Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инструкции за каране на автоматик WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Инструкции за каране на автоматик WJ

    Чавдаре, аз говоря за асфалтови баири Пък и въртящият момент на дизелака е доста сериозен - съответно и спирачния момент навярно е доста голям...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #47
      От: Инструкции за каране на автоматик WJ

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Аз пък нещо не мога да срещна такива спускания, на които дори на "D" без газ жипът (с 42RE) да не се засилва надолу, което да налага употреба на спирачка. При по-стръмни баири го прави дори и на "2" и на "1".

      А конкретно по темата: В наръчника на WJ се препоръчва да се включва на неутрална в случай, че колата стои продължително време на едно място с работещ двигател. Що е то "продължително време" е въпрос на тълкуване, но спокойно може да се приеме, че като виснеш в някое голямо задръстване може би е по-добре да слагаш на N.
      На D при по-сериозен наклон(спускане от Петрохан) ще ускорява, но при спускане по магистралата по мосответе след Витиня D ще ти убива скоростта. Аз обикновенно спускам на 3, защото кутията ми е 5 степенна. А ти на 2, защото твоята е 4 степенна.

      В задръстване, на светофар и изобщо когато пътуваш(независимо от моментната ти скорост) се стои на D.

      Под "продължително време" да се стои на N+ръчна се има предвид, когато отбиеш в аварийната лента да изровиш от багажника памперси за бебето или вериги за гумите. Да спреш пред гаража докато си отключиш колчето и/или гаражната вратата. Да се протегнеш за билетче за паркинга пред мол-а. Изобщо за всички тези места, където ще ти се наложи(или е вероятно да се случи неволно) да си вдигнеш кракът от спирачката, като за целта използваш ръчната.

      А P се ползва само за паркинг и нищо друго. Там има и механична блокировка на кутията, която не е добре да се използва за щяло и нещяло.

      На спускане не изключвайте на N. Не е по-икономично, даже напротив. А и хидротрансформатора остава на сухо.
      WG 2.7 CRD

      Коментар


      • #48
        От: Инструкции за каране на автоматик WJ

        Моят WJ се засилва на всякакъв наклон включително и виадуктите на Хемус. (понякога излизам от Мездра)

        Коментар


        • #49
          От: Инструкции за каране на автоматик WJ

          Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
          ..... На спускане не изключвайте на N. Не е по-икономично, даже напротив. А и хидротрансформатора остава на сухо.
          Пак зависи от условията... Ако е в ППХ ще е по-икономичен с включена предавка... Ако трябва да даваш газ при включена предавка за да поддържаш скоростта - няма да е по-икономичен...
          Какво имаш предвид под 'хидротрансформатора ще остане на сухо'?!
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #50
            От: Инструкции за каране на автоматик WJ

            На сухо - това не е вярно!
            Най ме е страх от хора без мечти...

            Коментар


            • #51
              От: Инструкции за каране на автоматик WJ

              Не точно хидротрансформаторът /Torque Converter-а/, а мазането на самата скоростна кутия ще страда. Помпата за налягане в АСК е зацепена на входящия вал и се върти с оборотите на двигателя, предавани чрез Torque Converter-а. Изходния вал към кардана заедно с част от скоростната кутия се въртят с оборотите на кардана. При изключена АСК в позиция "N" изходната част от кутията ще се върти с оборотите на кардана, т.е. като за движение с нормална скорост - примерно 80 - 90 км/ч. А налягането на ATF-а и мазането ще е като за обороти на празен ход т.е около 1000 об/мин, което е недостатъчно за по-продължителна експлоатация на АСК в такъв режим. А тази същата помпа създава необходимото работно налягане на ATF-а за всичко в тази кутия - мазане, превключване и т.н. Всичко е хидравлика в АСК от това поколение Jeep - Grand Cherokee ZJ, WJ, Cerokee XJ, Liberty KJ. Това е и обяснението защо не е препоръчително да се движите за по-дълго време с изключена предавка в позиция "N" с Jeep от това поколение. С новите роботизирани АСК може и да е друго положението и там - по препоръките на производителя.
              Става въпрос за ето тази помпа:
              Последно редактирано от Алекс Маринов; 10-03-16, 18:56.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #52
                От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                +1 за Алекс , за това не е препоръчително да бъде теглена колата а ако се налага не по-вече от 60 км. и макс. 60 км/ч .
                Еди Рангелов : 0885 088 444
                Няма незаменими има незабравими хора !!!

                Коментар


                • #53
                  От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                  Когато се тегли автомобила съвсем не се върти помпата А в случая просто налягането и дебита ще са по-ниски...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                    А проблем ли е ако се тегли на неутрална на раздатката?
                    Jeep KJ 3.7 V6 Ltd.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                      Първоначално публикуван от valkiller Преглед на мнение
                      А проблем ли е ако се тегли на неутрална на раздатката?
                      Това е начина за теглене!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                        Не видях някой да споменава,че на светофар на D разхода се качва в сравнение с висенето на N.Тук пак трябва да се разделим на столичани и провинциалисти,в смисъл,че при нас е пренебрежимо малко покачването на разхода от това,но при едно примерно двадесет минутно висене на светофар ще има осезаема разлика.
                        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                        Враца

                        Коментар


                        • #57
                          От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                          Относно по горни мнения!!!То тия колици не са мислени по принцип за икономични че да праим сметка дали да минем 1-2 км примерно на N или на D.Отделно че е правилното да не се пуска на N при наште курници!
                          Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
                          0888854582
                          Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
                          Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                            А автопилота как ли поддържа скоростта по такива сложни баири, където само на N може да се движи автомобила равномерно?!
                            При новите камиони, кутиите са си практически механични със сух съединител(в някои дори с два съединителя и нямам предвид един двудисков), които се управляват автоматично. Дори и при тях, изключването от скорост носи ползи в точно определени условия, а не непременно винаги. Заводските им навигации, се опитват точно да хванат подходящите условия за включване и изключване за да е от полза за разхода - на практика обаче това рядко се случва, поради съвкупност от причини.
                            Никой класически автомат като коментирания, и до сега няма функция сам да изключва от скорост и да пуска автомобила по инерция. Макар че е сравнително лесно осъществимо като управление - явно не му е полезно и не за това е мислен(а и класическия автомат си е екстра, която никога не е била ориентирана към пестене на всяка цена). Някои автомати за автобуси и комерсиална техника, имат функция за частично изключване от скорост съвсем автоматично, когато превозното средство се държи на място на спирачка. Това освен че икономисва малко гориво, е и по-комфортно за водача защото може да задържа превозното средство с по-малко сила върху спирачния педал. Но дори и тази функция я няма при всички.

                            За висене в задръстването с джип - N и ръчна...или P, но разправят че последното било крехко като здравина...
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #59
                              От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                              Тая функция с изключването я има и на леки автомобили с класически автомат.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                А автопилота как ли поддържа скоростта по такива сложни баири, където само на N може да се движи автомобила равномерно?!...
                                Подава газ и не допуска ППХ, за да стане двигателя 'неутрален' - да не оказва нито спиращо, нито ускоряващо въздействие... Т.е. подава толкова газ, колкото би развъртал двигателя на празен ход до обороти, равни на тези, при които се върти при включена предавка... На кашкая на ръчната кутия явно поради лоша настройка на автопилота се усеща лашкане при такъв режим - двигателя започва да работи на ППХ, обаче скоростта спада с около 1км/ч, и ЕКУ-то подава леко газ, което се усеща като тласък... И така - няколко пъти...

                                Малко встрани от темата за WJ, обаче при WK2 с новата кутия при определени условия си изключва автоматично от предавка при спускане по наклон (виждал съм го на 3-4 и 5 предавка)... И се търкаля по инерция...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X