта. Например ако стария ти силикатен антифриз е поизял радиатора ти, ама си е направил слойчето върху него, може и да текне след като го смениш. Ама това няма да е защото новия антифриз ти е скапал радиатора, а защото стария го е скапал.

              В крайна сметка какъв е двигателя?

              ПП: Относно стандартите - позагледай се например в MB325.0, МБ325.3 и МБ325.5 - там винаги пише "за возила до xxxx година". Никъде поне аз не видях да пише "за возила от xxxx година до xxxx година", а ако новото вредеше на старото в случая, просто щеше да си го пише.

              Ако имаш от някъде информация за наследниците на въпросния крайслерски стандарт - погледни. Много е вероятно и там да пише същото.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #52
                От: Еквивалент на антифриз Mopar

                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                Нали за това е форумът - да се обменя практически опит, не да се водят научни химически спорове.
                То и в научните и химически спорове няма лошо ама поне с аргументи да бяха.

                А нали съм покаял се химик мога да кажа че НОАТ добавките (силикати и борати) нямат абсолютно никакво предимство в никой двигател. Само недостатъци. Единствената практическа разлика е че прикриват дребни течове, които с ОАТ антифриз си текат и не спират докато не смениш нещо (я гарнитура, я скоба, я маркуч...). Ако един двигател е достатъчно стар че да търпи НОАТ антифризи, с всякакъв ОАТ само ще работи по-добре.

                Коментар


                • #53
                  От: Еквивалент на антифриз Mopar

                  Ами аз започнах този тред точно защото в разни англоезични форуми попаднах на доста случаи в които смесването на НОАТ и ОАТ е завършвало зле. Например:

                  http://wayalife.com/showthread.php?1...l=1#post223151

                  http://www.jeepsunlimited.com/forums...=1#post4425051

                  http://www.jeepkj.com/forum/f196/pre...01/#post557530


                  Така че явно двете неща не са универсално съвместими. Не са и универсално несъвместими защото по същите тия форуми има истории на хора които карат стотици хиляди мили с ОАТ там където се изисква НОАТ. Така или иначе обаче никои не е можал да разбере кога работи и кога не. Но със сигурност има случаи в които слагането на ОАТ там където трябва НОАТ резултира в мазало.

                  Научна информация и тестове има тук:

                  http://www.turbodieselregister.com/t...ntifreeze.html

                  От това списание са си дали труда да интервюират химиците на Валволин, Шеврон и т.н. по въпроса с различните типове антифризи. Които заставайки с имената си зад това твърдение са казали че няма такова животно като универсален антифриз - Turcotte and Fritz both said that it’s not possible to have one product that meets the coolant requirements of all the different automakers. Because some OEMs require silicate-free coolant and others mandate the presence of silicate, “one size does not fit all.” точно заради силикатите.

                  Също така хората са си поиграли да направят 300 часов тест на неизвестен модел Форд изискващ НОАТ с ОАТ. Резултата е бил корозия на перката и тялото на водната помпа -
                  Filling a system with the wrong coolant could cause problems. In a 300-hour test of OAT coolant in a Ford engine designed for HOAT coolant, the water pump impellor and backing plate were seriously damaged by cavitation corrosion.
                  Червеното идва от оригиналната статия.

                  Та очевидно и на теория и на практика не винаги е безпроблемно да се слага друг антифриз там където трябва НОАТ.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Еквивалент на антифриз Mopar

                    Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
                    Ами аз започнах този тред точно защото в разни англоезични форуми попаднах на доста случаи в които смесването на НОАТ и ОАТ е завършвало зле.
                    А, няма нужда да четеш по форуми толкова много. Смесването на ОАТ и НОАТ без никакво съмнение създава проблеми. Утаява силикатите.
                    Има някакви ОАТ антифризи съвместими със НОАТ и даже някой из форума ги търгуваше ама не съм пробвал да ги смесвам.

                    п.п. това с водната помпа звучи като незавита капачка или криво смесени вода и антифриз. Ама кой знае, може и да има начин да се бори кавитация със силикати. Обещавам да прочета.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Еквивалент на антифриз Mopar

                      Никой в темета не е твърдял че можеш да смесваш едното с другото. То дори на повечето бутилки (или поне HEPU и I.G.A.T., които са ми попадали) си пишеше изрично да не се смесва с не-G12 антифриз. Това на снимките от първия линк си е откровено плиткоумие.

                      Нали уж говорим за смяна след щателно промиване, а не за допълване?

                      Тераното оригинално беше с обикновен зелен (който е със силикати) 100000км, после 20000 с G12+. Смених водна помпа - перката на оригиналната беше лъскава като от магазина. После пак сменях, защото се подлъгах да сложа неоригинална - и новата беше лъскава като от магазина. Алуминиево тяло със стоманена перка. И тема с картинки имаше някъде.

                      Така и не разбрахме какъв е мотора?
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Еквивалент на антифриз Mopar

                        А мотора е 3.7 бензин. Пропуснал съм го това Но така или иначе аз поръчах Кома-та която е НОАТ, така че моя проблем е решен. Тук сега работим вече за бъдещите поколения, да ползват информацията наготово.

                        За смесването не сме се разбрали, аз бях решил че ги имате за абсолютно еквивалентни G12 и НОАТ.

                        Заместването на едното с другото след щателна промивка обаче пак излиза проблемно според последната статия. Жалко че няма подробности и снимки от тоя 300 часов тест но резултатите от него са ясни и неприятни. Отделно и двамата инженери твърдят точно че където е за силикати не може без и обратното.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Еквивалент на антифриз Mopar

                          Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
                          точно че където е за силикати не може без и обратното.
                          То това принципно е ясно, остава да се разбере къде точно не може без силикати защото ни убягва тоя въпрос.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Еквивалент на антифриз Mopar

                            Добър въпрос, но на това вече отговор нямам. И дали силикатите са били причината за това което се е случило с водната помпа на Форда или нещо друго също не е ясно.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Еквивалент на антифриз Mopar

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              То това принципно е ясно, остава да се разбере къде точно не може без силикати защото ни убягва тоя въпрос.
                              Едното място, за което твърдят че не можело без силикати било в горната част на цилиндрите на някои дизели. Звука от горенето правел кавитация. Ако там се натрупа желеподобен слой силикати, може би предодварятва това.

                              Относно помпата - за да има резултат от слоя силикати върху корпуса и турбината си ги представям като крайно груби отливки, които слоя силикати заглажда. Споменават кавитационна корозия на турбинката и корпуса на помпата.

                              Помпата на въпросния двигател предполагам е това:
                              https://www.youtube.com/watch?v=0xqsYLmAz_4

                              В конкретното клипче обаче силикатен слой не виждам, а турбинката изглежда или боядисана, или пластмасова.

                              Махайки моята оригинална помпа след известно време каране с G12+ вътре беше това:



                              В двигателя беше това:


                              Като махах тая от първата снимка, единствено по канала на помпата алуминия си беше направил сивкав слой и нищо повече. Турбинката беше лъскава като вчера сложена. То и по оригиналната корозия нямаше. Имаше повърносни следи от ръжда все едно е стояла наполовина суха за няколко часа.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Еквивалент на антифриз Mopar

                                Да на Либито това е помпата ама тия от статията са тествали на неуточнен модел Форд.

                                Иначе на пластмасата дали може антифриза да и разкаже играта не знам. Има само легенди за такова нещо по форумите ама снимка не е показал никой.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X