Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инструкции за каране на автоматик WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Инструкции за каране на автоматик WJ

    Здравейте,
    Иска да попитам, когато спирате на светофар изключвате ли от директна "D" на неутрална "N", или държите спирачката при положение на лоста "D''? Става въпрос за 2.7 2002г.

    Коментар


    • #32
      От: Инструкции за каране на автоматик WJ

      Първоначално публикуван от Daniel90GC Преглед на мнение
      ... когато спирате на светофар изключвате ли от директна "D" на неутрална "N", или държите спирачката при положение на лоста "D''?
      Според зависи, както ти е по-комфортно, няма ограничения. За това лоста се движи от "D" на "N" и обратно без предпазител......
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #33
        От: Инструкции за каране на автоматик WJ

        Най-обичам свободното връщане от R през N та до Drive. Много приятно и бързо маневриране се получава.
        А относно изключването на N на светофар.... И аз преди доста се рових за предписания, но не открих. Което
        при стриктността на американските инструкции, ме кара да си мисля, че не от значение. Освен за живота на торк-конвертора :-) Или се лъжа?
        Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive II *
        2" lift (Bilstein 5100 & IronRocks springs), General Grabber AT3 31"

        Коментар


        • #34
          От: Инструкции за каране на автоматик WJ

          Първоначално публикуван от Daniel90GC Преглед на мнение
          ........когато спирате на светофар изключвате ли от директна "D" на неутрална "N", или държите спирачката при положение на лоста "D''? Става въпрос за 2.7 2002г.
          Нямам навик да връщам на "N". Държа си спирачка. Това понякога продължава 2,3,4 мин. Не знам това да вреди ..... а не съм Й прочел това никъде.

          Коментар


          • #35
            От: Инструкции за каране на автоматик WJ

            Първоначално публикуван от caby Преглед на мнение
            Нямам навик да връщам на "N". Държа си спирачка. Това понякога продължава 2,3,4 мин. Не знам това да вреди ..... а не съм Й прочел това никъде.
            В някой инструкции го пише когато си по-дълго време в трафик или спрял да сложиш на Неутрал.

            Аз винаги слагам на Н когато спирането е за повече от 30-40 секунди.

            Доказано на АЙСИН СК на лека кола не на джип, когато съм в трафик на Н - НЕ прегряваше и не се шашкаше, ако държа на спирачка и на Д, след 15 мин в трафика спиране тръгване чакане и прегряваше и се шашкаше, трябваше да гася двигателя за да се оправи.

            Когато си на Д, нещо в СК се върти и има напрежение, усеща се и по вибрациите а и след преглед на устройството на АСК, за мен логиката казва слагай на Н при продължително спиране.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #36
              От: Инструкции за каране на автоматик WJ

              Тея джипове на по 15 години само на Н са ги слагали по светофарите преди да дойдат в България...

              Аз не бих го правил защото ще го забравя някой път така на паркинга и ще го намеря после в някоя долчина. То май не може да се извади ключа де... но все пак мисля че когато карам автоматик, не се съобразявам че може да тръгне колата по инерция така както когато имам съединител и ръчни скорости.

              Коментар


              • #37
                От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                Първоначално публикуван от Денислав Димитров Преглед на мнение
                Тея джипове на по 15 години само на Н са ги слагали по светофарите преди да дойдат в България...

                Аз не бих го правил защото ще го забравя някой път така на паркинга и ще го намеря после в някоя долчина. То май не може да се извади ключа де... но все пак мисля че когато карам автоматик, не се съобразявам че може да тръгне колата по инерция така както когато имам съединител и ръчни скорости.
                Сега нека уточня, където аз живея не е като Мездра, трафик тук означава да висиш с часове докато минеш стотин метра, рекорда до нас в града е малко под 100 минутки за 15км, като трафика бе в две тапи от по 500-600 метра.

                Другия ми рекорд е 90 мили за 4 часа вместо за 2 и то заради тапа в продължение на около 5-6 КМ, сети се как се минават 5 км за близо 2 часа, тук трафик от по час за няколко КМ се брои и за нормално.

                Трафик при теб сигурно е да седиш 5 мин на светофара, тогава дреме ти че си седял от по 1-2 мин на спирачка, но седи като мен с часове всеки ден и ще видиш разликата, особено ако прекарваш средно по над 20 часа в колата на седмица.

                За условията на провинциална България, сигурно няма нужда от Н никога, защото спирането ще е инцидентно и надали ще е много зле но за София, ако ще я прекосяваш редовно в пиковите часове сигурно е мъдро да слагаш на Н когато си спрял.

                А и в крайна сметка, всеки си решава за него, в някой държави например е задължително по правилник когато си спрял на светофар да опънеш ръчната, тогава е меко казано тъпо да си на Д и нямаш избор освен да си на Н.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #38
                  От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                  Първоначално публикуван от penywise Преглед на мнение
                  Колега Дочев, и аз като теб карам 4.7 V8 Quadra-drive и макар и да е от скоро, забелязах, че като слизам по нанадолнище, по-добре да се слага на "1" и двигателя си спира чудесно, без много да има нужда от спирачки. "1" за стръмен баир, за по-полегат на "2" естествено. Но на "D", ако го оставя да се спуска, набира като звяр и без да му давам газ.

                  И на за малкото ми излизания от пътя... на тоя 4.7 V8 с Quadra Drive не му трябва друго, освен "D + 4All". За бавни скорости не знам каква зверска кал, лед, дълбок сняг или дълъг баир трябва да се появи просто. "D + 4All" и си катери всякакви кратички премеждия с 1200 до 1500 оборота, даже рядко превъртат задните колела.

                  (мисълта ми за "забелязах, че на а 1 е по-добре спускането" идва от факта, че за автоматици съм чувал, че няма смисъл от 1, 2 и направо на D си се кара, щото не вършели работа като двигателна спирачка, т.е. пълни глупости)
                  +1,това е смисъла на ниските предавки и АСК на WJ
                  Grand Cherokee WJ
                  Dodge Caliber
                  E 430 4-matic-T(S210)
                  GLK

                  Коментар


                  • #39
                    От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                    Първоначално публикуван от lordoff Преглед на мнение
                    traun, много ми хареса точната формулировка "доста често глуповато щастливо ухилване". Точно това исках да опиша!

                    Относно спирането, обирането на скороста при светофар например, мисля че в това време ACK просто реди предавките надолу,
                    докато изключи.... Знаещите да ме поправят, но това няма ли нещо общо с работата на Torque converter-a?
                    При мен наблюдавам абсолютно същия ефект, който приех за нормален.... Може пък да греша?!
                    И при мен е така,мисля че е нормално.
                    Grand Cherokee WJ
                    Dodge Caliber
                    E 430 4-matic-T(S210)
                    GLK

                    Коментар


                    • #40
                      От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                      Производителя на тези автомобили е решил, че ще ги карат американци, за които едно каране дали е правилно или не е е последна грижа и за това е предвидил и конструирал машините така, че нищо което неследва да се прави, не може да се направи. Аз отдавна се мъча да разбера защо не е правилно да се спускаш на неутрална, след като лоста позволява да преминеш от Директна към Неутрална. Всеки казва не е добре, но никой не ми е дал мотивиран отговор. Аз сам с моят не технически мозък съм стигнал до заключението, че няма проблем от Д към Н, но от Н към Д се получава един тъп удар, но това го отстраних, като преди да мина от Н на Д подавам леко газ и нищо не се усеща. Някой ако знае повече нека го сподели.
                      Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
                      Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

                      Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                        Първоначално публикуван от Дочев Преглед на мнение
                        ... Аз отдавна се мъча да разбера защо не е правилно да се спускаш на неутрална, ...
                        Аз пък отдавна се мъча да разбера какво точно си мислят, че спестяват онези, които изключват от скорост като спускат баир?!?
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                          Едва ли е пестене... По-вероятно е удобство...
                          Често съм срещал баири, на които спускането на предавка намалява скоростта. Чукнеш ли газта - ускорява... А ако изключиш от предавка - поддържаш равномерната скорост без да е нужно да си играеш постоянно с газта или спирачка...
                          Не е универсално решение, а подходящо само за конкретни 'изключения'...
                          За да се види дали е вредно или не изключването от предавка, навярно трябва да се разгледа подробно устройството на конкретната АСК - дали задвижването на помпа или мазане няма да отпадне при изключване от предавка... На някоя АСК може да е вредно, а на друга да няма значение...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                            Чавдар (V93): Аз пък отдавна се мъча да разбера какво точно си мислят, че спестяват онези, които изключват от скорост като спускат баир?!?

                            -Всички нови камиони Волво, Скания, Мерцедес са със навигация която не можеш да изключиш и на автопилот си изключват по надолнище с цел икономия. Явно са преценили че има защо.
                            подпис : Драги ми смехурко;))

                            Коментар


                            • #44
                              От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                              Първоначално публикуван от enev Преглед на мнение
                              Чавдар (V93): Аз пък отдавна се мъча да разбера какво точно си мислят, че спестяват онези, които изключват от скорост като спускат баир?!?

                              -Всички нови камиони Волво, Скания, Мерцедес са със навигация която не можеш да изключиш и на автопилот си изключват по надолнище с цел икономия. Явно са преценили че има защо.
                              Гранд Черокито не е камион и на празен ход харчи повече, отколкото на "моторна спирачка" на 5-та предавка напр.
                              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Едва ли е пестене... По-вероятно е удобство...
                                Често съм срещал баири, на които спускането на предавка намалява скоростта. ...
                                Аз пък нещо не мога да срещна такива спускания, на които дори на "D" без газ жипът (с 42RE) да не се засилва надолу, което да налага употреба на спирачка. При по-стръмни баири го прави дори и на "2" и на "1".

                                А конкретно по темата: В наръчника на WJ се препоръчва да се включва на неутрална в случай, че колата стои продължително време на едно място с работещ двигател. Що е то "продължително време" е въпрос на тълкуване, но спокойно може да се приеме, че като виснеш в някое голямо задръстване може би е по-добре да слагаш на N.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X