Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    Що не се спрем малко с митовете и легендите за здравината, или по-скоро за липсата на такава, на мостовете на Гранда?!!
    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    Виж пак снимките, после си пусни и някой друг клип в тубата за Baja състезанията, после се сети как караш ти, и как карат онези ненормалници и после пак можем да поспорим дали точно ти, ще скъсаш полуоска, ако и да си обут с 35-ци... Да вдигнат ръка, тези които са късали полуоска на Dana 30, 35 или 44, и да бъдат така добри, да ни разкажат каква точно простотия са сътворили сами,за да се случи тази работа...
    Вдигам ръка и то за HD версиите на Dana30 JK - 3 пъти и Dana44 JK - 2 пъти. А как точно ако ти покажа няма и да разбереш. Толкова обикновено изглежда. Ти ми дай 5.9 ZJ със стокови мостове и с 33-ки или 35-ци и ми дай само 10 мин. за да ти го върна с двата моста на парчета. И то ако искаш полуоска - троша ти полуоска - нямаш грижи само си избери при шлица ли или карето, ако искаш корона - готово, дългото 2.5" ръкавче на Dana 30 и него ти го правя на макарон. Каквото си избереш това чупя и за норматив.

    Марто, не бъркай натоварването при стила на каране на този тип състезания. Там се кара с високи скорости на високи предавки, където въртящия момент и съответно натоварването на мостовете е никакво. Що не ми покажеш някой не спечелил ами дори само участвал в King of Hammers с Dana30 отпред? И въобще колко хора познаваш в БГ дето карат по горите със 150-200 км/час та ми говориш за Баха? Тук говорим за здравина при раздатка на бавни и всичката газ от място. Разликата в натоварването спрямо това при раладжийките е има няма към 20 пъти. И да Dana30 особено старата версия която е и тази на ZJ е тотален кашкавал за всичко над 32 инча. Па който не вярва нека да пробва.
    Последно редактирано от elbgt; 06-08-13, 22:35.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      Марто, не бъркай натоварването при стила на каране на този тип състезания. Там се кара с високи скорости на високи предавки, където въртящия момент и съответно натоварването на мостовете е никакво. Що не ми покажеш някой краулер дори само с 35-ци и с Dana30 отпред? Тук говорим за здравина при раздатка на бавни и всичката газ от място. Разликата в натоварването спрямо това при раладжийките е има няма към 20 пъти. И да Dana30 особено старата версия която е и тази на ZJ е тотален кашкавал за всичко над 32 инча.
      Късането на полуоската в 99% от случаите става поради "тежък крак по време на полет" - гума/и губят контакт с грунда, а педала на газта остава натиснат, следва мигновено развъртане, възстановяване на контакта с грунда и сбогом Гергино... Големината на гумата в този конкретен случай няма абсолютно никакво значение!!!! По една случайност онези изроди зад голямата вода по време на състезание са почти през цялото време във въздуха, а двигателите им са толкова мощни (те всъщност нямат бавни...), че въртящия момент при гумите е по-голям или съизмерим в режим "бавни" с този на повечето масови курници които търкаляме. За съпоставяне на "вибрации и усуквания" и прочее натоварвания на мостовете по време на шофиране с над 200 км/ч по неравен терен и такова с 20 км/ч няма да отварям дума, че ще ни се смеят и децата. Това, дето и четирите гуми са ти стъпили на земята и тръгнеш с цялата газ на бавни и късаш полуоска щото ти тежали гумите (говорим си за размери не касаещи Биг Фут-ите), ходи го разправяй на някой дето не се е качвал в джип и не го е карал в гората... Тука масово се кара с регенерати, които са почти два пъти по тежки от оригиналните за джиповете гуми (не става дума само за Jeep)! "Пичове, пак скъсах полуoска" не е най-често срещаната тема в този форум (извън тези за състезанията, ама тук си говорим за "друсни полянка"....)така, че предлагам да спрем с преразказите и да се позовем на личния си опит или на хора с проверен и доказан такъв...

      П.П. Съвсем пък не мога да разбера къде намеси рок краулерите в тази тема, освен ако съм пропуснал нещо и Вертер от фотограф - любител на природните хубавини, е станал екстремист и е решил да качва връх Мусала с Гранда и да влиза в новините...?!!

      Вдигам ръка и то за HD версиите на Dana30 JK - 3 пъти и Dana44 JK - 2 пъти. А как точно ако ти покажа няма и да разбереш. Толкова обикновено изглежда. Ти ми дай 5.9 ZJ със стокови мостове и с 33-ки или 35-ци и ми дай само 10 мин. за да ти го върна с двата моста на парчета. И то ако искаш полуоска - троша ти полуоска - нямаш грижи само си избери при шлица ли или карето, ако искаш корона - готово, дългото 2.5" ръкавче на Dana 30 и него ти го правя на макарон. Каквото си избереш това чупя и за норматив.
      По тая логика, аз ще смеля мостовете на кое да е возило в рамките и на само 5 минути...
      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 06-08-13, 22:44.

      Коментар


      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Е нали цяла тема си имахме за кашкавала...

        Тук намесвате скорости разни, но забравяте сцеплението което е функция на контактното петно, което има свойството да се влияе от скороста по принцип.
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Тъй или или иначе стана на въпрос отново.

          Каква точно е разлиаката в натоварването на техниката между 33 и 35 гума с еднаква широчина - 12,5 инча?

          Теглото май не е (някъде четох, че 33 и 35 специално на гудрич са почти с равно тегло), шарката е еднаква, стъпката също. Този диаметър + 5 см в полза на 35-цата какво променя, при какви ситуации и как по различно натоварва полуоска, диференциал, кардан?
          Имате ли по ясна представа? Не разбирам от физика и искам да го разбера по просто обяснено.
          Последно редактирано от verter; 06-08-13, 22:49.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
            Късането на полуоската в 99% от случаите става поради "тежък крак по време на полет" - гума/и губят контакт с грунда, а педала на газта остава натиснат, следва мигновено развъртане, възстановяване на контакта с грунда и сбогом Гергино... Големината на гумата в този конкретен случай няма абсолютно никакво значение!!!! По една случайност онези изроди зад голямата вода по време на състезание са почти през цялото време във въздуха, а двигателите им са толкова мощни (те всъщност нямат бавни...), че въртящия момент при гумите е по-голям или съизмерим в режим "бавни" с този на повечето масови курници които търкаляме. За съпоставяне на "вибрации и усуквания" и прочее натоварвания на мостовете по време на шофиране с над 200 км/ч по неравен терен и такова с 20 км/ч няма да отварям дума, че ще ни се смеят и децата. Това, дето и четирите гуми са ти стъпили на земята и тръгнеш с цялата газ на бавни и късаш полуоска щото ти тежали гумите (говорим си за размери не касаещи Биг Фут-ите), ходи го разправяй на някой дето не се е качвал в джип и не го е карал в гората... Тука масово се кара с регенерати, които са почти два пъти по тежки от оригиналните за джиповете гуми (не става дума само за Jeep)! "Пичове, пак скъсах полуoска" не е най-често срещаната тема в този форум (извън тези за състезанията, ама тук си говорим за "друсни полянка"....)така, че предлагам да спрем с преразказите и да се позовем на личния си опит или на хора с проверен и доказан такъв...

            П.П. Съвсем пък не мога да разбера къде намеси рок краулерите в тази тема, освен ако съм пропуснал нещо и Вертер от фотограф - любител на природните хубавини, е станал екстремист и е решил да качва връх Мусала с Гранда и да влиза в новините...?!!
            Марто, толкова глупости си изписал, че чак не ми се коментира толкова много ама ще акцеднтирам на някои:

            1. Не теглото на гумата е причината да се претоварват елементи от моста, а рамото по радиуса и.
            2. Натоварването на моста при директна предавка на бързи спрямо това при първа на бавни е около 12-20 пъти. А моторите на бахаджийте колко да са по-мощни? 3 пъти или 4 пъти. Е пак не стигат до 12 пъти, нали? Товв означава само едно - ония бахаджий им стигат Дана30 и дори са им дюшеш откъм тегло. Същите Дана 30 всеки тук с 33-35-ци може без да иска да възпроизведе ситуация та да гръмнат. Дори при друсни полянка заглобен в канавка и с напълно навит волан.

            е не ми се пише повече за елементрни неща. Ако искаш продължавай с лаишките изказвания....
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              Марто, толкова глупости си изписал, че чак не ми се коментира толкова много ама ще акцеднтирам на някои:

              1. Не теглото на гумата е причината да се претоварват елементи от моста, а рамото по радиуса и.
              2. Натоварването на моста при директна предавка на бързи спрямо това при първа на бавни е около 12-20 пъти. А моторите на бахаджийте колко да са по-мощни? 3 пъти или 4 пъти. Е пак не стигат до 12 пъти, нали? Товв означава само едно - ония бахаджий им стигат Дана30 и дори са им дюшеш откъм тегло. Същите Дана 30 всеки тук с 33-35-ци може без да иска да възпроизведе ситуация та да гръмнат. Дори при друсни полянка заглобен в канавка и с напълно навит волан.

              е не ми се пише повече за елементрни неща. Ако искаш продължавай с лаишките изказвания....
              Аз много добре знам причината! Даже ще я обясня и по-просто и разбираемо за Вертер - по-голямата гума има нужда от повече енергия за да направи един пълен оборот, заради по-големия си радиус. Когато искаме този пълен оборот да се случи за същото време, за което се случва и при по-малката гума, необходимата енергия за това става още по-голяма. Джамбазов по-горе е подал още един жокер - на всичко отгоре имаме и съпротивление, което трябва да се преодолее и фабрично заложените параметри съвсем отиват в киреча - натоварването на един куп агрегати (не само на мостовете) става доста над фабрично заложените параметри.

              По втора точка - аз те разбирам, ама ти нещо май не можеш да разбереш мен - чупенето не идва от претоварването, а от разпределението на това претоварване... Във твоя случай имаме нарастваща крива която е относително плавна - натоварването расте в геометрична прогресия до достигането на критичната точка в която най-слабия елемент по веригата се чупи. В моя случай имаш напълно разтоварена верига (мост увиснал във въздуха), която се натоварва мигновено на максимум при възстановяване на контакта с грунда! Имаш удар - кривата представлява един единствен пик, което на научен език го наричат "Стрес"... Именно този стрес води до счупване или най-малкото до ускорена умора на материала! Когато задкормилното устройство знае какво прави - минимизира стреса на максимум и затова бахаджиите изтикват и с "кашкавалени" мостове - защото са карчи, а не полски свирачи, и не защото натоварванията са по-малки...

              За напред ще те помоля да се въздържаш от квалификации по мой адрес, преди да си се уверил на 100%, че си на ясно за какво говоря! Нека да си запазим добрите отношения и взаимните симпатии.. ОК?!
              Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 06-08-13, 23:34.

              Коментар


              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                OK... ама ще те помоля да ми изясниш кое точно прие като "квалификация по твой адрес" и като каква точно. Щото иначе недоумявам защо набъркваш добрите отношения. Аз лично избягвам да използвам всякакъв вид квалификации по отношение на когото и да било. В случая също не считам, че съм те квалифицирал по какъвто и да е начин. Коментирал съм написаното от теб и дори да съм го квалифицирал като лаишко това не се отнася за теб. Всеки може да си пише глупости без това да означава, че е глупак. Просто е лаик, което съвсем не е обидно. Поне според мен. Приемам и себе си за потенциален лаик по отношение на 99% от познанието. И това хич не ми пречи да съм в мир със себе си.
                Последно редактирано от elbgt; 06-08-13, 23:33.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  На малкия черок слабото му звено бе задния кардан, захващането на задното каре. Това съм чупил при мръсна газ по баир.

                  Сега на гранда виждам че кардана е по як, с по-голямо каре. Задния мост би трябвало да е доста по здрав спрямо 35-цата, раздатката е по яка също, остава дана 30 отпред, която е същата. Обаче на баир с яка газ предницата е лека и няма такова натоварване като задницата. Би трябвало лесно да се разтоварва пробуксувайки.
                  На теория с 33-ки очкавам,не само да нямам проблеми, но голям запас от здравина спрямо малкия черок. Въпросът е в двигателя и тези 170 Нм горница какво могат да причинят и то проблемът е , че те са на разположение поисредата на скалата на оборотомера. Не е като конските сили при максимални обороти.
                  Видно е, че може нещо, ако е решило да се чупи да си цъкне без въобще да го очаквам, защото 2500 оборота не са хич много и са далеч от пълната газ.
                  Явно докато не счупя нещо няма как да разбера какво реално е положението, защоти всеки има различни представи за офроуд и здравина.

                  Определено като главен виновник за всички тези спорове и сравнения подозирам че е двигателят. Нямаш ли мощност ще държи механиката, имаш ли ще се чупи.
                  Последно редактирано от verter; 06-08-13, 23:38.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    OK... ама ще те помоля да ми изясниш кое точно прие като "квалификация по твой адрес" и като каква точно. Щото иначе недоумявам защо набъркваш добрите отношения.
                    "лаишки изказвания"... Айде стига сме спамили - сипвам си една бира и ...

                    Коментар


                    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                      На малкия черок слабото му звено бе задния кардан, захващането на задното каре. Това съм чупил при мръсна газ по баир.

                      Сега на гранда виждам че кардана е по як, с по-голямо каре. Задния мост би трябвало да е доста по здрав спрямо 35-цата, раздатката е по яка също, остава дана 30 отпред, която е същата. Обаче на баир с яка газ предницата е лека и няма такова натоварване като задницата. Би трябвало лесно да се разтоварва пробуксувайки.
                      На теория с 33-ки очкавам,не само да нямам проблеми, но голям запас от здравина спрямо малкия черок. Въпросът е в двигателя и тези 170 Нм горница какво могат да причинят и то проблемът е , че те са на разположение поисредата на скалата на оборотомера. Не е като конските сили при максимални обороти.
                      Явно, че може нещо, ако е решило да се чупи да си цъкне без въобще да го очаквам, защото 2500 оборота не са хич много и са далеч от пълната газ.
                      Явно докато не счупя нещо няма как да разбера какво реално е положението, защоти всеки има различни представи за офроуд и здравина.
                      И по-напред в темата ти писах - дали ще чупиш (то всичко рано или късно се чупи) или не, основно зависи от работата ти с педала на газта. Тъпото е, че единствения сигурен начин да разбереш къде е границата където трябва да спреш да раздаваш горивна смес и да слезеш, и да пуснеш една-две лебедки (или въобще да не се завираш там), е да потрошиш това-онова. Аз досега мостове, кардани и раздатки не съм успявал да счупя (не че съм кой-знае какъв екстремист, особено от както съм с Гранда пък съвсем сме в паркетни войски...), но виж - шарнирите на Черока при мене бяха направо консуматив! Сменях ги всичките почти след всяка по-сериозна разходка...

                      Коментар


                      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                        "лаишки изказвания"... Айде стига сме спамили - сипвам си една бира и ...
                        Важното е че ме разбра и няма да се сърдиш

                        Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                        защоти всеки има различни представи за офроуд и здравина.
                        Да бе всъщност точно тук не се разбираме за здравината. Сега като се замисля старите ми мостове дето ги мелях през месец с 35-ците вече няколко месеца се търкалят на дългата Сахара с 37-ци. Обикаля си колегата (абсолютен аджамия в офроуда) по горите и нищо не е счупил. Дори преди месец гордо ми изпрати зловещ клип как се върти в гръг в бетонна напоителна вада на бавни, при напълно навит волан и със заден блокаж за да не му буксувал по бреговете. На самия клип се чуваха ужасни звуци от преплъзващи се по сухия бетон 37-ци едно заради парт-тайма и дългата база и още заради блокирания заден мост. Е.... от тогава вече месец си обикаля по баирите и нищо не е счупил. А аз с 35-ците до сега да съм помлял нещо задължително. Разликата е че моята представа за здравина е да издържи на целенасочен душманлък, а колегата просто си се вози и не си търси зорлем белята ...

                        едит/

                        новите Currie RockJock Dana 60 ги спуках от душманлъци, но до сега нищо не постигнах по моята част с трошенето. Ще ги видим зимата с 40-ките. Нема начин да нема начин
                        Последно редактирано от elbgt; 06-08-13, 23:52.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Аз да споделя и още една малка подробност относно здравината и чупенето...

                          Новите стокови мостове и чаркове из тях НЕ са същото качество както аналозите си направени десетина и повече години назад...

                          Новоте е зле спрямо старото, като почнем от каретата без гресьорки и минем през мостовете изляти от капачки за компотени буркани с полуоси от оловни сплави...

                          После защо патрулските мостове били здрави, ами защото в Япония е имало качествен контрол, едно време работех за кратко във фабрика за авточасти за Ягуар и Астон Мартин и редица други по-масови марки, имахме 4 вида качество, при 1во качество от 1000 заготовки 20-30 се монтираха по колите, останалото беше брак и/или реуорк, имаше над 10-15 контроли за всеки детайл съставен от до три компонента, за пример панта за врата на автомобил... при 4то качество, от 1000 заготовки надали отпадаха и стотина, от 10тина контроли се правеха половината и то "на око" а не през калибрирани станоци и инфра червени датчици за тестове по размер и подвижност и т.н. демек когато правехме заявка за Турция се сещате кое качество отиваше и съм сигурен, че в заводите там чука е бил великия калибровчик при сглобяване... части за Германия и Англия минаваха само 1во качество плюс допълнителни спот чекове и тестове от инженери на клиента, примерно идват от Форд и освен нашите зверски куалити чекове те правят още толкова спот чека... познайте дали след такива проверки имаше кофти части....

                          Сега във времената на зверските спестявания и борбата за най-ниска цена, си залагам всичките глави, че качеството е на порядък по-зле от колкото преди десетина и повече години...

                          В резюме искам да кажа, че масовките са бюджетни и калпави а тунинг частите и китовете от сериозни скъпи марки модели ще превъзхождат всичко стандартно, тоест за цитираните по-горе Баха коли в стоков на вид мост може да има толкова хром моли и т.н. али бали, че да даяни на зверско каране но да струва колкото пет стокови моста и ние да си обсъждаме колко били яки Дана 30ките, ами яки ще са ако вътре чарковете са за 10-15 бона в зелено, що да не са яки, инак и аз имах чисто нови Дана 44 със 100% блокаж и станаха двете карета на предния на макарон при първото натоварване на пълен ляв волан... докато с дърто чероки съм влачил на бавни моите 2 тона плюс още 2.5 тона плюс баира плюс окопаването и няма грижи и каренце не бях строшил...
                          Бъдете живи и здрави!

                          Коментар


                          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Verter този джип ще го раздаваш ли в стила на малкия ?
                            Лудак

                            Коментар


                            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Люси, стилът общо взето ще е същият, обиколки по пътищата в планините. Даже в началото доста повече настъпвах малкия черок и се заигравах. Сега вече съм друг човек и друго ме кефи в офроуда. Не става въпрос за газене по полянки извън пътя просто ей така, щото е офроуд и по трудно, не става въпрос за каране в дълбока кал, скали по принцип избягвам - там път и без друго няма. Баири каквито има по пътя, а не каквито има предизвикателни наблизо извън пътя.
                              Значи, товаря се с багаж и тръгвам винаги по път, където има там, където стане трудно по моя преценка заобикалям, ако няма как спирам и продължавам пеш.

                              Общо взето това го чака гранда, но винаги макар и много рядко има трудни участъци, където се налага повече газ. Идеята ми за заден блокаж бе точно заради това, за да не се налага да давам много газ на места, където с блокаж ще мина на леки обороти.
                              В офроуда това ме кефи, да пълзя на обороти с 5-10км/ч и препятствията да ги минавам съвсем бавно и да се кефя на предна и задна лява гума (тези които виждам през спрозореца) как следват терена.

                              Като цяло чуденката за 33 и 35 идва от факта , че подготовката на джипа е една и съща, с една и съща сума. Гумите са на една цена, а окачването, лифта ще могат да приютат и двата размера. 35 искам само и единствено за кеф, не са ми необходими. 33 са перфектни.

                              Единственото, което не отчитам реално е двигателят. Не го познавам. Не знам на какво е способен и чупенето, ако ще има такова очаквам да се случи съвсем неочаквано.
                              Нали, едно е когато си знаеш че прекаляваш да ти се счупи нещо (както ми се случи с малкия черок), друго е да счупиш желязо просто ей така и да останеш разочарован. От това ме е страх, защото нямам и варианти за подмяна на мостовете с по-здрави, а ще подменям счупените железа със същите. Има само скъпи такива, които просто не искам да калкулирам и включвам в план, защото това вече е друга лига.

                              От друга страна , ако казвате че и 33-ки са му много на 5.9 нещата вече ще са много зле и поначало не е било правилно да подготявам такъв джип. Малкия черок с 33 се справяше с моите разходки перфектно. Никога не съм имал усещането, че ще го счупя, никога. Кардана като счупих имаше доста причини извън стандартните ситуации (труден баир напълно безмислен и извън пътя, на който доста джипове се мъчеха, дупки на самия вираж от задълбали колелета от които джипа отскочи, претоварено купе с 5 човека, три кучета и багаж и газ до ламарината на бавни от моя страна, с което исках да се презастраховам от евентуален неуспех), затова ми е ясно, че тогава съм прекалил. Пазейки се от такива предизвикани ситуации не съм имал никакъв проблем. Не ме е било страх да раздавам повече газ.

                              Продадох малкия черок с идеята да правя гранда на 35-ци, защото уж е по подходящ.
                              Сега се очертава ситуация в която гранда дори с 33-ки идва ненадежден ли?

                              Предната дана ли е слабото звено?
                              Доколкото четох и раздатката оказва влияние, защото тези автоматичните 249 и 247 прехвярлят неконтролируемо въртящ момент към предната ос.
                              За задната дана 44 въобще не се притеснявам за здравина нито с 33 , нито с 35. Такава ми е нагласата, не знам дали съм прав или не. Задната дана ме притеснява до толкова, до колкото касае алуминиевия й хаусинг. Дали няма да го ударя на някой камък, дали няма да се разтегли или нещо подобно. Просто не знам. Въпросът е какво се случва с предната ос, която някои твърдят дори, че е по слаба от тази на малкия черок, което потвърждава тезата, че колкото по-нов модел и година, толкова по-зле откъм здравина.
                              Последно редактирано от verter; 07-08-13, 06:32.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                                Аз да споделя и още една малка подробност относно здравината и чупенето...

                                Новите стокови мостове и чаркове из тях НЕ са същото качество както аналозите си направени десетина и повече години назад...

                                Новоте е зле спрямо старото, като почнем от каретата без гресьорки и минем през мостовете изляти от капачки за компотени буркани с полуоси от оловни сплави...

                                После защо патрулските мостове били здрави, ами защото в Япония е имало качествен контрол, едно време работех за кратко във фабрика за авточасти за Ягуар и Астон Мартин и редица други по-масови марки, имахме 4 вида качество, при 1во качество от 1000 заготовки 20-30 се монтираха по колите, останалото беше брак и/или реуорк, имаше над 10-15 контроли за всеки детайл съставен от до три компонента, за пример панта за врата на автомобил... при 4то качество, от 1000 заготовки надали отпадаха и стотина, от 10тина контроли се правеха половината и то "на око" а не през калибрирани станоци и инфра червени датчици за тестове по размер и подвижност и т.н. демек когато правехме заявка за Турция се сещате кое качество отиваше и съм сигурен, че в заводите там чука е бил великия калибровчик при сглобяване... части за Германия и Англия минаваха само 1во качество плюс допълнителни спот чекове и тестове от инженери на клиента, примерно идват от Форд и освен нашите зверски куалити чекове те правят още толкова спот чека... познайте дали след такива проверки имаше кофти части....

                                Сега във времената на зверските спестявания и борбата за най-ниска цена, си залагам всичките глави, че качеството е на порядък по-зле от колкото преди десетина и повече години...

                                В резюме искам да кажа, че масовките са бюджетни и калпави а тунинг частите и китовете от сериозни скъпи марки модели ще превъзхождат всичко стандартно, тоест за цитираните по-горе Баха коли в стоков на вид мост може да има толкова хром моли и т.н. али бали, че да даяни на зверско каране но да струва колкото пет стокови моста и ние да си обсъждаме колко били яки Дана 30ките, ами яки ще са ако вътре чарковете са за 10-15 бона в зелено, що да не са яки, инак и аз имах чисто нови Дана 44 със 100% блокаж и станаха двете карета на предния на макарон при първото натоварване на пълен ляв волан... докато с дърто чероки съм влачил на бавни моите 2 тона плюс още 2.5 тона плюс баира плюс окопаването и няма грижи и каренце не бях строшил...
                                Относно здравината "преди и сега" съм съгласен с теб на 100% и няма как да е друго яче! Едно време се е гледало на клиента, като на най-добрата "ходеща реклама". Сега се гледа на клиента като на "овца за стригане"... Разликата е от небето до земята! Относно линка който съм посочил по-горе - мостовете са си такива, каквито са излезли от завода през 94-та! Ако обърнеш внимание - дори кожусите им не са усилвани допълнително (нещо което се смята за стандартна практика в този спорт). Нищо не пише за подменяни карантии и сплави от военната промишленост.

                                Относно дилемата - могат ли да се сложат 35-ци на стандартните мостове на ZJ (Dana 30 и 44) и да се кара без проблем - може! Нета е пълен с подобни примери, има само едно "но" - това вече е друг автомобил, който се кара по друг начин! Чупенето не идва от размера на гумата, а от стреса на който се подлагат агрегатите по веригата, а този стрес зависи най-много от стила на каране. И Елиан го е написал - мостове които са се чупили през ден при него с 35-ци, в момена си се разхождат безгрижно с 37-мици, ако и задкормилното устройство въобще да не знае какво прави (съдейки по описания случай в бетонната канавка) - просто човека не дава излишен зор на джипа и липсват стресови натоварвания. Това за което говоря най-добре се вижда на траялние състезания! Има хора с подготвени джипове, при които всичко е преоразмерено и презапасено в пъти и въпреки това, все нещо се чупи и то почти във всеки екстрем - обикновено това са състезатели които имат агресивен стил на каране (защо ли винаги се сещам за Бай Коста). Има и такива, които тихо и кротко си минават от всякъде, ако и джипа им да е в почти стоков вид - повечето екстреми на траяла в Суходол ги тествахме със Самурая на Миро... Ми не се счупи пущината нито веднъж! Който го е виждал как кара - знае защо (сещам се и за братята от Ковачевци, които буквално се разходиха с Джими-то си там, където другите ставаха част от пейзажа, ако и да нямаха дори и свястно въже на лебедката си) ... Да тръгнеш с 35-ци за някъде и да се прибереш както си тръгнал, и да търсиш умишлено границите на възможностите на кола обута с 35-ци са две съвсем различни неща и размера на гумите няма нищо общо (или почти), защото със същия успех можеш да прекрачиш тези граници и със танк. Който ми каже и докаже, че може да се построи джип, чийто граници не могат да бъдат преминати (да се разбира, като правиш всякакви изгъзици каквито ти щукнат в главата и джипа си остава здрав, да дойде да ми се обади и да си даде джипа за 5 минути....) В случая говорим основно за първия вариант и аз не виждам основателна причина Вертер да не си сложи 35-ци щом му е кеф! Просто ще трябва да има едно на ум, а ще го има когато си опознае машината, защото след тунинга джипа ще се превърне в съвсем друга кола, която ще може много нови неща, но също така няма да може много, които преди това не са били проблем! Всичко е въпрос на изграждане на правилни навици...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X