Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Честита Коледа!

    Измина почти година и половина откакто реших да се заема с преобразяването на гранда. Монтирахме най-после и окачването му, което се отвися една година вкъщи.
    Мой познат ми предостави терен за действие за монтажа на окачването, защото се очакваше, че може да се наложи да преспи без гуми или части, така че пред гаража ми не бе опция.
    Синхронизирахме се с един от най-добрите ми приятели и единственият, с който с удоволствие работя по джипа си и на който имам доверие, въпреки че е строителен майстор, а не авто такъв.
    Удоволствието от лично свършената работа е несравнимо и понеже това ми е първото лично монтирано окачване съм горд с постигнатото.

    Цяла седмица се приготовлявам за нарочените дни за монтаж. Купувам нужните инструменти - инчови бургии, ключове, различни греси, динамометричен ключ, работя по предварителното асемблиране на окачването и хардуерът му, за да се спести част от работата.
    Вкъщи сглобих джойнтовете. Фабричните полиуретанови втулки преработих след консултация с препоръчнан стругар. Мислех да си направя мои втулки, но това може да стане и по натам. Сега ще пробвам колко ще издържат тези след преработката и като цяло, дали Rough Country са си подобрили материалите след множеството оплаквания от издръжливостта на полиуретана им. Иначе ако си купя материал и платя на стругар за изработката на двойките втулки за 8 джойнта, ще ми струва около 160лв. Грубо за тази сума се купува и ремонтния комплект на Ръф кънтри от щатите.

    Сглобявам и гресирам джойнтовете



    Предните лонг армове



    и задните










    Ден 1


    Гранда претоварен от части, както и втора кола с инструменти пътуваме към мястото за монтаж.








    С голямо желание започваме работа. След серия разочарования, проблеми от всякакво естество мигове на радост и въодушевлението нужно да се продължи напред.

    Всичко, което ни чака за монтаж. Притесненията ни идваха от демонтажа на старите части, но всъщност се получи по-скоро обратното.



    Гараж в стил щатски work shop . Въодушевяваха ни Форд Гран Торино, Форд Бронко, страхотно преработен за офроуд Jeep Wrangler и една моторна лодка за колорит.
    Перфектно място за преработки на американски джип.



    Последни кадри на гранда с фабричното окачване и височина. Оттук насетне никога няма да бъде същият. Връщане назад няма.



    Започваме с предницата стрикно следейки инструкцията на фирмата производител на окачването.



    Подсигурявахме се двойно с крикове и стойки, дори и с гумите. Страшничко е да лежиш под 2 тона джип без гуми.



    Отвиваме предните амортисьори. Левият преден беше много труден. Гайката му в коша се пада под АБС плетеницата от тръбички, а на всичкото отгоре газаджиите са прокарали оттам доста неща.



    Отвиваме и долните два болта на амортисьора



    Стар до нов



    Идва ред на стабилизиращата щанга и биалетките. Късат се болтове и резби от ръжда.



    Стара до нова биалетка. Новите са разкачащи се. Доста важно за добра артикулация на окачването и максимални ходове извън пътя.



    Следва предният trac-bar - напречната щанга.



    И планката държаща го от страната на купето се сменя.



    Предните спирачни маркучи и ABS сензори се удължават, като се освобождават от скобите държащи ги към купето. Купил съм си кевларови удължени маркучи, но сега не е техния ред. Според инструкцията се използват старите маркучи.
    Пропускаме и монтажът на кормилния демпфер, който също не е част от кита, но вече съм си го купил. Демпфера го оставяме за смяна като сменя целия преден мост.



    Махат се скобите държащи пружините.




    Подготвяме се за сваляне на пружините.





    Стара до нова предна



    Мостът вече без пружини и амортисьори



    Старият до новия трак бар



    В упътването пише да се маркира положението на ексцентриците на предните долни носачи. Така и не разбрах защо трябваше да го правим. Новите носачи се регилират и ми изглежда излишна тази фабрична настройка на дължината на старите.



    Първо сваляме долните носачи.



    Долен преден носач до новия носач. Новият се държи едноточково за купето и ползва Y-образна архитектура.
    Разликите в теглото и материалите е фрапираща. Фабричния носач буквално е като тенекия от консерва.



    Без долни носачи



    Приятелчето реже фабричните планки на долните носачи. Ще пречат на движението на новите носачи.



    Планките са изрязани.



    Първата нова част е монтирана :-)
    Ухото за захвата на предните биалетки.



    Започваме работа и по cross member-а - централната греда под раздатката.



    Както биха се изразили янките, разликата между фабричния крос мембър и новият е като разликата между деня и нощта.

    5 mm стомана. Захватът й за рамата не е вече 4 точков, а 12 точков.



    Ето я гредата и отвътре



    Малко почивка за похапване и топло кафе. Черпим вдъхновение от муцуната на Гран Ториното. Сърцето му е 5.8 литра, почти колкото моя "убавец" с 5.9. Американски страсти някакви ни обвземат.



    Планката вече е позиционирана с фабричните 4 болта. Следва направата на отвори за още 8 точки на захват.







    Мдаааа....Гранда на патерици



    Вече и с нови захвати. Става все по здраво, както се иска.



    Монтираме и защитата на раздатката. Преди години, когато излезна този кит за ZJ тази планка беше къса за 249 раздатките. Ставаше само на 231 и 242. Ръф кънтри работят доста по подобряване на качеството си и имиджа си и както се вижда планката вече е преработена и затваря перфектно и 249 раздатките, каквато е и моята.





    Дръж се момче!
    Скоро ще имаш нова ходова част, а като те изправим и на големи колела, няма да ти се подиграват вече, че си просто едно високо комби :-)



    Това са "пишките" както ги кръстихме на жаргон. В комплекта има около 10 такива, всяка една с различен номер и дължина на ухото. Идеята им е да се вкарат в кухината (тунела) на рамата и да се завият определени болтове. Определено доста пипкава, прецизна и изнервяща работа. Имахме "удоволствието" в късните часове на един от дните да изпуснем две от тях в тунела. Не пожелавам на никого да разбере как се вадят обратно.



    Ето пример как се хващат, но тук се виждат най-късите - лесните. Има и гайки с 10 см рамена.



    Дозавиваме и сме готови със средната част на окачването. Тя ни бе най-неприятна поради малкия просвет - липсата на канал или подемник.



    Закачаме вече основното рамо на предните носачи.





    Красота



    Горните носачи. За тенекията нещо споменах ли?




    Неусетно се изтъркаля цялия ден.





    Ден 2:

    Готово, новите предни носачи вече носят моста.





    Разпробиваме дупки за самонарезните винтове на удължителите на предните бъмпстопове, Оригиналният стоп е от горната страна на пружината, но от Ръф кънтри монтират това удължение от долната.



    Изпръскваме със защитна боя пространството зад пружините. Сега е моментът.



    1 инчовите полиуретанови подложки (всъщност стоят над пружината), заедно с фабричните и бъмстопът.



    Вече монтирани




    Завиваме новата планка за предния трак-бар



    Идва ред и на новите пружини. Избегнахме позлването на копресор за пружини, за да не им надерем защитното покритие. На стария ми джип майсторите бяха поодрали пружините и след първата зима вече бяха ръждясали.



    Това горе долу е максималният ход на пружината. За моите нужди и желание е повече от добре.



    Завиваме новите удължители на бъмстопа. Вече сме окачили и новите биалетки на стабилизиращата щанга.



    Амортисьорът покри напълно максималния ход на пружината. Това е хубавото на китовите системи - че са сметнати.





    От другата страна по същия ред. Полиуретановите втулки са точно по размера на конуса и се набиват с чук. Помежду другото тези подложки не са към кита. Поръчах си ги отделно.



    Част от наглед пълния хаос по пода.



    Стари железа и тенекии



    Хващаме и трак бара





    И една много неприятна работа, Нахлузването на прахозащитните маншони на предните амортисьори. Също си ги поръчах отделно, защото в кита няма предвидени такива. Трудното се провира двойното ухо за захват от долната страна на амортисьора през 3-пъти по-малката дупка на маншона. Добре, че е супер здрав и еластичен и понася сериозно разтягане без да се скъса.





    Почти сме готови с предницата.





    Всичко пасва много добре. Наглед изглежда, че ще има колизия между преден кардан и ляв носач, както и между генерацията и десен, но няма никакви проблеми.









    Предницата е готова. Отне ни ден и половина.
    В 14:00 часа от втория ден бяхме напълно готови с нея.









    Дежурната хумористична снимка.






    Следва задницата.....
    Последно редактирано от verter; 25-12-14, 08:49.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Мераклийска работа
      Поздравления за положения труд.
      Чакам продължението.
      0осем9осем7шест0осем7едно
      Миро

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Ще стане истински офроуд звяр и вече няма да се плаши от Врачански калищаци!Поздрави!
        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
        Враца

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Следобед на втория ден се захващаме със задницата.





          Първо премахваме задните биалетки и после и самата стабилизираща щанга. Щангата няма да се монтира повече, няма и нова такава, така че задницата остава без нейните услуги.






          Откачаме долните носачи. Стар до нов.



          Както при предницата и тук се премахват оригиналните захвати на носачите. Проблемът е, че се махат и тези на горните носачи, които са от вътрешната страна на рамата и са трудно достъпни с флекс. Американците препоръчват електрическа ножовка.







          Задните амове са готови, но те са буквално последният елемент за монтаж. Уморени от работа чакахме с нетърпение да стигнем до тях.



          Отвиваме старите амортисьори.



          контрите на пружините



          Задни пружини сравнение



          Задният мост останал да се държи само на горните носачи



          Сваляме и пружините



          Задните бъмстопове се удължават ето с тази планка.



          Сравнение на горните задни носачи



          Дана 44 мостът е напълно свободен да си ходи. Скоро и ще го направи. На негово място ще застане Фордовото чудовище, но което ще монтирам твърд ръчен блокаж.
          Планките за носачите изглеждат доста слаби и май са със същата дебелина както на предната дана 30. Поръчал съм си 6мм стоманени нови планки за цялостен захват, така че да нямам притеснение къде ще се откъснат.



          Освобождаваме и задните спирачни маркучи, ABS сензори и жилата на ръчната спирачка от скобите придържащи ги към купето. Така се удължават. Оригинално са захванати за горните носачи, така че да следват движенията на моста. При новият сетъп пак по същия начин ще се монтират, но освободени от планките откъм купето. Още една причина да се купуват възможно най-пълни китове, за да няма чуденки после.



          Отвреме на време се кефим и поглеждаме към монтираната предница :-)
          Носачите на 5 инча лифт стоят успоредно на купето, което е невъзможно при китовете с късите рамена. Добрата работа на амортисьорите и пружините както и приятната возия е гарантирана по този начин.



          Режем планките на горните носачи. Деликатна работа.



          Откъм шофьорската страна е много сложна тази операция. Покрай рамата преминават кабелни снопове, спирачни тръби и газаджийските истории.



          По-некомплицираната горна планка е отрязана.



          Това са новите захвати за задните носачи. Снимката е откъм горната страна. Хващат се хоризонтално през рамата с два големи болта с ограничителни тръби/втулки, които се вмъкват вътре в рамата, за да не може да се смачка при силно пристягане на болта минаващ през нея. Конструкцията се държи и на още два болта вертикално, пак с тези ушати гайки за вътрешен захват в самия тунел на рамата. Като цяло това най-много ни измъчи. Много трудна работа отнела ни 4-5 часа.
          Някои янки, такива като нас решили да си монтират кита сами заваряват цялата конструкция за рамата, предполагам, защото си спестяват цялата тази изнервяща процедура по захвата с болтове. Ние, обаче си следваме инструкциите и се борим с проблемите докрай. В крайна сметка всичко стана както трябва.



          Страната на планката откъм захвата на носачите.



          Премахването на горната планка откъм изключително неудобната шофьорска страна.



          По иснтрукция планката се хваща първо само на два болта, тези с ушатите гайки провряни през един тесен отвор в тунела на рамата. Планката се ползва за шаблон и се бележат отворите за пробиване, след което се сваля и продължава с пробиването. Реално имаме двоен монтаж, който в нашия случай с по-обемистата пробивна техника бе многократно повтаряне, монтаж-демонтаж. Американците са използвали пневматична бормашина, която е с големианат на сешоар, но в инструкцията никъде не е спомената, а това е доста важно. Много трудно се справихме с нужните прецизни отвори. Както казах 4-5 часа ни отне само монтажът на тези две планки. За сравнение от Ръф кънтри посочват като времетраене за монтаж на целия кит 9-12 часа. От всичко, което съм изчел по форумите никой не го е направил за това време. Минимум два дни.



          Около тези дупки е монтажът. Този по-големият елипсовиден отвор служи за вмъкване на двете гайки с уши вътре в тунела на рамата. Гайките се позиционират в най-крайните два отвора от долната страна на рамата.Ушите се държат с клещи, докато се опитваш да им навиеш болт през стоманената планка. Изнервяща работа.




          Готови сме за шаблон на отворите













          Това е планката за удължаване на захвата на задния трак-бар (напречната щанга). Не се сменя цялата щанга както отпред.



          Удължава се просто ухото на захват откъм рамата.



          Сравнение на задните амортисьори



          Удължаването на задните бъмпстопове. Не успяхме да вкараме обратно в чашките стоп-гумата. Ще трябва да измисля някакъв начин да го направя.



          За една от задните планки за захват на носачите, тази откъм пасажерската страна се наложи да свалим катализатора, за да направим отвора с бормашината. Това не се прави по инструкция, но поради описаните проблеми заради големината на нашата бормашина и винтоверт и използваната пневматична дребна бормашина от американците се наложи да вземем това решение.

          По между другото тук по инструкция се премахва задното гърне и тръба на ауспуховата система. Реже се след катализатора и преди задното гърне, което при гранда е средноразположено. Гърнето и тръбите пречат на движението на новите дългораменни носачи. Ние тази работа я свършихме още преди месеци пред гаража.

          Сега свалихме и катализатора и двигателят остана на гола тръба от генерацията. Звучи ужасно. Направо ти се повръща.



          По това време измъкнахме задния кардан от слип йокито и видях готовия фабричен отвор с навита резба във вала на раздатката. Супер, ще е лесно да си направя слип-йок елиминатор нужен за монтажа на новия заден кардан.





          Измерих колко е дълго заводското слип йоки - 9см. След лифта се очаква задния кардан малко да окъсее, но трябваше да знам с колко точно. Мисля да карам известно време с фабричните гуми, така че оригиналният заден кардан засега остава. Като дойде време да слагам 35-ците, подготвя новия фордов мост и поръчковия кардан, ще изтегля целия заден мост назад и тогава оригиналния кардан ще окъсее фатално и ще се откачи от раздатката.



          Монтираме вече горните задни носачи за новите им захвати.



          Прокарахме и кабеляците и газопровода зад планката.



          Газопроводът се прокарва още преди монтажа на планката. Останалите кабели и спирачните тръбопроводи след това се донапъхват на защитено място.



          Горните носачи вече държат моста.



          Предварително съм регулирал точната дължина на всички рамена. Остава да се затегне контра гайката, която да не позовлява да се върти цялата глава на джойнта, а само "ябълката" вътре в него.



          Вече сме сложили и новите пружини,



          Контрираме ги.



          Хващаме и долните носачи.



          Всички носачи са закачени.




          Определената дължина на горни и долни носачи кара моста да се извърти по оста си и да заеме нужния ъгъл, за да не товари задния кардан.



          Ъгълът на кардана е доста добър според скромните ми разбирания.



          Ето с колко ми окъся задния кардан откъм слип йокито и раздатката. Йокито влиза в раздатката до 9-тия сантиметър, а лъскавата част преди лифта показва реалното окъсяване. От Ръф кънтри са изчислили този кит за ползване с 31" гуми при 4 инча, така че да не се налага смяна на задния кардан. Моите цели са съвсем други, така че трябва да мисля и гледам всичко.






          Прихващаме всички жила и спирачни маркучи за горните носачи.



          Трябва да се свали задния трак бар, за да се прекара кабелът на левия ABS датчик над самата щанга. Оригинално е под нея и така ще окъсее след лифта и при по-големите ходове на задното окачване. Така и не успяхме да отвием долния болт на напречната щанга. Счупихме хром-ванадиум ключ, но гадта не пожела да се отвие.



          Ей този гаден болт с гайка отвътре



          С много мъка, заради късия фабричен кабел извадихме сензора от главината и така прекарахме кабела над щангата.



          Жилата хванати за горните носачи и освободени от оригиналните планки.



          Последни мигове преди завършващия монтаж на амортисьорите





          Най-после стигнахме до монтажа на амовете.




          Yesss....



          Ето го готов

















          Гранда порасна!!!!!





















          Снимка за спомен след изморителния 36 часов монтаж. Важното е, че всичко стана и продължавам нататък.







          Първата ми работа след лифта бе да отида да ми заварят обратно катализотора, както и да сложа резервната гума за мотивация.





          Последно редактирано от verter; 25-12-14, 09:18.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Генади, благодаря още веднъж за помощта по нощите във Врачанския балкан. Специални поздрави.
            Някой ден ще дойда да се видим и почерпим.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Браво, мераклийска работа. Остава да разкараш само тия аспиринчета и ще заприлича на джип
              Газ 69 2.4i
              Густо майна, пътят свърши !!!
              GSM: О895 7О6О59

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Ето как звучи само с катализатор. Без задно гърне. Така мисля да го оставя. Звукът много мИ харесва.





                Последно редактирано от verter; 25-12-14, 09:50.
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Браво, красота!
                  Каква грес използва за джойнтовете?
                  99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                  It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Морска на Yacco
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Мерси, ще трябва да разглобя, почистя и смажа моите и се колебаех с каква грес.
                      Предполагам, че в инструкцията го пише, но болтовете на носачите е добре да се затягат, когато колата е на гуми, т.е. в положението, в което ще бъдат, когато колата е в покой, иначе се получава напрежение, което води до скъсване на тампона.
                      99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                      It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                        Морска на Yacco
                        Колега тази грес каква е на цвят? Питам ,щото имах такава морска синя на цвят и бях много доволен от нея ,и не мога да си намеря такава .Може ли една снимка на опаковката да знам какво да търся ,ако е същата.
                        Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-12-14, 11:16.
                        Напред и нагоре
                        Принцеса Фиона (Фронтера) 2,2 DTI 99 г.
                        0886769809-Юлиян
                        kiko00@abv.bg

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Aми не, не пише в инструкцията каква грес препоръчват. Даже не получих инструкция как се сглобяват джойнтовете. Споменава се някакъв номер на sheet за инструкция касаеща джойнтовете, но нямам такава и не намерих онлайн.

                          На Yacco морската е зелена на цвят, a опаковката е синя. Пиши в нета "yacco marine grаisse" и ще ти излезе. Имам от предишно ползване синя морска грес останала в пистолета. Мисля, че беше на Bardahl. С нея смазвах джойнтовете на стария ми джип.

                          Задълбах една вечер по американските форуми и при производителите на полиуретанови тампони и така стигнах до морската грес, като разбира се има и други препоръки. Тук в тази тема два пъти съм питал и никой не отговори.
                          За другите точки за гресиране - кардани и шарнири по джипа си взех друг тип грес - литиева. Червена е на цвят.
                          Последно редактирано от verter; 25-12-14, 10:42.
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Някой ще си търси нов гараж..
                            Честито, Влади!
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Е видя му се края! Честито ВладиЧ

                              Да използвам случая да благодаря и аз на Генаде за измъкването на затъналите софтаджии от Балкана по нощите
                              Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                              Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                              0885372997 - Дани

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Браво Влади! Кефя се на ентусиазма ти и как се справяш сам. Аз навремето успях да монтирам само задната половина на един кит на Витара пред блока. И аз ходих с рулетка по магазините да търся най-късата бормашина
                                ... to be continued

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X