Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инструкции за каране на автоматик WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Инструкции за каране на автоматик WJ

    Пускам тази тема за да обменим опит в начина на каране на тези джипки при различни ситуации, терени, настилки и тн.
    При различно боравене с педала на газта по различен начин колата ускорява.
    Кога какво и как?
    Аз забелязах, че когато подавам плавно газ-се ускорява плавно, като смачкам педала на газта-има едно забавяне и след това се ускорява, а имам и случай в който не разбрах как се получи, но ми се стори, че някой ме ритна от зад, направо щях да изпусна кормилото-колата се ускори мигновено.
    Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
    Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

    Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

  • #2
    От: Инструкции за каране на автоматик WJ

    Това последното се нарича "кид даун" демек сритване, като смачкаш педала АСК сваля една две предавки надолу и познай какво се получава с този много газ и на високи обороти

    Аз доста години вече само автоматици карам, и наскоро осъзнах следното, ако искаш на кръстовище примерно да минеш бързо след като не си спрял а само си намалил, НЕ трябва да се смачка педала на газта а плавно НО с много газ да се ускори, така машината не включва кик даунда и не сваля предавки и НЕ се замисля ами от мощноста на ДВГ бързо наема, по-бързо от колкото ако сработи кик дауна, надявам се ми се разбира какво искам да кажа.

    Другото нещо което се старая да правя е да НЕ набивам много спирачки, имаше един колега тук който казаваше карайте предвиждайки, старая се на светофари и кръстовища да намалям с газта и да не спирам напълно ако НЕ се налага и т.н. подържам ли оборотите примерно да не падат под 1200-1300 из града рядко се налага колата/джипа да сваля на ниски предавки, защото свали ли на ниски предавки разхода отива към една цифра близка до годините ми ) и не, не съм малолетен
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      От: Инструкции за каране на автоматик WJ

      Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
      Другото нещо което се старая да правя е да НЕ набивам много спирачки, имаше един колега тук който казаваше карайте предвиждайки, старая се на светофари и кръстовища да намалям с газта и да не спирам напълно ако НЕ се налага и т.н. подържам ли оборотите примерно да не падат под 1200-1300 из града рядко се налага колата/джипа да сваля на ниски предавки, защото свали ли на ниски предавки разхода отива към една цифра близка до годините ми ) и не, не съм малолетен

      Още го има, ама не харесва автоматите. Не е да не съм карал, ама по принуда служебна!

      Коментар


      • #4
        От: Инструкции за каране на автоматик WJ

        Обикновено при леко отпускане на педала последвано от рязко натискане на газта (образно казано "смачкване на газта") автоматът връща две предавки надолу и колата се ускорява на максимални обороти. Усещането наистина е като ритник - особено на по-големите двигатели.
        "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

        2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

        Коментар


        • #5
          От: Инструкции за каране на автоматик WJ

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          Това последното се нарича "кид даун" демек сритване, като смачкаш педала АСК сваля една две предавки надолу и познай какво се получава с този много газ и на високи обороти

          Аз доста години вече само автоматици карам, и наскоро осъзнах следното, ако искаш на кръстовище примерно да минеш бързо след като не си спрял а само си намалил, НЕ трябва да се смачка педала на газта а плавно НО с много газ да се ускори, така машината не включва кик даунда и не сваля предавки и НЕ се замисля ами от мощноста на ДВГ бързо наема, по-бързо от колкото ако сработи кик дауна, надявам се ми се разбира какво искам да кажа.

          Другото нещо което се старая да правя е да НЕ набивам много спирачки, имаше един колега тук който казаваше карайте предвиждайки, старая се на светофари и кръстовища да намалям с газта и да не спирам напълно ако НЕ се налага и т.н. подържам ли оборотите примерно да не падат под 1200-1300 из града рядко се налага колата/джипа да сваля на ниски предавки, защото свали ли на ниски предавки разхода отива към една цифра близка до годините ми ) и не, не съм малолетен
          Към това, мога само да допълня : в следствие на горните причини,Гранда в градски условия се кара" величествено",без характерното за мощна лека кола спортно каране. Много приятно е чувството да разчиташ на конете под капака, но по принцип го карам плавно. Иначе казано , за тази кола си имам отделен стил на шофиране.
          За намаляване на скорост и аз първо разчитам на АСК при отнемане на газ , спирачките при необходимост. Но трябва да са в перфектно състояние.

          Коментар


          • #6
            От: Инструкции за каране на автоматик WJ

            Първоначално публикуван от Дочев Преглед на мнение
            ...но ми се стори, че някой ме ритна от зад, направо щях да изпусна кормилото-колата се ускори мигновено.
            Мда. Не те е надушил един тукашен спИциалист по каране на автоматици, щото на моите сходни наблюдения:
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            .... пък на "Либъртито" е много гадно, ако допуснеш кик-даун при скорост над 130: първо се запъва, усещането е като на воден джет, който с висока скорост си обърнал в обратна посока, имаш чувството, че прави "крачка назад за засилка", после надава стряскащ вой като гигантска бормашина и се изстрелва, при което направо изпускаш волана. Затова като карам "Либито" по магистрала, ако ми потрябва повече газ, първо натискам OD/off и после педала, защото имам чувството, че при кик-даун сваля направо на 2-ра предавка (тя кутията е 42RLE и май точно на 2-ра сваля).
            избълва един куп простотиЙ
            Прочее, горното съм го писал за кутия 42RLE, а на WJ / WК кутията 545RFE е много по-балансирана, и едната предавка повече си казва думата, както и електронното управление, та кик-дауните не са толкова брутални.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              От: Инструкции за каране на автоматик WJ

              При мен въпреки доста по-съвременната кутия, понякога също го има този ефект със замислянето при определен момент, въпреки, че е много кратък (дават, че превключва за 200мс), и сваля до 5 предавки надолу (наведнъж)...
              Обяснявам си го с различния режим, в който работи скоростната кутия в дадения момент (софтуера).
              В повечето случаи кутията работи много точно и предвидимо, но явно и трябва време да реши какво искаш от нея.
              Защото ако съм карал плавно и 'мързеливо' с около 1100об/мин, резкия моментален старт е почти невъзможен. А ако съм я поюркал малко, се усеща по-'нервната' реакция...
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #8
                От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                Нещо друго да ви попитам, ако позволите... При тези кутии 45RFE и 545RFE, наблюдавал ли е някой от вас, дет' му викат руснаците "пинки под зад". Какво се има в предвид, тръгваш от светофар да речем и ускоряваш рязко, малко преди автомата да превключи на по-висока предавка - натискаш спирачка. Тогава кутията при включването на ниска предавка, прави един специфичен удар. Ето примерно, аз имам един "Chrysler 300C" и съм с мерцедеската "722.6 NAG1" кутия, такава виждам се ползва и при Jeep дизеловите модели след 2004г., при нея го няма проблема. Но при по-старата американска 42RLE, е много срещано явление според оплаквания във форуми. Мисля скоро да се влея във вашите редици с едно "Grand Cherokee WJ", та ми е любопитна "проблематиката".
                Volkswagen Touareg NF 4.2 V8 TDI
                Toyota RAV4 XA10 3S-FE
                Grand Cherokee WG Limited 4.7 V8 Quadra Drive - продаден

                Коментар


                • #9
                  От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                  Първоначално публикуван от BaiHoi Преглед на мнение
                  Нещо друго да ви попитам, ако позволите... При тези кутии 45RFE и 545RFE, наблюдавал ли е някой от вас, дет' му викат руснаците "пинки под зад". Какво се има в предвид, тръгваш от светофар да речем и ускоряваш рязко, малко преди автомата да превключи на по-висока предавка - натискаш спирачка. Тогава кутията при включването на ниска предавка, прави един специфичен удар. Ето примерно, аз имам един "Chrysler 300C" и съм с мерцедеската "722.6 NAG1" кутия, такава виждам се ползва и при Jeep дизеловите модели след 2004г., при нея го няма проблема. Но при по-старата американска 42RLE, е много срещано явление според оплаквания във форуми. Мисля скоро да се влея във вашите редици с едно "Grand Cherokee WJ", та ми е любопитна "проблематиката".
                  The "Chrysler transmission clunk" е едно от явленията в списъка, озаглавен "It's a Jeep thing, you wouldn't understand"

                  Jeep things include:
                  (1) poor gas mileage
                  (2) easy rolling (for that fun, hospital feeling)
                  ...

                  42RLE на "Либъртито" ми го прави точно по описания от тебе начин, ако се наложи да натиснеш спирачките по време на засилка. Не знам дали е включване на по-ниска предавка или напротив - включване на по-висока, но при недостатъчно налягане на ATF-а, случва се точно в града, между светофари, според мен между 2-ра и трета предавка. За 45RFE се твърди, че правела същото, има сервизен бюлетин, цитиран тук:
                  Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
                  Ето и оригиналния текст на сервизния бюлетин:...
                  както и на други места из форума. Но на 545RFE с "Гранд Черокито" в подписа ми не ми се е случило нито веднъж досега за година и три месеца.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                    Колега Дочев, и аз като теб карам 4.7 V8 Quadra-drive и макар и да е от скоро, забелязах, че като слизам по нанадолнище, по-добре да се слага на "1" и двигателя си спира чудесно, без много да има нужда от спирачки. "1" за стръмен баир, за по-полегат на "2" естествено. Но на "D", ако го оставя да се спуска, набира като звяр и без да му давам газ.

                    И на за малкото ми излизания от пътя... на тоя 4.7 V8 с Quadra Drive не му трябва друго, освен "D + 4All". За бавни скорости не знам каква зверска кал, лед, дълбок сняг или дълъг баир трябва да се появи просто. "D + 4All" и си катери всякакви кратички премеждия с 1200 до 1500 оборота, даже рядко превъртат задните колела.

                    (мисълта ми за "забелязах, че на а 1 е по-добре спускането" идва от факта, че за автоматици съм чувал, че няма смисъл от 1, 2 и направо на D си се кара, щото не вършели работа като двигателна спирачка, т.е. пълни глупости)
                    Последно редактирано от penywise; 05-04-14, 20:37. Причина: доуточнение

                    Коментар


                    • #11
                      От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                      Първоначално публикуван от penywise Преглед на мнение
                      (мисълта ми за "забелязах, че на а 1 е по-добре спускането" идва от факта, че за автоматици съм чувал, че няма смисъл от 1, 2 и направо на D си се кара, щото не вършели работа като двигателна спирачка, т.е. пълни глупости)
                      Някои автоматици НЯМАТ 1 и 2 ами само 2 и 3 и Директна, хайде спускай струмен наклон на 2ра ил катери скали на 2ра и когато реши джипа да смени от 1ва на 2ра познай какво става, катастрофа...

                      По спомени Черока май беше както по-горе описано, някой АТ ставали за "модификация" и ръчно заключване на 1ва скорост, но стокови идват с 2 и 3 и Д... прословутите вечни Айсин кутии, за които нищо лошо не мога да кажа, просто стокова не може да се заключва 1ва скорост, по спомени...
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                        Ммм, не знам, аз имам 1, 2, D, N, R, P.

                        Като 1 е 1, 2 е 2, сигурен съм. И 2 си лимитира джипа на кара само на 1ва до 2ра максимум, като не се препоръчва над 72 км/ч при режим "2".

                        Коментар


                        • #13
                          От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                          Много хубава и интересна тема! Поздравления! Ще следя с интерес,
                          макар доста от аспектите да се поизчерпаха тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...ferrerid=42862
                          Ще си "мантра" - тосваме, колко приятна и всъщност отлично конструирана кола е Grand Cherokee WJ-я с 4.7 V8 :-)
                          Няма лошо, всяка легенда се нуждае от "сръчкване" от време на време и подръжка.
                          Истина е, че вече опознал поведението и (за около година и половина),
                          при всяка една ситуация на пътя, дори и при потегляне, улавям се, че на лицето ми неволно се появява една лека усмивка...
                          Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive II *
                          2" lift (Bilstein 5100 & IronRocks springs), General Grabber AT3 31"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                            Някои автоматици НЯМАТ 1 и 2 ами само 2 и 3 и Директна ...
                            Някои автоматици може и да нямат, ама темата е за Гранд Чероки WJ, които имат. Така че, хайде всякакви теоретизации за "някои" други коли да стоят вън от темата!
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Инструкции за каране на автоматик WJ

                              Тва с усмивката при потегляне (доста често глуповато щастливо ухилване) си е в реда на нещата!Аз обаче ще помоля да ми обясните нещо.Карам си колата.Идва примерно светофар.И съответно започвам да намалявам със спирачката,щото трябва да се спре на червена светлина.И точно в последните 2-3 метра на спирането,уточнявам-колата е на "D",спирачките са ми наред,шофиране в градски условия по правилата,та в последните 2-3 метра се получава едно .......... абе като леко ускорение се едно някой те подбутва от зад и леко повишение на оборотите на двигателя.Това е точно преди колата да спре окончателно.Този ефект е напълно контролиран от спирачката,не създава опасности,но си мисля че не би трябвало да го има.Не знам дали го обясних добре.И дали някой друг го е констатирал.
                              Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
                              0888854582
                              Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
                              Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X